Contactează-ne

Actualitate

Schimbări de directori, nemulţumiri ale părinţilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ conducerea ISJ s-a trezit luni, 23 august cu protestul câtorva părinţi de la Români ■ erau nemulţumiţi de schimbarea directoarei din localitate ■ au fost primiţi de inspectorul general adjunct Dana Păiuş, care i-a lămurit ■ conducerea ISJ spune că au fost operate puţine schimbări de directori ■

Cu doar trei săptămîni înainte de deschiderea noului an şcolar 2021-2022, sistemul de educaţie şi aşa slăbit de restricţiile pandemice, de desfăşurarea on-line a predării şi învăţării timp de peste un an, pare a fi dat peste cap, în aceste zile, de decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetării ca pentru cîteva luni, pînă în decembrie, la conducerea unităţilor şcolare să fie numiţi „din pixul“ inspectorilor general directorii plini şi adjuncţii lor.

Deşi au fost date asigurări de către ministrul Sorin Cîmpeanu că nu este vorba de numiri pe criterii politice, lucrurile se pare că nu stau chiar aşa, ci dimpotrivă, la fel cum sînt ele şi în alte domenii de activitate. La Neamţ, decizia de numire a 195 de directori, de către inspectorul şcolar general Mihai Obreja, avizată de căre Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar, în şedinţa de vineri, 20 august 2021, a adus nemulţumiri nu doar în rîndul celor care au fost schimbaţi, ci şi a unor părinţi, care au interpretat aceste numiri drept „abuzuri“ ale actualei conduceri a instituţiei ce coordonează soarta educaţiei din judeţ.

În dimineaţa zilei de 23 august, aproximativ cincispezece părinţi, tocmai din celălalt capăt al judeţului, de la Români, au organizat o mişcare de protest în faţa sediului Inspectoratului Şcolar din Piatra Neamţ. În lipsa generalului Mihai Obreja, părinţii au fost primiţi de inspectorul generalul adjunct, Dana Păiuş.

„Am avut o discuţie cu aceşti părinţi, care au crezut că actuala directoare de la Români, Mihaela Aldea, a fost schimbată ilegal. Părinţii mi-au adus argumentul că aceasta a dovedit, în ultimii nouă ani, că este o bună directoare, care ţine la copii şi care chiar le-ar fi cumpărat, din banii ei tablete unora fără posibilităţi materiale. I-am lămurit pe părinţii protestatari că numirea profesoarei Mihaela Rotaru este legală şi că aceasta a mai fost director pînă în 2013.

De altfel, le-am spus că doamna Aldea va avea posibilitatea, dacă va dori, să se prezinte la concursul de ocupare a funcţiei, care va avea loc în această toamnă, aşa cum va putea oricine crede că poate conduce o unitate de învăţămînt să se înscrie la acest examen“, a precizat Dana Păiuş, inspector şcolar general adjunct.

Aceasta a declarat pentru Monitorul care sînt condiţiile în care au fost numiţi cei 195 de directori plini şi adjuncţi, cadre didactice care vor ocupa posturile pînă la organizarea concursului. Unul care urmează a stabili cine va conduce unităţile şcolare respective, în următori 4 ani. „Aşa cum cred că se ştie, la 31 august expiră contractele de management pentru 195 de directori şi directori adjuncţi, care au ocupat posturile fie prin concurs, fie prin detaşare.

De la 1 septembrie, conducerea Inspectoratului Şcolar Neamţ va proceda la noile numiri pentru cei 195 de directori, al căror nume poate fi aflat de pe site-ul instituţiei noastre. Aceştia vor ocupa funcţia pînă la organizarea, în luna octombrie, a concursului. Înscrierile pentru concurs se vor face din a doua jumătate a lunii septembrie. Cei care vor studia lista cu noii directori vor putea vedea că schimbările sînt minore, motivul principal fiind renunţarea de către actualii directori la funcţie, din dorinţa acestora de a se întoarce la catedră, situaţie în care a trebuit să nominalizăm alţi colegi.

Ceea ce trebuie să se ştie e faptul că unul din criteriile de care s-a ţinut seamă la aceste numiri a fost acela ca cel nominalizat să facă parte din corpul naţional al experţilor în educaţie“, a explicat inspectorul adjunct Dana Păiuş. Aceasta a amintit cîteva schimbări de directori, operate mai ales în şcolile din zona Romanului. „Dacă este să ne referim la cele cîteva schimbări realizate, vă spun că majoritatea lor sînt pentru şcoli din Roman şi zonă. Astfel la Roman la conducerea Colegiului Tehnic Miron Costin funcţia de director plin va fi ocupată de profesoara Crina Gabriela Cărpuşor, iar în cea de adjunct îşi va continua activitatea profesoara Cristinica Sava. Şi la Şcoala de Muzică din Roman avem o nouă conducere.

Funcţia de director plin va fi ocupată de Brînduşa Iulia Bîrzu, iar cea de adjunct de către Ana Maria Ciuştea. La Liceul Vasile Alecsandri Săbăoani funcţia de director plin va fi ocupată de profesorul Ovidiu Albert (titular la Colegiul Naţional Roman Vodă, coordonator al Cercului de istorie Muşatinii – n.r.), pe postul de adjunct fiind numit Fabian Şipoteanu. La Liceul de la Horia (Ion Ionescu de la Brad) directoarea Gabriela Samson şi-a dat demisia şi a fost numită profesoara Maria Maftei.

Scopul pentru care am realizat cele 195 de numiri a fost acela de a avea directori, care să se ocupe de pregătirea deschiderii noului an de învăţămînt, 2021-2022“, a mai susţinut adjuncta Dana Păiuş. Aceasta a mai subliniat şi faptul că la foarte multe şcoli a trebuit să fie aduse pe postul de directori persoane din afara şcolii, pentru că în interiorul unităţilor şcolare respective niciun cadru didactic din localitatea respectivă nu şi-a dorit să ocupe o funcţie de conducere. Aşa s-a întîmplat în cazul şcolilor de la Bîra sau Gîdinţi, dar şi a altor unităţi şcolare din judeţ.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Eugen Țapu-Nazare (PNL): ”Măsuri concrete de sprijin pentru locuitorii din zonele montane”

Știre publicată în urmă cu

în data de

Comisia pentru antreprenoriat și turism, din Senatul României, a avizat favorabil o serie de măsuri pentru încurajarea înființării de centre de colectare și/sau prelucrare a laptelui, fructelor de pădure, ciupercilor, plantelor medicinale și aromatice. Aceste măsuri au ca principale obiective dezvoltarea localităților rurale, crearea de noi locuri de muncă și stoparea migrației populației către zone mai dezvoltate. Promovarea unui lanț alimentar este, de asemenea, un alt obiectiv bine definit.

Termenul final până la care se aplică schema de ajutor este 31 decembrie 2022, iar plățile aferente vor fi efectuate până la 29 decembrie 2023.

Pentru înființarea centrelor de colectare și/sau prelucrare a laptelui, bugetul alocat schemei de ajutor, pentru anul 2022, este 60 de milioane euro. Beneficiarii programului pot primi maximum 40% din cheltuielile necesare înființării de centre de colectare, iar ajutorul poate ajunge la 50% în cazul înființării și componentei de prelucrare.

Pentru fermierii care doresc să înființeze centre de colectare și prelucrare primară a ciupercilor, fructelor de pădure, plantelor medicinale și aromatice, bugetul total este 65,5 de milioane euro, iar valoarea ajutorului acordat este de maxim 40% din totalul cheltuielilor eligibilepentru înființarea de centre de colectare și de maxim 50% pentru prelucrarea primară a ciupercilor, fructelor de pădure, plantelor medicinale și aromatice.

Valoarea ajutorului oferit poate crește până la 90% din valoarea cheltuielilor eligibile în cazul tinerilor fermieri, a investițiilor colective (asociative) și a investițiilor realizate în zone cu constrângeri naturale.

Eugen Țapu-Nazare, președintele Comisiei pentru antreprenoriat și turism, din Senatul României

Citește știrea

Actualitate

Sistemul de management inteligent al traficului – de ce avem mai multe semafoare în oraş?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în Piatra Neamţ se implementează un proiect de management adaptiv al traficului, care are o valoare de 35 de milioane de lei ■ până la finalizarea lui vor funcţiona vechile semafoare, iar la final vor rămâne doar cele noi ■

În vederea menţinerii unei fluenţe a circulaţiei pentru vehiculele private, asigurarea priorităţii pentru vehiculele de transport public la trecerea prin intersecţiile semaforizate, precum şi pentru creşterea siguranţei deplasărilor pentru toate tipurile de participanţi la trafic (şoferi, pietoni, biciclişti), se implementează un proiect de management adaptiv al traficului.

Acesta vine în completarea proiectelor de modernizare a principalelor artere din oraşul nostru şi asigură eficienţa lor. Valoarea totală a proiectului este de 35 de milioane de lei, iar implementarea lui se va realiza corelat cu celelalte proiecte de mobilitate urbană aflate în execuţie.

Străzile care sunt cuprinse în proiect sunt următoarele: Bd. Decebal, Piaţa Mihail Kogălniceanu, Bd. Traian, Bd. 9 Mai, str. Dimitrie Leonida, str. Mihai Viteazu, str. Petru Rareş, reprezentând un total de 53 intersecţii înfiinţate sau modernizate. Sistemul de gestiune inteligentă a traficului este implementat pentru a îndeplini următoarele funcţii importante:

  1. Asigurarea priorităţii pentru vehiculele de transport public în intersecţiile semaforizate şi a adaptării în timp real a ciclurilor de semaforizare în funcţie de informaţiile referitoare la poziţia vehiculelor de transport public.

  2. Asigurarea unui management adaptiv al traficului prin capacitatea de modificare a timpilor de semaforizare în funcţie de informaţiile în timp real asupra traficului; 3. Monitorizarea video în locaţiile semaforizate, în vederea creşterii siguranţei pentru toţi participanţii la trafic; 4. Oferirea de informaţii relevante pentru şoferi, cu efectul alegerii unor rute optime.

„În acest moment, sunt montate în paralel atât semafoarele vechi, cât şi cele noi. Până la finalizarea proiectului vor funcţiona vechile semafoare, iar la final vor rămâne în funcţiune doar cele noi, care fac parte din sistemul de management inteligent al traficului. Important de menţionat este şi că nu toţi stâlpii montaţi în prezent sunt pentru sistemul de semaforizare, ci pentru mai multe echipamente: camere, radare şi panouri de informare“, se arată într- un comunicat al Primăriei Piatra Neamţ.

Pentru asigurarea funcţionării optime a sistemului de management al traficului este necesară şi controlarea trecerilor de pietoni dintre intersecţiile semaforizate, astfel încât sistemul să poată calcula cu o predictibilitate suficientă corelarea semafoarelor din locaţii aflate în apropiere una de alta.

Trecerile de pietoni sunt prevăzute cu butoane de cerere pentru pietoni/biciclişti, după caz, astfel încât acestea să poată fi corelate cu diagramele de semaforizare din intersecţiile alăturate şi să asigure o perturbare cât mai mică a fluxului de vehicule, dar şi o traversare în condiţii de siguranţă de către pietoni.

În mod similar, pentru intersecţiile cu străzi laterale cu trafic redus, sistemul va asigura un timp de verde pentru ieşirea de pe străzile laterale doar în momentele în care sunt sesizate vehicule care vor să execute această mişcare. Prin aceste funcţionalităţi, fluxul de vehicule de pe direcţia principală va fi oprit în locaţiile respective doar dacă este sesizată o cerere din partea pietonilor sau a vehiculelor de pe străzile laterale.

Creşterea vitezei de circulaţie în special pentru transportul public şi respectarea graficelor de circulaţie sunt corelate cu alte măsuri de promovare a acestui mod de transport: achiziţia de vehicule ecologice şi implementarea de staţii inteligente de transport, care să permită planificarea călătoriei, comunicarea în timp real a momentului sosirii în staţie a vehiculelor de transport public, precum şi un confort sporit al aşteptării.

Toate acestea sunt măsuri care au rolul de a creşte gradul de utilizare a transportului public, prin renunţarea la deplasările cu vehicule personale. Scăderea traficului pe principalele artere rutiere ale municipiului şi implementarea sistemului adaptiv de management al traficului vor conduce la menţinerea unei fluenţe bune a circulaţiei pentru traficul general, conducând astfel la reducerea poluării, a gazelor cu efect de seră şi creşterea calităţii vieţii cetăţenilor municipiului.

Citește știrea

Actualitate

Investiții în rețeaua de apă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la Roman se lucrează, de zor, la înlocuirea conductelor din str. Anton Pann ■ viceprimarul și-ar dori plecarea Romanului de la ApaServ ■ el critică lentoarea celorlate investiții asumate de municipalitate, făcînd supoziția că se vrea finalizarea lor înainte de viitoarea campanile electorală, din 2024 ■

După scandalul imens din această vară legat de avariile repetate care au lăsat Romanul fără apă zile întregi, după furnizarea în continuare a apei potabilie în regim de oprire a acesteia pe timp de noapte, la presiunile Primăriei Roman s-a trecut la programul de schimbare a rețelelor de apă, în zonele unde acestea au și cea mai mare vechime. Viceprimarul Radu Samson a anunțat că în aceste zile se lucrează la schimbarea conductelor de aducțiune în cartierul cel mai vechi al municipiului, pe strada Anton Pann.

”În octombrie 2021 am participat la o negociere între Primărie și ApaServ, unde am stabilit cine și ce își asumă dintr-o listă de probleme urgente. Noi, Primăria, ne-am asumat un proiect de sectorizare a rețelei de apă, adică să construim 8 cămine noi de sectorizare și să montăm debitmetre la cele 6, care deja există. Totodată, am agreat să reparăm rezervorul care este nefuncțional, respectiv cel de la autogară. Celelalte puncte din listă au fost asumate de ApaServ. Din primăvară, de cînd coordonez activitatea de furnizare a apei, am avut, periodic, discuții cu reprezentanții tehnici și conducerea companiei ApaServ, despre soluțiile optime și despre stadiul proiectelor”. “Contrar unor opinii, activitatea mea nu se rezumă la a-mi face poze lîngă gropile de la avarii”, spune viceprimarul Radu Samson, ca răspuns la admonestările unor romașcani, de pe paginile de socializare, cînd a fost ironizat că-i place să se fotografieze lîngă locurile în care se lucrează la remedierea avariilor.

Edilul șef adjunct trece apoi în revistă investițiile în rețeaua de apă a municipiului, cu referire la cele de la Stația de captare Pildești, de înlocuire în acestă vară a 360 metri de conductă în zona de captare pentru eliminarea pierderilor din acest sector. „Punctele 4 și 5 vizează înlocuirea conductelor de transport a apei, pe străzile Anton Pann și Libertății. Conductele mari de transport duc apa din rezervoare în diferite zone ale orașului, iar din acestea apa trece în conductele mai mici, de distribuție, la care sînt branșate casele noastre. Majoritatea conductelor de transport au între 30 și 100 de ani vechime și se sparg frecvent. Săptămîna trecută a început lucrarea de înlocuire a conductei de transport pe strada Anton Pann, cu foraj orizontal dirijat. Se fac găuri la distanță de 180 de metri, se execută forajul și apoi se introduce conducta. Curat, eficient și modern, fără să întoarcem strada pe dos. În maxim 3 săptămîni va fi gata lucrarea de pe Anton Pann (720 metri), după care utilajele se mută pe Libertății”, a mai spus viceprimarul Radu Samson.

Acesta nu ezită însă să critice lentoarea cu care se derulează celelalte investiții asumate de Primărie. ”Sub coordonarea domnului primar abia s-au montat 2 debitmetre și se lucrează la al 3-lea. Despre cămine pentru sectoare noi nu există nicio discuție. Pentru rezervor abia e gata studiul de fezabilitate și e aprobată finanțarea lucrării cu fonduri de la Guvern, mai urmează, proiect, avize, autorizație, licitație și apoi execuție. Adică o să-l termine domnul primar de reparat aproape de alegerile din 2024, numai bun de o inaugurare electorală. Sau poate domnul primar consideră că dacă dumnealui nu face mare lucru în legătură cu problema apei mă sabotează politic pe mine. Dacă aș avea ocazia să votez plecarea de la ApaServ, încă aș vota cu două mîini PENTRU. Părerea mea rămâne neschimbată pînă cînd o să avem apă non-stop, echipă de mentenanță și intervenții destinată doar municipiului Roman, nu întregii zone de operațiuni (Roman + 9 comune),” mai spune Radu Samson.

Citește știrea
Advertisement









Trending