Contactează-ne

Actualitate

Sistemul de Educație, sub lupa Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ aderarea României la acest organism este un obiectiv strategic ■ România a depus cerere de intrare în acest organism în urmă cu 20 de ani, fiind evaluată de 26 de comitete ■ ministrul Ligia Deca susține că discuțiile au avut un caracter pozitiv și promițător, vizând cele mai importante componente ale unui sistem de educație modern și eficient ■

Unul dintre sectoarele din România, care are nevoie de o reformare profundă și rapidă, este cel al Educației, acesta fiind și unul dintre cele mai criticate la nivel internațional. Pe 19  noiembrie 2024, ministrul Educației, Ligia Deca, a participat la sesiunea de evaluare a țării în cadrul procesului de aderare la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), desfășurată la Comitetul de Politici Educaționale (EDPC), în capitala Franței, la Paris.

În cadrul acestei audieri, au fost prezentate principalele elemente ale raportului de aderare al țării, privind componenta de educație, realizat în vederea evaluării capacității și a inițiativei României de a pune în aplicare instrumentele juridice ale OCDE aflate în competența EDPC. Conform unui comunicat al ministerului, discuția a fost moderată de președintele Comitetului.

A fost urmată de intervenții ale unor state membre care au prezentat, sectorial, principalele constatări, punctele tari, precum și provocările cu care se confruntă România în educație, în calitate de țară candidat. În esență, potrivit sursei citate, discuțiile au avut un caracter pozitiv și s-au concentrat pe schimburi de bune practice.

Ele au vizat îmbunătățirea abordărilor unitare și integrate pentru învățământul antepreșcolar și preșcolar; dezvoltarea politicilor ce vizează calitatea, echitatea și incluziunea elevilor în învățământul preuniversitar; creșterea capacității instituțiilor de învățământ superior de a oferi programe relevante și accesibile și extinderea posibilităților de perfecționare și recalificare, ca parte esențială a învățării pe tot parcursul vieții.

Reuniunea din 19 noiembrie 2024, susțin reprezentanții Ministerului Educației, a reprezentat un pas important în procesul tehnic de evaluare a României în domeniul politicilor educaționale, conform Foii de Parcurs pentru aderarea la OCDE. Aderarea României la OCDE este un obiectiv strategic, al treilea după aderarea la Uniunea Europeană și NATO.

România a depus cerere de aderare în urmă cu 20 de ani și este  evaluată de 26 de comitete, care acoperă practic tot ce înseamnă viață economică, socială, culturală, etc, din țara noastră. De menționat că, singurul domeniu de care nu se ocupă OCDE este securitatea. Procesul de aderare este alert și România a primit, în urmă cu doi ani, și o „foaie de parcurs”.

Rămâne însă de văzut în ce măsură aderarea României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică va schimba lucrurile în țară și în sistemul de Educație, unde se știe că decalajul dintre mediul urban și rural este uriaș și unde, de la an la an, analfabetismul funcțional este la el „acasă” în toate școlile.

Potrivit enciclopediei virtuale Wikipedia, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică este un forum unic unde guvernele din 35 de democrații conlucrează pentru a răspunde provocărilor economice, sociale, culturale și altele, în esență a problemelor ce țin de globalizare și de exploatare a oprtunităților globalizării.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending