Contactează-ne

Actualitate

Preţul gunoiului se bate în cuie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ consilierii locali din Roman sînt chemaţi să aprobe noile tarife de colectare a gunoiului menajer ■ acestea vor fi achitate de agenţii economici în funcţie de profilul activităţii şi de cantitatea de gunoi generat ■

Consilierii romaşcani sînt chemaţi în şedinţa ordinară din 22 august să aprobe noile tarife de salubritate, în contextul în care solicitarea operatorului SC Rossal a stîrnit revolta cetăţenilor şi agenţilor economici care au cerut să plătească doar atît gunoi cît generează. În luna iulie, conducerea primăriei a mediat o întîlnire cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi cu reprezentanţii unor agenţi economici, în care s-a ridicat problema stabilirii preţului la gunoi, în funcţie de cantitatea generată de o persoană fizică sau de un agent economic. Numai că, tarifele sînt influenţate de stadiul de implementare a proiectului Sistem de management al deşeurilor în judeţul Neamţ, în care preţul plătit de consumatorii casnici a fost stabilit prin licitaţie, în timp ce tariful perceput pentru agenţii economici a fost impus prin proiect, acesta fiind de 340 lei pe tonă. Implementat în iulie 2018, proiectul european a stîrnit nemulţumiri în rîndul agenţilor economici care, prin hotărîrea de Consiliu Local de la acea vreme, au fost împărţiţi pe standarde de tarifare. În opinia lor, acestea nu justificau cantitatea reală de deşeuri produsă. În şedinţa din 22 august, aleşii trebuie să dezbată oportunitatea modificării standardelor, în sensul ca tarifele să nu mai fie stabilite doar pe baza dimensiunilor sediilor deţinute de firme, ci şi funcţie de activitatea prestată, dar şi pe baza estimărilor făcute în acest an de implementare a proiectului de către operator cu intrările în staţia de sortare de la Cordun şi transferul la depozitul de la Girov. „Tariful aprobat pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale şi asimilabile de la persoanele juridice este exprimat în lei/tonă ca urmare a finalizării procedurii de atribuire a contractului Delegarea prin concesiune a gestiunii unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale ADI Eco Neamţ din Zona 2, judeţul Neamţ. Începînd cu anul 2018 şi pînă în prezent, contravaloarea serviciului de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi asimilabile de la persoanele juridice din municipiul Roman avea la bază indicii de generare a deşeurilor municipale şi asimilabile, pe tipuri de activitate, conform SR 13400: Prescripţii pentru determinarea cantităţilor de deşeuri urbane şi pentru dimensionarea capacităţilor de precolectare, colectare şi transport. În urma monitorizării serviciului public de salubrizare, component: colectarea, transportul şi eliminarea deşeurilor municipale şi asimilabile, se impune revizuirea indicilor de generare a deşeurilor municipale şi asimilabile, pe tipuri de activitate, pentru persoanele juridice. La baza fundamentării tabelului cu indici de generare stă SR 13400/2016: Prescripţii pentru determinarea cantităţilor de deşeuri urbane şi pentru dimensionarea capacităţilor de precolectare, colectare şi transport, coroborat cu rezultatele monitorizării cantităţilor de deşeuri generate în funcţie de activitatea prestată, tipul şi suprafaţa clădirii şi coeficientul de variaţie a cantităţilor de deşeuri“, se arată în expunerea de motive a proiectului. Prin noul act, un agent economic ce desfăşoară o muncă de birou într-o suprafaţă mai mică de 20 mp ar urma să achite lunar tariful stabilit pentru o cantitate de deşeuri generată de 27,38 kilograme, aproximativ egal cu o cantitate pe care o generează şi o persoană fizică într-o lună. În schimb, un fast food sau un magazin care îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu tot sub 20 mp, va trebui să achite un tarif la o cantitate de 500 de kilograme de deşeuri pe lună.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Coronavirus: Neamţ – opt cazuri noi. Naţional – 555 de cazuri noi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la nivel naţional au fost confirmate 30.175 de cazuri, 1.817 decese şi 20.799 vindecări ■ la Neamţ în total au fost confirmate 989 cazuri ■

Până astăzi, 8 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 30.175 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 22.284 au fost externate, dintre care 20.799 de pacienți vindecați și 1.485 de pacienți asimptomatici, externați la 10 zile după depistare. Până astăzi, 1.817 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 07.07.2020 (10:00) – 08.07.2020 (10:00) au fost înregistrate 18 decese (6 bărbați și 12 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Brașov, Dâmbovița, Galați, București, Prahova, Sălaj, Suceava și Vâlcea.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 50-59 ani, 6 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 3 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 7 decese la persoane de peste 80 de ani.

Toate decesele sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 555 de noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 237 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 796.484 de teste.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 406 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 1.023 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore, 912 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 111.550 de lei.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 5.095   de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.885 în Italia,  561 în Spania, 107 în Franța, 2.275 în Germania, 97 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 3 în SUA,  105 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus  și câte unul  în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia, India, Bulgaria, Kazakhstan, Ucraina, Grecia și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 122 de cetățeni români aflați în  străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 9 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 72 au fost declarați vindecați: 50 în Germania, 10 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia. Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20. Până la data de 7 iulie 2020, au fost raportate 1 558 868 de cazuri în UE / SEE, Regatul Unit, Monaco, San Marino, Elveția, Andorra. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Regatul Unit, Spania, Italia, Franţa și Germania.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Amenzi de 6.800 de lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în starea de alertă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ au fost verificate 113 restaurante, terase, fast-food-uri şi societăţi comerciale

Respectarea normelor legale impuse pe perioada stării de alertă a fost verificată, marţi, 7 iulie, printr-o acţiune desfăşurată sub autoritatea Prefecturii Neamţ şi la care au participat echipe mixte formate din poliţişti, jandarmi şi reprezenatnţi de la DSP, OPC şi DSV. Au fost verificate 113 restaurante, terase, fastfood-uri și societăți comerciale şi au fost date amenzi în valoare totală de 6.800 lei.

“Pentru prevenirea și limitarea infectării cu virusul Covid 19, sub autoritatea prefectului județului Neamț, la data de 7 iulie, 121 de polițiști, jandarmi, polițiști locali, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și de la Protecția Consumatorului, I.S.C.T.R. și A.R.R. au acționat în zonele aglomerate din județul Neamț și au verificat modul de respectare a măsurilor impuse în contextul stării de alertă.

Au fost vizate, în special, restaurantele și localurile publice care au deschise terase și mijloacele de transport în comun.

În cadrul acțiunilor de control, au fost verificate 65 de societăți comerciale, 36 de locații verificate în cadrul mijloacelor de transport public în comun/mijloace de transport de agrement – trenulețe, trăsuri, telegondole/telecabine/telescaun/etc. și 12 vânzători/comercianți ambulanți/etc, precum și 34 de verificări în mijloace de transport public în comun.

În baza Legii nr. 55/2020, au fost aplicate 24 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală, 5 sancțiuni pentru fapte de natură economică în context COVID-19, 7 sancțiuni contravenționale conform Legii nr. 61/1991. Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 6.800 de lei.

În cadrul acțiunilor au avut loc și activități preventive de informare.

Astfel de activități, organizate sub autoritatea prefectului, vor continua în sistem integrat și în perioada următoare, în vederea constientizării tuturor cetățenilor cu privire la necesitatea respectării măsurilor de distanțare socială, precum și a prevenirii și limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se precizează într-un comunicat de presă emis de Prefectura Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Investiții pentru optimizarea infrastructurii de transport și creșterea calității vieții cetățenilor din Piatra-Neamț din fonduri europene

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Primarul Dragoș Chitic a semnat astăzi cu ASOCIEREA S.C. SWARCO TRAFFIC ROMANIA S.R.L. – S.C. SWARCO MIZAR S.R.L. – SWARCO Traffic Systems GmbH – S.C. ELECTROGRUP S.A. – S.C. URBAN SCOPE SRL contractul pentru realizarea Serviciilor de elaborare a documentațiilor tehnico-economice, precum și furnizarea de echipamente specifice, inclusiv testarea și punerea în funcțiune a acestora și execuția lucrărilor, în cadrul proiectului ”Implementare sistem de management inteligent al traficului în Municipiul Piatra Neamț”– Cod SMIS 126608. Elaborarea documentațiilor tehnico-economice se referă la: Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (PAC), proiect tehnic de execuție (PTE) și detalii de execuție (DE), asistență tehnică din partea proiectantului, actualizare Studiu de fezabilitate și/sau deviz general, inclusiv a devizelor pe obiect.

Dragoș Chitic:„Contractul de finanțare al proiectului a fost semnat în data de 28 ianuarie, iar acum am trecut în faza următoare, respectiv implementarea proiectului. Sistemul de management inteligent al traficului în municipiul Piatra-Neamț vizează creșterea gradului de atractivitate al transportului public și migrarea unui număr cât mai mare de deplasări spre acest mijloc de transport, prin scăderea timpilor de deplasare și a costurilor de transport, cu efecte pozitive asupra reducerii poluării si a consumului de energie, decongestionarea traficului și îmbunatățirea siguranței în trafic. Valoarea contractului semnat astăzi este de 32.263.990 lei și este complementar altor 6 proiecte care au obținut finanțare europeană și care se referă la modernizarea și reorganizarea unor coridoare urbane, modernizarea stațiilor de autobuz, achiziția de autobuze electrice și implementarea unui sistem de bike sharing în municipiul nostru.”

Acest soft de mangement al traficului a fost implementat  cu succes în mari orașe europene, un exemplu fiind Barcelona.

Funcțiile asigurate de Sistemul de Management Inteligent al Traficului sunt:

– Asigurarea priorității pentru vehiculele de transport public în locațiile semaforizate și a adaptării în timp real a ciclurilor de semaforizare în funcție de informațiile referitoare la poziția vehiculelor de transport public.

– Asigurarea unui management adaptiv al traficului prin capacitatea de modificare a timpilor de semaforizare în funcție de informațiile in timp real asupra fluxurilor de trafic.

– Monitorizarea video în locațiile semaforizate, cu efecte asupra siguranței pentru toți participanții la trafic.

– Monitorizarea video și identificarea automată a numerelor de înmatriculare,ce va avea ca efect reducerea evenimentelor rutiere.

– Oferirea de informații relevante pentru șoferi,cu efectul alegerii unor rute optime.

Lucrările ce se vor efectua în cadrul proiectului constau în înlocuirea sau modernizarea echipamentelor din intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în proiect, implementarea de noi intersecții și treceri de pietoni semaforizate, implementarea sistemului de asigurare a priorității pentru vehiculele de transport public în locațiile semaforizate, implementarea sistemului de camere video de monitorizare în toate intersecțiile și trecerile de pietoni semaforizate incluse în sistem.

Străzile pe care se va implementa proiectul sunt următoarele: Bd. Decebal, Piața Mihail Kogălniceanu, Bd. Traian, Bd. 9 Mai, str. Dimitrie.Leonida, str. Mihai Viteazu, str. Petru Rareș, însumând un total de 53 intersecții înființate sau modernizate.

Durata de valabilitate a contractului se va încheia la data admiterii recepției finale de către Autoritatea Contractantă, iar durata prestării serviciilor, respectiv a execuției lucrărilor, furnizării, montajului, testării și punerii în funcțiune a bunurilor și dotărilor se va încheia la finalizarea obiectivului de investiții, respectiv la data de 30.06.2022.

Citește știrea

Trending