Contactează-ne

Actualitate

Noutăţi pentru cei care folosesc munca zilierilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ o aplicaţie pusă la dispoziţei de Inspecţia Muncii poate fi accesată de cei care folosesc astfel de persoane

Inspecţia Muncii a lansat la finalul anului trecut aplicaţia „Inspecţia Muncii“ ca instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfăşoară. „Ca urmare a înfiinţării, începînd cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidenţa zilierilor, Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor o aplicaţie mobilă, care va putea fi utilizată de către toţi angajatorii care folosesc ca forţă de muncă zilieri, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare“, conform unui comunicat al Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ. Beneficiarul sau utilizatorul are obligaţia să înfiinţeze, să completeze şi să transmită Registrul electronic de evidenţă al zilierilor conform metodologiei şi modelului ce urmează a fi stabilite în termenul legal prevăzut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale, să înregistreze, în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor, toţi zilierii care exercită activităţi cu caracter ocazional, să transmită registrul electronic, zilnic, înainte de începerea activităţii de către fiecere persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu beneficiarul. Toate informaţiile necesare unui utilizator al aplicaţiei mobile „Inspecţia muncii“ se pot obţine accesînd site-ul Inspecţiei Muncii, www.inspectiamuncii.ro. Utilizatorilor li se recomandă să parcurgă în întregime manualul de utilizare precum şi termenii şi condiţiile de utilizare a acestei aplicaţii. „«Inspecţia Muncii» este o aplicaţie modernă, uşor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor şi va reprezenta singura modalitate legală de înregistrare a activităţilor prestate de zilieri, fiind atît în avantajul angajatorului, cît şi al lucrătorului, ambii beneficiind astfel de protecţia legii. Totodată ţin să mulţumesc public echipei de lucru care, prin mult efort şi tenacitate, a făcut posibilă realizarea acestei prime aplicaţii mobile din administraţia publică centrală“, a spus Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Firmele de utilităţi, pierderi de la… distanţarea socială

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ de cînd cu măsurile contra coronavirusului şi obligativitatea de a sta în casă, oamenii nu-şi mai plătesc utilităţile ■ la ApaServ încasările au scăzut cu 30-40% ■ societăţile unde lumea plătea facturile şi-au închis porţile ■

Criza sanitară legată de epidemia de coronavirus, cu măsurile restrictive impuse de Guvern ce prevăd „distanţarea socială“ şi indicaţia de izolare creează mari probleme economice şi furnizorilor de utilităţi ale căror încasări au scăzut dramatic.

Compania ApaServ are şi ea probleme financiare, fiind obligată să ia o serie de măsuri, ce se impun la vreme de criză.

„În general, companiile de utilităţi au fost neglijate în ceea ce priveşte sprijinul financiar, deşi sînt obligate, ca în această perioadă, să furnizeze utilităţile, în cazul nostru apa.

În acest sens la întîlnirea video pe care am avut-o cu toţi colegii noştri din ţară ne-am pus de acord şi am făcut drja cîteva sesizări către Parlamentul Romăniei şi către Guvern, în care am atras atenţia că este o problemă cu aceste scăderi ale încasărilor pentru serviciile pe care le furnizăm către populaţie şi de aceea dorim să se găsească o soluţie prin care să ne putem descurca, în continuare, cu atît mai mult cu cît am fost nevoiţi şi noi să trimitem oameni în şomaj tehnic.

S-au redus o parte din activităţile noastre, cum ar fi: suspendarea deplasărilor în teren, închiderea compartimentului de relaţii cu publicul şi altele. Marea problemă e că, deja, încasările companiei pe luna trecută au scăzut cu 30-40%, ceea ce este un mare semnal de alarmă.

O parte din punctele în care oamenii plăteau facturile s-au închis. Deocamdată, am reuşit să amînăm ratele pe investiţiile POIM şi sperăm să se întîmple acelaşi lucru şi pe ISPA. Este dificil, însă, că nu ne-au scutit de plata dobînzilor.

Am cerut Guvernului să facă acest lucru, pînă la reluarea activităţilor în regim normal“, a declarat Ioan Păcală, directorul interimar al companiei ApaServ, care a spus că deciziile viitoare ţin de evoluţia evenimentelor. Şi acesta este doar începutul crizei economice, care va fi şi mai cumplită decît păcătoasa de epidemie, îngenuchind financiar întreaga economie şi aducînd în sapă de lemn populaţia din ce în ce mai săracă.

Citește știrea

Actualitate

Fără public la Bibliotecă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Biblioteca Judeţeană prelungeşte suspendarea activităţii cu publicul ■ legătura cu utlizatorii se face telefonic ■ termenul de restituire a documentelor se prelungeşte şi din oficiu ■

Biblioteca Judeţeană „G.T. Kirileanu“ Neamţ prelungeşte termenul de suspendare a activităţii cu publicul pînă la ridicarea stării de urgenţă şi a recomandărilor Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României şi aplicarea măsurilor de prevenire a răspîndirii noului coronavirus, COVID-19.

Decizia are scopul de a evita contaminarea persoanelor şi asigurarea unui cadru funcţional ce garantează sănătatea cetăţenilor, precum şi securitatea şi sănătatea în muncă a angajaţilor bibliotecii judeţene.

Toate activităţile culturale ale bibliotecii judeţene stabilite pentru luna martie şi perioada următoare vor fi reprogramate de comun cu partenerii. Au fost luate măsuri organizatorice şi funcţionale pentru păstrarea legăturii cu utilizatorii bibliotecii, încurajîndu-se prelungirea telefonică a termenelor de restituire a documentelor de bibliotecă, acceptîndu- se în această perioadă şi prelungirea din oficiu a termenului de restituire a documentelor cu încă trei săptămîni, durată ce se poate prelungi în funcţie de evoluţia evenimentelor şi măsurilor ce se vor impune în perioada următoare.

Reamintim că utilizatorii serviciilor de bibliotecă pot să consulte, de acasă, pe site-ul bibliotecii http://www.bibgtkneamt.ro/, rubrica Biblioteca digitală, unde pot fi găsite documente digitizate referitoare la Unirea Principatelor Române, Ion Creangă, Mihai Eminescu, Nicolae Dăscălescu, ziarele Timpul, Acţiunea, Apostolul, Avîntul, Ceahlăul, Flacăra, Steagul Roşu, Timpul, precum şi rubrica Centenar, ce cuprinde documente digitizare referitoare la evenimentele anului 1918: Basarabia, Bucovina, Transilvania, periodicele Neamul Românesc, Sfatul Ţării, Piatra Neamţ – Centenarul Marii Uniri: cărţi poştale cu oraşul Piatra Neamţ din perioada 1900 – 1918, Proiectul Maluri de Prut – Basarabia necunoscută. Pentru a fi alături de utilizatorii Secţiei de carte pentru copii & Ludotecă „Ion Creangă“, bibliotecarii au pregătit cîte o surpriză pentru fiecare zi, o poezie şi o poveste de sear, pe paginile Facebook „Secţia de carte pentru copii & Ludotecă «Ion Creang㻓 sau „Centrul de Informare Comunitară – Biblioteca Judeţeană G.T. Kirileanu Neamţ“.

Utilizatorii pot urmări şi celelalte paginile de Facebook ale bibliotecii şi ale secţiilor bibliotecii, unde bibliotecarii vor posta diferite link-uri pentru vizionarea unor documentare, recenzii de cărţi, cărţi de citit on-line, lecţii de lucru manual, oportunităţi de proiecte şi burse, lecţii on-line, sugestii de activităţi zilnice pentru copii, alte informaţii utile.

Pentru cei care doresc să păşească pe cărţri mai puţin umblate, fapt recomandat – de altfel – în această perioadă, Fondul documentar „G.T. Kirileanu“ oferă, în porţii homeopatice, bucurii pentru suflet din fabuloasa colecţie a ilustrului cărturar nemţean, pe pagina de Facebook Fondul G. T. Kirileanu.

„Aşadar, izolarea poate fi un prilej de descoperire a unor noi dimensiuni ale realităţilor de azi, prin filtrul celor de odinioară, care altfel ar fi rămas, în continuare, dincolo de cortina preocupărilor obişnuite mai deunăzi, pe care – iată -, hazardul a ridicat-o dintr-un capriciu, a cărui posibilă descifrare – cine ştie? – stă pe undeva, în tainicele unghere ale scrierilor de demult“, se arată într-un comunicat al Bibliotecii Judeţene Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Donaţii importante pentru Spitalul Municipal de Urgenţă Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ între oamenii de afaceri din Roman s-a stîrnit o concurenţă benefică în a face donaţii către spital ■ au fost primite module de triaj, un tunel de dezinfecţie, covoare dezinfectante ■ două videolaringoscoape moderne s-au alăturat donaţiei ■ Spitalul a mai primit şi un ecograf performant şi 300 recoltoare mediu lichid ■

Conducerea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman îşi manifestă recunoştinţa şi bucuria de a simţi, mai mult ca oricînd, solidaritatea romaşcanilor în aceste vremuri de criză.

Aceasta în condiţiile în care mulţi oameni de afaceri fac donaţii pentru spital. În acelaşi timp conducerea spitalului solicită romaşcanilor să fie conştienţi şi să respecte regulile impuse. “În ultima perioadă la Spitalul Municipal de Urgenţă s-au primit o serie de donaţii importante. Astfel, pentru triajul epidemiologic, la Secţia Pediatrie s-a montat un modul tip birou, donat de omul de afaceri George Biciuşcă.

Spaţiul a fost dezinfectat şi este folosit pentru trierea micilor pacienţi care se prezintă la spital cu mijloace proprii. Părinţii sînt rugaţi să devină responsabili şi să se supună regulilor stabilite, în interesul lor, dar mai ales să fie corecţi în declaraţii.

În acelaşi timp apelăm la toate persoanele care intră sau ies din sediul spitalului, din strada Tineretului, să treacă prin tunelul de dezinfecţie, donat de omul de afaceri Mihai Tărîţă, în numele Asociaţiie “Culiţă Tărîţă”, care a mai dăruit şi două module necesare triajului epidemiologic al pacienţilor care vin în spital cu mijloace proprii.

Acestea se adaugă donaţiei anterioare constînd în aparatul de testare pentru Covid 19, Real Time PCR, primit din Coreea săptîmîna trecutută,în valoare de 40.000 de euro. De la aceeaşi oameni minunaţi s-au mai primit şi două module pentru triajul pacinţilor care vin la CPU, cinci covoare dezinfectante, cît şi un videolaringoscop folosit la CPU.

O donaţie importantă a ajuns la spital şi din partea omului de afaceri Eugen Borş, căruia i s-au alăturat şi alţi oameni de afaceri şi au achiziţionat şi ei un videolaringoscop performant pentru secţia ATI şi 300 recoltoare mediu lichid, echipamente de dezinfecţie şi dezinfectanţi.

O altă donaţie importantă a ajuns la spital şi din partea familiei deputatului Alexandru Rotaru şi a familiei Amurăriţei care au donat laboratorului de imagistică medicală, un ecograf modern, în valoare de 25.000 de euro, ce procesează imaginile într-un timp foarte scurt şi cu o rezoluţie excelentă”, a precizat Andreea Trifan, purtător de cuvînt al Spitallui Municipal de Urgenţă Roman.

Şi Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului a făcut o donaţie de 300 de măşti, atît de necesare unităţii sanitare în această perioadă, însoţite de icoane şi cărţi de rugăciune.

Citește știrea

Trending