Contactează-ne

Administrație

ApaServ, o firmă cu mari probleme

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ staţia de captare de la Pildeşti funcţionează cu 3 fronturi, construite în tot atîtea etape, înainte de 1989 şi după ■ acum, captarea de la Roman funcţionează cu 76 de pompe ■ debitul apei în acest an secetos este de 15 mc pe secundă ■ aceleaşi probleme le întîmpină operatorul şi la Tîrgu Neamţ ■ pierderile în reţea sînt de 52%, dintre care 45% sînt incluse în tariful de furnizare a apei ■ ca să schimbe toate reţelele, compania ar avea nevoie de bugetul actual pe 100 de ani ■

Prelungirea perioadei în care compania ApaServ este nevoită să  furnizeze apă în program de restricţie de presiune la Roman şi Tîrgu Neamţ a determinat conducerea operatorului să organizeze o nouă conferinţă de presă.

S-a vrut astfel să se explice măsurile luate şi perspectiva de a rezolva problemele cu care se confruntă compania, în special în domeniul pierderilor, care sînt  la nivelul judeţului de 52%, din care 45%, incluse în tarif.

La conferinţa de presă de la Roman a participat directorul general Vlad Angheluţă, Cristian Buzdugan, fost şef al Zonei Operaţionale Est, în prezent coordonator al Programului Programului Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) şi actualul şef al Zonei operaţionale Est, Bogdan Curcudel. „Vorbim de o investiţie care s-a derulat în mai mulţi ani.

Primul sector al captării a fost construit în anii 1964 – 1967, apoi partea a doua a fost construită între anii 1975 – 1979, şi captarea de la Simioneşti, Captarea 3, între 1993 şi 1995. Captarea 1 are 32 de pompe, cinci chesoane.

Alte 34 de pompe şi două chesoane se află în Captarea 2, în timp ce la cea de-a treia, construită între 1993 şi 1995, de la Simioneşti există 28 de pompe şi un dren în lungime de 1.040 de metri. Insist asupra acestor date pentru ca să aveţi o idee despre ce fel de nivel de investiţii şi buget de mentenanţă are nevoie Compania judeţeană Apa Serv pentru a menţine aceste pompe în stare de funcţionare, pentru a le efectua reviziile în perioadele de mentenanţă şi pentru a furniza apă în condiţii optime municipiului Roman. În momentul de faţă, funcţionăm cu 76 de pompe“, a precizat Vlad Angheluţă.

Acesta a ţinut să atragă atenţia asupra viiturilor din 2018, fenomene care au distrus o bună parte a investiţiilor din zonă şi au afectat o investiţie mai veche a Sistemului de Gospodărire a Apelor(SGA) Neamţ. Dar criza apei din acest an este cauzată de seceta prelungită, care a scăzut nivelul apei din pînza freatică şi a dus la scăderea nivelului hidrostatic din puţuri.

„Dacă vorbim de date culese de la SGA, cei cu care sîntem în permanentă corespondenţă, urmărim inclusiv debitul rîului Moldova, în 25 noiembrie de 8,2 metri cubi pe secundă, în 26 noiembrie, un pic în creştere, de 9,2 metri cubi pe secundă.

Dar o medie anuală a debitului rîului Moldova în zona captării Plideşti – Simioneşti este de 15 metri cubi pe secundă, deci este vizibil că ne confruntăm cu acest fenomen de secetă. Aceeaşi situaţie este şi la captarea Lunca-Vînători, care alimentează sistemul din zona Tîrgu Neamţ şi comunele învecinate, unde avem aceleaşi probleme de raţionalizare a consumului, iar acolo albia chiar este secată aproape integral, debitul fiind asigurat mai mult de un pîrîu care, la confluenţa cu Ozana, alimentează fronturile de la Tîrgu Neamţ, din 12 puţuri.

Acolo lucrăm cu 8 puţuri, fiind afectată în primul rînd distribuţia apei din zonele înalte din Tîrgu Neamţ, precum şi în comunele: Bălţăteşti, Agapia, Grumăzeşti şi, parţial, Răuceşti“,  a declarat Vlad Angheluţă. Acesta a ţinut, însă, să precizeze faptul că aceeaşi situaţie o au extrem de multe companii de apă din România, care nu pot ţine pasul înlocuirii conductelor de apă cu măsura în care acestea se uzează, susţinînd că pentru înlocuirea tuturor reţelelor de apă din judeţ ar fi nevoie de bugetul companiei pe 100 de ani. „Ca să schimbăm la nivel de companie întrega reţea am avea nevoie mîine de 223 milioane lei pentru întreg judeţul, ceea ce reprezintă bugetul companiei pe 100 de ani.

Oraşul Roman are probleme mari în ceea ce priveşte reţelele expirate. E vorba de 107 km, adică 83% din total conducte, cu o valoare de înlocuire la 31 decembrie 2016 de 62.893.028 lei. În Roman, porţiunea de reţele expirate are o lungime de 53,4 km, adică 78% din total, cu o valoare de înlocuire de 21.643 lei“, a mai spus directorul general al Apaserv, care a a spus că în zona gării există conducte avînd însemnate pe ele sigla Casei Regale a României.

Vlad Angheluţă crede că situţia companiei ar trebui să fie în atenţia factorilor politici decizionali din judeţ. Conducerea companiei a mai spus că singura şansă de redresare a situaţiei companiei o reprezintă, în continuare, investiţiile pe fonduri europene, programul de investiţii al ApaServ fiind în 2019 de 2.000.000 lei, la Roman fiind  alocate fonduri, în primul rînd pentru asigurarea mentenanţei: adică tot ce înseamnă proces tehnologic, fie că e vorba de captare apă sau de tratare apă uzată.

Pentru investiţiile în reţele noi anul acesta au fost bugetaţi 500.000 de lei, reprezentînd 1,2 kilometri de reţea pe strada Zimbrului, din cartierul Nicolae Bălcescu. Directorul Vlad Angheluţă a recunoscut faptul că ApaServ este o companie care merge pe pierderi din exploatare, nivelul acestora în trimestrul al  III-lea  fiind de 1,2 milioane lei, dar că operatorul se echilibrează din veniturile financiare rezultate din exploatare.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. didi g

    1 decembrie 2019 at 10:23 AM

    Doamna Draga, nu stiu ce s-a intamplat, cu ce l-au prins in menghina Arsene şi Angheluta pe Micu, dar vad ca le iese tare bine. Iar romascanii sufera. Chiar ma bucuram acum un an, doi, cand vorbeati de trecerea la Apavital: preturi mai mici, contracte individuale pentru locuitorii de la blocuri, investitii in retele, despre care toata lumea zice ca sunt varza şi ca au pierderi imense. Iar acum ce aflam? Ca trebuie sa suportam aceiasi habarnisti şi sa ne obisnuim cu ei. Ba chiar este cazul sa inceapa sa ne placa fara apa. Daca ar fi vara as mai intelege, ca as trece pe bere, dar asa, ce facem? In lipsa apei, trecem cu totii pe rachiu?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Neamţ: Ex-şeful Poliţiei a dat în judecată ministerul

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ comisarul şef Paul Tablan a contestat în instanţă ordinul prin care a fost demis de la comanda IPJ Neamţ ■ a fost chemat în instanţă Ministerul Afacerilor Interne, ORNISS, IGPR dar şi Poliţia Neamţ ■ înainte de a fi demis, comisarului şef nu i-a mai fost prelungit certificatul ORNISS ■ fără acesta, ofiţerul nu poate lucra în structurile operative ■

Fostul şef al Poliţiei Neamţ, Paul Tablan, a luat decizia de a contesta în instanţă ordinul prin care a fost demis din funcţia de conducere.

Acesta spunea, încă de la finele anului trecut, că este posibil să se adreseze justiţiei, ceea ce a şi făcut la începutul acestei săptămîni, acţiunea avînd ca obiect anulare act administrativ, Cererea a fost înregistrată pe rolul Tribunalului Neamţ, la Secţia a II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal pe 20 ianuarie 2020.

În dosar Paul Tablan are calitatea de reclamant şi se va judeca cu Ministerul Afacerilor Interne, reprezentat prin ministrul Marcel Vela, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin chestor principal de poliţie Liviu Vasilescu, dar şi Inspectoratul de Poliţie al judeţului Neamţ, prin comisarul care l-a înlocuit în funcţie pe Tablan, Neculai Catană.

Alături de aceştia calitate de pîrît în dosar o are şi Oficiul Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS), instituţia care nu a mai prelungit certificatul lui Tablan, iar în ipsa acestuia a pierdut funcţia de conducere.

De menţionat că practica judiciară a arătat că ORNISS nu are obligaţia de a-şi motiva decizia nici măcar în faţa instanţei de judecată, însă dacă acest lucru se va întîmpla Tablan ar afla de ce a rămas fără documentul în lipsa căruia a fost demis. Aşadar, procesul se află pe rolul Tribunalului Neamţ, însă nu a fost stabilit primul termen de judecată.

Rămîne de văzut ce vor stabili judecătorii la finele litigiului şi dacă Tablan va avea cîştig de cauză în disputa cu şefii poliţiei.

Răspunsul în doi peri al IGPR

Reamintim că Paul Tablan a fost demis după ani de zile în care controale şi verificări dispuse la instituţia pe care a condus-o nu au scos nimic imputabil la iveală. Pentru că, cel mai probabil, nu s-a găsit un alt mod de a-l înlătura din funcţie s-a găsit o soluţie de avarie, una ruşinoasă ca mod de operare şi cu implicaţii pentru viitorul profesional al poliţistului.

Nu i-a fost prelungit certificatul ORNISS, care se reînnoieşte din patru la patru ani şi care permite accesul la informaţiile clasificate. Fără acest certificat, nici un ofiţer nu poate lucra în structurile operative. Centrul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin adresa purtînd numărul 403.988/6 decembrie 2019, a trimis Monitorului de Neamţ un răspuns de o ambiguitate desăvîrşită, cum că ofiţerului îi lipsea un anume „document“.

„În urma verificărilor efectuate la structura de specialitate din cadrul Poliţiei Române a rezultat că Ordinul ministrului Afacerilor Interne nr.II/2059 prin care comisarul-şef de poliţie Tablan Costel Paul, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ, a fost pus la dispoziţia unităţii, a fost emis la data de 27 noiembrie 2019 cu aplicabilitate din data de 5 decembrie 2019, avînd în vedere faptul că ofiţerul nu mai îndeplinea o condiţie de ocupare a postului pentru care era numit“, se arăta în documentul amintit.

„Este foarte probabil să mă adresez justiţiei. O să încerc şi această varianţă, ca să nu îmi pară rău la un moment, dar şi ca să epuizăm toate variantele. Deocamdată, necunoscînd toate motivele, pot avea doar bănuieli. Cel mai probabil voi beneficia şi de sprijinul sindicatului din care fac parte de la intrarea în sistem, poate ei ştiu, cunosc, au mai auzit şi vedem ce se poate face. La acest moment însă e prea devreme de spus ceva concret, trebuie mai întîi să iau la cunoştinţă oficial şi apoi vedem ce se poate face“, declara la acel moment Paul Tablan.

Se pare că demiterea acestuia de la comanda inspectoratului nemţean a venit ca urmare a faptului că a deranjat pe cineva sau pe mai mulţi, din mediul politic, sau nu. La un moment dat se zvonea că la şefia Poliţiei Neamţ ar fi fost în cărţi un alt ofiţer, dar lucrurile au luat o turnură neaşteptată şi cu începere de pe 3 decembrie 2019 la comanda IPJ Neamţ a fost numit Nicolae Catană, pe o perioadă determinată, de 6 luni, pentru preluarea atribuţiilor de inspector şef.

Rămîne de văzut dacă acţiunea în instanţă îi va da fostului şef al Poliţiei Neamţ satisfacţia dorită şi dacă va afla cum s-a întîmplat ca după un sfert de veac de meserie, ofiţerul să rămînă fără certificatul ORNISS.

Citește știrea

Actualitate

Prefectul de Neamţ s-a întîlnit cu directorii de şcoli

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ ”Este inadmisibil ca în anul 2020 copiii noştri să fie nevoiţi să înveţe în săli de clasă cu unele condiţii insalubre sau să meargă la toalete în curtea şcolii”, a declarat George Lazăr

Prefectul judeţului Neamţ, George Lazăr, a participat, joi, 23 ianuarie, la invitaţia inspectorului general judeţean, Mihai Obreja, la o întîlnire cu directorii de şcoli şi licee din judeţul Neamţ.

Prefectul a rugat directorii prezenţi, cît şi membrii din consiliile de administraţie, să realizeze un dialog cu primarii din unităţile administrativ teritoriale şi să reuşească împreună identificarea unor oportunităţi pentru investiţiile atît de necesare infrastructurii educaţionale. ”Este inadmisibil ca în anul 2020 copiii noştri să fie nevoiţi să înveţe în săli de clasă cu unele condiţii insalubre sau să fie nevoiţi să meargă la toalete în curtea şcolii.

De asemenea, subliniez aici că este importantă siguranţa elevilor, de aceea, fac un apel către cei prezenţi să se găsească soluţii de a achiziţona servicii de pază pentru toate unităţile şcolare. Şi, am încredere că se vor găsi bani pentru acest aspect deosebit de important”, a declarat George Lazăr.

Un alt mesaj transmis de George Lazăr a fost legat de importanţa ca sistemul educaţional românesc să fie unul de calitate: “Avem nevoie de învăţători şi profesori de calitate, dedicaţi meseriei lor, cum avem nevoie şi de un învăţămînt caltitativ, fie că este vorba de gimnaziu, liceu, învăţămînt profesional sau dual. Calitatea actului educaţional reprezintă viitorul unei societăţi sănătoase şi vă rog să fiţi cît se poate de implicaţi în activitatea dumneavoastră!”.

La finalul întîlnirii, prefectul a acceptat invitaţia directorului Colegiului Naţional “Petru Rareş”, profesorul Oniciuc Grigoruţă, de a participa la manifestarea dedicată Micii Unirii organizată de elevii acestui liceu.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Primarul, întîlniri cu afaceriştii şi medicii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la dezbaterile publice de anul acesta au răspuns invitaţiei mai puţini reprezentanţi ai celor două categorii socio-profesionale ■ afaceriştii spun că expresia cu putere de lege „preţul cel mai mic“ la licitaţii se răsfrînge asupra calităţii ■ 5,5 milioane lei vor alocaţi investiţiile la spital, plus aparatură de la minister, cofinanţată din bugetul local ■

Conform graficului de desfăşurare al întîlnirilor conducerii Primăriei, legate de dezbaterea bugetului, pe 21 ianuarie, a avut loc o nouă dezbatere la care au participat reprezentanţii oamenilor de afaceri şi cei ai Sănătăţii. După ce primarul a prezentat cîteva din intenţiile investiţionale de anul acesta, a fost un dialog cu cei prezenţi, în care s-au făcut şi cîteva propuneri legate de desfăşurarea unor activităţi comunitare. A fost şi o solicitare ca activităţile culturale ce se vor desfăşura în Roman să fie mai bine mediatizate. Una din propuneri a vizat nevoia înfiinţării unui parc industrial, primarul Lucian Micu afirmînd că a existat o asemenea intenţie a municipalităţii de a achiziţiona terenul pe care a funcţionat fosta societate Polirom, dar, această intenţie nu a putut fi materializată din cauza faptului că suprafaţa respectivă a fost cumpărat de un investitor privat. „Sîntem deschişi să investim într-un astfel de teren, dacă el va avea acces facil către infrastructura rutieră“, şi-a arătat intenţia primarul Lucian Micu. Omul de afaceri Mitică Ouatu a anunţat faptul că, începînd din 27 ianuarie, în calitate de proprietar al spaţiilor comerciale din zona Favorit, va începe reparaţii capitale la scările de acces. A mai solicitat implicarea primăriei în regîndirea sistemului de educaţie, pentru a putea fi rezolvată criza de personal în diverse meserii, propunere la care primarul a spus că municipalitatea se va implica în înfiinţarea unor clase de învăţămînt dual, mai ales în construcţii. Au existat şi nemulţumiri exprimate de oamenii de afaceri în ceea ce priveşte lipsa de predictibilitate legislativă, aceştia vorbind despre greutăţile întîmpinate în ceea ce priveşte licitaţiile, cu referire la greşeala privitoare la „preţul cel mai mic“, prevedere cu efecte negative în ceea ce priveşte calitatea. Una dintre activităţile apreciate a fost cea legată de festivalul Kult Fest, ajuns la a cincea ediţie, ca mijloc principal de promovare a Romanului pe harta culturală a ţării. Cea de a doua întîlnire a zilei a fost cu reprezentanţii sectorului de sănătate, una la care au participat medici din spital şi reprezentanţi ai Ambulanţei. Cu acest prilej, primăria a anunţat intenţia de a investi în amenajarea parcării din curtea Spitalului vechi, unde se află sediul staţiei Roman a Ambulanţei. Tot cu aceeaşi ocazie a fost exprimată intenţia de reabilitare a clădirii, în sensul reparării acoperişului. Prezentă la întîlnire, medicul Dorice Albu, director al Serviciului Judeţean de Ambulanţă a vorbit despre utilitatea celor trei ambulanţe repartizate Substaţiei Roman. Primarul a anunţat lucrări de modernizare a străzii Speranţei pe unde circulă şi ambulanţe şi investiţii de 5,5 milioane lei la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, la care se adaugă investiţii în aparatură ale Ministerului Sănătăţii, cofinanţate din bugetul local. Au fost anunţate lucrări de modernizare la Centrul de Permanenţă din strada Bogdan Dragoş, care vor consta în dotări şi recompartimentarea spaţiului. Atît reprezentanţii spitalului, cît şi cei ai municipalităţii au făcut apel la populaţie, recomandînd ca în cazurile mai uşoare să să se apeleze la centrele de permanenţă din municipiu, pentru a evita aglomerarea CPU.

Citește știrea

Trending