Contactează-ne

Administrație

Surprize la licitaţia Drumului Talienilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ asocierea avînd lider pe SC Con Ted Company SRL a obţinut cel mai mare punctaj ■ pe locurile doi şi trei, o asociere cu lider SC Stef Edil CDP SRL şi Aqua Parc ■ dar tot s-a dispus reevaluarea ofertelor pe motiv de divergenţe ■

Divergenţe, divergenţe, dar să ştim şi noi. Cam aşa ar putea fi rezumată situaţia în cazul licitaţiei pentru modernizarea „Drumului Talienilor“, despre care am scris în ediţiile trecute ale Monitorului de Neamţ şi Roman. Conform celor mai recente informaţii, obţinute în ciuda faptului că reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ nu ne- au răspuns nici acum la întrebările formulate, membrii comisiei de licitaţii au stabilit că oferta cea mai avantajoasă a fost cea a asocierii avînd drept lider firma SC Con Ted Company SRL. Ceea ce se ştia deja pe surse, dar în acest moment este confirmat şi de procesul verbal semnat de toţi membrii comisiei. Astfel, pe partea financiară, asocierea condusă de SC Con Ted Company SRL a obţinut 85 de puncte, pe locul doi s-a clasat asocierea condusă de SC Stef Edil CDP SRL, cu 71,24 de puncte, iar pe trei SC Aqua Parc SRL, cu 66,11 puncte. Punctajul final a arătat astfel: SC Con Ted Company SRL – 100 de puncte, SC Stef Edil CDP SRL – 86,24 puncte, SC Aqua Parc SRL – 81,11 puncte. „Comisia de evaluare va solicita ofertantului clasat pe primul loc, respectiv asocierea SC Con Ted Company SRL – SC Construcţii GABAP SRL – SC Test Prima SRL Suceava, să transmită documentele justificative actualizate, prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie, în conformitate cu informaţiile cuprinse în formularul DUAE prezentat“, se mai precizează în procesul verbal semnat de toţi membrii comisiei. Şi cu asta te-ai fi aşteptat să fie finalizată procedura, să fie semnat contractul şi să fie dat drumul odată la lucrare. Numai că, aşa cum am mai scris, intervine o dispoziţie semnată de vicepreşedintele CJ Neamţ Ion Asaftei (!) în care se spune că se respinge raportul procedurii de atribuire „avînd în vedere existenţa unor puncte de divergenţă între preşedintele comisiei de evaluare şi membrii acesteia“. De asemenea, se dă un termen pentru prezentarea de propuneri nominale cu privire la membrii comisiei de reevaluare a ofertelor. Şi ajungînd la aceste divergenţe, în procesul-verbal din care am mai citat se spune la un moment dat: „preşedintele comisiei de evaluare avînd opinie separată de restul membrilor comisiei consemnat în raportul de evaluare nr.11857/13.06.2018“.

Speculaţii

Aşa că solicităm şi noi public să fie „desecretizat“ acest raport să vedem în ce a constat în fapt această opinie separată ca să ne formăm cu toţii o părere dacă era nevoie de o nouă comisie şi de reevaluarea ofertelor sau la mijloc este, aşa cum s-a susţinut public, vreo „manevră“ menită să favorizeze o anumită firmă. De asemenea, sînt mulţi care se întreabă dacă existenţa unor divergenţe între membrii unei comisii poate constitui motiv de respingere a raportului şi reevaluare, în condiţiile în care reglementările legale spun că, în situaţia unor divergenţe de păreri, dacă nu se ajunge la un acord după reanalizarea punctelor de divergenţă, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor comisiei. Şi înţelegem că majoritatea, membrii comisiei, poate mai puţin preşedintele „divergent“, care totuşi a semnat procesul-verbal, a fost pentru ca să fie declarată cîştigătoare asocierea condusă de Con Ted Company SRL. Aşa că decizia de reanalizare a ofertelor poate da naştere la multe speculaţii. De asemenea, pentru a elimina o serie de speculaţii apărute în spaţiul public, solicităm conducerii CJ Neamţ să ne răspundă la întrebarea dacă a încheiat raporturile de muncă, recent, cu vreunul dintre membrii comisiei de la această licitaţie? Dacă da, solicităm să fie făcute publice şi motivele unei astfel de decizii. Reamintim că liderul unei asociaţii de firme care a participat la licitaţia avînd ca obiect „Executare lucrări modernizare DJ 209 B Mălini – Stînişoara – Borca km 44^000-51^000“ a contactat redacţia Monitorul pentru a-şi declara nemulţumirea privind modul în care decurge procedura. Cornel Brînză, administrator al Con Ted Company, o firmă care s-a înscris la licitaţie în asociere cu alte două societăţi, a adus o serie de acuze care l-au vizat pe Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ. Pe lîngă faptul că nici după un an de zile nu a fost finalizată licitaţia şi începute lucrările, respectivul om de afaceri a primit pe 10 iulie o adresă prin care i se comunică faptul că a fost respins raportul procedurii, dispunîndu-se reevaluarea ofertelor depuse. Moment în care a decis să facă publică toată povestea, considerînd că e posibil să se dorească încredinţarea contractului unei anume societăţi. În repetate rînduri, Cornel Brînză s-a declarat decis să aducă toată „povestea“ şi la cunoştinţa procurorilor DNA.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Un cartier, din nou, fără apă, la Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ locuitorii din cartierul Nicolae Bălcescu au rămas fără apă timp de mai multe ore ■ cauza întreruperii este o nouă avarie la reţeaua de distribuţie ■

Compania ApaServ a publicat pe site-ul său un nou anunţ,  potrivit căruia înştinţează utilizatorii reţelei de distribuţie a apei potabile, din Roman, că a apărut o nouă avarie, motiv pentru care conducerea companiei a fost pusă în situaţia de a întrerupe, temporar, furnizarea serviciului de alimentare, în ziua de 27 ianuarie, între orele 11-15.

Au fost afectaţi cîteva sute de abonaţi  de pe străzile: Cucutei, Progresului, Prundului, Sărata şi străzile adiacente din cartierul Nicolae Bălcescu. Conform uzanţelor,  conducerea companiei foloseşte în comunicat un limbaj protocolar, prin care îşi cere scuze utilizatorilor afectaţi, dînd asigurări că echipele tehnice ale operatorului au făcut tot posibilul să remedieze avaria într-un timp rezonabil, pentru a putea relua furnizarea cu apă a cartierului.

De menţionat şi faptul că reţeaua de apă de pe aceste străzi este una dintre cele mai noi din oraş, pe multe străzi aceasta fiind înlocuită în ultimii 5 ani. Cu toate acestea avariile la Roman se ţin lanţ. Pentru informaţii suplimentare, beneficiarii servicilor de apă şi canalizare  din Roman sînt anunţaţi că toate avariile trebuie comunicate, telefonic, la Dispeceratul ApaServ, din Piatra Neamţ, care funcţionează non-stop.

Numărul de telefon al Dispeceratului la care trebuie anunţate avariile este  0233/233340. Informaţii despre întreruperile de apă  sînt afişate, zilnic, şi pe site-ul Companiei http://www.apaserv.eu.

Citește știrea

Actualitate

Noi tarife pentru plata parcărilor publice, la Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ începînd de vineri, 21 ianuarie, şoferii care apelează la parcarea maşinii la unul din cele 21 parcomate, achită noile tarife aprobate printr-o hotărîre a CL, de anul trecut ■ noile tarife sînt de 2 lei/oră şi 7,5 lei/zi ■

Romaşcanii sau şoferii din alte localităţi care ocupă un loc de parcare în Roman, începînd de vineri, 21 ianuarie, plătesc noile tarife aprobate printr-o hotărîre de anul trecut a consiliului local, respectiv 2 lei/oră şi 7,5 lei/zi.

Tarifele de parcare pot fi achitate fie la parcometre, fie prin SMS sau aplicaţia TPark, cu un tarif mai mare cu 0,5 lei pentru o oră. La cea mai recentă conferinţă de presă, de la sfîrşitul săptămînii trecute, primarul Leonard Achiriloaei a anunţat faptul că au intervenit majorări de tarife la automatele de plată a parcărilor publice.

“Începînd de astăzi (21 ianuarie 2022 n.r) vom avea funcţionale toate cele 21 de parcometre din municipiul Roman, care gestionează parcările publice. Acestea au fost într-o perioadă de mentenanţă, de actualizare a softului, iar din această zi sînt puse în funcţiune şi vor putea taxa conform noilor tarife, de 2 lei pe oră şi 7,5 lei pe zi, tarif aprobat în CL”, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.

Reamintim faptul că parcometrele sînt amplasate în următoarele zone ale municipiului: cel cu nr. 1, 27 – strada Dobrogeanu Gherea; nr. 2, 5, 6, 29 – strada Oituz; nr. 3, 4, 7, 11, 12, 13, 14, 15 – bulevardul Roman Muşat; nr. 8 – Judecătorie; nr. 9, 28 – strada Libertăţii; nr. 10, 30 – strada Sucedava (Piaţă, Tic-Tac); nr. 26 – strada Tineretului (Policlinica); nr. 16 – strada Cuza Vodă (la Romtelecom).

Citește știrea

Actualitate

Fake-news demontat: terasele NU se închid la ora 22!

Știre publicată în urmă cu

în data de

Astăzi la sediul primăriei Piatra-Neamț a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai industriei HoReCa pe tema ”Regulamentului privind modalitatea de obținere a avizelor/acordurilor/autorizațiilor de deschidere a exercițiului comercial”, regulament a cărui aprobare se află pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local de mâine 27 ianuarie 2022.

Întâlnirea a fost organizată la inițiativa primarului Andrei Carabelea, ca urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul public în ultimele zile referitor la acest regulament, respectiv la obligativitatea închiderii teraselor din Piatra-Neamț la ora 22.00. Primarul Andrei Carabelea a adresat către reprezentanții HoReCa un apel la încredere reciprocă.

„Mulțumesc tuturor celor prezenți pentru că au răspuns invitației noastre. Cred că suntem cu toții de acord că viitorul orașului Piatra-Neamț stă în dezvoltarea domeniului IT și a turismului, iar acest lucru nu îl putem face decât împreună, de aceea îmi doresc foarte mult să existe între autoritatea publică și antreprenori un climat de încredere.  Obiectivul nostru este ca în 2024 să ajungă la Piatra-Neamț 200 000 de turiști pe an, iar acest lucru nu este posibil decât dacă vom colabora pentru dezvoltarea și creșterea calității serviciilor turistice. Îi asigur pe antreprenorii din HoReCa locală de deschiderea noastră spre cooperare și îi rog ca ori de câte ori sesizează aspecte ce pot fi îmbunătățite să ni le semnaleze și vom face tot posibilul să ne aliniem”, a declarat primarul Andrei Carabelea.

Participanții au primit clarificări cu privire la clasificarea tipurilor de terase, la modul de stabilire al programului de funcționare al acestora, la posibilitatea de prelungire a programului după ora 22.00 pentru terasele sezoniere, documentația necesară pentru autorizare și reautorizare.

„Acest regulament reprezintă o actualizare a regulamentului din 2015 și se află în dezbatere publică încă din luna noiembrie. Dorința noastră este de a veni în sprijinul HoReCa și nicidecum de a lua vreo măsură care să afecteze activitatea din acest domeniu, pentru că este și interesul nostru ca industria turismului să se dezvolte și să avem cu acest sector o colaborare foarte bună”, a precizat Alin Lehăduș, viceprimar al municipiului Piatra-Neamț.

La întâlnire a fost prezent și președintele Asociației ”HoReCa Piatra-Neamț”, alături de mai mulți membri ai acestei asociații.

„Asociația HoReCa Piatra-Neamț se delimitează de orice asociere sau jocuri politice promovate prin fake-news. Ca urmare a întâlnirii de astăzi am înțeles că nu a fost niciodată vorba despre închiderea unităților de alimentație publică la ora 22.00. Apreciem deschiderea Primăriei pentru consultare și colaborare, colaborare care se traduce prin acte normative în interesul sectorului economic, al comunității locale și al industriei HoReCa”, a precizat Constantin Brâu-Roș, președintele Asociației ”HoReCa Piatra-Neamț”

Primăria Piatra-Neamț va organiza în continuare astfel de întâlniri și dezbateri cu antreprenorii din toate domeniile de activitate pentru a putea răspunde nevoilor punctuale ale acestora și a veni în sprijinul mediului de afaceri de câte ori este necesar.

Citește știrea

Trending