Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Scandal de la bani în CJ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ majoritatea PSD-ALDE nu a inclus pe ordinea de zi un proiect ce prevedea repartizarea unor sume către primăriile din judeţ, iniţiat de liberali ■ “nu le pasă absolut deloc de dezvoltarea comunităţilor locale”, acuză liberalii n”

Şedinţa de Consiliu Judeţean Neamţ de marţi, 27 august, nu a fost lipsită de scîntei. Poate cele mai multe referitor la un proiect de hotărîre pe care liberalii ar fi vrut să-l introducă pe ordinea de zi. Proiect care prevedea repartizarea unor bani din fondul la dispoziţia CJ către primăriile din judeţ. Majoritatii din forul legislativ s-au opus acestei iniţiative şi liberalii au ieşit la atac după şedinţă cu un comunicat de presă în care îi acuză că nu le pasă de dezvoltarea comunităţilor locale. “Consilierii judeţeni liberali au iniţiat un proiect de hotărîre care prevede repartizarea sumei de peste 28.000 de mii lei pentru primăriile din judeţul Neamţ. Din păcate, cei de la PSD&ALDE şi vicepreşedintele CJ Neamţ, din partea PMP, s-au opus şi au refuzat includerea acestui proiect pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean din data de 27 august 2019, deşi sumele urmau să fie alocate pentru primarii de toate culorile politice: PSD, PNL, PMP, ALDE. Potrivit proiectului de hotărîre iniţiat de consilierul judeţean PNL Florin Hopşa se aprobă repartizarea pe unităţile administrativ – teritoriale din judeţul Neamţ a sumei de 28.492 mii lei, reprezentînd Fondul la dispoziţia Consiliului Judeţean Neamţ, pe anul 2019, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru susţinerea programelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum şi pentru cheltuielile de funcţionare, pe care unităţile administrativ – teritoriale din judeţ, în mod justificat, nu le pot finanţa din veniturile proprii şi din sume defalcate din taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. ”Consiliul Judeţean Neamţ este singurul Consiliu Judeţean care nu a realizat repartizarea sumelor mai sus menţionate, iar nevoia localităţilor pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru susţinerea programelor de infrastructură şi pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare este foarte mare”, se arăta în proiectul de hotărîre. Din păcate, majoritatea a refuzat să includă acest proiect pe ordinea de zi. ”Cei de la PSD&ALDE, prin refuzul lor, au dovedit că nu le pasă absolut deloc de dezvoltarea comunităţilor locale din Neamţ. Condamnăm ferm acest tip de comportament duplicitar, politicianist şi lipsit de scrupule! Lupta politică fără sens nu ar avea ce să caute în administraţie, pentru că aici am fost aleşi să reprezentăm interesele nemţenilor, nu interesele politice! Ne vom lupta în continuare pentru fiecare comună din judeţul Neamţ, ca să aibă şanse egale de dezvoltare”, a declarat liderul consilierilor judeţeni liberali Florin Hopşa”, se precizează în comunicatul de presă emis de liberali.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Ştrandul din Piatra Neamţ, pregătit pentru deschidere

Știre publicată în urmă cu

în data de

Odată cu primele măsuri de relaxare a restricţiilor generate de criza sanitară luate la nivel naţional, au fost deschise zonele de promenadă din Ştrandul Municipal şi terenurile de tenis, anunţă reprezentanţii municipalităţii pietrene.

Conform sursei citate, având în vedere evoluţia pozitivă, există şanse reale pentru a deschide zonele de plajă şi bazinele cu apă din ştrandul municipal în acest sezon. Din aceste considerente, municipalitatea pietreană s-a preocupat să pregătească sezonul de vară pentru acest an, realizând lucrările şi procedurile necesare pentru asigurarea unor condiţii optime de funcţionare şi siguranţă.

Joi, 4 iunie, primarul Dragoş Chitic a făcut o deplasare în ştrand pentru a analiza, împreună cu reprezentanţii compartimentului care răspunde de zonele de agrement, stadiul lucrărilor şi ce mai trebuie realizat pentru a deschide zona de bazine şi plajă atunci când acest lucru va fi permis.

Şi în acest an, chiar dacă a fost o situaţie cu totul specială generată de dificila problemă sanitară, am realizat lucrări pentru pregătirea ştrandului astfel încât pietrenii să se bucure şi în sezonul estival de această importantă zonă de agrement.

Pe lângă lucrările specifice  pe care le realizăm în ştrand în fiecare primăvară,  în acest an am achiziţionat 400 de şezlonguri noi şi am achiziţionat dotări suplimentare la o parte dintre căsuţele pentru cazare. Pregătim în aceste zile zonele de plajă şi bazinele cu apă, realizăm revizia echipamentelor şi instalaţiilor care asigură funcţionarea bazinelor şi am demarat procedurile pentru deschiderea teraselor spaţiilor de alimentaţie publică.

Pregătim, de asemenea, asigurarea serviciilor de salvamar şi asistenţă medicală obligatorii pentru permiterea accesului la bazinele cu apă. Sunt încrezător că vom putea deschide în acest sezon şi zona de bazine şi plajă în Ştrandul Municipal  în condiţii de maximă siguranţă, a declarat primarul Dragoş Chitic.

În condiţiile în care măsurile de relaxare dispuse la nivel naţional vor permite funcţionarea ştrandurilor, deschiderea zonelor de plajă şi a bazinelor din Ştrandul Municipal ar putea fi după data de 15 iunie. În această situaţie, vor fi luate toate măsurile necesare, astfel încât persoanele care accesează zonele de plajă şi bazinele să fie în siguranţă.

 

Citește știrea

Actualitate

Proiectele noului director de la Şomaj

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ din 15 iunie se reia programul de lucru cu publicul ■ vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare ■ se va acorda o subvenţie de 41,5% din salariul de bază ■

Numită la 1 iunie 2020, romaşcanca Titela Rodica Popescu, noul director executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Neamţ (AJOFM) a acordat o declaraţie pentru cotidianul ”Monitorul”, în care vorbeşte despre proiectele sale în fruntea instituţiei.

”Am intrat în sistemul public din anul 2005, cînd am fost numită director executiv al acestei agenţii, funcţie pe care am stat pînă în 2009. În perioada anterioară, 2000-2005, am lucrat tot în domeniul pieţii muncii. Pot spune că am o experienţă de peste 20 de ani în această activitate. În ONG-ul despre care vă vorbeam am fost coordonator al Centrului de Mediere şi Ocupare a Forţei de Muncă.

Perioada 2005-2009 a fost una total diferită în raport cu cea pe care o traversăm acum. Atunci lucrurile erau mai simple în sensul că situaţia economică şi socială era total diferită. În funcţia de director executiv al AJOFM Neamţ am avut o serie de realizări, din care cea mai relevantă e aceea de înfiinţare a Agenţiei Locale de Ocupare a Forţei de Muncă de la Roman. Am satisfacţia de a fi reuşit să punem bazele acestei agenţii, pentru ca romaşcanii să nu se mai plimbe la Piatra Neamţ. Am creat condiţii de lucru atît pentru cetăţeni, cît şi pentru funcţionarii care lucrează în această agenţie, la Roman.

Pentru cei care fac cursuri de calificare avem cinci săli de cursuri şi condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii. Din 2009 am lucrat o perioadă la ALOFM Piatra Neamţ şi apoi la Roman, iar din 2015, pe post de execuţie, direct cu publicul, la înregistrare dosare de şomaj, vize pentru şomeri, vize pentru acordarea ajutoarelor sociale. Pot să spun că am o experienţă vastă în domeniul pieţei muncii. Se impune ca un funcţionar să vină în întîmpinarea problemelor angajatorilor şi a celor care se află în căutarea unui loc de muncă, ceea ce presupune o muncă extenuantă. Am venit pe această funcţie cu empatia celui care a lucrat şi lucrează cu oamenii. Vreau să-i sprijin atît pe colegii mei, cît şi pe cei care vor avea nevoie de serviciile noastre, mai ales în condiţiile dificile ale acestei perioade”, a declarat Rodica Titela Popescu.

Aceasta spune că toată perioada de criză pandemică este pentru instituţie şi oamenii care lucrează aici o perioadă dificilă, în condiţiile în care majoritatea firmelor sînt închise şi au trimis oamenii în şomaj tehnic sau în şomaj definitiv. Noul director executiv al AJOFM Neamţ susţine că în perioada pandemiei a fost o presiune foarte mare pe instituţie şi a fost nevoie, din cauza volumului extrem de mare de lucru, să se vină la program şi sîmbăta şi duminica. Se reia programul de lucru cu publicul

”În perioada pandemiei eu am lucrat la Agenţia de la Roman pe partea de primiri dosare şi verificări dosare, dar şi pe partea de call center. Următoarea etapă va fi una neobişnuită, cînd se va relua programul cu publicul, dar în condiţii de maximă siguranţă, atît pentru funcţionari, cît şi pentru angajatori şi şomeri. De la numirea mea în funcţie m-am întîlnit cu personalul care lucrează în agenţiile de la Piatra Neamţ şi Roman. Mi-am programat ca pînă la sfîrşitul acestei săptămîni să ajung şi la Tîrgu Neamţ.

Am reuşit să identific toate problemele majore ce trebuie rezolvate. Aşa cum v-am spus, din 15 iunie vom redeschide programul de lucru cu publicul. Pînă atunci avem cîteva lucruri foarte importante de rezolvat, în paralel cu cele care ţin de activitatea noastră obişnuită”, a mai precizat Rodica Titela Popescu. Noul director executiv al AJOFM Neamţ îşi propune să rezolve o serie de lucruri pentru Agenţia de la Roman despre care spune că nu a prea fost sprijinită de către fosta conducere. În acest sens va solicita fonduri de finanţare a unor proiecte legate de reparaţii la sediul Agenţiei Locale.

”În continuare se vor întocmi documentaţii de şomaj tehnic. Aşteptăm publicarea în Monitorul Oficial a noii Ordonanţe de Guvern care reglementează aceste lucruri. Vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare cu o subvenţie de 41,5% din salariul de bază. Se va acorda şi o subvenţie şi pentru persoanele de peste 50 de ani care au ieşit din şomaj în această perioadă. Va exista şi un sprijin pentru persoanele care se întorc din străinătate şi vor să-şi găsească un loc de muncă în România”, a mai spus directorul AJOFM Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

DEZVĂLUIRI: Spitalul Judeţean Neamţ – Directorul demisionar rupe tăcerea

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ “referate pentru achiziţionarea de materiale şi echipamente sanitare în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale” ■ “omiterea cu bună ştiinţă a publicării pe site-ul SJU Piatra Neamţ a tuturor achiziţiilor” ■ “şefi de secţie cu contracte de management expirate şi a căror valabilitate nu este prelungită” ■ “achiziţionarea de servicii medicale prin încheierea de contracte de colaborare cu medici din alte centre la preţuri nefundamentate”, sînt cîteva dintre neregulile prezentate ■

Cristina Gavriloiu, cea care şi-a dat demisia de onoare din funcţia de director medical al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ, rupe tăcerea. Şi face dezvăluiri despre nereguli ce ar fi vrut să fie rezolvate în activitatea unităţii sanitare, dar nu s-a putut.

De la nepublicarea pe site a achiziţiilor, la materiale şi echipamente medicale achiziţionate în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale, la şefi de secţie cu contracte expirate sau personal nemedical care coordonează activitatea medicală în unele secţii, pînă la medici nevoiţi să facă gărzi în specialităţi pentru care nu au fost pregătiţi. Plus multe semne de întrebare la organizarea concursurilor de angajare sau la detaşarea pe secţii a unor cadre medicale cu studii medii sau a personalului auxiliar. Cristina Gavriloiu declară că şi-ar fi dorit să fie găsite rezolvări la aceste probleme, dar nu s-a putut. Aşa că a demisionat.

Vă prezentăm în continuare declaraţia completă dată pentru Monitorul de Cristina Gavriloiu: “Întrucît gestul meu de a demisiona a fost dus în sfera politicului, mă văd nevoită să fac unele precizări cu privire la ceea ce înseamnă în accepţiunea mea noţiunea de politici de personal, de achiziţii şi transparenţă managerială. Vreau să se înţeleagă foarte clar că poziţia mea în echipa de conducere a SJU Piatra Neamţ nu a fost aceea de organ de cercetare judiciară şi scopul meu nu a fost nici pe departe acela de a căuta şi a vîna greşeli sau potenţiale activităţi şi practici ilegale.

Intenţia mea a rămas cea declarată iniţial, odată cu numirea mea, şi, anume, de a depune toate diligenţele pentru îmbunătăţirea actului medical în ansamblu, în vederea creşterii gradului de încredere a populaţiei în instituţia noastră. Prin politici de personal, achiziţii şi tranparenţă managerială, nu ar trebui să se înţeleagă strict angajarea unor persoane cu sau fără concurs, cu sau fără competenţe, achiziţii curente de medicamente şi materiale sanitare, ci ar trebui extinsă plaja de abordare.

Consider că priorităţile echipei de conducere ar trebui să fie îndreptate şi înspre gestionarea judicioasă a resursei umane deja existente, îmbunătăţirea calităţii şi condiţiilor de muncă pentru personalul angajat, siguranţa şi securitatea locului de muncă şi, nu în ultimul rînd, asigurarea legalităţii activităţilor desfăşurate de către toţi angajaţii SJU. Ce vreau să spun cu aceasta ar fi că nu ar trebui să mai existe situaţii de genul:

– cadre medicale cu studii medii şi personal auxiliar detaşate pe alte secţii/compartimente să fie obligate să-şi desfăşoare activitatea în lipsa unui act adiţional la contractul individual de muncă, ce ar trebui să certifice aceste situaţii, persoane care, ulterior, să fie nevoite să facă numeroase demersuri către conducerea instituţiei pentru obţinerea drepturilor salariale de care în mod legal şi firesc ar trebui să beneficieze.

– medici, şi nu puţini, să fie nevoiţi să efectueze servicii pe alte linii de gardă, în specialităţi incompatibile cu competenţele lor profesionale, cu încălcarea ordinului MS 870/2004 privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în instituţiile publice, acestora încălcîndu-li-se practic dreptul la siguranţa şi securitatea muncii, expunîndu-i la practici medicale care nu fac obiectul asigurărilor  de malpraxis.

– personal nemedical cu atribuţii de şef de secţie, care coordonează şi girează activitatea medicală, fără a avea nici urmă de competenţă în acest sens.

– şefi de secţie cu contracte de management expirate şi a căror valabilitate nu este prelungită.

– modificări ale organigramei spitalului prin transformarea gradaţiilor  posturilor vacante la solicitarea potenţialilor candidaţi pentru acestea.

– achiziţionarea de servicii medicale prin încheierea de contracte de colaborare cu medici din alte centre la preţuri nefundamentate, în condiţiile în care aceste servicii ar putea fi prestate în parte şi de medicii angajaţi ai SJU cărora, în mod arbitrar, nu li s-a oferit această posibilitate.

– referate pentru achiziţionarea de materiale şi echipamente sanitare în cantităţi ce nu pot fi justificate de consumurile reale, fără a exista o fundamentare a acestora.

– nerespectarea deciziei Comitetului Director prin omiterea cu bună ştiinţă a publicării pe site-ul SJU Piatra Neamţ a tuturor achiziţiilor publice, deşi există legislaţie în vigoare care impune acest lucru.

Acestea ar fi o parte din lucrurile care ar fi trebuit să ne intereseze.

Toate cele arătate mai sus au fost discutate cu managerul instituţiei şi directorul de îngrijiri, încercînd să îi cooptez în soluţionarea acestor situaţii, dar, după cum s-a văzut, existînd o mare reticenţă la schimbare, finalul colaborării noastre a fost inevitabil”.

Pe final, ar mai fi de spus doar că e una dintre cele mai sincere, complete şi realiste prezentări a situaţiei din Spitalul Judeţean făcută publică în ultima perioadă. Şi solicităm ca o echipă de control de la Ministerul Sănătăţii să vină să verifice aceste aspecte, pentru că pot avea impact negativ nu doar asupra modului în care este cheltuit banul public, dar mai ales asupra calităţii actului medical. Iar de suferit suferă în primul rînd PACIENTUL.

Citește știrea

Trending