Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

RUSINEEE! NU VÃ CRAPÃ OBRAZUL?

Știre publicată în urmă cu

în data de

• Neamtul a ratat un mega-proiect european, valoarea totalã fiind de 5,25 milioane de euro • pentru cã la sedinta de ieri n-au catadicsit sã vinã consilierii PDL, PSD si PPDD nu vom mai avea trei autofreze de zãpadã si un vehicul cu senile • hotãrîrea trebuia aprobatã pînã cel mai tîrziu ieri • „Ne facem de rîs în fata oamenilor!“, a spus presedintele Culitã Tãrâtã, care acuzã interese de grup •

Dupã nenumãrate esecuri în aprobarea proiectului privind gestionarea depozitului de gunoaie, refuzul de vacantare a unui mandat de consilier judetean în conditiile în care cel în cauzã nu mai are nici un drept sã vinã în legislativ si dupã multe alte contre care se înregistreazã lunã de lunã în sedintele de CJ, ieri a fost rîndul unui alt rateu cu consecinte majore. Neamtul a pierdut un proiect ce ar fi asigurat utilaje de interventie pe timp de iarnã. Este vorba despre pierderea a trei autofreze de zãpadã si a unui vehicul cu senile si roti tip UTV. Utilajele ar fi ajuns în judet prin intermediul unui proiect derulat de cãtre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã EuroNest, din care face parte si Neamtul. Aceastã asociatie, în august 2013, a depus proiectul Îmbunãtãtirea capacitãtii si calitãtii sistemului de interventie în situati de urgentã în conditi de iarnã, pentru achizitionarea a 24 de autofreze si sase vehicule cu senile, în beneficiul a sase judete din Moldova, valoarea proiectului fiind de 5,25 milioane de euro. Initial s-a stiu cã perioada de implementare a proiectului e de 20 de luni, iar de curînd s-a anuntat cã s-a redus la 18. În aceste conditii s-au modificat toate activitãtile proiectului, motiv pentru care pînã pe 17 aprilie, adicã ieri, era obligatoriu sã se aprobe graficul noilor etape, prin hotãrîre de CJ. Cum ieri n-a fost cvorum – au venit doar 11 consilieri plus presedintele, dintr-un total de 32, judetul nu are documentatia necesarã derulãrii proiectului pentru utilajele mentionate. Extrem de deranjat de absenta majoritarilor – PDL: Florin Andronache, Aurelian Jora, Mircea Pintilie, Claudiu Stafie si Cristian Tapalagã, de la PSD – Dan Vasile Constantin, Radu Tudorel, Adrian Bourceanu, Emilia Arcan, Dan Manoliu, Vasile Murariu, Bogdan Onu, Neculai Puscasu si Vasile Nica, de la PPDD – Stefãnut Ploscaru, Iulia Serban, Ciprian Serban, Neculai Iftode si Adrian Smarandei si unicul tãrãnist din legislativ – Cristian Tomulet, dar prezent pedelistul Dionisie Dumitrascu, presedintele Consiliului Judetean a declarat cã în legislativ se poate vorbi despre interese de grup si personale. „Absenta acestor consilieri e justificatã de faptul cã se supunea la vot proiectul cu managementul deseurilor, pentru a sasea oarã, apoi cel pentru vacantarea locului lui Gheorghe Vasiloiu, care a pierdut orice cale de atac, iar pe lîngã acestea care prezintã interesele lor pentru unii consilieri, ratãm proiectul cu EuroNest, care trebuia aprobat pînã cel tîrziu pe 17 aprilie. Ne facem de rîs în fata oamenilor!“, a spus presedintele Tãrâtã. Adresa ajunsã la CJ de la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã EuroNest spune foarte clar cã proiectul trebuia aprobat pînã la 17 aprilie. Cum nu s-a întîmplat asta, victimã colateralã este si Agentia de Dezvolatre Regionalã Nord Est, care ar fi trebuit sã primeascã pînã la finele acestei luni, de la ADI EuroNest, documentatia necesarã si s-o trimitã mai depate, cãtre forurile superioare, pentru a se implementa proiectul. Neamtul are foarte mare nevoie de aceste utilaje, apelul celor de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgentã fãcut în aceastã iarnã, pentru a se aduna bani pentru achizitionarea unei senilate rãmînînd fãrã ecou. Din lipsa unor utilaje speciale, cu care sã se „rupã“ zãpezile, multe situatii de urgentã din judet, în care vietile oamenilor sînt puse în pericol, sînt solutionate cu mari eforturi de cãtre salvatori. De asemenea, cu cele trei autofreze, societatea Drupo ar fi putut interveni mai simplu pe traseele cu probleme, iar niste utilaje noi, care sã nu necesite nenumãrate reparatii iarna sau vara, si care sã nu consume foarte mult combustibil ar fi fost extrem de bine-venite.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending