Contactează-ne

Administrație

Neamţ: EXCLUSIVITATE În culisele ApaServ cu ex-directorul Angheluţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ „ApaServ a fost sub toate guvernările o minge de ping-pong între PSD şi PNL“, spune fostul director ■ situaţia financiară gravă este cauzată de împrumuturilor bancare şi de cofinaţarea proiectelor europene ■ „Lucrurile au scăpat de sub control şi au fost duse, intenţionat, într-o zonă politică“, spune despre problema apei la Roman ■

Vlad Angheluţă, directorul general al companiei ApaServ, demis săptămîna trecută de către Consiliul de Administraţie a făcut precizări, în exclusivitate pentru Monitorul, în care explică situaţia financiară gravă a firmei şi cauzele care au dus la aceasta.

Fostul director a mai declarat că după ce va primi, în scris, decizia CA, o va ataca în instanţă, pentru că nu s-a respectat legea şi prevederile din contractul de mandat: „Aştept să văd cum este redactată această decizie, care va trebui să-mi fie comunicată, în scris, săptămîna viitoare.

După ce voi afla conţinutul, o voi contesta în instanţă. Este dreptul exclusiv al CA de a numi şi revoca directorul general, cu precizarea că acest lucru trebuie făcut în cadrul contractului de mandat, aşa prevede legea. Dacă vor fi încălcate aceste condiţii, cu siguranţă, membrii CA vor trebui să răspundă.

Ceea ce vă pot spune este faptul că, timp de doi ani şi jumătate, am lucrat exemplar cu membrii CA, într-o echipă sudată. Eu i-am informat despre absolut toate deciziile majore de management pe care urma să le iau, acestea fiind votate în unanimitate de organismul colectiv de conducere“.

Referitor la solicitarea de demitere a directorului tehnic, Gheorghe Nicolae, fost administrator public la Alexadru cel Bun, fost subprefect, Vlad Angheluţă spune că nu se putea face decît respectînd un contract de muncă.

„Sancţiunile trebuiau luate gradual, pentru ca acesta să poată fi demis. Trebuia făcută o evaluare a activităţii sale. Nu intră în atribuţiile prefectului să ceară demisia directorului tehnic, aşa cum nu intră în atribuiţiile sale de a cere demisia directorului general“, a mai susţinut sursa citată.

Cît despre criza apei de la Roman a amintit că ea a făcut obiectul analizei în două Comitete Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă, una în timpul mandatului prefectului Daniela Soroceanu şi a lui George Lazăr:

„Eu apreciez că situaţia privind criza apei la Roman a fost gestionată bine de către toţi factorii implicaţi în momentul declanşării ei. Au fost paşi care s-au făcut înainte în rezolvarea ei, dar răspunsul nu se află doar la ApaServ, ci şi la alte autorităţi, inclusiv la autoritatea publică locală din Roman.

Eu cred că această criză a fost exagerată, pentru că se ştie că doar zona centrală a Romanului a fost afectată de lipsa apei, ceea ce reprezintă 10% din consumatori. Întreruperile de apă se făceau doar de la etajul al II-lea în sus, cînd erau restricţii de presiune.

În rest municipiul a avut apă. În această perioadă, toţi factorii implicaţi în partea comercială au avut sarcina de a verifica, zilnic, situaţia consumurilor, în special în instituţiile publice: şcoli, grădiniţe, spitale, unde nu au existat situaţii de întrerupere a apei. Lucrurile au scăpat de sub control şi au fost duse, intenţionat, într-o zonă politică.

Liderii politici au uitat responsabilitatea faţă de cetăţeni şi au jucat totul pe cartea politică, din păcate, exacerbînd lucrurile. Noi, la ApaServ, am ales să fim echidistanţi şi să ne facem treaba, pentru a gestiona situaţia de criză“.

Pierderile scăpate de sub control, suspiciuni de furturi

Referitor las procentul de pierderi ale apei captate şi distribuite către consumatori, Vlad Angheluţă susţine că nu pot fi precizate şi că 70% este un procent estimat.

„Gestionarea pierderilor de apă este o activitate care necesită resurse extraordinare, care nu au fost făcute în cele mai bune condiţii, iar aceste statistici urmau să se schimbe în cursul acestui an, pentru că am dispus o serie de reorganizări. În ceea ce priveşte modul în care angajaţii serviciilor tehnice şi comerciale trebuiau să cuantifice aceste pierderi fac, în premieră pentru dumneavoastră, o dezvăluire.

Avem o serie de suspiciuni, rezonabile, în ceea ce priveşte o serie de furturi de apă şi ar urma să le şi dovedim, prin controale, la o serie de consumatori, pe care îi avem în vizor.

Ex-directorul a vorbit şi despre modul în care s-a ajuns la o situaţie financiară gravă. „Ea vine şi din cauza faptului că programul european de investiţii europene nu a fost «fazat» şi a avut o importantă cotă de cofinanţare, neeligibilă a Programului Operaţional Sectorial Mediu.

Acest lucru e valabil în toate sectoarele şi pe toate programele de lucru la aceste proiecte. În ultima perioadă a contractului, adică din 31 mai 2015, aceste fonduri europene s-au oprit şi atunci s-a decis ca lucrările de la Neamţ să fie continuate din sursă neeligibilă, respectiv din bugetul ApaServ.

Aici nu vorbim de pierderi, ci de bani investiţi, care puteau fi folosiţi în altă parte. E vorba de aproximativ 30 milioane lei. Trebuie însă să spunem şi altă realitate, că în Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, inităţii administrative Roman nu i s-a trasat nici o sarcină, în condiţiile în care Legea 51( a apei – n.r.), la articolul 8 precizează că singura entitate responsabilă pentru înfiinţarea, modernizarea şi extinderea de reţele de aducţiune şi canalizare apă şi canal e primăria.

Operatorul este doar delegat să administreze nişte bunuri. Operatorul poate, conform legii, face investiţii doar în limita unui mandat acordat prin contactul de delegare de care vorbeam. Trebuie ca populaţia să ştie că ApaServ acum achită nişte împrumuturi uriaşe la bănci, din care cauză a fost nevoită să majoreze şi preţul apei. Compania are în prezent un împrumut de 7 milioane lei şi pe un program ISPA de care a beneficiat municipiul Piatra Neamţ, credit care este plătit de tot judeţul.

Compania mai achită şi 31 milioane lei, pe programul Post Mediu, pe care îl plăteşte singură, la care, conform hotărîrii ADIAQUA Neamţ, nu contribuie nici o primărie şi nici Consiliul Judeţean, aşa cum s-a procedat în celelalte judeţe ale ţării. Este adevărat că tariful la Neamţ este de la 1 februarie de 5,25 lei metrul cub la apă şi 4,14 lei la canalizare.

El pare mai mare decît cel de la Iaşi, dar ceea ce nu s-a spus în conferinţa de presă a domnului deputat Leoreanu şi a domnului primar Micu e faptul că la costurile apei de la Iaşi se adaugă un cost al apelor pluviale, care nu există în tariful de la Neamţ“, explică Vlad Angheluţă.

Acesta apreciază că hotărîrea CL Roman de săptămîna trecută este copy-paste cu una similară din 2018, prin care se dă mandat primarului Lucian Micu să negocieze cu ApaVital.

„Plecarea de la Neamţ nu poate fi făcută decît în condiţiile stabilite de Legea 51 şi trebuie cpmunicată ApaServ şi Adi Aqua Neamţ de către Ministerul Mediului. La articolul 10 din legea amintită este stipulată clar şi modalitatea în care o primărie poate denunţa unilateral contractul de delegare a serviciilor înainte de finalizarea lui“, opinează Angheluţă.

Întrebat fiind de cauza pentru care şi preşedintele CJ, Ionel Arsene, i-a solicitat demisia acesta a spus că este în acelaşi registru politic: „ApaServ a fost sub toate guvernările o minge de ping-pong între cele două formaţiuni politice: PSD şi PNL. Niciodată nu a existat o voinţă politică de a sprijini compania în găsirea de soluţii pentru un sector strategic, cum e apa, în contextul geo-climatic de secetă excesivă pe care îl traversăm“.

Citește știrea
2 comentarii

2 Comments

  1. V.Vasile

    17 februarie 2020 at 8:09 AM

    Nu este bine sa te bucuri de raul altuia, ca poate ti s-a facut o nedreptate dar e bine sa gusti si dta din nedreptatile facute altora si la care ai pus umarul serios.
    Impreuna cu gasca de lipitori de acolo, ai sicanat la maxim fosta conducere si cu ce rezultate ex directore , cine o sa plateasca sutele de milioane castigate in instante, nemtenii , pt. mofturile voastre tampite de politruci ?
    A, ti-a luat locul pacala si in 2 ani nu te-ai prins ce poama este ,el, si alti ,,specialisti,, de pe acolo, sfatuitorii tai de baza ?
    Asa ca esti servit din aceiasi reteta pe care ai servit-o si dta altora …..

  2. Louisa

    17 februarie 2020 at 10:17 PM

    Cred cu tarie ca evolutia noastra se va simti cand vom face distinctia intre disputele personale si actiunea profesionala. Nu stiu ce nedreptati mentioneaza dl V. Vasile, poate ar trebui clarificate in particular. La nivel profesional, trebuie stiut ca a fost o asistenta de management, condusa de un ex director Apaserv, Iva bine cunoscut, in care strategia pierderilor de apa era o componenta importanta si care ar fi trebuit sa asigure un management adecvat acestui subiect.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Modificări privind programul de lucru cu publicul pentru cetățenii străini

Știre publicată în urmă cu

în data de

În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabilește noi măsuri pentru cetățenii străini, care vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgență.

Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de ședere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecție internațională, precum și suspendarea primirii cererilor de restituire a pașapoartelor naționale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal.

În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de ședere, documente de călătorie, decizii de returnare etc.) expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite până la finalul acestei situații, nefiind necesare demersuri din partea cetățenilor străini.

Totodată, se mențin măsurile aprobate anterior, având ca scop evitarea aglomerării în zonele de relații cu publicul. Activitatea de relaționare se va desfășura, pe cât posibil, prin mijloacele electronice de comunicare și prin intermediul serviciilor poștale.

Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spațiile unde sunt amenajate ghișeele, iar activitatea de primire în audiență în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă.

De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor județene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate/delegate, în baza actului de identitate/document de trecere a frontierei, prezentat în original.

În perioada stării de urgență, în programul de relații cu publicul pot intervenii modificări orare, iar în acest sens, vă rugăm să consultați secțiunea Contact a site-ului public accesând următorul link: http://igi.mai.gov.ro/ro/node/contact

Vor fi preluate cu preponderență solicitările adresate pe portalul on-line, iar în cazul celor neprogramate acestea vor fi primite doar pentru situații temeinic justificate, de maximă urgență.

Se menține suspendarea activităților la punctele de informare (informarea cetățenilor realizându-se prin mijloace electronice și/sau telecomunicații), precum și primirea cererilor de acordare a dreptului de ședere pe termen lung cetățenilor străini și beneficiarilor de protecție internațională. Totodată, interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de conveniență, cu înștiințarea scrisă a străinilor, se vor replanifica.

Obligațiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002 republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la informarea autorităților cu privire la schimbările intervenite în situația străinilor (ex. schimbare de reședință/domiciliu, schimbare nume etc.) sau referitoare la furtul/pierderea permisului de ședere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege,  pe adresa de e-mail a structurii competentă teritorial, urmând ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior.

De asemenea, sunt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituției și sunt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecției persoanelor cazate.

Inspectoratul General pentru Imigrări reiterează recomandarea adresată cetățenilor străini aflați pe teritoriul României de a ne contacta pentru orice aspect care intră în competența instituției, de a se informa DOAR DIN SURSE OFICIALE și de a respecta măsurile dispuse de autorități în eforturile de prevenire și combatere a răspândirii noului virus.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: Se reia spălarea străzilor şi dezinfecţia în cartiere

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la dispoziţia vîrstnicilor ce au nevoie de ajutor sînt puse mai multe numere de telefon, de către primărie

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a anunţat că de luni, 30 martie, vor fi reluate operaţiunile de spălare a străzilor şi de dezinfecţie.

“De săptămîna viitoare, odată cu încălzirea vremii vor fi reluate operaţiunile de spălare mecanizată a străzilor şi de dezinfecţie în toate cartierele oraşului. Trebuie să fim calmi, să avem un comportament raţional dar să rămînem în alertă şi să ne luăm toate măsurile necesare pentru a ne proteja.

Depinde mult prevenirea şi limitarea infectării şi de fiecare dintre noi. Măsurile de igienă personală şi respectarea regulilor stabilite pentru evitarea infectării cu noul coronavirus reprezintă una dintre cele mai bune soluţii de autoprotectie.

Vă rog să staţi în casă, să respectaţi regulile de autoprotecţie, să evitaţi contactul direct cu alte persoane, să respectatţi deciziile luate de autorităţi în privinţa circulaţiei şi ăa nu ieşiţi din casă decît în perioadele permise şi doar dacă este absolut necesar.

Vă asigur că Primăria Piatra Neamţ este mobilizată la maximum pentru aplicarea la timpul potrivit şi eficient a măsurilor necesare care să prevină infectarea populaţiei, precum şi pentru ajutorarea persoanelor vulnerabile.

Sănătatea şi siguranţa cetăţenilor reprezintă, în această perioadă, prioritatea zero pentru municipalitatea pietreană, orice altă activitate este trecută într-un plan secundar. Împreună vom reuşi să facem să fie bine! Vă doresc multă sănătate tuturor!”, a declarat primarul Dragoş Chitic.

Acesta a mai precizat că persoanele vîrstnice au la dispoziţie mai multe numere de telefon la care pot apela pentru a fi sprijinite de reprezentanţii primăriei.

“Continuăm să ajutăm persoanele vîrstnice să traverseze mai uşor această perioadă dificilă. Prin personal specializat din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Piatra Neamţ ne deplasăm la domiciliul persoanelor vulnerabile, îndeosebi vîrstnici, pentru a oferi sprijin în aprovizionarea cu alimente, medicamente sau rezolvarea altor probleme cu care se confruntă.

Am încheiat în acest sens şi parteneriate de colaborare pentru aceste acţiuni umanitare cu asociaţii neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul social sau civic. Am pus la dispoziţia persoanelor vîrstnice, care sînt singure şi nu au de cine să fie ajutate, numere de telefon la care pot apela pentru sprijin din partea municipalitatii pietrene: 0748146781 – program non-stop, 0748146754 – program non-stop, 0233.622.968 – program luni-joi între orele 08.00-16.30 şi vineri între orele 08.00-14.00. Prin implicare şi solidaritate îi vom putea proteja pe bunicii noştri. Punem la dispoziţia pietrenilor şi un număr de telefon unic, disponibil începînd de joi, zilnic, în intervalul orar 8-22.

„0748146809” este numărul la care se pot afla informaţii despre activitatea administraţiei locale pietrene în perioada stării de urgenţă, serviciile oferite, programul acestora şi modalitatea de accesare. Tot la acest număr, pietrenii pot afla informaţii referitoare la măsurile de prevenţie împotriva infectării cu noul coranavirus”, a mai precizat Dragoş Chitic.

Citește știrea

Actualitate

Alianţă împotriva Covid-19 între Prefectura Neamţ şi 12 ong-uri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ 12 organizaţii neguvernamentale au încheiat un contract de colaborare cu Prefectura Neamţ ■

12 organizaţii neguvernamentale s-au alăturat demersului Instituţiei Prefectului – Judeţul Neamţ pentru susţinerea primei linii de luptă împotriva Covid-19.

În acest sens s-au realizat recent două contracte de colaborare între Instituţia Prefectului –Judeţul Neamţ şi 12 asociaţii, 3 asociaţii integrate în comunitatea VIVID Piatra Neamţ şi nouă asociaţii în cadrul comunităţii Neamţul Solidar la Greu – Împreună Invingem COVID.

”Aceste contracte de colaborare prevăd ajutor din partea Instituţiei Prefectului pentru tot ce înseamnă informare în timp real despre necesarul de echipamente din partea instituţiilor implicate in această luptă, precum şi sprijin în timp real în funcţie de problemele care pot apărea pe parcursul acţiunilor pe care aceştia le întreprind.

Instituţia Prefectului – Judeţul Neamţ apreciază în mod desoebit deschiderea si solidaritatea pe care aceste comunităţi le oferă, în primul rînd liniei întîi de luptă, tuturor cadrelor medicale, personalului altor instituţii care se află în prim plan precum poliţiştii, jandarmii, cadrele medicale de pe ambulanţă, dar şi tuturor cetăţenilor judeţului care solicită sprijin în această perioadă:, se precizează într-un comunicat de presă emis de Prefectura Neamţ.

“Am invitat la o o masă comună organizaţiile neguvernamentale din Neamţ, le mulţumesc celor care au dat curs şi au acceptat să fie solidari în această luptă împotriva virusului Covid-19. Ne responsabilizează încrederea pe care ne-au acordat-o cele 12 asociaţii prezente în această colaborare, motiv pentru care vom fi permanent prezenţi cu ajutor şi implicare în toate solicitările dumnealor. Dorinţa mea este să ajutăm toate cadrele medicale, personalul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Neamţ, cadrele medicale din Serviciul de Ambulanţă Judeţean Neamţ, personalul din structurile de jandarmi, armată, DSP, ISU. Să nu uităm că ei duc o luptă zilnică în verificarea persoanelor care se află in izolare si în carantină, dar şi în misiunile lor de asigurare a climatului de siguranţă zilnică. Sîntem în povestea asta împreună şi sper să reuşim să facem lucruri frumoase şi rodnice pentru a reuşi să trecem mai uşor peste această perioadă foarte grea”, a declarat prefectul de Neamţ, George Lazăr.

“Sîntem 9 ONG-uri. Sîntem obişnuiţi să ne dedicăm comunităţii şi pe timp de linişte. Acum, sîntem #SolidariLaGreu punem toată experienţa şi energia pentru că doar #ÎmpreunăÎnvingemCOVID. Ne-am asociat cu Instituţia Prefectului – judeţul Neamţ pentru o coordonare eficientă cu instituţiile statului în lupta pentru atenuarea efectelor epidemiei de #coronavirus. Mulţumim domnului Prefect George Lazar pentru implicarea personală şi sprijin. Avem nevoie de suportul vostru, al tuturor, pentru a ne proteja bunicii şi persoanele vulnerabile de riscul de îmbolnăvire.”, a declarat Andrei Carabelea, reprezentantul comunităţii Neamţul solidar la greu – Împreună învingem COVID.

Citește știrea

Trending