Contactează-ne

Actualitate

Aleşii au decis: parcările trec la primărie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ contractele rămân în vigoare, preţurile rămân aceleaşi ■ decizia a fost luată în şedinţa de consiliu local de luni, 28 februarie ■

Situaţia parcărilor din Piatra Neamţ, una care a fost subiect de scandal mai multe zile, a fost tranşată după şedinţa de Consiliul Local, de luni, 28 februarie.

Majoritatea din legislativul local, formată din PNL, USR şi un consilier ALDE, a făcut să treacă proiectele privind situaţia parcărilor, chiar dacă PSD şi PMP fie au votat împotrivă fie s-au abţinut. Au fost formulate şi o serie de amendamente tehnice, dar ceea ce este cert este că începând din 1 martie parcările sunt administrate de municipalitate, contractele rămân în vigoare, iar tarifele rămân aceleaşi.

“În ședința Consiliului Local de astăzi a fost aprobat proiectul privind gestionarea directă a serviciului de administrare parcări de reședință de către Primăria Piatra-Neamț. După ce în ultima perioadă au fost căutate cele mai bune soluții astfel încât disconfortul resimțit de pietreni să fie minim, eforturile cumulate au dus la  adoptarea variantei optime de preluare și gestionare a acestui serviciu. Astfel:

  1. Contractele pentru locurile de parcare de reședință rămân valabile până la data expirării.
  2. Nimeni nu își pierde actualul loc de parcare.
  3. Cererile pentru încheierea de contracte de utilizare în cazul celor cărora le expiră vechiul contract în luna martie 2022 pot fi depuse începând de mâine 1 Martie la Primăria Piatra-Neamț, la Camera 20 sau on-line.
  4. Plata se va face numai după ce solicitanții vor fi anunțați să vină la semnarea contractului.
  5. Tariful pentru utilizarea locului de parcare rămâne neschimbat, respectiv 142 de lei/an pentru persoane fizice și 342 lei/an pentru persoane juridice”, se precizează într-un comunicat de presă al municipalităţii.

„De la bun început ne-am dorit să avem un serviciu administrat eficient, iar transferul să fie unul cât mai simplu pentru pietreni. În cele din urmă, am găsit cea mai bună soluție pentru pietreni, pe care am propus-o spre aprobare Consiliului Local și care a trecut astăzi de vot.

Procedura administrativă de preluare a serviciului de administrare parcări se va derula strict între Primărie și SC Parking, pentru preluarea obligațiilor și a drepturilor față de cetățenii din Piatra-Neamț referitor la parcările de reședință. Cetățenii nu trebuie să aibă niciun motiv de îngrijorare privind pierderea banilor achitați la Parking sau a locului de parcare,” a declarat primarul Andrei Carabelea.

Detalii suplimentare cu privire la documentația necesară încheierii noilor contracte și alte detalii privind administrarea serviciului de parcări de reședință sunt disponibile la link-ul: https://www.primariapn.ro/informari/-/asset_publisher/d8F7ynMHzZPK/event/id/5129393?redirectâhttp%3A%2F%2Fwww.primariapn.ro%2Finformari%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_d8F7ynMHzZPK%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1

Soluţia găsită în şedinţa de luni pare a fi cea care îi avantajează cel mai mult pe pietreni, care, până mai ieri, asistau la un război declarativ între Parking şi Primărie pe tema parcărilor, în care ambele tabere se acuzau reciproc.

Iar cetăţenii riscau să rămână fără contracte, să trebuiască să încheie altele cu primăria, să facă drumuri şi cereri să-şi recupereze banii daţi în avans pentru parcări etc. Sigur, acum mai rămâne să vedem cât de eficientă va fi primăria în administrarea parcărilor şi dacă va reuşi să ofere un serviciu de calitate. Dar asta numai viitorul ne poate arăta.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending