Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Romascanii… voodoo

Știre publicată în urmă cu

în data de

• multi dintre romascani cred în vrãji si farmece • preotii considerã aceste practici „diavolesti“, dar nu le neagã existenta •

Destul de multi cetãteni din municipiul Roman si zona arondatã apeleazã, adesea, la „ghicitoare“ pentru a afla dacã au „spor“ în casã, dacã norocul va veni sau va ocoli familia, ori dacã au „dusmani“ care „le vor binele“, chiar dacã asta îi costã, adesea, bani grei. Cei care se ocupã cu ghicitul în cãrti sau cu magia, fie ea albã sau neagrã, profitã de situatie si „storc“ bani frumosi de la creduli. Preotii spun cã nu existã mijloace mai bune de curãtire a trupului si sufletului decît postul si rugãciunea. Vrãjile si farmecele sînt considerate „procedeele diavolesti“ cele mai cunoscute. Dacã vrãjile sînt apanajul unor persoane care se cred cu un asa-zis har într-ale magiei (albe si negre), farmecele nu trebuie fãcute neapãrat la vrãjitoare, ci pot fi activate de cãtre toti cei necurati la suflet, rãi si invidiosi, care doresc rãul altcuiva. De fapt, aceste farmece reprezintã semne exterioare cãrora le sînt atasate cu bunã stiintã influente diabolice. În categoriile farmecelor intrã cele rãspîndite direct, personal, ca o emanatie ce pleacã din privire, voce, atingere, respiratie, salivã, miros si cele în care fermecarea provine de la un obiect influentat de practicant (apã, bãuturi, mîncare, scrisori). Cea de-a treia categorie, care este si cea mai periculoasã, include fermecarea cu ajutorul unor ingrediente disparate, amestecate cu particularitãti care trezesc confuzia si dezordinea. Tot ce este mai abject si murdar, tot ce sugereazã oroare, formeazã materia primã a acestui procedeu hidos: reptile, broaste, pãsãri, sînge, carne infectatã, apã în care s-a spãlat mortul, excremente, pãr de tap, de vrãjitoare. Aceste elemente disparate sînt unite în pachetele si depuse de cãtre rãu-voitori în locurile unde trebuie sã opereze (grãdini, la poartã, aruncate peste gard), în asa fel ca persoanele vizate sã calce pe ele. Alteori, aceste „otrãvuri diavolesti“ sînt amestecate omogen în pudrã, pastã si unguente pe care urmeazã a le folosi cei vizati. Toate acestea servesc pentru a chema si pune în actiune „îngerii“ întunericului. Împotriva diavolului si a lucrãrilor lui este nevoie cã tot crestinul sã lupte prin credinta puternicã în Dumnezeu, cu post si rugãciune, însotindu-se permanent de semnul Sfintei Cruci, stiind bine cã numai la acest semn cele diavolesti îsi pierd toatã puterea. „Cînd un crestin simte cã a fost atins de un farmec, este bine sã facã post negru sapte vineri la rînd, consumînd doar apã curatã, de izvor, mergînd duminica la Bisericã si mãrturisindu-se la propriul duhovnic. În post, rugãciunea este cel mai usor auzitã de Dumnezeu! De mare folos este Psalmul 37 din Biblie. În cazul farmecelor, ca si atunci cînd intervine ispita diavolului, de mare folos sînt Spovedania, Împartãsania, Postul trupesc si sufletesc, Rugãciunea folosind Ceaslovul, Acatistierul si Psaltirea, sfintind cît mai des casele noastre“, a precizat Florin Þuscanu, preot protopop în cadrul Protoieriei Roman. O rugãciune pentru dezlegare de farmece poate suna astfel: „O blestematilor si urîtilor diavoli, de oriunde sînteti si oricîti sînteti, voi care fermecati si otrãviti lucrurile si casele oamenilor, fugiti cu toate descîntecele si farmecele voastre!“.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending