Contactează-ne

Prima pagină

Sector din Autostrada Unirii, care străbate și Neamțul, atribuit. Cine sunt constructorii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ traseul dintre Ditrău și Grințieș are 38 de kilometri, valoarea proiectului fiind de circa 1,2 miliarde de euro ■ pentru proiectarea și execuția lotului au fost alocate 54 de luni ■

CNIR a atribuit astăzi, 10 martie 2025, încă un contract pentru construcția unui lot din A8, între localitățile Ditrău și comuna nemțeană Grințieș, cel mai lung sector al Autostrăzii Unirii. Lucrările vor fi executate de o asociere de firme din România și Bosnia, pentru suma de 6,14 miliarde lei (fără TVA).

Altfel spus, valoarea este de 1,2 miliarde de euro, tot fără taxa pe valoare adăugată. „Pentru proiectarea și execuția lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, sunt alocate 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție)”, a postat pe pagina de Facebook Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Pe traseul Lotului 2A, constructorii, UMB, cunoscuta firmă a lui Dorin Umbrărescu și Euro-Asfalt, societate din Bosnia-Herțegovina, trebuie să realizeze 19 tuneluri, 63 de poduri și viaducte, plus lucrările efective la drum. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor, 21 km, reprezintă 57 % din lungimea lotului

Oficialii Ministerului Transporturilor comunicau, pe data de 25 februarie 2025, că după trei săptămâni de la emiterea ordinului de începere, lucrările pe Autostrada Unirii A8 avansează, constructorul, firma Spedition UMB, a intensificat mobilizarea pe sectorul Leghin (Pipirig) – Târgu Neamț – Moțca.

Contractul are o valoare de 1,56 miliarde lei, fără TVA, fiind finanţat prin PNRR. Deja erau efectuate decopertări pe câțiva kilometri, iar primele utilaje grele ajunsesră pe șantier. Au mai fost aduse și două foreze de mari dimensiuni. Pentru lucrările ce urmează a fi efectuate pe acest tronson vor fi aduse, în scurt timp, și alte utilaje.

După cum se știe, construirea acestei porțiuni a început pe data de 3 februarie 2025. „Am emis ordinul de începere a lucrărilor, iar Spedition UMB trebuie să finalizeze construcţia celor aproximativ 30 km până la finalul anului 2026”, declara Cristian Pistol, Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Sectorul de autostradă are 30 de kilometri și traversează județele Neamț și Iași, trecând prin Vânători-Neamț, Agapia, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni și Moțca. Pe traseu se vor construit 24 de așa-zise „lucrări de artă”, fiind 13 poduri, 8 pasaje, 2 viaducteparcări, plus 2 noduri rutiere la DN 15B şi la DN 15C.

.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement





Trending