Arhivă 2005-2017
Sistemul AEL încã mai face victime
• utilizarea sistemului AEL este punctatã generos pentru gradatiile de merit • deficientele sistemului sînt recunoscute si de conducerea Inspectoratului Scolar Neamt •
Desi hulit de majoritatea utilizatorilor, sistemul Asistent Educational pentru Licee (AEL) rãmîne la mare cinste în virtutea inertiei si datoritã metodologiilor elaborate de Ministerul Educatiei. Astfel, dupã ce si-au tocit timpul si nervii încercînd sã îl utilizeze la clasã, dascãlii au de luptat cu el si la concursul pentru obtinerea gradatiilor de merit. Una din activitãtile punctate destul de generos în fisa de evaluare este „initierea si aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul scolii, dacã existã conditiile tehnice necesare“. Altfel spus, produsul unei singure firme este bãgat pe gît profesorilor si elevilor prin diverse mijloace, desi calitatea slabã a acestuia a fost confirmatã si de un audit al Curtii de Conturi. Ideea initialã a fost una generoasã, doar cã investitia începutã în urmã cu patru ani se achitã partial de misiunea pentru care au fost alocate sute de milioane de dolari de la buget si anume informatizarea sistemului de învãtãmînt. Acest lucru a fost confirmat si de un audit efectuat de Curtea de Conturi prin care s-a urmãrit evaluarea performantelor si derulãrii sistemului AEL la Inspectoratul Scolar, Colegiul „Petru Rares“, Liceul de Informaticã si Grupul Scolar Roznov. Pratic, Sistemul AEL asigurã suport pentru activitãti de predare, dar si testare si evaluare la clasã, precum si gestiunea structurii organizatorice a scolii. În loc sã eficientizeze aceste sectoare, sistemul dã mai multe bãtãi de cap, dat fiind cã multi din utilizatori l-au apreciat ca „greoi, inflexibil, incompatibil cu multe alte aplicatii externe familiare cadrelor didactice si elevilor“. Utilizarea lãsa si ea de dorit, ocupînd un procent mai mic de jumãtate în volumul total al activitãtilor de învãtãmînt. Pentru partea de pregãtire a lectiilor, profesorii au apreciat ca dificilã utilizarea sistemului, necesitînd un efort suplimentar. Cresterea numãrului de lectii atrãgea alte necazuri, fiind observatã rularea greoaie a aplicatiei pe mãsura dezvoltãrii bazelor de date. Deficientele sistemului au fost recunoscute si de reprezentantii inspectoratului scolar care sustin cã nu au prea multe pîrghii de control într-un program initiat de Ministerul Educatiei. „Am rezerve asupra sistemului si cred cã e perfectibil, dar este un program sustinut de Ministerul Educatiei, asa cã depãseste competentele inspectoratului scolar. De aceea, îmi pãstrez observatiile, desi am avut ocazia sã probez chiar eu eficienta acestui sistem. Am putut sã verific chiar eu acest lucru pentru cã, dacã nu îl pregãteam mãcar cu 40 de minute înainte, nu puteam sã-l utilizez. Dacã acesta este singurul care are avizul Ministerului Educatiei trebuie sã-l utilizãm, desi nu este interzisã si utilizarea altor produse. Spre exemplu, am avut ocazia sã vãd produse mai bune create de elevi si profesori nemteni“, a declarat profesor Dorina Drexler, inspector general al Inspectoratului Scolar Neamt.
-
Cultural2 săptămâni,
Daria, cartea care a creat o prietenie
-
Actualitate4 ore,
MARSAT SA Roman
-
Educatie3 zile,
Un profesor de la Colegiul „Roman Vodă” este cercetat după ce a pedepsit un elev care vorbea în timpul orei
-
Prima pagină2 săptămâni,
„Starea de sănătate” a sistemului de Educație, opinia fostului inspector general Elena Laiu. „Rezultatele și reușitele unui lider sunt obținute prin intermediul celorlalți“
-
Educatie2 săptămâni,
Sistemul de educație obligat să răspundă unor noi realități: violență și analfabetism funcțional
-
Actualitate2 săptămâni,
Să lăsăm copiii să crească!
-
Prima pagină2 săptămâni,
Nemulțumiri majore la primăriile rurale – o nouă grevă de avertisment. Ce solicită angajații
-
Prima paginăo săptămână,
Un polițist s-a împușcat în cap. Motivul rămâne, deocamdată, un mister