Contactează-ne

Actualitate

SIUI, chinul medicilor şi necazul pacienţilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ medicii de familie s-au obişnuit deja să nu funcţioneze sistemul informatic de sănătate ■ ei nu înţeleg însă de ce nu se găseşte o soluţie pentru elevii care la 18 ani sînt scoşi automat din SIUI ■ mari probleme apar şi în cazul pacienţilor care vor să se mute dintr- un judeţ în altul ■

Medicii de familie se plîng în continuare de necazurile pe care le au din cauza nefuncţionării Sistemului Unic Integrat (SIUI). Mirela Costin, medic de familie în comuna Sagna, spune că aproape s-a obişnuit cu nefuncţionarea sistemului, dar nu poate să înţeleagă de ce medicii sînt „toaca imputaţiilor“ şi, mai ales, de ce Casa Naţională de Asigurări de Sănătate nu face nimic pentru eliminarea anomaliilor semnalate repetat atît de doctorii din cabinete, cît şi de pacienţi. „Zilnic ne confruntăm cu fel de fel de situaţii care ne pun în mare încurcătură. Că nu merge programul, pot să înţeleg. Aproape că ne-am obişnuit să nu meargă şi să nu ni se valideze serviciile. De exemplu, probleme mari avem cu pacienţii declaraţi decedaţi. Cînd vine Curtea de Conturi şi verifică serviciile din anii din urmă, se găsesc o serie de situaţii de pacienţi decedaţi pentru care ni se impută reţetele. E vorba în special de pacienţii care au murit într-un spital. Foarte mulţi colegi se luptă ca să-şi recupereze bani pentru că li s-au imputat reţetele. Există situaţii în care, deşi pacientul trăieşte şi vine la cabinetul medicului de familie şi primeşte reţetă, în sistem apare decedat. Şi atunci începe o întreagă tevatură ca medicul să poată dovedi că pacientul trăieşte. În asemenea situaţii nu ne ajută nimeni, şi toată lumea ne trimite la instanţă. Lucrurile stau şi mai rău în cazul pacienţilor care se mută dintr-un judeţ în altul. Am avut un neoplazic care rămăsese singur la Brăila şi o soră de a sa l-a luat la Sagna să-l îngrijească. Omul a murit după 8 luni şi Casa n-a reuşit să mi-l introducă mie în listă, cu toate că avea şi buletin de Sagna, pentru a i se putea transfera pensia. Casa de Pensii s-a putut mişca cu transferarea pensiei, numai Casa de Sănătate n-a reuşit să-l introducă în lista mea. În acest timp, eu i-am dat bilet de trimitere la Oncologie, că avea un cancer faringian, i-am dat bilet de trimitere la Clinica Sfîntul Spiridon din Iaşi, i-am dat certificat de deces. Pacienul acela n-a fost validat nici pînă acum şi eu sînt îngrozită că toate aceste servicii îmi vor fi imputate pentru cele 10 luni cît a beneficiat de servicii medicale în cabinetul meu“, s-a plîns Mirela Costin. Ea relatează şi alte situaţii complicate cu care se confruntă în activitatea zilnică. „Am o gravidă din Botoşani pe care am înscris-o de patru luni şi nu este validată. S-a dus femeia la Botoşani, mai are cîteva săptămîni şi naşte şi nu a reuşit să-şi rezolve situaţia. Mă întreba dacă după ce naşte îi voi înscrie copilul în cazul în care de atîtea luni nu reuşeşte să fie recunoscută ca fiind pacienta mea. Medicul de la Botoşani i-a confirmat scoaterea din listă. Femeia nu este nici acum validată ca fiind pacienta mea. Pacienţii sînt plimbaţi pe drumuri. Am o pacientă care s-a înscris pe lista mea în luna decembrie şi nici acum nu este validată. A fost în februarie la Casa de Sănătate în audienţă şi i s-a spus să meargă liniştită acasă, că problema s-a rezolvat. I-am dat reţetă compensată, bilet la Urologie la Clinica din Iaşi pentru că are o litiază renală deosebită cu o sondă, pentru care e obligată să facă, periodic, investigaţii şi internare de zi. Îmi e groază că va veni Curtea de Conturi şi-mi va imputa acele reţete compensate. Deşi s- a înscris pe lista mea în decembrie anul trecut, nici săptămîna trecută nu era validată. I-am arătat femeii că deşi am reînscris-o de cîteva ori, ea nu apare pe lista mea. Este groaznic să lucrezi aşa. Nu vă mai spun ce probleme avem cu pacienţii coasiguraţi. Vă dau exemplul unei tinere a cărui tată este pensioner, mama coasigurată şi ea. Din trei în trei luni vine să-i dau reţetă pentru o boală de inimă. Două luni apare ca asigurată, alte trei luni ca neasigurată. A fost la Casa Judeţeană de Asigurări şi i se cer din nou acte. Femeia exasperată spune că abia le-a dus. Culmea este că la CJAS de multe ori li se spune pacienţilor că medicii de familie nu vor să-i ajute şi-i mint“, a mai declarat Mirela Costin. Mari probleme le întîmpină în această perioadă medicii de familie şi cu elevii din clasele terminale care au împlinit 18 şi sînt scoşi automat din evidenţă. „În urmă cu două săptămîni, a venit la mine un elev care a trecut în clasa a XII-a şi a avut o problemă medicală. Mie sistemul mi l-a arătat ca scos din evidenţă. E situaţia a sute de astfel de pacienţi care trebuie să umble pe drumuri. De ce CNAS nu are un sistem de colaboare cu Ministerul Educaţiei pentru astfel de situaţii? Realitatea este că sistemul sanitar face o mare economie la medicina primară. O parte din serviciile noastre sînt plătite pe capitaţie. Dacă avem 100 de elevi de clasa a XI-a, ori a XII-a, care ies automat din sistem la împlinirea vîrstei de 18 ani, se fac economii, nu glumă. Noi nu avem de unde şti cînd un tînăr a împlit 18 ani, decît dacă vine cu probleme la cabinet. Ca medic de famile, nu poţi sta să cauţi toţi pacienţii care împlinesc 18 ani. Nici n-ai avea cum să-i anunţi că au ieşit din asigurare. Nu înţeleg de ce sistemul merge doar în defavoarea noastră“, s-a mai plîns Mirela Costin. Informatizarea sistemului medical din România a costat 172, 55 milioane de lei şi cuprinde: SIUI (123, 98 milioane euro), reţeta electronică (10,66 milioane euro), cardul electronic de sănătate (19,47 milioane euro) şi dosarul electronic de sănătate (81,74 milioane euro), recent declarat neconstituţional.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

We have… architect. Şef

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Andrei Ciubotaru este noul arhitect şef al municipiului Piatra-Neamț ■ el a trecut o probă de... limba engleză ■

Andrei Ciubotaru este noul arhitect şef al municipiului Piatra-Neamţ. Aşa ar suna o banală ştire, scrisă după un banal comunicat de presă emis de Primăria Piatra Neamţ pe tema menţionată.

Ce nu mai e banal e că, după cum citim în comunicatul pe care îl vom prezenta integral, noul arhitect şef a avut de trecut o probă de… limba engleză. Bravo lui ca a trecut de ea, despre cei care au gândit o astfel de probă pentru un astfel de post… ne abţinem să comentăm.

Probabil Piatra-Neamţ se va transforma din Perla Moldovei în Perla… Albionului. Noroc că nu s-au gândit noii edili să construiască… zigurate la Piatra-Neamţ că ar fi trebuit săracii candidaţi la postul de arhitect şef să facă declinări şi conjugări în… limba persană. Vă prezentăm în cele ce urmează comunicatul primăriei şi mai precizăm doar că pe 2 martie a fost organizat concursul pe post:În vârstă de 52 de ani, Andrei Ciubotaru este absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” și a profesat în mediul privat timp de 25 de ani. Este membru al Registrului Urbaniștilor din România.

„Această mutare reprezintă pentru mine o ieșire din zona de confort, respectiv partea de proiectare în care am profesat 25 de ani și, în același timp, o încercare de a aduce un suflu nou în ceea ce privește relația proiectant – administrație locală, dar și cetățean – primărie.  Pornesc cu foarte mult entuziasm pe acest drum și îmi doresc să eficientizez activitatea Direcției de Urbanism” a declarat arh. Andrei Ciubotaru.

„Am încredere în arhitectul Andrei Ciubotaru pentru că este genul care știe să îmbine arhitectura modernă cu cea clasică. Cred că este omul potrivit să pună pe planșă și în aplicare conceptul de =nouaPiatra. Aici, de cealaltă parte a baricadei, va avea ocazia să vină cu soluții, să le implementeze, alături de provocarea de îmbunățire a colaborării dintre municipalitate și proiectanți. Îl felicit și îi doresc mult succes și multă putere de muncă. Pornește la acest drum cu o mare responsabilitate, în condițiile în care pietrenii au așteptări mari de la noua noastră echipă” a declarat primarul Andrei Carabelea.

Concursul pentru ocuparea acestei poziții a constat în patru probe, respectiv probă de limba engleză, probă de competențe în aplicații grafice pentru module de arhitectură, proba teoretică și interviul. Andrei Ciubotaru își va începe activitatea la Primăria Piatra-Neamț la sfârșitul lunii martie”.

Understood?

Citește știrea

Actualitate

Prefectul a fost numit… prefect

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ George Lazăr este “noul” prefect de Neamţ ■ subprefecţii sunt de la USR ■ plus sau minus ■

Odată cu transformarea prefecţilor şi subprefecţilor din înalţi funcţionari publici în demnitari, care pot avea culoare politică, era necesară “reconfirmarea” pe post a celor care ocupau aceste “dregătorii”. Sau nu. În funcţie de cromatica politică.

Oricum, la Neamţ reconfirmarea s-a produs în ceea ce priveşte prefectul, căruia îi stă bine în galbenul liberal. Aşa că prefectul George Lazăr a fost numit prefect, începând cu data de 4 martie, printr-o hotărâre de guvern pe care nici nu s-a uscat bine cerneala. Conform noilor modificări la Codul Administrativ, care vin mănuşă, evident întâmplător, după ce alianţa de guvernare “a trebuit” să-şi împartă inclusiv prefecturile, la Neamţ vom avea doi subprefecţi. “Algoritmul” politic a zis că de la USR – PLUS. Sau minus.

Deci e clar că fostul subprefect nu se încadra în nuanţa politică necesară, aşa că noii subprefecţi sunt Florin Zaharia – dacă n-a fost să fie “vice” la CJ, măcar “sub” la Prefectură – şi Ioan Meraru, care n-a fost să fie decât… “sub”. De la colegii din presă am aflat că numirea subprefecţilor a fost anunţată de USR, plus sau minus, printr-un comunicat de presă. În condiţiile în care acest comunicat nu a fost transmis subsemnatului sau pe e-mailul redacţiei Monitorul, l-am citit de la colegi. Comunicatul.

Şi am reţinut că domnul Meraru zice ceva de genul: “Numirile politice, acolo unde avem nevoie de oameni profesionişti, trebuie să înceteze şi să fie înlocuite cu un proces transparent de selecţie a resursei umane”. Mi-au dat lacrimile când am citit această declaraţie venită tocmai din partea unuia numit subprefect după ce a fost modificată legea tocmai pentru ca subprefecţii să poată fi… oameni politici. În rest, am mai reţinut că domnul Meraru vrea să colaboreze bine cu toate organele. Administraţiei publice locale, evident, ceea ce e de bine.

Am sărit apoi la declaraţia domnului Zaharia: “Ca cetăţean…” atât am citit şi m-am oprit înainte de a mai asista complice la vreo altă “violentare” a limbii române. Oricum sunt convins că restul nu era doar o “cacofonie” de declaraţie, ci una plină de bune intenţii.

Şi mi-am amintit că domnul preşedinte Arsene, Ionel, făcea furori la începuturile carierei sale politice cu celebrul său “că când”. Şi a ajuns preşedinte. Dacă îl imită măcar la exprimare şi domnul Zaharia are şanse să iasă din postura de “sub”. Subprefect.

Citește știrea

Actualitate

Arhitectul şef nu mai vrea funcţia, la Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Iulian Negru renunţă la funcţie, începînd cu data de 8 martie ■ primăriei va organiza concurs de ocupare a postului ■

Una din deciziile care au luat prin surprindere conducerea municipiului de la confluenţa Moldovei cu Siretul este aceea prin care ultimul arhitect şef, Iulian Negru, a anunţat decizia de a pleca din funcţie.

„Începînd cu data de 8 martie încetează contractul de muncă al domnului Iulian Negru, urmare a solicitării dumnealui. E un moment dificil pentru Direcţia de Urbanism, avînd în vedere complexitatea şi multitudinea activităţilor pe acest palier. Am stabilit împreună cu Serviciul de Resurse Umane declanşarea cît mai rapidă a unui concurs, astfel încît să puteam avea cît mai curînd un nou architect şef. Dumnealui este al treilea architect care ocupă această funcţie, după Revoluţie. Înaintea sa au funcţionat pe acest post Ioan Iorga şi Ana Maria Alexe“, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.

Arhitectul Iulian Negru a ţinut să precizeze faptul că nu este vorba despre o demisie, în sensul cunoscut al demersului juridic, ci de o decizie luată într-un moment în care îşi doreşte să „să se ocupe de proiecte personale“. „Este vorba de o decizie de plecare pentru a-mi rezolva o serie de probleme pesonale.

Aş putea reveni după o perioadă, dacă îmi voi rezolva problemele. Funcţia de architect şef e una foarte importantă şi eu m-am străduit să schimb mentalităţile despre dezvoltarea comunităţii. Din punctul meu de vedere am contribuit la acest lucru şi oraşul arată bine. Am avut multe satisfacţii şi obiectivul asupra căruia mi-am pus amprenta s-a numit Roman. Sper ca locul meu să fie ocupat de un architect tînăr, dispus să se afirme“, a declarat Iulian Negru.

Acesta susţine că va continua proiectele personale, legate de „Şcoala de arte plastice“ pe care a demarat-o în urmă cu cîţiva ani, sprijinind tinerele talente să se afirme. Iulian Negru este căsătorit şi are trei copiii. Unele surse susţin că plecarea acestuia ar ţine mai degrabă de faptul că nu ar fi „rezonat“ cu o serie de cerinţe, ţinînd cont că a fost numit în funcţie în vremea ex-primarului Lucian Ovidiu Micu.

Pe de altă parte, aceleaşi surse susţin faptul că nu a dorit niciodată să „se lege de glie“, în sensul în care nu a vrut să dea concurs pentru ocuparea funcţiei, aici fiind nevoie să devină funcţionar public cu viza Agenţiei Funcţionarilor Publici. Dacă în primărie pentru această funcţie remuneraţia e de vreo 4.000 de lei, în privat un architect poate cîştiga de cîteva ori mai mult.

Citește știrea

Trending