Contactează-ne

Actualitate

Taxa de înmatriculare, cînd şi cum se restituie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cererile de restituire a banilor pot fi depuse pînă pe 31 august ■ sumele pentru taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare şi taxa pentru emisiile poluante se achită pînă pe 31 decembrie ■ banii pentru timbrul de mediu se vor da între 1 septembrie 2018 şi 31 martie 2019 ■

Ultimul pas în ceea ce priveşte restituirea taxei de primă înmatriculare a autovehiculelor a fost făcut la sfîrşitul anului trecut, normele metodologice fiind publicate în Monitorul Oficial nr. 1040 din 29 decembrie 2017. Conform prevederilor, cererile pentru restituirea banilor se pot depune pînă pe 31 august 2018. Trebuie spus că nu este vorba despre vreo măsură luată de guvernanţi pentru a mai „îndulci“ povara fiscală suportată de proprietarii de maşini, ci este rodul unei decizii a Curţii Europene de Justiţie, care a hotărît că taxele auto şi timbrul de mediu nu sînt conforme cu legislaţia europeană în domeniu. Deocamdată, în Neamţ, nu se ştie cu exactitate numărul celor care au depus cereri pentru a intra în posesia banilor plătiţi ca texe auto, dar se vehiculează că ar fi cîteva mii. Actul normativ detaliază modul în care se pot recupera banii în funcţie de cinci situaţii dinstincte: I. Procedura de restituire a sumelor reprezentînd taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule, precum şi a dobînzilor aferente acestora (procedura generală, inclusiv situaţia vehiculelor achiziţionate prin leasing financiar); II. Procedura de restituire a sumelor stabilite de instanţe prin hotărîri definitive, precum şi a cheltuielilor băneşti stabilite de aceste instanţe şi a oricăror altor cheltuieli ocazionate de executarea silită; III. Procedura de restituire a sumelor prevăzute la art. 5 şi 6 din ordonanţa de urgenţă (situaţia restituirilor din oficiu); IV. Procedura de restituire în situaţia în care autovehiculul nu a fost înmatriculat; V. Procedura de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule/ taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/ timbrului de mediu pentru autovehicule, încasate în alt cont al Administraţiei Fondului pentru Mediu decît cel prevăzut de legislaţia în vigoare la momentul efectuării plăţii.

Dobînzi şi acte necesare

Important de ştiut este faptul că cei care au achitat taxele au dreptul la dobînzi, ele calculîndu-se asupra sumei de restituit care se înmulţeşte cu numărul de zile aferent perioadei cuprinse între data perceperii taxei/ timbrului şi data restituirii efective şi cu nivelul dobînzii prevăzut de art. 174 alin. (5) din Codul de procedură fiscală, respectiv 0,02%/ zi. Dreptul la restituirea taxei survine intrării în vigoare a OUG 57 2017 – 07 august 2017, iar cererea se poate depune cel mai tîrziu pe 31 august 2018. Acest termen este unul de decădere, orice petiţie depusă ulterior nemaiputînd fi soluţionată prin restituirea taxei. Termenul de soluţionare a cererii este de 45 de zile, de la depunerea documentaţiei corect întocmită. Acest termen poate fi prelungit conform procedurii din Codul de procedură fiscală. Dacă nu sînt de acord cu decizia emisă de organul fiscal privind restituirea banilor, contribuabilii pot să o conteste în 45 de zile de la comunicare. Dacă nu sunt de acord nici cu soluţionarea contestaţiei, cei interesaţi pot să intenteze o acţiune la instanţa de contencios administrativ. Cererea la Fisc trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, contul bancar în care urmează să fie restituită suma cuvenită contribuabilului. La cerere se anexează următoarele acte: documentul doveditor al plăţii taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanţa fiscală/ ordinul de plată şi extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plăţii acesteia, în original sau în copie. În situaţia în care cel care solicită restituirea taxei/ timbrului nu deţine documentul care atestă plata, instituţia fiscală face verificări la Trezorerie. Mai sînt necesare cartea de identitate a vehiculului şi certificatul de înmatriculare, în copie, din care să reiasă calitatea contribuabilului de fost sau actual proprietar al maşinii pentru care se solicită restituirea sumelor. Restituirea banilor se face într-o singură tranşă, astfel: pentru taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018, iar pentru timbrul de mediu, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019. În cazul în care există datorii la buget ale contribuabilului, acestea se compensează cu suma de restituit şi se achita eventual diferenţă.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Pompieri la înălţime, pe vîrful Toaca. „Misiune“ îndeplinită după ce au urcat, în timp record, 519 trepte

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ un inedit concurs a fost organizat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava“ Neamţ ■ „Scări pe Toaca“ a adunat la start 30 de pompieri, întrei ei fiind şi o femeie ■

Vârful Toaca, al doilea ca înălţime din masivul Ceahlău, a fost locul unde o misiune extremă a pompierilor de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava“ a avut loc la finalul săptămânii trecute. Complet echipaţi, ei au urcat 519 trepte.

Iar despre munte, se poate spune că a devenit o bază pentru testarea cadrelor ISU. În masiv, Ocolaşul Mare este cel mai înalt, 1907 metri, fiind urmat de vârful Toaca, care străjuie judeţul de la 1904 metri. Iar pe acesta din urmă a fost executată o „misiune“ extremă, pe data de 30 septembrie 2022.

„Pentru pompieri, pregătirea este foarte importantă. Pe lângă cea teoretică, privind modul de intervenţie, salvatorii desfăşoară şi pregătire fizică. De fiecare dată, pompierii nemţeni au fost răsplătiţi pentru eforturile depuse atât la intervenţii, cât şi la competiţiile la care au participat“, se arată într-un comunicat al ISU Neamţ.

Şi a fost organizată prima ediţie a concursului „Scări pe Toaca“, la ea participând 30 de pompieri de la detaşamentele din Piatra Neamţ, Roman şi Târgu Neamţ, dar şi de la structurile suport ale instituţiei – logistică, inspecţie, secretariat, serviciul pentru pregătirea populatiei şi centrul operaţional.

„A fost prezentă şi o femeie, care a urcat treptele, echipată corespunzător, alături de colegi. Plutonier adjutant Stârlichi Ancuţa a terminat în 07:57. Intenţionăm ca ediţia 2023 să fie deschisă tuturor celor care vor să ni se alăture, să-şi testeze limitele, cu menţiunea că vor păstra dress code-ul din acest an (costum de pompier cu aparat de respirat)“, a declarat Irina Popa, purtător de cuvânt al ISU Neamţ.

Dis-de-dimineaţă, 30 de pompieri din cadrul instituţiei au plecat spre muntele Ceahlău. Urcarea până la locul unde avea să se desfăşoare evenimentul s-a făcut pe cel mai scurt traseu, prin Poiana Stănilelor – Cabana Dochia, la refugiul de pe creastă având loc o ceremonie de premiere.

Întrecerea a vizat urcarea celor 519 trepte ale scării care pleacă din apropierea Staţiei Meteo (1771 metri altitudine) până pe vârf, la cota 1904. Cei care s-au încumetat să concureze nu au făcut-o în echipament sportiv, ci echipaţi ca la o intervenţie reală: în bocanci, cu costum Nomex, cască, mănuşi şi aparat de respirat cu butelie goală.

Câştigător a fost plutonier adjutant şef Mario Ciprian Grecu, cu timpul de 4 minute şi 52 de secunde, urmat de plutonie Alin Iancu, 04:53 şi plutonier Samuel Găvriluţ, 05:00. Aceşti timpi reprezintă adevărate recorduri, pentru că doar cei care au urcat scările pomenite ştiu ce înseamnă acest lucru.

Citește știrea

Actualitate

Accident cu victimă în Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un accident rutier, soldat cu o victimă, a avut loc luni, 3 octombrie, pe strada General Dăscălescu din municipiul Piatra Neamţ. În accident au fost implicate trei autoturisme, din care două erau parcate.

„Pompierii nemțeni au fost înștiințați prin e-call la ora 15:21 despre producerea unui accident rutier pe strada General Dăscălescu în municipiul Piatra Neamț.

La locul producerii evenimentului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Piatra Neamț cu o autospecială pentru descarcerare, o autospecială complexă pentru intervenție și o ambulanță SMURD TIM.

Ajunși la locul solicitării,  pompierii au constatat că în evenimentul rutier au fost implicate trei autoturisme (dintre care două erau parcate).

Conducătorul auto, un bărbat de 53 de ani, semicoștient, a fost evacuat de pompieri din autoturism. Acesta a fost preluat de echipajul SMURD TIM și transportat la UPU Piatra Neamț”, au comunicat reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Lefuri frumușele în primărie. Ce salarii au primarul, vicele, administratorul public și secretarul general

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ pînă la 30 septembrie 2022, instituțiile publice erau obligate să afișeze salariile angajaților ■ Primăria Roman a publicat, pentru început, salariile celor 419 angajați din aparatul propriu al primarului ■ edilul șef are o indemnizație de 18.200 lei, viceprimarul de 15.600 lei ■ administratorul public primește o retribuție de 11.440 lei, iar secretarul general 10.984 lei ■

Conform prevederilor articolului 33, aliniatul 1 din Legea 153/2017 de salarizare a personalului plătit din fonduri publice, Primăria Roman a afișat pe site-ul său, în ultima zi a lunii septembrie, lefurile salariile celor 419 angajați din aparatul de specialitate al primarului. Dintre aceștia, 203 sînt funcționari publici.

Astfel, primarul Leonard Achiriloaei, care se regășește în organigramă la secțiunea „demnitari”, primește 18.200 lei brut, în timp ce viceprimarul, Radu Samson, are o indemnizație de 15.600 lei. Cei 21 de consilieri locali primesc 1.456 lei pe ședința ordinară, respectiv 10% din indemnizația primarului, în condițile în care participă la toate întrunirile.

Administratorul public, Aldo Pellegrini, este retribuit cu 11.440 lei, salariul acestuia fiind stabilit de către primar, în limita maximă a salariului de bază al secretarului general al instituției, Gheorghe Carnariu, care are 10.984 lei. Arhitecta șefă a municipiului, Andreea Cătălina Dănilă, este retribuită cu 9.223 lei. Au fost afișate și funcțiile celor patru directori executivi, care au 8.925 lei, în timp ce alți doi directori adjuncți au 8.925 lei, respectiv 8.331 de lei.

Un șef de serviciu are 7.736 lei, în organigramă fiind patru asemenea funcții, iar un șef de birou 7.439 lei, fiind cinci în total. Ce 14 inspectori superiori au între 5.951 lei și 3.654 lei (debutant). Auditorul Primăriei are un salariu de 6.564 lei. Inspectorul cu protecția civilă este salarizat cu 4.973 lei, în timp ce doi consilieri achiziții publice sînt remunerați cu 5.951 lei, respectiv 4.509 lei. În organigramă există doi consilieri juridici, remunerați cu 5.951 lei și 4.224 lei.

Primăria are patru referenți de specialitate, din care unul cu studii de scurtă durată, ce este retribuit cu 4.152 lei, ceilalți fiind salarizați cu studii medii, primind între 3.644 lei și 3.748 lei, singurul referent asistent avînd 3.357 lei. În aparatul propriu al primarului sînt încadrați și 5 polițiști locali superiori, care sînt retribuiți cu salarii între 5951 lei maxim și 4734 lei minim. Există și 4 polițiști cu studii medii care au salarii între 3457 lei și 3913 lei.

În categoria personal contractual intră și subinginerul instituției, care este retribuit cu 4.152 lei. Un muncitor calificat are între 2.688 lei și 3.633 lei, în schemă funcționînd 13 oameni. Administrația are angajați și cinci referenți cu studii medii, care au un nivel de retribuție de 3748 lei. Cei 2 arhivari sînt plătiți cu 3748 lei, respectiv 3.555 lei. Mai sunt doi administratori, care primesc 3.657 lei, respectiv 3.568 lei.

Cei doi magazineri ai instituției au salarii de 3.737 lei și 3.387 lei. Primăria are în schemă trei casieri cu retribuții de 3.340 lei și 3.356 lei. Doi șoferi primesc 3.729 lei și 3.638 lei. În aparatul propriu al primarului sînt angajați cinci pompieri, cu salarii între 2.994 lei și 3.729 lei. Cei 13 muncitori calificați au retribuții între 2.688 lei și 3.633 lei, în timp ce un muncitor necalificat are între 2.238 și 2.600 lei, în schemă existînd șase posturi. Cei 6 îngrijitori au salarii între 2.645 și 3.292 lei.

Citește știrea
Advertisement









Trending