Contactează-ne

Actualitate

Podul peste Cuiejdi, mai bine demolat şi reconstruit, decât reparat. Când încep lucrările, când vor fi finalizate şi care sunt rutele alternative pentru şoferi

Știre publicată în urmă cu

în data de

Municipalitatea pietreană anunţă că a luat decizia de a demola şi reconstrui podul peste Cuiejdi, din vecinătatea Spitalului Judeţean, în condiţiile în care reparaţiile capitale ar fi costat aproximativ la fel de mult ca şi reconstrucţia lui, iar în primul caz durata de viaţă ar fi fost de 30 de ani, faţă de 50 de ani cât e durata de viaţă a unui pod nou.

„Așa cum anunțam încă de zilele trecute, în această perioadă au loc etapele premergătoare demolării podului rutier de la Spital și construirii unui nou pod. Lucrările fac parte dintr-un set de proiecte de modernizare a principalelor artere din Piatra-Neamț, care beneficiază de finanțări record de la Uniunea Europeană, în valoare totală de peste 57 de milioane de lei.

Demolarea efectivă a podului va începe în următoarele 3 săptămâni, iar decizia de construire a unui nou pod a fost luată în urma expertizei tehnice: dacă s-ar fi efectuat doar reparații capitale, acestea ar fi prelungit durata de viață cu maximum 30 ani, la costuri comparabile cu construcția unui nou pod care are o durată de viață de aproximativ 50 de ani.

Vom anunța cu exactitate, din timp, ziua închiderii și acest lucru va fi semnalizat corespunzător și în teren. Durata estimativă pentru desfășurarea lucrărilor este de 5 luni, termen de finalizare: august 2023”, precizează reprezentanţii Primăriei.

Conform sursei citate, şoferii vor avea la dispoziție mai multe rute alternative, care au fost planificate astfel încât traficul din restul orașului să fie cât mai puțin afectat:

  1. Pentru cei care vin din Mărăței și merg către Precista: Bulevardul Traian – Bulevardul Decebal: pe str. Orhei, înspre Unic (sens giratoriu magazin Unic)

sau varianta:

pe str. Ozanei – Dimitrie Leonida;

  1. Pentru cei care vin din Precista către Mărăței: sens giratoriu Petrodava – Bd. Republicii – Piața Ștefan cel Mare – sens giratoriu str. Orhei;

sau varianta:

Sens giratoriu Petrodava – sens giratoriu Muzeul de Istorie – Bd. Mihai Eminescu – Str. Dimitrie Leonida

sau  varianta:

Sens giratoriu str. Orhei – Bd. Traian

sau varianta:

Sens giratoriu Petrodava – sens giratoriu Muzeul de Istorie – Bd. Dacia – Str. Orhei – Bd. Traian

sau varianta:

Bd. Mihai Eminescu – Piața Ștefan cel Mare – Str. Orhei – Bd. Traian.

În plus, sunt anunţate şi măsuri suplimentare pentru fluidizarea traficului:

–              Pe Bd. Dacia, tronsonul Pietricica – Piața Ștefan cel Mare va deveni zonă cu sens unic;

–              Sensul giratoriu din zona Spitalului Județean va fi mutat câțiva metri înspre intrarea de la spital;

–              Sensul giratoriu mic de la magazinul Unic (blocul turn) va dispărea, fiind transformat într-o intersecție cu „cedează trecerea”;

–              Înființarea de noi locuri de parcare pe platforma peste pârâul Cuiejdi și în Piața Mihail Kogălniceanu;

–              Desființarea locurilor de parcare cu plată din fața Complexului Comercial Unic, precum și mutarea stației de TAXI pe Bd. Mihai Eminescu în fața Blocului C6;

–              Parcările cu plată din fața Parcului Central se vor transforma din în spic în parcări longitudinale, rezultând astfel două benzi de circulație pe sensul Hotel Ceahlău – Teatrul Tineretului;

–              Parcările cu plată de pe Bd. Republicii, pe segmentul intersecție str. Calistrat Hogaș – Bd. Republicii până la Sens giratoriu Petrodava se vor muta pe partea opusă.

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, face cunoscute pietrenilor şi veştile bune, lucrările de modernizare aşteptate şi dorite de atâţia ani, dar şi veştile mai puţin bune, disconfortul pe care aceste lucrări îl presupune. „Vestea bună e că în Piatra-Neamț au loc lucrări de modernizare fără precedent, cum nu s-au mai realizat cel puțin în ultimii 30 de ani în acest oraș. Vestea mai puțin bună este că trebuie realizate toate în paralel pentru a ne încadra în termenele de execuție impuse de proiectele europene, iar pe timpul acestor lucrări trebuie să ne adaptăm la situațiile care apar.

Ne așteaptă în față câteva luni de schimbare, disconfort și adaptare, dar, mai apoi, satisfacția rezultatului final. Tot ce facem azi ne duce mai aproape de un oraș mai modern, mai verde, mai prietenos cu oamenii” a declarat primarul Andrei Carabelea.

Planurile de deviere a traficului rutier pot fi consultate aici: https://drive.google.com/drive/folders/1v3QO2Jiwx8VvzGwCGqwUjhPvlaPCN7mz?usp=sharing

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending