Contactează-ne

Prima pagină

Scepticism în privința reconstrucției podului prăbușit în Siret, la Luțca

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ lucrările de scoatere din albia Siretului a resturilor podului de la Luțca, prăbușit în iunie 2022, au costat 6.153.906 de lei ■ valoarea estimată pentru construcția unui nou pod este de 37.392.709 lei ■

Reprezentanții Consiliului Județean Neamț au remis, la solicitarea redactorilor Monitorul,  un comunicat de presă  referitor la soarta podului de la Luțca, prăbușit în 9 iunie 2022, după ce legislativul nemțeam, în timpul mandatului de președinte al fugarului Ionel Arsene, investise pentru reabilitare suma de 8,3 milioane lei.

„Pentru executarea lucrărilor de eliberare a albiei râului Siret, ca urmare a prăbușirii podului amplasat pe de DJ207A km6+591, Consiliul Județean Neamț a încheiat în data de 19 septembrie 2023 contractul de lucrări (de degajare a molozului din albia râului n.r) cu asociaerea de firme: SC KIPER TRANS SRL, lider de asociere, SC ANDREI CONSTRUCT SRL – asociat 1 și SC CLAUDIU DEMOLĂRI – asociat 2, fondurile necesare fiind asigurate din bugetul local.

Valoarea lucrărilor executate au fost de 6.153.906, 82 lei, inclusiv TVA. Petru reconstruirea podului, după lucrările de eliberare a albiei râului, pe baza expertizei tehnice a elementelor de pod rămase a fost elaborată o nouă documentație tehnico-economică. Conform devizului general al investiției valoarea estimată este de 37.392.709 lei , din care pentru construcții montaj- 33.839.847,49 lei, inclusiv TVA.

Fondurile necesare urmează a fi alocate din bugetul local și fonduri guvernamentale. După obținerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism, elaborarea proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire, va fi lansată procedura de achiziție a lucrărilor de reconstrucție”, se precizaeză în răspunsul primit, semnat de președintele CJ, Ioan Asaftei și de către Doru Conache Gavriliu, director executiv al Direcției Investiții Proiecte și Infrastructură Județeană.

Ei nu pot însă estima termenul de începere și finalizare a lucrărilor de reconstrucție a unui nou pod „din cauza unor factori ce nu pot fi prevăzuți: condiționările ca timp ale instituțiilor avizatoare, eventualele contestații în cadrul procedurii de achiziție”. La întrebarea despre stadiul în care se află procesul în care CJ a dat în judecată firma Darcons, conducerea instituției precizează: „Conform deciziei Curții de Apel Bacău a devenit definitivă hotărârea privind înscrierea în tabelul preliminar de creanțe al SC DARCONS SRL, fiind respinse apelurile formulate de aceasta”.

O firmă cu o cifră de afaceri uriașă și plină de datorii

Pe site-ul „Lista firmelor din România”, în anul 2022, DARCONS declara o cifră de afaceri de 48.483.103 lei, o pierdere de 2.780.835 și datorii de 34.977.904 lei, firma având un număr mediu de angajați de 152. Trebuie spus și faptul că, tot în anul 2022, la cererea DARCONS, care  aparține afaceristului Romică Rotarul, fost subprefect și fost vicepreședinte al CJ Neamț, a intrat în insolvență.

Potrivit presei locale, în același an pe rolul Judecătoriei Roman existau mai multe dosare în stare de judecată având ca obiect „încuviințare executare silită”, prin care foști parteneri de afaceri ai societății au solicitat prin intermediul unor executor judecătorești să le fie achitate diferite sume, unele cereri fiind acceptate de instanță. De lucrările de executare a reparațiilor podului de la Luțca s-a ocupat și fiul lui Romică Rotaru, Alexandru, fost deputat PSD.

Plenul Consiliului Județean Neamț a aprobat, în ședința din 12 februarie 2024, documentația tehnico-economică – faza DALI – aferentă obiectivului de investiții de interes județean intitulat „Reabilitare pod pe DJ 207, peste râul Siret, la Luțca, județul Neamț”. Mai trebuie spus că au fost păstrați pilonii vechiului pod,  ce vor fi folosiți, probabil, la construcția viitorului pod.

„Factorii politici ar trebui să se gândească la faptul că locuitorii îi vor sancționa la alegeri“

Ex-liderul Sindicatului Liber Petrotub, Gheorghe Ciobanu, locuitor al comunei Sagna, care face naveta la Roman aproape zilnic, susține că în rândul oamenilor din cele conci comune afectate: Sagna, Bâra, Stănița, Boghicea și Doljești mocnește o stare de nemulțumire totală. „Chiar luni, 19 februrie, am făcut o plimbare cu bicicleta până la pod și am văzut că nu s-a mișcat nimic după scotearea bucăților de pod prăbușit.

Factorii politici ar trebui să se gândească la faptul că locuitorii acestor comune (15.046 la recensământul din 2021 – n.r.) și rudele îi vor sancționa la alegerile de anul acesta, pentru bătaia de joc și umilința la care sunt supuși. Ei sunt obligați să înconjoare 14 km dus-întors, aproape zilnic. E vorba de navetiștii care au serviciu în oraș și de copiii care merg la liceele din municipiu. Guvernul nu a fost în stare să aloce bani pentru un nou pod, în timp ce au găsit fonduri de modernizare a Platului Victoria a Vilei Lac 2.

Mari speranțe nu-mi fac că prea curând se va constru alt pod, gândindu-mă la faptul că vicepreședintele PNL Suceava, Gheorghe Flutur, nu a reușit de patru ani să obțină bani pentru construcția unui pod la Rădăuți. Se știe că acolo podul dintre localitățile Milișăuți și Suceava (construit în anul 1962 – n.r) s-a prăbușit în februarie 2020. S-a făcut o improvizație din tuburi prefabricate de beton, care a fost luat de ape în noaptea de 14 februarie. Credeți că se vor găsi bani pentru construcția unui pod nou la Sagna? Eu mă îndoiesc”, a declarat Gheorge Ciobanu.

 

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Ptruptrucan

    21 februarie 2024 at 9:54 PM

    Țara lucrului bine făcut 😥

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending