Contactează-ne

Actualitate

Răcelile i-au „privat“ pe cei de clasa a II-a de evaluare

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la nivel de judeţ, la testare erau aşteptaţi 4.324 de elevi ■ au absentat din cauza afecţiunilor medicale 739 ■ rezultatele nu vor fi trecute în cataloage, ci vor servi doar la întocmirea unor planuri de remediere ■

Timp de trei zile, elevii claselor a II-a au avut examene de evaluare a cunoştinţelor dobîndite, dar testarea a avut oarecum de suferit deoarece mulţi au absentat. Nu a fost vorba despre vreun boicot, totul datorîndu-se afecţiunilor medicale, în această situaţie fiind 739 de copii. Inspectorul şcolar general adjunc, Ioan Milea, spune însă că activitatea de evaluare la clasa a II-a, s-a desfăşurat pînă la urmă în condiţii de normalitate. „În zilele de 7, 8 şi 9 mai s-au desfăşurat evaluările la competenţele de producere a mesajelor scrise, la competenţele de receptare a mesajelor citite şi la evaluarea competenţelor de matematică. Din centralizarea datelor pe care le- am primit din teritoriu am avut un număr relativ mare de absenţi. Copiii au fost răciţi. La nivel de judeţ, din 4.324 de elevi înscrişi la clasa a II, în prima zi au lipsit 292 copii, a doua 235 şi în ultima 212. Rezultatele la această evaluare nu se vor afişa, nu se vor face publice şi nu vor fi trecute în cataloage. Ele vor fi doar valorificate la nivelul fiecărei unităţi şcolare, prin elaborarea unor planuri individuale de învăţare, acolo unde se impune acest lucru. Vor fi informaţi atît elevii, cît şi părinţii acestora asupra stadiului competenţelor evaluate şi vor fi analizate şi în cadrul comisiilor metodice a învăţătorilor“, a precizat Ioan Milea, inspector şcolar general adjunct al ISJ Neamţ. Evaluarea la elevii din aceste clase se realizează în conformitate cu Ordinul Ministrului Educaţiei nr.4461 prin care se stabileşte calendarul de desfăşurare la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Prin testele de evaluare se urmăreşte a se vedea dacă elevii stăpînesc cunoştinţele de bază, prevăzute de programele şcolare şi se are în vedere depistarea lacunelor pe care elevii le au în cunoştinţe, în vederea întocmirii planurilor de remediere a acestora.

Advertisement








Trending