Contactează-ne

Educatie

Cu un robot de luptă, locul I la internaţionala RoboChallenge

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Marius Alexandru Olaru a obţinut primul loc cu proiectul SpeedyBot la categoria mini Sumo Kids ■ „A fost un parcurs plin de emoţii şi provocări. În timpul competiţiei, a fost necesar să rezolv, de multe ori contratimp, mai multe probleme tehnice apărute la SpeedyBot ca urmare a confruntărilor violente din ringul de luptă“, a declarat liceanul de la Colegiul de Informatică ■

Marius-Alexandru Olaru, elev în clasa a X-a la Colegiul Naţional de Informatică, a obţinut primul loc la categoria Mini Sumo Kids, cu proiectul SpeedyBot, în cadrul celei de-a XII-a ediţie a Competiţiei Internaţionale RoboChallenge. Aceasta s-a desfăşurat în perioada 1-3 noiembrie, la Universitatea Politehnică din Bucureşti. Îndrumător şi coleg de echipă i-a fost profesorul Liviu Constantin Olaru de la Colegiul Naţional Petru Rareş, care îi este atît părinte, cît şi mentor în activitatea de realizare a roboţilor folosiţi la competiţiile individuale de robotică din ultimii ani. Au participat echipaje din 17 ţări: Bulgaria, Columbia, Ecuador, Franţa, Grecia, Japonia, Letonia, Mexic, Peru, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Spania, Thailanda, Turcia, Marea Britanie. „E prima oară cînd particip la această competiţie şi sînt entuziasmat de rezultatul pe care l-am obţinut. Cu SpeedyBot am participat astă primăvară şi la Competiţia Internaţională Infomatrix, la categoria Mini Sumo, concurs unde am obţinut medalia de argint. Pentru RoboChallenge l-am îmbunătăţit pe SpeedyBot atît hardware, dar mai ales în privinţa programului pe care l-am scris în limbajul C++, aplicaţie care îi conferă autonomie şi dexteritate în ringul de luptă. La categoria Mini Sumo Kids, adresată participanţilor care au cel mult 18 ani, s-au înscris 70 de roboţi. Toate luptele s-au desfăşurat sîmbătă, 2 noiembrie, în cea de-a doua zi a competiţiei. Confruntările între roboţi au început dimineaţă, iar ultima luptă la Mini Sumo Kids s-a dat seara tîrziu şi am avut onoarea să particip la ea. În prima parte a zilei au avut loc luptele eliminatorii din grupe: toţi roboţii au fost repartizaţi în una din cele 16 grupe de la Mini Sumo Kids. În urma meciurilor dintre toţi competitorii din grupe, primii doi din fiecare grupă s-au calificat în cea de-a doua parte a competiţiei, în total 32 de roboţi. Ce-a de-a doua parte a competiţia a fost organizată sub forma unui turneu împărţit pe etape, în fiecare rezultînd grupe de cîte doi roboţi. În urma luptelor dintre roboţii aceleiaşi grupe, cel mai bun se califica în următoarea etapă. Astfel, din cei 32 de roboţi calificaţi la început, în etapa următoare s-au calificat 16, apoi 8 şi tot aşa pînă în finală, cînd au fost doi. Eu şi SpeedyBot am avansat cu succes, din etapă în etapă, pînă am ajuns în finala pe care am şi cîştigat-o. A fost un parcurs plin de emoţii şi provocări. În timpul competiţiei, a fost necesar să rezolv, de multe ori contratimp, mai multe probleme tehnice apărute la SpeedyBot ca urmare a confruntărilor violente din ringul de luptă: am schimbat de 4 ori lama Katana care s-a rupt la impactul cu adversarii şi am schimbat anvelopele roţilor secţionate de lamele adversarilor. A fost foarte important ca în pauzele dintre meciuri să reîncarc acumulatorii robotului. În plus, am îmbunătăţit în mai multe rînduri codul aplicaţiei software folosite de SpeedyBot, avînd în vedere că am adaptat mereu strategia de joc la adversarii pe care i- am întîlnit în ring. Dacă doriţi să vizionaţi filme şi fotografii din timpul competiţiei, vă invit pe pagina mea de Facebook. Mulţumesc părinţilor care au fost alături de mine pe tot parcursul pregătirii şi participării la această competiţie. Recomand şi altor tineri pasionaţi de robotică să se înscrie la viitoarele ediţii ale RoboChallenge. Am rămas plăcut impresionat de participarea numeroasă şi de calitatea proiectelor înscrise, de organizare, de spiritul deschis al voluntarilor care au contribuit la buna desfăşurarea evenimentelor, mulţi dintre ei studenţi sau profesori la Politehnica sau Universitatea din Bucureşti!“, a declarat Marius Olaru. Tatăl performerului era încîntat de rezultatul obţinut şi a prezentat un proiect care se adresează tinerilor din Piatra Neamţ pasionaţi de noile tehnologii. „La competiţia RoboChallenge am reprezentat liceele şi oraşul nostru: pe site-ul competiţiei, în pagina care include lista participanţilor (http://www.robochallenge.ro/ro/competition/participants), SpeedyBot este prezentat împreună cu textul «Piatra Neamţ – RO». Avînd în vedere că locurile doi şi trei au fost cîştigate de echipe din afara României (Turcia – n.r.), cred că ne-am reprezentat foarte bine şi ţara la această categorie din competiţie. Acest frumos rezultat se înscrie în seria activităţilor pe care dorim să le desfăşurăm în lunile şi anii viitori în cadrul Hub-ului de Machine Learning (Centru de Învăţare Automată) pe care eu şi domnul profesor Alexandru Iacob l-am iniţiat în şcoala noastră. Aşa cum l- am gîndit noi, acest proiect se adresează tuturor tinerilor pasionaţi de noile tehnologii care studiază în şcolile din Piatra Neamţ, însă ne dorim ca în anii următori să extindem Centrul de Învăţare Automată, astfel încît la activităţile lui să poată participa tineri din tot judeţul sau chiar din toată ţara. Referitor la finanţarea Hub-ului, pînă în acest moment, am primit o sponsorizare de la Criber NET sub forma unei imprimate 3D, avem semnat un contract de parteneriat cu Primăria Piatra Neamţ şi am obţinut, de asemenea, promisiunea unei sponsorizări de la Oracle Academy. Pînă la alocarea acestor finanţări, din dorinţa de a demara activităţile Hub-ului, am realizat deja primele achiziţii de componente electronice şi mecanice prin intermediul proiectului Zayed Future Energy Prize adus în şcoala noastră în 2015 de domnul profesor Alexandru Iacob, acest proiect avînd prevăzută în buget o alocare financiară pentru activităţi desfăşurate cu elevii în domeniul inventicii, inovării şi integrării noilor tehnologii. Ne dorim ca experienţa acumulată în ultimii ani de noi, profesori şi elevi deopotrivă, să contribuie substanţial la dezvoltare acestui proiect care se anunţă a fi unul de cursă lungă“, a declarat profesorul Liviu-Constantin Olaru.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. VLAD

    6 noiembrie 2019 at 5:36 PM

    Bravo Marius , felicitari .. 1

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Din băncile şcolii, aşteptaţi în şomaj

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ absolvenţii care au cel puţin 16 ani, pot beneficia de sprijin de la stat ■ ajutorul de şomaj este în valoare de 250 de lei şi se acordă pe o perioadă de 6 luni ■ actele trebuie depuse în 60 de zile de la data încheierii cursurilor ■

Absolvenţii institutiilor de învăţămînt în vîrsta de minimum 16 ani pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj în cuantum de 250 lei/ lună, pentru o perioadă de 6 luni, dacă se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în termen de 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă.

Acest din urmă demers, înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă e o etapă prealabilă şi obligatorie în vederea obţinerii facilităţilor acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu au promovat examenul de Bacalaureat, termenul pentru înscrierea la agenţiile teritoriale ANOFM este de 60 de zile de la încheierea cursurilor claselor terminale din învăţămîntul liceal. Elevii care nu au situaţia şcolară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidenţele agenţiei în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă, dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţămînt.

„În cazul absolvenţilor de studii superioare, termenul de 60 de zile în interiorul căruia trebuie să se înregistreze la agenţiile de ocupare începe de la finalizarea studiilor anului terminal sau de la data promovării examenului de licenţă (dacă persoana promovează examenul de licentă în termen de 12 luni de la finalizarea studiilor)“, anunţă ANOFM.

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenţilor în evidenţele agenţiilor teritoriale ale ANOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sînt: carte de identitate; actele de studii / adeverinţă eliberată de la secretariatul institituţiei şcolare care atestă absolvirea; declaraţie pe proprie răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică sa presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedica să presteze o anumită muncă.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţămînt se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţămînt gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Absolvenţii instituţiilor de învăţămînt şi absolvenţii şcolilor speciale, în vîrstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi în acest termen se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării (1.500lei). Plata se efectuează în două tranşe: prima după încadrare şi a doua după cele 12 luni.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Şcolile cu loaze, luate la ochi de Inspectorat

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ conducerea ISJ va face o analiză, "la sînge" a rezultatelor obţinute la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat ■ după contestaţiile la BAC, procentul de promovabilitate a crescut la 66,94% ■ alte două medii de 10 au fost obţinute la Colegiul Naţional "Petru Rareş" ■

Rezultatele foarte slabe obţinute de o parte dintre şcolile din judeţ atît la examenul Naţional de Evaluare, cît şi la cel de Bacalaureat au nemulţumit conducerea Inspectoratului Şcolar Neamţ, care va face o analiză, la sînge, a situaţiei în şcolile cu o promovabilitate scăzută.

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, a declarat că la Evaluarea Naţională se observă o discrepanţă majoră între şcolile gimnaziale rurale şi cele urbane, în sensul că sute de absolvenţi de la sate, fie că nu s-au prezentat la examen, fie că nu l-au promovat. Se va realiza şi o analiză a rezultatelor obţinute de licee la examenul de Bacalaureat şi prima măsură punitivă va fi aceea că aceste unităţi şcolare nu vor mai primi clase de liceu.

“Pînă pe 15 iulie vom realiza un raport de evaluare a rezultatelor obţinute la examenul de Evaluare Naţională. Se va face o analiză a modului de organizare a examenului şi o analiză a rezultatelor obţinute. De remarcat este decalajul dintre rezultatele obţinute în mediul urban şi cel rural, în sensul că există o discrepanţă flagrantă între mediul urban şi cel rural. Din păcate avem un număr foarte mare de copii, în special din şcolile gimnaziale rurale, care nu au reuşit să treacă pragul mediei 5. Noi stăm ceva mai bine decît alte judeţe din Moldova, dar discrepanţa este, repet, foarte mare şi la Neamţ”, a declarat pentru “Monitorul”, inspectorul şcolar general Mihai Obreja.

O îngrijorare majoră pentru mai marele peste învăţămîntul nemţean o reprezintă unităţile şcolare cu promovabilitate zero la examenul de Bacalaureat. Mihai Obreja a spus că înainte de contestaţii existau licee în care niciun absolvent nu a promovat BAC-ul.

“La Bacalaureat vom face o analiză serioasă, după publicarea rezultatelor la contestaţii, respectiv după a doua sesiune din august. Prima măsură punitivă va fi aceea legată de alocarea locurilor pentru clasele de liceu.

Directorii îşi doresc să aibă clase de liceu, dar, dacă ajungem în situaţia în care sînt zero candidaţi promovaţi la Bacalaureat , ceva nu este în regulă. Poate e vorba şi de o orientare şcolară deficitară, dar eu cred că trebuie lucrat şi la bază, la ceea ce reprezintă pregătirea elevilor pentru a putea susţine acest examen. O atenţie aparte vom acorda Liceului Agricol Ion Ionescu de la Brad, din zona Roman, unde, după o pauză de doi ani, în care nu au avut clase de liceu, acum le-am aprobat, prin planul de şcolarizare, o clasă de 21 de elevi, tocmai pentru a-i încuraja, dar se pare că decizia noastră în acest sens nu a fost cea mai bună”, a declarat Mihai Obreja.

După contestaţii, a crescut promovabilitatea cu 2,06%

După contestaţii, 230 de absolvenţi au promovat examenul de Bacalaureat, numărul acestora ajungînd la 2.443, cu o promovabilitate de 66,94%.

“Duminică, 5 iunie, s-a încheiat sesiunea de Bacalaureat. La nivelul judeţului Neamţ sînt 230 de copii care au promovat examenul după contestaţii, ceea ce reprezintă creşterea procentului de promovabilitate la 66,9%, deci cu 2,06%. Pot să declar cu bucurie că după etapa de contestaţii avem încă două medii de 10 la Colegiul Naţional Petru Rareş, ceea ce face ca această unitate să rămînă în top, pe poziţia 20 în ceea ce priveşte mediile maxime, la examenul de Bacalureat, în ultimii 10 ani.

Vreau să-i asigur pe candidaţi că a fost un examen corect faţă de modul în care se desfăşura acesta cu ceva ani în urmă. A fost un examen derulat cu seriozitate şi responsabilitate, în condiţii de pandemie. Este foarte bine că lucrările au fost evaluate în alte judeţe (la contestaţii n.r) pentru că aşa s-a evitat total posibilitatea de a intra cineva în contact cu cei care au corectat tezele. Rezultatele finale la BAC reflectă munca elevilor, profesorilor, părinţilor implicaţi direct. D

e luni, 6 iulie începe etapa specială a examenului. La nivelul judeţului Neamţ nu avem nici un candidat în această situaţie, dar probabil că vom fi implicaţi în această sesiune în altă formă. Aşteptăm deciziile Ministerului Educaţiei în acest sens. Pentru cei care nu au promovat examenul de bacalaureat se va organiza o a doua sesiune în luna august”, a precizat Mihai Obreja.

Acesta a ţinut să dea o replică acelor care au instigat la neprezentarea la BAC, pe motive de pandemie. “S-a recurs în perioada examenelor naţionale la fel de fel de manipulări din partea unor organizaţii ale elevilor sau ale părinţilor sau din partea unor partide politice care au încercat să exploateze ceea ce reprezintă un serviciu public important cum este cel educaţional.

Cei de care pomeneam îndemnau elevii să nu participe la examene, vroiau echivalări, ceea ce nu se poate concepe în România secolului XXI”, a mai spus Mihai Obreja.

Acesta a adăugat şi faptul că în Neamţ, ca şi la Braşov, va trebui să se pună un mai mare accent pe înscrierea elevilor la învăţămîntul profesional şi profesional dual, care asigură pregătirea forţei de muncă pentru sectorul productiv, aflat în mare suferinţă din acest punct de vedere. La nivel naţional rata de promovabilitate după contestaţii este de 64, 65%.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Contestaţii la BAC, cu… nemiluita

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ numărul lor este de 1.665 ■ cele mai multe, 731, au fost depuse la disciplina Limba şi literatura română ■ rezultatele finale se vor afişa duminică, 5 iulie ■

Absolvenţii nemţeni, care au picat examenul de Bacalaureat în sesiunea din iunie, au depus 1.665 de contestaţii.

„După afişarea primelor rezultate obţinute, din cei 3.649 candidaţi prezenţi în examen, la nivelul judeţului Neamţ au fost depuse un număr de 1.665 de contestaţii. Cele mai multe s-au înregistrat la Limba şi literatura română , adică 595 la profilul real şi 136 la profil uman.

La Matematică profil tehnologic s-au depus 225 contestaţii, la Istorie 80 la Matematică Informatică – 91. La Matematică profil Ştiinţele Naturii au depus contestaţie 48 candidaţi. La disciplina Biologie Vegetală Animală au fost nemulţumiţi 76 elevi, la Anatomie Fiziologie, Genetică şi Ecologie Umană au depus contestaţii 119 elevi, iar la Logică şi Argumentare 109 candidaţi.

La celelalte discipline, cu excepţia Geografiei unde au fost depuse 97 contestaţii, numărul elevilor nemulţumiţi a fost mai mic. La Chimie organică au contestat rezultatul 3 candidaţi, la Fizică, profil teoretic şi vocaţional au contestat rezultatele 17, la Informatiocă 33, iar la Psihologie-Sociologie 4. Cele mai puţine contestaţii, respectiv 2, au fost depuse la Economie“, a precizat Mihail Obreja, inspector şcolar general al ISJ Neamţ.

Contestaţiile vor fi corectate pînă sîmbătă, urmînd ca duminică, 5 iulie, să se afişeze rezultatele finale. După cum se ştie, în judeţ a fost obţinută o singura medie de 10, reuşita fiind a unui absolvent al Colegiului Roman-Vodă.

Inspectorul general, Mihai Obreja, era mulţumit de modul de organizare şi de faptul că Neamţul se află în partea de sus a clasamentului naţional: „Rata de promovabilitate este de 64,89%, înainte de contestaţii. Au fost prezenţi la examen 3.649 candidaţi, au promovat 2.368, dintre aceştia 2.220 candidaţi sînt din promoţia curentă şi 148 din cele anterioare. Au absentat 177, iar 5 au fost elimnaţi pentru tentativă de fraudare.

Interesant este faptul că avem o singură medie de 10, dar avem 20 de candidaţi care au obţinut nota 10 la Limba şi literatura română şi 142 la proba obligatorie a profilului. În raport cu rezultatele din celelalte judeţe e important că Neamţul se află în prima parte a clasamentului, peste media pe ţară care a fost de 62%“.

În Neamţ, au fost obţinute 582 de medii între 9 şi 9,99, 736 de medii între 8 şi 8,99, 571 între 7 şi 7,99, iar 478 între 6 şi 6,99. 1.279 de elevi nu au reuşit să promoveze examenul, 222 avînd note peste 5 şi medii între 5 şi 5,99. Cei cinci elevi eliminaţi sunt de la Liceul Mihail Sadoveanu Borca, doi de Liceul Tehnologic Vasile Sav Roman şi unul de la Colegiul Ion Creangă Tîrgu Neamţ, toţi din promoţii anterioare.

Citește știrea

Trending