Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

UE ne lasã fãrã istorie?

Știre publicată în urmă cu

în data de

• liceenii din anii terminali ar putea învãta o istorie integratã, asa cum se predã în primii doi ani de liceu • „cred cã e o gresealã eliminarea istoriei românilor ca disciplinã de sine stãtãtoare“, este de pãrere profesorul Liviu Vlãsceanu •

Odatã cu intrarea în Uniunea Europeanã, liceenii ar putea sã nu mai învete „Istoria românilor“ ca disciplinã separatã, asa cum este predatã în clasa a XI-a si a XII-a, ci ca parte integrantã a istoriei universale. Noua programã propusã de Consiliul National pentru Curiculum aduce o altã abordare a studiului acestei discipline deoarece, în loc de o istorie cronologicã a României, vor fi cinci mari teme sau probleme de studiu, în cadrul cãrora profesorul va detalia evolutia evenimentelor în spatiul românesc. Unii profesori apreciazã cã aceastã schimbare nu va aduce nimic nou ca informatie, fiind doar o altã structurare a materiei, în timp ce altii considerã cã ideea nu este tocmai fericitã si obiectul îsi va pierde, treptat, din importantã. Cã de fapt vom rãmîne fãrã istorie nationalã. „Cred cã e o gresealã eliminarea istoriei românilor ca disciplinã de sine stãtãtoare, dar nu stiu cît mai tine cont ministerul si de pãrerea noastrã. Si asa, Georgafia este preferatã Istoriei la testele nationale. Dacã s-ar mai reduce volumul de informatie ar fi un lucru bun pentru cã, într-adevãr, manualele sînt cam stufoase. În schimb, e importantã pentru oricine cunoasterea istoriei poporului si a tãrii cãreia îi apartine“, a declarat profesor Liviu Vlãsceanu, director al Scolii 3 Piatra Neamt. În acelasi timp, alti profesori de istorie cred cã schimbarea propusã de Ministerul Educatiei permite elevului sã facã mai multe conexiuni si sã învete mai usor, cu atît mai mult cu cît istoria românilor este strîns legatã de cea a Europei. „Nu e chiar o chestiune de noutate, deoarece astfel de abordare este deja familiarã la clasele a IX-a si a X-a, dar si în sistemele de învãtãmînt din Europa. Singura problemã e ponderea pe care o vor avea lectiile despre istoria românilor si dacã se vor alege exemplele cele mai reprezentative pentru fiecare temã“, a declarat Corina Toma, profesor de istorie din Piatra Neamt. FOTO: Odatã cu intrarea în Uniunea Europeanã, liceenii ar putea sã nu mai învete „Istoria românilor“ ca disciplinã separatã

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Trending