Contactează-ne

Administrație

Vicele de la ANFP, concurs cu “ghinion”

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ dosarul Andreei Maria Arcan - Apostol, vicepreşedinte ANFP, a fost respins la admiterea în programul de formare pentru ocuparea unei funcţii corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici ■ pe lista respinşilor mai sînt şi alte nume cu rezonanţă în Neamţ ■

„Ghinion“ teribil pentru Andreea Maria Arcan – Apostol, vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), funcţie cu rang de secretar de stat, care n-a reuşit să acceadă la un program de formare ce s-ar fi potrivit ca o mănuşă pentru funcţia pe care o deţine. Dosarul depus pentru admiterea în Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, pe anul 2018, a fost respins. Iar explicaţia de pe site-ul Institutului Naţional de Administraţie este următoarea: „Nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de art 7, lit b, din H.G. 832/2007, cu completările şi modificările ulterioare, respectiv nu face dovada a cel puţin 4 ani vechime în specialitatea studiilor de lungă durată absolvite“. Andreea Maria Arcan-Apostol a ajuns în atenţia presei după ce, printr-o ascensiune „fulminantă“, a ajuns din postura de „vedetă“ TV şefă peste funcţionarii publici, cu rang de secretar de stat, în timpul Cabinetului Sorin Grindeanu. Nu puţini au fost cei care au văzut o legătură între această „avansare“ bruscă şi poziţia de senator PSD deţinută de mama, Emilia Arcan. Revenind la concursul amintit, el a fost cu ghinion şi pentru alte nume cu rezonanţă prin judeţ. Pe lista respinşilor se mai regăsesc Dorice D. Albu, Florentina A. Moise, care a absentat la interviu, şi Daniela V. Pepene. Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici (Programul IFP) esteunul de formare specializată care se adresează atît persoanelor care ocupă în prezent o funcţie din categoria înalţilor funcţionari publici, cît şi celor care doresc în viitor să acceadă la o funcţie publică din această categorie. El are drept scop dezvoltarea competenţelor generale şi specifice, necesare exercitării funcţiei publice din categoria înalţilor funcţionari publici. Obiective generale ale programului sînt: dezvoltarea competenţelor manageriale şi de leadership ale personalului cu funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, pentru gestionarea eficientă şi cu maximă eficacitate a resurselor umane, financiare, materiale şi informaţionale; dezvoltarea de abilităţi şi cunoştinţe generale şi specifice, de specialitate, în utilizarea şi implementarea suportului metodologic, procedural şi legislativ corect şi eficient corespunzător instituţiilor şi funcţiilor ocupate, cu scopul de a îmbunătăţi performanţele individuale şi instituţionale. Grupul ţintă este compus din persoanele care ocupă o funcţie publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, conform legislaţiei în vigoare; persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. b) şi art. 54 lit. a), b), d), h)-j) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au cel puţin 4 ani vechime în specialitatea studiilor superioare de lungă durată absolvite. Admiterea la program se face prin concurs naţional organizat de Institutul Naţional de Administraţie, alcătuit din două probe : selectarea dosarelor de concurs şi interviu.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Un cartier, din nou, fără apă, la Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ locuitorii din cartierul Nicolae Bălcescu au rămas fără apă timp de mai multe ore ■ cauza întreruperii este o nouă avarie la reţeaua de distribuţie ■

Compania ApaServ a publicat pe site-ul său un nou anunţ,  potrivit căruia înştinţează utilizatorii reţelei de distribuţie a apei potabile, din Roman, că a apărut o nouă avarie, motiv pentru care conducerea companiei a fost pusă în situaţia de a întrerupe, temporar, furnizarea serviciului de alimentare, în ziua de 27 ianuarie, între orele 11-15.

Au fost afectaţi cîteva sute de abonaţi  de pe străzile: Cucutei, Progresului, Prundului, Sărata şi străzile adiacente din cartierul Nicolae Bălcescu. Conform uzanţelor,  conducerea companiei foloseşte în comunicat un limbaj protocolar, prin care îşi cere scuze utilizatorilor afectaţi, dînd asigurări că echipele tehnice ale operatorului au făcut tot posibilul să remedieze avaria într-un timp rezonabil, pentru a putea relua furnizarea cu apă a cartierului.

De menţionat şi faptul că reţeaua de apă de pe aceste străzi este una dintre cele mai noi din oraş, pe multe străzi aceasta fiind înlocuită în ultimii 5 ani. Cu toate acestea avariile la Roman se ţin lanţ. Pentru informaţii suplimentare, beneficiarii servicilor de apă şi canalizare  din Roman sînt anunţaţi că toate avariile trebuie comunicate, telefonic, la Dispeceratul ApaServ, din Piatra Neamţ, care funcţionează non-stop.

Numărul de telefon al Dispeceratului la care trebuie anunţate avariile este  0233/233340. Informaţii despre întreruperile de apă  sînt afişate, zilnic, şi pe site-ul Companiei http://www.apaserv.eu.

Citește știrea

Actualitate

Noi tarife pentru plata parcărilor publice, la Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ începînd de vineri, 21 ianuarie, şoferii care apelează la parcarea maşinii la unul din cele 21 parcomate, achită noile tarife aprobate printr-o hotărîre a CL, de anul trecut ■ noile tarife sînt de 2 lei/oră şi 7,5 lei/zi ■

Romaşcanii sau şoferii din alte localităţi care ocupă un loc de parcare în Roman, începînd de vineri, 21 ianuarie, plătesc noile tarife aprobate printr-o hotărîre de anul trecut a consiliului local, respectiv 2 lei/oră şi 7,5 lei/zi.

Tarifele de parcare pot fi achitate fie la parcometre, fie prin SMS sau aplicaţia TPark, cu un tarif mai mare cu 0,5 lei pentru o oră. La cea mai recentă conferinţă de presă, de la sfîrşitul săptămînii trecute, primarul Leonard Achiriloaei a anunţat faptul că au intervenit majorări de tarife la automatele de plată a parcărilor publice.

“Începînd de astăzi (21 ianuarie 2022 n.r) vom avea funcţionale toate cele 21 de parcometre din municipiul Roman, care gestionează parcările publice. Acestea au fost într-o perioadă de mentenanţă, de actualizare a softului, iar din această zi sînt puse în funcţiune şi vor putea taxa conform noilor tarife, de 2 lei pe oră şi 7,5 lei pe zi, tarif aprobat în CL”, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.

Reamintim faptul că parcometrele sînt amplasate în următoarele zone ale municipiului: cel cu nr. 1, 27 – strada Dobrogeanu Gherea; nr. 2, 5, 6, 29 – strada Oituz; nr. 3, 4, 7, 11, 12, 13, 14, 15 – bulevardul Roman Muşat; nr. 8 – Judecătorie; nr. 9, 28 – strada Libertăţii; nr. 10, 30 – strada Sucedava (Piaţă, Tic-Tac); nr. 26 – strada Tineretului (Policlinica); nr. 16 – strada Cuza Vodă (la Romtelecom).

Citește știrea

Actualitate

Fake-news demontat: terasele NU se închid la ora 22!

Știre publicată în urmă cu

în data de

Astăzi la sediul primăriei Piatra-Neamț a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai industriei HoReCa pe tema ”Regulamentului privind modalitatea de obținere a avizelor/acordurilor/autorizațiilor de deschidere a exercițiului comercial”, regulament a cărui aprobare se află pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local de mâine 27 ianuarie 2022.

Întâlnirea a fost organizată la inițiativa primarului Andrei Carabelea, ca urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul public în ultimele zile referitor la acest regulament, respectiv la obligativitatea închiderii teraselor din Piatra-Neamț la ora 22.00. Primarul Andrei Carabelea a adresat către reprezentanții HoReCa un apel la încredere reciprocă.

„Mulțumesc tuturor celor prezenți pentru că au răspuns invitației noastre. Cred că suntem cu toții de acord că viitorul orașului Piatra-Neamț stă în dezvoltarea domeniului IT și a turismului, iar acest lucru nu îl putem face decât împreună, de aceea îmi doresc foarte mult să existe între autoritatea publică și antreprenori un climat de încredere.  Obiectivul nostru este ca în 2024 să ajungă la Piatra-Neamț 200 000 de turiști pe an, iar acest lucru nu este posibil decât dacă vom colabora pentru dezvoltarea și creșterea calității serviciilor turistice. Îi asigur pe antreprenorii din HoReCa locală de deschiderea noastră spre cooperare și îi rog ca ori de câte ori sesizează aspecte ce pot fi îmbunătățite să ni le semnaleze și vom face tot posibilul să ne aliniem”, a declarat primarul Andrei Carabelea.

Participanții au primit clarificări cu privire la clasificarea tipurilor de terase, la modul de stabilire al programului de funcționare al acestora, la posibilitatea de prelungire a programului după ora 22.00 pentru terasele sezoniere, documentația necesară pentru autorizare și reautorizare.

„Acest regulament reprezintă o actualizare a regulamentului din 2015 și se află în dezbatere publică încă din luna noiembrie. Dorința noastră este de a veni în sprijinul HoReCa și nicidecum de a lua vreo măsură care să afecteze activitatea din acest domeniu, pentru că este și interesul nostru ca industria turismului să se dezvolte și să avem cu acest sector o colaborare foarte bună”, a precizat Alin Lehăduș, viceprimar al municipiului Piatra-Neamț.

La întâlnire a fost prezent și președintele Asociației ”HoReCa Piatra-Neamț”, alături de mai mulți membri ai acestei asociații.

„Asociația HoReCa Piatra-Neamț se delimitează de orice asociere sau jocuri politice promovate prin fake-news. Ca urmare a întâlnirii de astăzi am înțeles că nu a fost niciodată vorba despre închiderea unităților de alimentație publică la ora 22.00. Apreciem deschiderea Primăriei pentru consultare și colaborare, colaborare care se traduce prin acte normative în interesul sectorului economic, al comunității locale și al industriei HoReCa”, a precizat Constantin Brâu-Roș, președintele Asociației ”HoReCa Piatra-Neamț”

Primăria Piatra-Neamț va organiza în continuare astfel de întâlniri și dezbateri cu antreprenorii din toate domeniile de activitate pentru a putea răspunde nevoilor punctuale ale acestora și a veni în sprijinul mediului de afaceri de câte ori este necesar.

Citește știrea

Trending