Actualitate
Un proiect de autostradă, un deputat şi doi primari
■ deputatul Bulai le cere primarilor de Roman şi Săbăoani să „aducă” A7 prin localităţile lor
În România, ţara în care Autostrada Unirii are… o lege minunată drept certificat de naştere, dar ea, autostrada, lipseşte cu desăvîrşire în realitate, un deputat, de la USR, pe numele său Iulian Bulai, ceartă doi primari, de Roman şi Săbăoani, pentru că refuză ca o altă autostradă, care e tot pe hîrtie deocamdată, să treacă prin localităţile pe care le păstoresc.
Nu spunem că apelul deputatului nu e unul de esenţă, însă absurdul situaţiei este evident: nu avem autostrăzi, în Moldova, dar avem legi şi dispute politice pe marginea… proiectelor de autostrăzi. Ceea ce o fi bine. Revenind la deputatul USR, aflăm dintr-un comunicat de presă cum că „Iulian Bulai le cere primarilor din Municipiul Roman și comuna Săbăoani să își revizuiască poziția și să militeze pentru ca viitorul traseu al autostrăzii Ploiești – Pașcani să cuprindă și cele două unități administrativ teritoriale pe care le conduc.
Apelul deputatului nemțean vine în contextul în care în această perioadă se va decide ce variantă de traseu, din cele trei disponibile, va avea Autostrada A7 pe teritoriul județului Neamț. La o dezbatere publică din 11 martie, desfășurată la Consiliul Județean Neamț, reprezentanții administrațiilor publice din Roman și Săbăoani au menționat că nu doresc varianta cu ruta cea mai apropiată de localitățile lor deoarece există niște planuri de investiții pentru acea zonă, preferând astfel varianta cea mai îndepărtată, cu nod în județul Iași, după Castelul de Apă”.
Şi zice deputatul cu pricina: ”E crucial pentru județul Neamț ca ruta autostrăzii A7 să fie cât mai aproape de Roman și de zona metropolitană. Există accesibilitate potrivită, iar construcția autostrăzii conform variantei de traseu din apropierea Romanului va ajuta zona să crească din punct de vedere economic.
Fac apel către cele două administrații locale să își revizuiască pozițiile. Ne va fi mult mai ușor să ne conectăm și vor fi create mai multe oportunități de investiții. Mai mult decât atât, noua autostradă va putea funcționa și ca o șosea de centură, care acum ne lipsește. Am așteptat 30 de ani această autostradă, nu trebuie să dăm cu piciorul acestei șanse.
Apreciez că există planuri de investiții, rezidențiale și industriale, însă consider că în avantajul nemțenilor ar trebui să fie prioritară găsirea unor soluții alternative pentru relocarea acestora și nu pentru cel mai favorabil traseu al autostrăzii pentru noi”. Sigur că, jurnalistic, se naşte întrebarea: oare ce motive, alea cu investiţiile nu le credem nici în somn, or fi avut primarii în cauză să opteze pentru varianta „mai îndepărtată”?
Lasă un răspuns
-
Actualitateo zi,
MARSAT SA Roman
-
Actualitateo săptămână,
21 de milioane de euro pentru pădurea lui Eric Sturza
-
Prima pagină3 zile,
Adrian Laza, premieră națională în Himalaya. Este primul român care a escaladat cele 14 vârfuri de peste 8.000 de metri din lume FOTO
-
Actualitate2 săptămâni,
Demisie surprinzătoare a primarului Cristian Baciu
-
Actualitate2 săptămâni,
Alertă națională: cod galben și portocaliu, ploi, vijelii
-
Prima pagină5 zile,
Școli nemțene din rural, decorate prin decret prezidențial de Ziua Mondială a Educației
-
Actualitate2 săptămâni,
Vremea împărțelilor
-
Eveniment2 săptămâni,
Traseele din Masivul Ceahlău și Cheile Bicazului-Hășmaș închise traficului turistic
VLAD
3 iulie 2020 at 7:16 PM
Din cauza acestor iresponsabili si vremelnici politruci nu o sa se construiasca nimic in judetul Neamt .Daca nu prezentam proiecte indraznete pentru acest judet , ramanem in urma tot mai mult.