Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Ce “scumpete” de apă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ directorul Apa Serv s-a întîlnit cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari ■ el a încercat să explice necesitatea majorării preţului de la 3,84 lei la 4,82 lei ■ de scumpit se vrea a se scumpi şi serviciul de canalizare de la 3,53 lei la 3,80 lei ■ 38% din reţeaua de distribuţie a apei are durata de viaţă expirată ■

Cea de-a doua întîlnire organizată la Roman, la iniţiativa primarului Lucian Micu, a fost pe tema preconizatei scumpiri a apei. Au participat reprezentanţi din conducerea companiei Apa Serv, de la ADI Aqua Neamţ, şi reprezentanţii asociaţiilor de proprietari din oraş. „O creştere a preţului unui serviciu, fie el la energie, gaze, telofonie sau în cazul nostru la apă/canalizare nu e o veste care să bucure pe nimeni. Noi, ca şi companie, sîntem obligaţi ca atunci cînd se schimbă structura de preţ, cu mai mult de 5%, să fundamentăm o nouă creştere a preţului. Din acest punct de vedere, 2019 a reprezentat un an în care mai mult de 15 companii de apă şi canalizare, din 44, au majorat sau sînt în curs de a majora tarifele. În judeţul Neamţ propunem, şi avem aprobarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice să creştem tariful de la 3,84 lei metru cub la 4,82 lei la apă şi de la 3,53 la 3,80 lei la canalizare. Acest preţ are mai multe compunente pe care trebuie să le înţelegem. O să vi se pară ciudat ceea ce vă spun, dar va trebui să înţelegem că trebuie să fim profitabili, în vederea accesării de fonduri europene. Compania are cheltuieli cu amortizarea investiţiilor şi cu redevenţa. Creşterea redevenţei ajunge în cuantum net de 0,55 lei metru cub. Această redevenţă este o obligaţie contractuală cu ADI Aqua Neamţ şi este sursă pentru investiţii. Reţelele de apă sînt mijloace fixe, care au o durată de viaţă de 36 de ani. În 2018 am finalizat Programul sectorial operaţional, o parte dintre acestea au fost predate UAT-urilor (localităţilor, n.r.) şi urmează ca pînă la sfîrşitul anului să predăm aceste investiţii, inclusiv la Roman. Contractul de delegare a activităţii noastre este semnat în 2009 şi una din prevederile contractuale stipulează că o dată la 5 ani trebuie revizuit acest contract. Din păcate, acest lucru la Neamţ nu a mai fost făcut şi nu este revizuit nici în acest moment. Va trebui ca acest lucru să fie făcut în perioada următoare, sub coordonarea Ministerului Fondurilor Europene. O altă componentă importantă a preţului este legată de creşterea salariului minim garantat, cerinţă legală şi absolut obligatorie, de 0,33 lei m.c. O altă cauză a creşterii acestor preţuri a fost obligativitatea de a pune în executare o sentinţă judecătorească definitivă privind plata unor drepturi salariale restante. În 2017, cînd am preluat funcţia de director general am avut mult de furcă şi cu această problemă. Pe de altă parte, a fost necesar şi să facem din fondurile companiei corecţiile la proiectele europene, pe partea neeligibilă. A fost vorba de o cheltuială neeligibilă în jur de 40 milioane. Important este că am reuşit finalizarea, inclusiv la Roman, a acestor investiţii, unde există şi cea mai modernă staţie de epurare a apelor uzate. Este însă ştiut că reţeaua de apă aflată în gestiunea noastră este expirată în proporţie de 38%. Pentru înlocuirea ei am avea nevoie de peste 200 milioane de lei, respectiv 50 milioane de euro, o sumă ce excede puterii financiare a companiei, a ADI Aqua Neamţ şi a autorităţilor locale. Nici accesarea de fonduri pe PNDL nu e suficientă şi atunci, singura şansă rămîne accesarea de fonduri europene“, a explicat directorul Apa Serv, Vlad Angheluţă. Acesta speră că pînă la sfîrşitul anului 2020 să se treacă şi la desemnarea cîştigătorilor, proiectul aflîndu-se în faza de evaluare a Autorităţii de Management. El a mai spus că legea reglementează şi ceea ce se cheamă „suportabilitatea“ majorărilor de costuri care se face în baza HG 246/2006. „Gradul de suportabilitate pe serviciile comunitare trebuie să fie de 3,5% din veniturile unei gospodării. Acest indicator la nivelul judeţului Neamţ este, în condiţiile fundamentării noului preţ de 1,24%, iar rata de suportabilitate este calculată în raport cu valoarea medie a facturii la apă şi canalizare şi veniturile medii pe gospodărire. ADI Aqua Neamţ a aprobat preţul avizat de ANRSC. Asupra bugetului companiei grevează şi împrumuturile bancare, făcute pentru cofinanţarea fondurilor europene. Lunar, avem o rată de 5 milioane lei, plus dobînzi de 2 milioane, plus comision de gestiune de 94.800 lei pe an. Un pas înainte este înfiinţarea la Roman a unui dispecerat care funcţionează, e drept, doar pînă la ora 17.00“, a mai spus directorul Apa Serv.

O altă „bucurie“: obligativitatea de a plăti, retroctiv, o majorare de preţ

„Bomba“ întîlnirii a fi venit din partea consilierului judeţean Radu Tudorel, preşedinte al ADI Aqua Neamţ care a anunţat că se aşteaptă motivarea unei hotărîri a Curţii de Apel Bacău, prin care Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară este obligată de instanţă să achite diferenţele de preţ de la refuzul anterior al majorării preţului la apă. „Operatorul ne-a dat în judecată şi a cîştigat în instanţă, la Curtea de Apel Bacău. În 2015 s-a luat decizia să nu aprobăm majorarea cerută la vremea aceea. Operatorul ne-a dat în judecată şi a cîştigat. Acum va trebui, să plătim, retrocativ, diferenţa de tarif şi vom vedea care este suma pe care o vom achita. Noi nu avem bani şi va trebui, ca la rîndul nostru, să ne întreptăm împotriva primăriilor, membre ale ADI Aqua Neamţ, cele care au refuzat majorarea de preţ. În opinia mea, nu noi ar trebui să răspundem, ci şi ANRSC, care a avizat majorarea“, a spus Radu Tudorel.

Probleme cu nemiluita

Cînd li s-a dat cuvîntul şi reprezentanţilor asociaţiilor, din sală au fost ridicate problemele pe care le au asociaţiile în raport cu operatorul. Sistemul de canalizare e „praf“ în foarte multe părţi ale municipiului: e colmatat şi refulează mai mereu. Administratorul Asociaţiei 22, Elisabeta Grigore, a cerut spălarea săptămînală a sistemului de canalizare cu un utilaj care e adus de la Piatra Neamţ. Primarul Lucian Micu a propus o investiţie în zonă, corelată cu programul de asfaltare, care, din păcate, e limitat. Preşedinţii de asociaţii au reclamat faptul că în cazul întreruperilor de apă, destul de dese, aerul livrat la reluarea furnizării încarcă substanţial facturile. S-a solicitat şi revizuirea contractului cu asociaţiile, precum şi acceptarea unor condiţii din partea benefiarilor. Vlad Angheluţă a spus că stă în puterea factorilor politici, de la nivelul Consiliului Judeţean, actualizarea contractului de gestiune. În calitate de lider politic local şi cetăţean, Radu Samson a adresat o serie de întrebări referitoare la transparenţa actelor decizionale. Tot el a vrut să ştie de ce servicile de apă şi canalizare din Neamţ sînt printre cele mai scumpe din ţară. I s-a răspuns că cele două utilităţi sînt mai scumpe deoarece reţeaua din judeţ e în extindere cu 54 de km. Compania are în organigramă 560 posturi, din care ocupate 552 şi este condusă de patru directori: unul general, unul economic, unul tehnic şi unul comercial. Apa Serv are 42.000 de branşamente, 240.000 de licenţe pe apă şi 10 pe canalizare. Cu acestă ocazie s-a aflat şi modul de repartizare a faimoasei „redevenţe“ de 6,8 milioane de lei, din care 4,8 milioane cofinanţări şi doar 2 milioane pentru noi investiţii. Probleme referitoare la funcţionarea Apa Serv a ridicat şi liderul PNL al consilierilor judeţeni, Florin Hopşa, care a vorbit despre bonusurile acordate salariaţilor, în condiţiile în care aceştia au un salariu echivalent cu 800-900 de euro. Vlad Angheluţă a răspuns că acestea trebuie acordate în condiţiile în care compania oferă salarii sub nivelul salariului mediu brut pe ţară, Apa Serv Neamţ fiind una dintre cele mai „grele“ companii din ţară, cu captări subterane şi de suprafaţă, cu staţii de epurare, cu o reţea de distribuţie de 1500 km, în administrare. Reamintim că aleşii locali din Roman vor trebui să aprobe în şedinţa din 22 august, vrînd-nevrînd, atît majorarea tarifelor la gunoi, pe aproximativ aceleaşi argumente, cît şi pe cele de la apă.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Roman: Clădirile fostul Liceu 1 reintră în circuitul public

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ consilierii locali au votat în unanimitate proiectul de hotărîre privind aprobarea trecerii clădirilor care au aparţinut fostului liceu din domeniul public al statului în domeniul municipiului

Clădirile din incinta fostului Grup Şcolar Industrial Construcţii de Maşini (cunoscut ca Liceul IMR) vor putea reintra în circuitul public, după un nou demers reuşit făcut de autorităţile locale romaşcane. Clădirea monument architectonic amplasată la ieşirea diun oraş, aproape de tgrecerea la nivel cu calea ferată era abandonată, în plin proces de degradare şi foarte greu de păzit în faţa celor puşi pe furtişaguri. Într-o recentă şedinţă, consilierii locali au votat două proiecte privind soarta viitoare a clădirilor fostului liceu, comasat în urmă cu cîţiva ani cu Liceul Petru Poni. Unul din ele se referă la aprobarea trecerii unor imobile din domeniul public al statului şi administrarea Ministerul Educaţiei şi Cercetării în domeniul municipiului Roman şi administrarea consiliului local, iar celălalt privea aprobarea schimbării destinaţiei unor imobile. Primul proiect se referă la două dintre clădirile complexului, cămin şi cantină, cel de-al doilea la celelalte nouă: clădire şcoală, cămin, anexe şi ateliere, clădiri care în urma abandonării lor nu mai sînt folosite. În referatul de aprobare, primarul Lucian Micu spune că două clădiri, cu terenurile aferente, aparţinînd fostului Grup Şcolar Industrial Construcţii de Maşini, au fost transmise în administrarea Inspectoratului Şcolar Neamţ şi, ulterior, au fost înscrise în inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al statului – Ministerul Educaţiei. Transmiterea a fost făcută în scopul amenajării acestora pentru elevi (se dorea amenajarea unui campus pentru Liceul cu Program Sportiv). Deşi lucrările au fost destul de avansate, acestea nu au fost finalizate, iar clădirile, în care Ministerul Educaţiei a investit destule fonduri, prin anii 1995, au fost abandonate şi acum se degradează. Primarul şi-a argumentat solicitarea astfel: „Apreciez că se impune întreprinderea demersurilor legale pentru revenirea celor două imobile în proprietatea publică a municipiului Roman şi administrarea consiliului local, în vederea schimbării destinaţiei imobilului. În raportul de specialitate al proiectului se dau amănunte privind ceea ce ar putea să se facă în aceste spaţii“. „Potrivit procedurii aprobate de Ministerul Educaţiei, avizul conform pentru schimbarea destinaţiei poate fi emis pentru imobilele/spaţiile în care nu se mai desfăşoară activităţi de învăţămînt sau acestea au fost restrînse şi nu există perspectiva creşterii efectivului populaţiei şcolare, dar care pot fi folosite în vederea funcţionării altor instituţii în care se desfăşoară activitate de educaţie extraşcolară, a altor instituţii aflate în subordinea consiliului local / consiliului judeţean, a unor instituţii care desfăşoară activităţi de utilitate publică sau pentru desfăşurarea altor activităţi de strictă necesitate pentru comunitate, definite ca atare de către consiliul local / consiliul judeţean, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare specifice domeniului de activitate şi care nu afectează, după caz, revenirea la destinaţia iniţială“, se menţionează în raportul de specialitate la cel de-al doilea proiect. Autorităţile locale şi-au exprimat de mai multă vreme intenţia de amenajare a unor sedii pentru instituţii de nivel judeţean sau de interes pentru locuitorii din Roman şi zonă, primul pe listă fiind un proiect pentru un punct vamal, absolut necesar oraşului, care are o zonă industrială bine dezvoltată şi cu societăţi care realizează export.

Citește știrea

Administrație

Neamţ: Şeful CJ bagă DNA în ecuaţia crizei apei

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ preşedintele Ionel Arsene i-a cerut noului director Ioan Păcală să nu plece de la Roman pînă nu rezolvă problema alimentării cu apă ■ şeful legislativului nemţean a mai vorbit despre sabotaj în acest caz şi că situaţia creată este exploatată strict politic ■ CL Roman a votat ca oraşul să renunţe la furnizorul ApaServ şi să ia apă de la ApaVital Iaşi ■

Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, prezent la Roman în vederea predării amplasamentrului pentru o investiţie de reabilitarea termică a Spitalului de Psihiatrie Sfîntul Nicolae, a invitat jurnaliştii să-l însoţească la sediul companiei ApaServ, unde a susţinut o conferinţă de presă.

Au fost prezenţi noul director general, Ioan Păcală şi şefului zonal ApaServ, Bogdan Curcudel. Încă de la început, şeful executivului judeţean a anunţat că a venit momentul să se spună adevărul în privinţa crizei apei la Roman.

Nemulţumit de faptul că nu l-a găsit la birou pe şeful Zonei Operaţionale ApaServ, Bogdan Curcudel, preşedintele CJ s-a arătat nedumerit şi de faptul că „birourile sînt cam goale“.

Decis să dezvăluie dedesubturile trecerii la ApaVital, Ionel Arsene l-a „încolţit“ cu fel de fel de întrebări pe Bogdan Curcudel, pe care l-a acuzat de dezinteres, aducînd şi acuze de politizare a problemei apei la Roman deputatului Dan Laurenţiu Leoreanu.

Asta se întîmplă atunci cînd nu e un interes şi îi place doar să se audă la televizor. Ai avut Guvern, ai avut conducere judeţeană cînd s-au implementat proiectele europene şi s-au construit reţele de canalizare pe toate coclaurile, unde nu s-a conectat nimeni. Bani aruncaţi pe Apa sîmbetei. În loc să te duci la ApaServ, unde e problemă de viaţă şi de moarte şi să stai să introduci în proiectul european schimbarea reţelelor de apă. Să ştii că ai pierderi de 70% şi să stai pasiv? Eu văd că municipiul Roman a luat un credit de 45 milioane să pună pavele. Ca şef zonal al companiei domnule Curcudel, aţi ridicat mîna să spuneţi că nu pavelele sînt prioritatea, ci schimbarea conductelor?“, a spus preşedintele Ionel Aresene.

Venit documentat cu declaraţii de presă mai vechi (din guvernarea PDL ) şi mai noi, preşedintele Consiliului Judeţean a vorbit despre transformare crize apei la Roman într-o chestiune pur politică de „către oameni care sînt dispuşi să joace la barbut cu interesele Romanului“.

„Oamenii se întreabă de ce preşedintele Consiliului Judeţean a cerut demisii? Dumneavoastră sînteţi sănătoşi la cap? De la Roman s-a încercat sabotarea companiei ApaServ, de aici era să zic «primarul Romanului» şi nu spuneam rău, pentru că nu ştiu ce face primarul Micu, văd că Leoreanu vine, se aşează din obişnuinţă în consiliul local şi votează. Spune că a vorbit la Guvern să scoată Romanul din ApaServ şi vorbim de cîteva zeci de milioane lei. Cu 100 milioane se pot înlocuit toate reţelele de apă din Roman. Vorbim de o problemă de 20 de ani. Sînt convins că instituţiile statului roman îşi vor face datoria“, a spus, printre altele, preşedintele Ionel Arsene.

Acesta a solicitat noului director, Ioan Păcală, să stea la Roman pînă va rezolva problema apei, lucru pe care acesta din urmă a garantat să-l va duce la bun sfîrşit în maxim 2 zile. I s-a mai cerut directorului Păcală să declanşeze o comisie de verificare a activităţii vechii conduceri a companiei şi a şefului Zonei Operaţionale Est, care au contribuit la declanşarea crizei apei la Roman şi să se ia măsuri drastice cu tot cei care s-au „jucat“ cu apa romaşcanilor, din interese pur electorale.

Ionel Arsene a mai spus că nu este posibil ca un om politic să se deplaseze (referindu- se la deputatul Leoreanu – n.r.) la o companie privată, cum e ApaVital Iaşi, pentru a face trafic de influenţă.

„De aia vor mai cădea capete şi de la Roman şi la Piatra Neamţ. Aştept să se facă o verificare la sînge“, a mai spus Ionel Arsene.

Şi a mai concluzionat că în toată această criză a apei este vorba despre sabotaj contra companiei ApaServ şi că nu-i exclus să se facă plîngeri la DNA. După cum se ştie, de cîteva luni, în Roman apa este furnizată cu întreruperi, iar noaptea este sistată, ApaServ spunînd că totul se datorează secetei care a făcut ca nivelul în puţurile de la staţia de captare să scadă. Iar joi, 13 februarie 2020, consilieri locali romaşcani au votat trecerea la ApaVital Iaşi, renunţîndu-se la compania ApaServ.

Motivele invocate au fost încălcarea, de către operatorul de apă nemţean, a contractului de a furnizare a apei în regim continuu, de preţul ridicat (5,25 lei metrul cub şi 4,14 la canalizare), lipsa unui management performant şi a unui call-center non-stop disponibil pentru Roman.

Citește știrea

Administrație

Neamţ: EXCLUSIVITATE În culisele ApaServ cu ex-directorul Angheluţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ „ApaServ a fost sub toate guvernările o minge de ping-pong între PSD şi PNL“, spune fostul director ■ situaţia financiară gravă este cauzată de împrumuturilor bancare şi de cofinaţarea proiectelor europene ■ „Lucrurile au scăpat de sub control şi au fost duse, intenţionat, într-o zonă politică“, spune despre problema apei la Roman ■

Vlad Angheluţă, directorul general al companiei ApaServ, demis săptămîna trecută de către Consiliul de Administraţie a făcut precizări, în exclusivitate pentru Monitorul, în care explică situaţia financiară gravă a firmei şi cauzele care au dus la aceasta.

Fostul director a mai declarat că după ce va primi, în scris, decizia CA, o va ataca în instanţă, pentru că nu s-a respectat legea şi prevederile din contractul de mandat: „Aştept să văd cum este redactată această decizie, care va trebui să-mi fie comunicată, în scris, săptămîna viitoare.

După ce voi afla conţinutul, o voi contesta în instanţă. Este dreptul exclusiv al CA de a numi şi revoca directorul general, cu precizarea că acest lucru trebuie făcut în cadrul contractului de mandat, aşa prevede legea. Dacă vor fi încălcate aceste condiţii, cu siguranţă, membrii CA vor trebui să răspundă.

Ceea ce vă pot spune este faptul că, timp de doi ani şi jumătate, am lucrat exemplar cu membrii CA, într-o echipă sudată. Eu i-am informat despre absolut toate deciziile majore de management pe care urma să le iau, acestea fiind votate în unanimitate de organismul colectiv de conducere“.

Referitor la solicitarea de demitere a directorului tehnic, Gheorghe Nicolae, fost administrator public la Alexadru cel Bun, fost subprefect, Vlad Angheluţă spune că nu se putea face decît respectînd un contract de muncă.

„Sancţiunile trebuiau luate gradual, pentru ca acesta să poată fi demis. Trebuia făcută o evaluare a activităţii sale. Nu intră în atribuţiile prefectului să ceară demisia directorului tehnic, aşa cum nu intră în atribuiţiile sale de a cere demisia directorului general“, a mai susţinut sursa citată.

Cît despre criza apei de la Roman a amintit că ea a făcut obiectul analizei în două Comitete Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă, una în timpul mandatului prefectului Daniela Soroceanu şi a lui George Lazăr:

„Eu apreciez că situaţia privind criza apei la Roman a fost gestionată bine de către toţi factorii implicaţi în momentul declanşării ei. Au fost paşi care s-au făcut înainte în rezolvarea ei, dar răspunsul nu se află doar la ApaServ, ci şi la alte autorităţi, inclusiv la autoritatea publică locală din Roman.

Eu cred că această criză a fost exagerată, pentru că se ştie că doar zona centrală a Romanului a fost afectată de lipsa apei, ceea ce reprezintă 10% din consumatori. Întreruperile de apă se făceau doar de la etajul al II-lea în sus, cînd erau restricţii de presiune.

În rest municipiul a avut apă. În această perioadă, toţi factorii implicaţi în partea comercială au avut sarcina de a verifica, zilnic, situaţia consumurilor, în special în instituţiile publice: şcoli, grădiniţe, spitale, unde nu au existat situaţii de întrerupere a apei. Lucrurile au scăpat de sub control şi au fost duse, intenţionat, într-o zonă politică.

Liderii politici au uitat responsabilitatea faţă de cetăţeni şi au jucat totul pe cartea politică, din păcate, exacerbînd lucrurile. Noi, la ApaServ, am ales să fim echidistanţi şi să ne facem treaba, pentru a gestiona situaţia de criză“.

Pierderile scăpate de sub control, suspiciuni de furturi

Referitor las procentul de pierderi ale apei captate şi distribuite către consumatori, Vlad Angheluţă susţine că nu pot fi precizate şi că 70% este un procent estimat.

„Gestionarea pierderilor de apă este o activitate care necesită resurse extraordinare, care nu au fost făcute în cele mai bune condiţii, iar aceste statistici urmau să se schimbe în cursul acestui an, pentru că am dispus o serie de reorganizări. În ceea ce priveşte modul în care angajaţii serviciilor tehnice şi comerciale trebuiau să cuantifice aceste pierderi fac, în premieră pentru dumneavoastră, o dezvăluire.

Avem o serie de suspiciuni, rezonabile, în ceea ce priveşte o serie de furturi de apă şi ar urma să le şi dovedim, prin controale, la o serie de consumatori, pe care îi avem în vizor.

Ex-directorul a vorbit şi despre modul în care s-a ajuns la o situaţie financiară gravă. „Ea vine şi din cauza faptului că programul european de investiţii europene nu a fost «fazat» şi a avut o importantă cotă de cofinanţare, neeligibilă a Programului Operaţional Sectorial Mediu.

Acest lucru e valabil în toate sectoarele şi pe toate programele de lucru la aceste proiecte. În ultima perioadă a contractului, adică din 31 mai 2015, aceste fonduri europene s-au oprit şi atunci s-a decis ca lucrările de la Neamţ să fie continuate din sursă neeligibilă, respectiv din bugetul ApaServ.

Aici nu vorbim de pierderi, ci de bani investiţi, care puteau fi folosiţi în altă parte. E vorba de aproximativ 30 milioane lei. Trebuie însă să spunem şi altă realitate, că în Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, inităţii administrative Roman nu i s-a trasat nici o sarcină, în condiţiile în care Legea 51( a apei – n.r.), la articolul 8 precizează că singura entitate responsabilă pentru înfiinţarea, modernizarea şi extinderea de reţele de aducţiune şi canalizare apă şi canal e primăria.

Operatorul este doar delegat să administreze nişte bunuri. Operatorul poate, conform legii, face investiţii doar în limita unui mandat acordat prin contactul de delegare de care vorbeam. Trebuie ca populaţia să ştie că ApaServ acum achită nişte împrumuturi uriaşe la bănci, din care cauză a fost nevoită să majoreze şi preţul apei. Compania are în prezent un împrumut de 7 milioane lei şi pe un program ISPA de care a beneficiat municipiul Piatra Neamţ, credit care este plătit de tot judeţul.

Compania mai achită şi 31 milioane lei, pe programul Post Mediu, pe care îl plăteşte singură, la care, conform hotărîrii ADIAQUA Neamţ, nu contribuie nici o primărie şi nici Consiliul Judeţean, aşa cum s-a procedat în celelalte judeţe ale ţării. Este adevărat că tariful la Neamţ este de la 1 februarie de 5,25 lei metrul cub la apă şi 4,14 lei la canalizare.

El pare mai mare decît cel de la Iaşi, dar ceea ce nu s-a spus în conferinţa de presă a domnului deputat Leoreanu şi a domnului primar Micu e faptul că la costurile apei de la Iaşi se adaugă un cost al apelor pluviale, care nu există în tariful de la Neamţ“, explică Vlad Angheluţă.

Acesta apreciază că hotărîrea CL Roman de săptămîna trecută este copy-paste cu una similară din 2018, prin care se dă mandat primarului Lucian Micu să negocieze cu ApaVital.

„Plecarea de la Neamţ nu poate fi făcută decît în condiţiile stabilite de Legea 51 şi trebuie cpmunicată ApaServ şi Adi Aqua Neamţ de către Ministerul Mediului. La articolul 10 din legea amintită este stipulată clar şi modalitatea în care o primărie poate denunţa unilateral contractul de delegare a serviciilor înainte de finalizarea lui“, opinează Angheluţă.

Întrebat fiind de cauza pentru care şi preşedintele CJ, Ionel Arsene, i-a solicitat demisia acesta a spus că este în acelaşi registru politic: „ApaServ a fost sub toate guvernările o minge de ping-pong între cele două formaţiuni politice: PSD şi PNL. Niciodată nu a existat o voinţă politică de a sprijini compania în găsirea de soluţii pentru un sector strategic, cum e apa, în contextul geo-climatic de secetă excesivă pe care îl traversăm“.

Citește știrea

Trending