Contactează-ne

Actualitate

“Demisia”. “Salarii decente” – solicitările sindicaliştilor de la Apaserv

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sindicaliştii au protestat în faţa Consiliului Judeţean ■ demisia conducerii Apaserv şi salarii decente au fost principalele revendicări ■ ei au mai cerut preşedintelui CA să-şi demonstreze acuzele făcute într-o conferinţă de presă ■

Aproximativ 100 de membrii ai sindicatului EPCAN, de la Apaserv, au protestat, miercuri, 7 aprilie, în faţa Consiliului Judeţean Neamţ. Demisia conducerii companiei care furnizează apă şi salarii decente au fost principalele revendicări ale celor care au protestat. Sindicaliştii EPCAN au mai ţinut să-l contrazică pe Constantin Iacoban, preşedintele Consiliului de Administraţie al Apaserv, cel care într-o conferinţă de presă susţinută recent a formulat o serie de acuze la adresa angajaţilor, cum că ar fi indisciplinaţi, că veniturile lor nu ar fi chiar aşa de mici cum susţin, că ar mai face câte un “ciubuc” în timpul programului.

“A spus domnul Iacoban că nu ne-ar place disciplina. Să vină să spună despre cine e vorba, să vină domnul director şi să spună pe cine a prins că a consumat alcool. Cu ciubucul… Să vină şi să spună cine face ciubucuri şi unde. Vă spunem noi, la şefi poate facem ciubucuri”, au strigat liderii de sindicat în faţa Consiliului Judeţean Neamţ.

“Îmi pară rău că domnul preşedinte al CA, domnul Iacoban, a făcut nişte declaraţii foarte urâte. Problema e că am fost la ultimul consiliu de administraţie şi dânsul nu prea m-a băgat în seamă. Am spus ce probleme sunt în companie, situaţia care este, condiţiile de muncă, unele foarte rele. La câţi preşedinţi de consiliu judeţean am fost, nu s-a făcut nimic pentru companie. Spunea domnul director că el vrea să facă ordine. Ordine nu face umblând în dulapurile oamenilor sau în sacoşe.

Ordine ar trebui să facă în companie la etajul III, unde e dezastru. Am înţeles că au fost angajate persoane fără concurs. Pensionarii din companie, care cumulează pensia cu salariul, să plece acasă. Nu au dreptul să mai stea o secundă. Nu îi cerem preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ decât demisia întregii conduceri a companiei, plus să o mute pe doamna şefă de la Resurse Umane. Din 2017, de când a venit, ne-a nenorocit. Vorbeşte urât cu oamenii, ameninţă, face ce vrea dânsa. Sunt oameni în companie cu salarii foarte mari. Vreau să vină domnul director general şi să-mi spună şi salariul dânsului. Directorul economic să spună dacă a luat premii în 2020 în decembrie sau nu. Sau câte persoane şi cât?. Curtea de Conturi a găsit nişte nereguli foarte mari.

Acuma îi pun să dea banii înapoi. Sunt oameni în companie cu salarii foarte mari, dar noi nu ştim, că nu avem dreptul să ştim”, a declarat Ion Munteanu, liderul sindicatului EPCAN. Şi tot legat de bani, sindicaliştii au mai cerut să lise spună “cât ia în plic tot CA-ul?”

Reamintim că aproximativ 100 de angajaţi ai Apa Serv, membri ai Sindicatului EPCAN, au protestat şi pe 31 martie, în faţa sediului companiei. Protestul a survenit ca urmare a refuzului conducerii de a accepta revendicările sindicaliştilor. În consecinţă angajaţii au cerut demisia întregii conduceri, în frunte cu directorul general, pe care l-au invitat în numeroase rânduri să coboare din birou pentru a purta un dialog. Sindicaliştii au avut mai multe rânduri de negocieri cu şefii societăţii în cadrul cărora au solicitat respectarea legii în domeniul salarizării, eliminarea inechităţilor salariale şi condiţii de muncă mai bune pentru muncitori. Sindicaliştii au cerut o mărire salarială pentru cei cu lefuri mici, respectiv 10% aplicat la salariul brut, însă conducerea a propus o creştere de 160 lei/net pentru muncitori şi 40 lei/net pentru personalul TESA. Cum cele două părţi nu au putut ajunge la un consens, s-a ajuns la proteste.

Citește știrea
2 comentarii

2 Comments

  1. Gica Manole

    8 aprilie 2021 at 9:20 PM

    Pai sa spună domnul Iacoban ce ‘’CIUBUC ‘’ a făcut el cu Idac SRL …. Noroc chior pe capul lui după ce luase un șut in f . la URBAN . A uitat când i sa oferit un deget de către Catalin M. …? ! dar el ia luat toată mâna … Acum saru-mâna lui Bogdănel și familiei lui … Ce om ai ajuns !! De necrezut .

  2. Nanu

    12 aprilie 2021 at 5:13 PM

    Pai la ce va asteptati de la vajnicii Iacoban ,Pacala si nu numai sugari PSD ,acestia sant acele metastaze lasate de PSD prin toate birourile si serviciile ,care franeaza prin toate mijloacele activitatea altor forte de conducere din afara de PSD !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Notele de la simularea Evaluării din acest an, mai bune ca în alţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la Neamţ, promovabilitatea este de 65,53% ■ după primirea rezultatelor se va realiza o analiză şi se vor stabili măsurile remediale ■ cei 11 elevi de la Bîra, localitate aflată în carantină, la vremea simulării vor participa la o simulare, separat ■

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ a realizat o centralizare a rezultatelor obţinute la simularea examenului de Evaluare Naţională, în opinia inspectorului şcolar general, Mihai Obreja, rezultatele din 2021 fiind cele mai bune din ultimii cinci ani.

„La nivel de judeţ, procentul de promovabilitate la simulare este de 65,53%, aproximativ la acelaşi procent înregistrat la nivel naţional, care este de 65,6. Este un procent mai bun ca în alţi ani. La Limba română procentul este de 64,38%, ceea ce însemană mai mulţi elevi care au obţinut note peste 5. La Matematică procentul este de 59,81%.

Sînt, repet, rezultate mai bune ca în alţi ani. După ce vom primi rapoartele din şcoli vom face o analiză şi vom stabili un plan remedial pentru a vedea care sînt paşii ce trebuie urmaţi pînă la examenul propriu-zis. A rămas să mai luăm o decizie cu cei 11 elevi de la Bîra, localitate aflată la data simulării în carantină. Vom vedea dacă simularea va avea loc la aceeaşi dată cu ceilalţi elevi din ţară, care nu au susţinut din aceleaşi motive simularea sau dacă ni se va lăsa independenţa de a organiza în plan local“, a precizat Mihai Obreja, care insistă pe ideea că astfel de simulări pun elevii în situaţia concretă a unui examen şi este un exerciţiu care poate contribui la optimizarea rezultatelor din timpul examenului de Evaluare, propriu-zis.

Cele mai bune rezultate au fost obţinute în municipiul Bucureşti (82,1%) şi în judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%). Comparativ cu simulările din anii precedenţi, rezultatele indică o creştere substanţială a mediilor mai mari sau egale cu 5, după cum urmează: în 2016 – 44,05%, în 2017 – 51,47%, în 2018 – 47%, în 2019 – 53,1 %. În 2020 nu s-au organizat simulări, din cauza pandemiei.

Reamintim şi faptul că subiectele la Evaluarea Naţională 2021 sînt noi faţă de anii precedenţi, avînd ca model testele internaţionale, după o programă nouă, constînd într-o broşură cu 10 pagini care trebuie completată în două ore. Examenul de Evaluare Naţională se va desfăşura în perioda 22-25 iunie 2021.

Citește știrea

Actualitate

Bătălie pentru clienţi de energie electrică

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ trecerea la piaţa liberă nu presupune nici un cost şi nu presupune întreruperea furnizării energiei sau a gazului metan ■ una dintre companii a emis un comunicat în care dă cîteva sfaturi privind operaţia de trecere de la un furnizor la altul ■

De cîteva luni, distribuitorii de energie au ieşit la vînătoare de clienţi, folosindu-se de toate mijloacele de atragere a acestora: prin e-mail-uri, SMS, pe Facebook sau prin angajarea de personal care să bată din uşă în uşă, pentru a încheia noile contracte. Asta în condiţiile în care liberalizarea pieţei de energie înseamnă că preţurile la electricitate şi gaze nu mai sînt stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare a Energiei (ANRE), ci de fiecare furnizor.

Compania E-ON a remis un comunicat de presă prin care dă cîteva sfaturi privind operaţia de trecere de la un furnizor la altul. În acest sens, firma spune că un consumator trebuie să verifice dacă se află sau nu în piaţa liberă. „Dacă pe prima pagină a facturii apare Produs de gaze naturale sau Elecricitate Serviciu Universal înseamnă că acel client nu a optat, încă, pentru o ofertă pe piaţa liberă, care se poate face oricînd.

În cazul furnizării gazelor naturale, termenul de 30 iunie înseamnă că, dacă un consumator va opta pentru ofertă concurenţială, pînă la această dată, clientul va fi trecut automat pe piaţa liberă, începînd cu 1 iulie, fiind notificat în acest sens în perioada următoare (în cazul E-ON – n.r.). În cazul furnizării de electricitate, dacă un client are un contract de serviciu universal, termenul de 30 iunie, se referă la data limită pînă la care se poate opta pentru piaţa concurenţială, situaţie în care poate şi să beneficieze de discountul oferit de furnizor, care reprezintă diferenţa între preţul pentru serviciul universal şi cel mai bun preţ din oferta concurenţială a companiei.

După această dată E-ON va aplica preţul de serviciu universal valabil de la 1 iulie 2021“. Un alt sfat dat de specialiştii companiei este legat de evaluarea nevoilor şi descoperirea ofertelor de pe piaţa liberă prin comparatorul de oferte-tip de furnizare afişat pe site-ul ANRE ( www. anre.ro). Clientul trebuie să fie atent la preţurile de furnizare publicate, la perioada de valabilitate a preţurilor (în condiţiile în care furnizorii noi de servicii se grăbesc să lanseze tot soiul de oferte mincinoase, unele n.r). O mare atenţie trebuie acordată şi condiţiilor în care pot fi modificate preţurile oferite. La E-ON, se mai spune în comunicat, se pot alege oferte cu preţ fix sau variabil, produse cu ambele utilitrăţi pe acelaşi contract, pachete cu asistenţă tehnică sau servicii tehnice incluse.

Trecerea la piaţa liberă nu presupune nici un cost, nu presupune întreruperea furnizării energiei electrice sau a gazului metan, operatorul asigurînd intervenţiile tehnice pentru deranjamente şi incidente. O altă precizare se referă la verificarea capacităţii operaţionale şi financiare a furnizorului. Clienţii trebuie să citească cu mare atenţie şi să înţeleagă toate documentele referitoare la noile contracte, la transparenţa preţurilor, cu toate componentele incluse, la termenele de plată, durata contractului, valoarea termenlor de reziliere şi să fie atenţi să nu existe cîmpuri necompletate în noile contracte, care pot lăsa loc de modificări ulterioare. Compania E-ON a elaborat şi un „ABC al liberalizării“ în secţiunea eon.ro/liberalizare.

Citește știrea

Actualitate

Bursuc salvat dintr-un subsol

Știre publicată în urmă cu

în data de

Poliţiştii Biroului pentru Protecţia Animalelor au avut o misiune mai puţin obişnuită, iar pe parcursul zilei de ieri, 19 aprilie 2021, au acţionat pentru salvarea unui bursuc. Sălbăticiunea a ajuns, nu se ştie cum, în subsolul unui bloc din Piatra Neamţ.

„Pe 19 aprilie, poliţiştii Biroului pentru Protecţia Animalelor din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ au fost sesizaţi cu privire la faptul că la subsolul unui bloc din Piatra Neamţ se află un bursuc, ce poate constitui un pericol pentru locuitorii din zona respectivă“, conform unui comunicat al Poliţiei Neamţ. La scurt timp, echipa operativă formată din poliţişti şi jandarmi s-a deplasat la faţa locului, unde „a desfăşurat activităţi specifice necesare pentru salvarea acestuia“.

Poliţiştii au emis un ordin de plasare în adăpost pentru o perioadă de 45 de zile, bursucul fiind preluat şi predat unui adăpost aparţinînd unei asociaţii de protecţie a animalelor.

Citește știrea

Trending