Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Vorbe de duh pe peretii Prefecturii

Știre publicată în urmă cu

în data de

• cei care vor sã se înscrie în audientã la Prefecturã sînt întîmpinati de urmãtorul mesaj: „Scrieti fratilor, scrieti orice… numai scrieti ceva!“ • la plecare, ei sînt gratulati cu urarea: „Doamne, Binecuvînteazã-i pe cei care intrã în acest loc, protejeazã-i pe cei care pleacã si dã-le pace celor care rãmîn“•

„Scrieti fratilor, scrieti orice… numai scrieti ceva!“, acesta este pasajul scris cu litere de-o schioapã si cu care sînt primiti toti cei care vor sã se înscrie în audientã la Prefecturã, ori care depun fel de fel de reclamatii la aceastã institutie. Numãrul nemtenilor care au cîte un of pe suflet este destul de mare, dacã tinem cont de faptul cã, pînã pe 16 august, la Serviciul Relatii cu Publicul au fost primite 2.000 de petitii. Dupã cum a declarat Ileana Ceausu, functionarã în cadrul acestui serviciu, cea de-a 2.000-a reclamatie contine nemultumiri legate de probleme de fond funciar. „Vin la noi cetãteni cu diverse probleme, dar predominã cele legate de punerea în posesie a terenurilor. Nu ne sînt strãine nici cererile mai «deocheate», cu care unii cetãteni devin de-a dreptul comici, solicitîndu-ne sã-i ajutãm sã se cãsãtoreascã, sã-i pãzim de vecini, ori de OZN-uri“, a spus Ileana Ceausu. Prima petitie înregistratã în acest an contine o contestatie a unei hotãrîri a Comisiei Locale de aplicare a legilor de fond funciar Rãucesti. Reclamatia cu numãrul 1.000 este tot pe probleme funciare, un cetãtean din Galati avînd probleme cu pãmîntul în comuna Horia. În urmãtoarea petitie înregistratã la Prefecturã, cea cu numãrul 1.001, reclamã modul de calcul al întretinerii la o asociatie de proprietari din municipiul Piatra Neamt. În tot anul 2005, pe adresa Prefecturii Neamt au ajuns 3.443 de reclamatii, ceea ce înseamnã cã 2006 va fi mai „mãnos“ în reclamatii. „90% din numãrul total de petitii care ajung la Prefecturã se referã la problemele de fond funciar. Noi ne ocupãm de solutionarea fiecãrei reclamatii, fie prin compartimentele de specialitate care existã în cadrul Prefecturii, fie le directionãm cãtre institutiile publice deconcentrate, cãtre regii, primãriile din teritoriu, Consiliul Judetean, în functie de natura problemei prezentate de petitionar“, a declarat functionara Liliana Hurubã, din cadrul Serviciului Relatii cu publicul. Si la iesire, reclamantilor care ajung la Prefecturã le sînt adresate cîteva rînduri: „Doamne, Binecuvînteazã-i pe cei care intrã în acest loc, protejeazã-i pe cei care pleacã si dã-le pace celor care rãmîn“. Dacã, pînã pe 16 august, pe adresa Prefecturii veniserã 2.000 de petitii, de la Registratura institutiei au fost emise 16.000 de adrese cãtre institutiile din judet, în vreme ce de la Consiliul Judetean, numãrul acestora era cu aproximatie înjumãtãtit. Emilia Vicol, functionara de la Registraturã, a precizat cã volumul corespondentei emise din Prefecturã este foarte mare, anul trecut, la aceeasi datã, fiind expediate cu 2.000 de plicuri mai putine decît în prezent. „Sînt foarte multe acte normative pe care trebuie sã le trimitem primãriilor, ordine semnate de prefectul judetului, înstiintãri, sînt situatii care trebuie expediate de Prefecturã cãtre consiliile locale“, a declarat Emilia Vicol.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending