Contactează-ne

Actualitate

Troleibuzul şi chivuţele politice

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ politicienii nemţeni, adevărate chivuţe, dau cu var pe cadavrul Troleibuzul ■ nimeni nu vrea să iasă la iveală jaful din bani publici ■ mai nou, chivuţele politice plîng de grija transportului ecologic pe care l-au dus la groapă ■

Consiliul Judeţean Neamţ reacţionează, la calendele greceşti, în scandalul Troleibuzul. Trimite un comunicat de presă în care pasează pisica în curtea Primăriei Piatra Neamţ. Nu că respectiva curte n-ar fi avut suficiente mîţe moarte. Îngropate multe cam pe la 11 metri. La nivel de “pinalti” cum ar zice iubitorii de fotbal. Sau cunoscătorii de administraţie. Locală şi nu numai. Revenind la scandalul Troleibuzul, ce poate constata orice om cinstit: că onor politicienii i-au cam pus cruce societăţii care, în primul rînd, asigura stipendii grase pentru atîrnătorii politici şi, în subsidiar, mai şi ducea la muncă amărîţii de nemţeni. Evident că tot pe banii amărîţilor, luaţi în principal din taxele şi impozitele plătite lunar, e drept, deci nu chiar din banii pe care trebuie să-i scoţi din buzunar pentru bilet cînd te urci în troleu. Asta ca să spunem în clar şi ce e cu subvenţia. Aia de nu mai vrea să o plătească nimeni. Deci politicienii i-au pus cruce societăţii Troleibuzul. Indiferent de culoare. A politicienilor, că banii ce rezultă din falimentarea unei societăţi subordonate CJ sau CL nu au culoare. Cum nu au avut culoare nici banii sifonaţi de-a lungul anilor din astfel de societăţi. Subordonate. Falimentate. Ambele acţiuni au ca executanţi politicienii. Subordonate, sifonate şi în final falimentate ca să nu mai caute nimeni prin acte. Iar procurorii să nu mai poată face anchete în vecii vecilor. Amin. Sau, dacă nu se poate amin, măcar prescriere. De pierdut vor avea ceilalţi. Adică alţii decît politicienii. Adică amărîţii. Care, în loc de trolee, vor merge la muncă în nişte amărîte de autobuze. Sigur, vor veni, odată cu autostrăzile probabil, autobuzele electrice. Şi va fi trai neneacă. Trai ecologic. Ca şi transportul. Pînă atunci, la un suculeţ probabil (unii zic că suculeţul ar avea aromă de Ucraina), politicienii îngroapă Troleibuzul. Fără cele metale “feroase ori neferoase”. Alea se vînd, nu se îngroapă. Şi îşi aruncă lopata, cu care sapă groapa Troleibuzul, de la unul la altul. Crezîndu-se deştepţi. Sau inspiraţi. Sau măcar jucători. Sperînd să adune şi profit electoral. Pe lîngă “parnosul” (am aflat că ar fi un termen neortodox pentru bani murdari) pe care l-au tot încasat de-a lungul anilor. Revenind la profitul electoral, vor să-l încaseze şi cei de la PSD, în frunte cu Ionel Arsene, care uită că, profitînd de “amabilitatea” Guvernului Dăncilă, şi-au dat ordonanţă ca să plătească subvenţia primăriile, să rămînă la CJ mai mulţi bani, eventual pentru proiectele făcute de cumătru’. Trăiască berea. Şi Turnul Berarilor de unde curge. Berea şi nu numai. Şi cei de la PNL, în frunte cu cine o mai fi acum în fruntea lor, care au uitat, noi nu, că au lăsat PSD să facă ce a vrut în Neamţ. Sigur, de multe ori, au vrut împreună. Să facă. Şi să împartă apoi parnosul ce a rezultat din non-combatul pe care îl promovează stoic (era să adăugăm şi un “a”, dar ar fi rezultat stoica, ceea ce e total inacceptabil) de mulţi, mulţi ani. Şi cei de la USR, în frunte cu Harry Potter, aşa am citit că i s-ar spune, care descoperă bacheta magică de făcut bani de la Troleibuzul doar cînd îi stă în coaste prezenţa unora la un miting al vrăjitorilor din casta vrăjitoreasco-pesedistă. În rest, nu-l deranjează decît “barna” sau bârna din ochii altora. Şi nu mai vede cînd se fură bani publici chiar din (sau de sub) ochii lui. Şi cei de la… Adică toţi. Şi toţi se jură că vor binele Troleibuzul şi, prin urmare, binele dumneavoastră, cei care aţi binevoit să citiţi toată această “lamentaţie”. Sau “lăcrămaţie”, la prohodul Troleibuzul. Deci eu zic să-i votăm în continuare pe toţi, că toţi “e” de famelie bună, cum ar zice conu’ Iancu. Şi, ca să nu ne pierdem ideea de la care am plecat, prezentăm şi comunicatul de presă al CJ. In integrum. Aşa cum sperăm să fie şi recuperarea eventualelor prejudicii pe care, eventual, le va constata cineva din activitatea extrem de păguboasă pentru banul public a celor de la Troleibuzul, de-a lungul anilor. La fel ca la alte societăţi. Toate subordonate. Şi mai toate falimentate în final. Deci comunicatul CJ: “Primăria municipiului Piatra Neamț este responsabilă de blocajul în care va ajunge transportul public de călători pe raza municipiului capitală de județ și în toate comunele limitrofe, reunite în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară URBTRANS, pe raza cărora operează mijloacele de transport ale SC Troleibuzul SA. Ani la rînd, Consiliul Județean Neamț a subvenționat transportul public de călători asigurat de societatea Troleibuzul, deși legislația a prevăzut dintotdeauna că aceste subvenții trebuie susținute de către autoritățile publice locale și doar în mod excepțional de către cele județene. În iunie 2019 s-au pus în aplicare prevederile OUG 51/2019, realizându-se alinierea legislației românești la cea din UE, conform Regulamentului european nr. 1370/2007. Prin urmare, Consiliul Județean Neamț nu mai are cadru legal în baza căruia să suporte subvențiile către SC Troleibuzul SA, aceste cheltuieli fiind acum în sarcina autorităților locale. „Am convocat la Consiliul Județean numeroase întâlniri pe acest subiect, pentru că am vrut să conștientizeze primarii că au obligația de a asigura subvențiile și de a le explica faptul că treaba este extrem de serioasă și nu se mai pot asigura fonduri de la Consiliul Județean, așa cum s-a practicat ani la rând. Ei vor păstrarea acestui transport public în comun pe raza unităților administrativ-teritoriale pe care le conduc, dar fără a investi vreun leu în susținerea lui. Consiliul Județean nu mai are cadru legal să asigure acești bani, care reprezintă diferența dintre costul real al serviciilor și ceea ce plătea, de fapt, călătorul. Din cauza nepăsării primarilor, s-a ajuns în situația extrem de gravă în care societatea Troleibuzul nu ar mai putea să își desfășoare activitatea. Principalul vinovat de această situație este Primăria Piatra Neamț, având în vedere că 80% dintre călătorii de la SC Troleibuzul au domiciliul pe raza municipiului. Sper ca în al doisprezecelea ceas, primarul de Piatra Neamț să conștientizeze că unde-i lege nu-i tocmeală și să găsească banii necesari de subvenții! Bine ar fi să mai renunțe la tot felul de asocieri pe proiecte lipsite de interes, dar consumatoare de bani publici, pentru că altfel va fi responsabilul moral de falimentul acestei societăți, dispariția unor locuri de muncă și de toate suferințele celor care au nevoie de transportul în comun. Desigur, la fel de responsabili sunt și primarii comunelor din ADI URBTRANS, dar având în vedere că sunt mai puțini călători din zonele lor în mașinile de la Troleibuzul, obligațiile financiare sunt mai mici. Fac acest apel având în vedere că de pe 28 iunie această societate nu a mai încasat subvenții și fiecare zi trecută înseamnă un pas către dezastrul financiar al unității“, a declarat Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț”.

Advertisement








Trending