Contactează-ne

Actualitate

Se recomandă atenţie la reducerile de sezon

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ comisarii de la Protecţia Consumatorilor ne sfătuiesc să fim atenţi la preţuri ■ „Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice“, arată ANPC ■

Ca în fiecare an, imediat după Sărbătorile de iarnă comercianţii trec la reduceri de sezon şi nu puţini sînt cei care aşteaptă această perioadă pentru a prinde chilipiruri. În unele cazuri comercianţii nu folosesc tocmai cele mai ortodoxe metode şi pentru a nu ieşi în pierdere cu „chilipirurile“ comisarii din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor vin cu sfaturi utile şi recomandă să fim foarte atenţi la preţuri şi să tratăm cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale. „Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lîngă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile «preţ nou», «preţ vechi» lîngă sumele corespunzatoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lîngă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vînzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale)“, conform unui comunicat al ANPC. Consumatorii trebuie să ştie că orice vînzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare, soldări, solduri“, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiţi informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să se verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vînzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. Totodată consumatorii sînt sfătuiţi ca în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat). „Pentru a evita orice situaţie neplăcută rugam în mod special toţi consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci cînd au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc)“, mai atrag atenţia oficialii de la ANPC.

Advertisement








Trending