Contactează-ne

Prima pagină

Destul de mulți apelează aiurea 112. În Neamț, aproape jumătate dintre solicitări n-au fost urgențe

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ pe site-ul STS a fost publicată o sinteză a activității acestui serviciu special ■ în România, prima atestare istorică datează din 1889, când a fost data în folosință prima centrală telefonică manuală pentru Parlament, ministere și Casa Regală ■ în 1993 a apărut STS ca organ central în domeniul telecomunicațiilor speciale ■ anul trecut, în Neamț, la serviciul 112 au fost adresate 250.000 de apeluri, doar 53,65% fiind considerate urgențe ■

Duminică 11 februarie 2024, Serviciul Național Unic de Urgență 112 a împlinit 20 de ani de funcționare în România. Numărul este disponibil gratuit, non-stop, atât prin linii de telefonie fixe, cât şi prin telefoane mobile, oriunde în Uniunea Europeană, dar și în Albania, Georgia, Republica Moldova, Islanda, Muntenegru, Norvegia, Serbia, Elveția, Turcia. Operatorii 112 sunt cei care preiau milioane de apeluri şi fac legătura cu dispecerii din agențiile de intervenție – poliție, pompieri, ambulanță, etc.

Primele atestări istorice ale telecomunicațiilor de stat în România datează din 1889 când a fost montată prima centrală telefonică manual, cu cinci abonați pentru Parlament, ministere și o centrală telefonică automată a Casei Regale. În 1993, prin HG  nr. 229, Serviciul de Telecomunicații Speciale primește statutul de organ central de specialitate în domeniul telecomunicațiilor speciale.

Pentru dezvoltarea serviciului de urgență 112 în Europa a fost creată Asociația Europeană a Numărului de Urgență (EENA), o organizație neguvernamentală cu sediul la Bruxelles, a cărei misiune este aceea de a contribui la îmbunătățirea siguranței şi securității oamenilor. Viziunea EENA este ca fiecare cetățean să poată accesa serviciile de urgență şi să primească informațiile şi îngrijirea corespunzătoare în timpul unei urgențe sau al unui dezastru.

În România, anul trecut, operatorii STS au răspuns la peste 10,4 milioane de apeluri la numărul de urgență 112, dintre care doar 53,82% au fost urgențe reale, pentru care era necesară intervenția agențiilor specializate – Ambulanță, Poliție, ISU – SMURD, Jandarmerie sau Salvamont. De aceea este deosebit de important ca populația să conştientizeze că orice apel non-urgent înseamnă secunde sau minute prețioase care se pierd în defavoarea unor urgențe reale.

Anul trecut, în Neamț, la 112 au fost adresate 250.000 de apeluri, din care doar 53,65% au fost considerate urgențe, care au avut nevoie de intervenție rapidă în situații medicale, incendii, fenomene meteorologice (cutremure, inundații, vijelii, etc). Diferența de apeluri, de 46,35% nu au fost urgențe reale, ceea ce denotă necesitatea unei mai bune relaționări cu populația care trebuie să conștientizeze faptul că un apel nejustificat la 112 poate face diferența între viață și moarte.

Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță (96.046), urmate de Poliție (51.078), ISU-SMURD (40.524), Jandarmerie (13.817) și alte agenții (1.818). Potrivit Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Petrodava“ Neamț, 136.570 de apeluri au fost gestionate de Dispeceratul integrat ISU – Ambulanță, în medie 111 apeluri pe zi fiind pentru ISU.

„De 40.524 de ori au răspuns colegii din Dispecerat la apelurile venite prin 112, astfel: Ianuarie – 102.19 apeluri/zi, Februarie – 100.03 apeluri/zi, Martie – 100.87 apeluri/zi, Aprilie – 119.30 apeluri/zi, Mai – 105.16 apeluri/zi, Iunie – 102.50 apeluri/zi, Iulie – 122.61 apeluri/zi, August – 129.06 apeluri/zi, Septembrie – 110.57 apeluri/zi, Octombrie – 117.53 apeluri/zi, Noiembrie – 105.86 apeluri/zi, Decembrie – 119,13 apeluri/zi“, a transmis ISU Neamț.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending