Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Se suspendã

Știre publicată în urmă cu

în data de

• firma Patru Plus Trans a anuntat cã, de pe 16 noiembrie, suspendã transportul cãlãtorilor în comunele Roznov, Piatra Soimului, Cîndesti, Rediu, Borlesti, Tazlãu • motivul îl constituie faptul cã podul de la Roznov este impracticabil pentru autobuze • mii de navesti vor fi afectati • Consiliul Judetean anuntã reluarea licitatiei pe aceste trasee, pentru a fi preluate de cãtre o firmã „competentã“ •

Conducerea firmei Patru Plus Trans SRL Piatra Neamt a trimis, ieri, o notificare autoritãtilor locale si judetene, anuntînd suspendarea activitãtii pe raza comunelor Roznov, Piatra Soimului, Cîndesti, Rediu, Borlesti, Tazlãu. „Datoritã faptului cã podul care traverseazã rîul Bistrita în zona Roznov – Chintinici este impracticabil pentru autobuze, sîntem nevoiti sã suspendãm, începînd cu data de 16 noiembrie 2005, cursele de cãlãtori prevãzute în graficele de circulatie care se efectueazã pe rutele din comunele mentionate“, se aratã într-o adresã semnatã de Costel Munteanu, administratorul societãtii. În fapt, Consiliul Judetean Neamt a oprit circulatia pe pod a autovehiculelor care depãsesc sarcina maximã de 3,5 tone, indicîndu-le transportatorilor ruta ocolitoare, Costisa – Frunzeni – Cîndesti – Rediu – Ruseni, un ocol de circa 40 km pe un sens. Administratorul Munteanu a sustinut cã, pe aceastã rutã, drumul este foarte prost pe o portiune de aproximativ 25 km, ceea ce face imposibil transportul cãlãtorilor. Conform programului judetean de transport, Patru Plus Trans trebuie sã execute zilnic 35 de curse dus-întors pe rutele care trec prin Roznov, Piatra Soimului, Cîndesti, Rediu, Borlesti si Tazlãu. Pentru a le efectua pe ruta ocolitoare, care însumeazã aproximativ 84.000 km parcursi suplimentar într-o lunã, societatea ar trebui sã achite în plus circa 800 milioane lei numai pentru carburant, nemaipunînd în calcul uzura mijloacelor de transport, salarizarea soferilor etc. Mai mult, ocolul, care nu poate fi încadrat în graficele de circulatie, ar determina majorarea cu peste 110% a costului transportului. „Avînd în vedere toate aceste aspecte, solicitãm o subventie care sã acopere cheltuielile suplimentare. Solicitãm, de asemenea, Consiliului Judetean ca, împreunã cu Autoritatea Rutierã Românã, sã întocmeascã noi grafice, în baza cãrora sã putem circula si sã stopeze flagelul numit «piraterie» – mentionãm cã la ora actualã existã foarte multe autovehicule care circulã pe aceste trasee, care pleacã nestingherite de nimeni, la orele prevãzute în graficele noastre de circulatie, fãcînd astfel nerentabile cursele de cãlãtori“, subliniazã administratorul Costel Munteanu. Autoritãtile locale si judetene care au primit aceastã adresã au luat în calcul toate variantele posibile. În final, solicitarea venitã din partea Patru Plus Trans a fost consideratã deplasatã. „Am discutat acest subiect si cu domnul prefect, si cu domnii de la Autoritatea Rutierã Românã. Am ajuns la concluzia cã aceastã firmã nu are nimic de fãcut decît sã respecte caietul de sarcini. Este problema lor. Este chiar nesimtire – vorbesc de «piraterie» si cer bani de la noi! Oare ce s-ar fi întîmplat în cazul în care vechiul pod s-ar fi dãrîmat?! Si nu este de competenta noastrã sã stabilim cine, cînd sau cum face piraterie. Ce pot sã spun este cã am avut, împreunã cu domnul prefect, corespondentã cu ministrul transporturilor, în urma cãreia a reiesit cã în urmãtoarele 60 de zile va fi organizatã o altã licitatie pentru aceste trasee, ca sã poatã fi preluate de o firmã competentã“, a precizat Dan Vasile Constantin, presedintele Consiliului Judetean Neamt. Ce va fi rãmîne de vãzut, dar marii pierdanti sînt cãlãtorii din localitãtile amintite. Cei mai multi sînt navetisti, astfel cã, în ipoteza cã autobuzele nu vor mai circula pe ruta amintitã, ei sînt pusi în situatia de a nu mai ajunge la serviciu în timp util. Sau vor trebui sã apeleze la alte mijloace de transport, chiar la „pirati“, cu costuri pe mãsurã.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending