Contactează-ne

Actualitate

Trecerea la ApaVital Iași, problemă prioritară a administrației publice romașcane

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ primarul Leonard Achiriloaei a oferit noi detalii privind începerea operării în Roman a companiei ieșene ■ acest lucru se va întâmpla începând de luni, 15 iulie ■ reprezentanții noului operator au făcut și ei precizări despre activitatea din zona Roman ■

Subiectul cel mai important abordat de conducerea Primăriei Roman la conferința de presă de vineri, 12 iulie 2024, a fost, evident, cel legat de trecerea orașului la ApaVital Iași, începând cu ziua de luni, 15 iulie.

”În acest moment este încă în derulare procesul de predare-primire a tuturor bunurilor de transfer de la compania ApaServ Neamț către Primăria Roman, care, la rândul său, le transferă către noul operator – Apavital Iași. Acest proces nu este unul foarte simplu pentru că noul operator este foarte atent la întreaga operațiune, ținând cont că el va utiliza aceste bunuri.

Operarea efectivă nu se va putea face decât după primirea fizică și scriptică a tuturor bunurilor. Trebuie ținut cont că între aceste etape a trebuit să se aibă în vedere și diversele decizii ale instanțelor de judecată și mai ales cea care prevede faptul că furnizarea apei către romașcani nu va putea fi întreruptă de către vechiul operator.

Noi ne-am dorit să se fi putut începe operarea încă din luna iunie, dar nu a fost posibil, ținând cont că lucrurile au fost îngreunate și de alte activități, în timpul campaniei electorale. Ceea ce trebuie să se știe este faptul că  membrii comisiei de predare-primire a bunurilor sunt foarte atenți la fiecare bun. Vă voi da un exemplu.

Un puț de la captarea Pildești are în componență pompe, care, folosite fiind, unele au fost înlocuite, altele nu. În acestă situație trebuie avut în vedere gradul de uzură al fiecăreia. Se știe că am comandat și o expertiză tehnică judiciară externă, care ne-a fost predată. Noi am înștiințat ApaServ Neamț despre concluziile acesteia”, a precizat primarul Leonard Achiriloaei.

Reamintim faptul că această expertiză se referă la faptul că serviciile ApaServ au fost necorespunzătoare, motiv pentru care s-a solicitat rezilierea contractului de delegare, din vina exclusivă a operatorului, acest lucru presupunând că ApaServ nu va putea pretinde municipalității daune pentru rezilierea contractului și nici contravaloarea fondurilor europene investite la stația de captare.

Compania ApaVital Iași, la solicitarea „Monitorul”, a dat delalii despre calendarul activității la Roman. La sfârșitul lunii iunie a fost semnat contractul de delegare a serviciilor între ARSACIS Iași și compania ApaVital. În acest moemnt se finalizează procedurile de predare-primire a inventarului. Pe 25 iunie a avut loc o întâlnire între conducerile ApaVital și Apa|Serv, cu angajații care își desfășoară activitatea la Roman, 103 la număr.

S-au discutat condițiile de preluare a personalului și procedurile de încetare a contractului de muncă cu ApaServ și de încheiere a noilor contracte cu ApaVital. În aceeași zi a avut loc  o nouă ședință în care conducerile celor doi operatori, ApaServ și ApaVital, au stabilit condițiile de furnizare a apei, fără perturbări, în vederea alimentării Romanului fără întrerupere a serviciilor.

În baza celor convenite personalul ApaServ a realizat citirea la zi a contorilor, astfel încât să se poată îndeplini condițiile necesare începerii efective a activității operatorului ieșean la Roman, începând cu 15 iulie. S-a mai anunțat faptul că de luni, 15 iulie, reprezentanții ApaVital vor demara o activitate de evaluare a sistemului de alimentare cu apă și canalizare de la Roman,   astfel încât să se treacă, cât mai rapid posibil,  la lucrări de reparații și intervenții.

Scopul este reducerea pierderilor de apă, în vederea revenirii la furnizării către populație în regim continuu, în cel mai scurt și realist timp posibil. Începând de luni, 15 iulie, echipele din cadrul ApaVital vor trece și la încheierea contractelor de furnizare cu populația, asociațiile de proprietri, persoanele juridice, etc, titulare de contracte. Relațiile suplimentare se pot obține de către cei interesați la telefon 0232/969 sau în scris, la adresa de e-mail contact@apavital.ro.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement





Trending