Contactează-ne

Administrație

România primește o sumă record – 79,9 miliarde de euro – pentru infrastructură rutieră, spitale şi școli

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ anunţul a fost făcut de preşedintele PNL Neamţ, deputatul Mugur Cozmanciuc

Preşedintele PNL Neamţ, deputatul Mugur Cozmanciuc, a anunţat că România va primi o sumă record, 79,9 miliarde de euro, destinată infrastructurii rutiere, spitalelor şi şcolilor.

„România va primi 79,9 miliarde de euro pentru a reface infrastructura, pentru a construi spitale, școli, pentru a moderniza marile sisteme publice. Președintele Klaus Iohannis a obținut această sumă pentru România în urma negocierilor de la Bruxelles.  Țara noastră ocupă un loc important în Uniunea Europeană și datorită președintelui României vom avea fondurile necesare pentru a Reclădi România, pentru relansarea economică a țării și județului Neamț. 79,9 miliarde de euro vor fi folosiți pentru a elabora planul pentru bugetul multianual 2021-2027, prin care va fi pus în aplicare Planul Național de Investiții și Relansare Economică, unde sunt cuprinse proiecte importante pentru zona Moldovei, pentru județul Neamț: Autostrada Unirii, spitalul regional, susținerea antreprenorilor și crearea de noi locuri de muncă.

Ne vom preocupa ca județul Neamț să beneficieze de o sumă importantă din aceste fonduri europene pentru dezvoltare, pentru modernizarea școlilor, a spitalului județean, a infrastructurii rutiere și pentru a atrage investitori, care vor crea noi locuri de muncă. Este o zi importantă pentru România, pentru județul Neamț, pentru români”, a declarat preşedintele PNL Neamţ. deputatul Mugur Cozmanciuc.

Actualitate

Se pune cruce Spitalului Leţcani?

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ consilierii judeţeni din Iaşi vor trebui să voteze un proiect ce prevede trecerea spitalului de la Spitalul Sfânta Parascheva” la ISU Iaşi ■ conform unor surse, pe viitor spitalul ar putea servi pentru… cazarea sinistraţilor ■

Veşti deloc bune în ceea ce priveşte viitorul Spitalului Leţcani: el ar putea trece la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi şi ar putea fi folosit pe viitor pentru cazarea sinistraţilor. Sunt informaţiile ce circulă în spaţiul public în ultima perioadă, iar în ceea ce priveşte trecerea la ISU lucrurile atârnă de un vot în Consiliul Judeţean Iaşi.

Vot ce urmează să fie dat în şedinţa din această săptămână, iar proiectul de hotărâre prevede două lucruri: în primă fază acordarea unui mandat reprezentanţilor Judeţului Iași în cadrul Adunării Generale a Asociaţilor a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST în vederea întreprinderii demersurilor legale și aprobării actelor juridice necesare pentru rezilierea contractului de comodat încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST și Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sf.Parascheva” Iași şi în a doua fază acordarea unui mandat aceloraşi reprezentanţi în vederea întreprinderii demersurilor legale și aprobării actelor juridice necesare pentru transmiterea în folosința Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă-Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Mihail Grigore Sturza” Iași a spitalului mobil modular.

Despre viitoare destinaţie a unităţii nu se spune nimic în proiectul de hotărâre menţionat, însă credem că este o supoziţie mai mult decât rezonabilă că numai spital pentru Covid nu va mai fi la Leţcani. Doar dacă ne gândim că ISU nu… tratează bolnavi şi nu credem că se va apuca în viitor, chiar în contextul pandemiei.

Ce se va întâmpla cu aparatura medicală „destinată” tratării bolnavilor Covid? Această întrebare nu are un răspuns la acest moment. Sigur, până când transferul să se materializeze mai trebuie ca proiectul de hotărâre să fie votat. Însă un lucru e cert: din perspectiva CJ Iaşi unitatea nu pare a fi una care să îndeplinească minimele condiţii pentru a fi spital Covid. Că altfel nu şi-ar avea rostul transferul către ISU.

Deci, tradus pentru nemţeni, peste trei milioane de euro cheltuiţi în pandemie pentru tratarea bolnavilor de Covid se vor fi dus pe Apa Sâmbetei. Cei câţiva, până în 30, de pacienţi din Neamţ trataţi la Leţcani cât timp spitalul a fost deschis, scurtă perioadă de timp, nici nu mai pot fi puşi la socoteală.

Ne mai amintim că, la puţin timp după ce spitalul a fost închis, chipurile „pentru curăţenie”, secretarul de stat Raed Arafat declara că el va fi redeschis „în cel mai scurt timp posibil”. Au trecut lunile şi spitalul a rămas tot închis, ba mai mult în spaţiul public deja se vorbea că aparatura va fi împărţită pe la spitalele din Moldova, ba chiar că spaţiul va fi „eliberat” pentru un cluster de agricultură.

În intervalul cât a fost deschis, la Leţcani au fost trataţi doar aproximativ 30 de nemţeni. La o contribuţie de peste trei milioane de euro, preţul tratării acestora este cam “piperat”. Şi dacă ar fi numai preţul, însă un control efectuat de reprezentanţii Ministerului Sănătăţii a scos la iveală o grămadă de nereguli. De la numărul mai mic de paturi funcţionale, la probleme cu instalaţia de încălzire, care “îngheaţă” la temperaturi negative, până la aparatura medicală ce nu ar avea în ordine toate hârtiile…

Între timp, pe fir au intrat şi procurorii DNA, care vor trebui să descâlcească iţele acestei afaceri, pe care mulţi au numit-o “afacerea pandemiei”. Deşi au fost folosite şi alte “epitete”: cum ar fi ţeapă sau jaf colosal, ori spital ruină sau second-hand.

Citește știrea

Actualitate

Creșa „Primii pași” va fi funcțională din luna septembrie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Copiii cu vârste cuprinse între 0-2 ani ce provin din familii defavorizate din Piatra-Neamț vor beneficia de servicii socio-educaționale în cadrul centrului de zi tip creșă „Primii pași”. Înființarea centrului și regulamentul de organizare și funcționare al acestuia vor fi supuse aprobării Consiliului Local în sedința extraordinară de miercuri 21 iulie, urmând ca activitatea centrului să înceapă în data de 13 septembrie 2021.

Proiectul este realizat cu fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 „Educație și competențe”, Componenta „Dezvoltarea serviciilor de educație antepreșcolară”. Valoarea totală a proiectului este de 3.318.102 lei, iar perioada de implementare este de 30 de luni, au transmis reprezentanţii municipalităţii pietrene.

În cadrul creșei, o echipă multidisciplinară formată din 18 specialiști va oferi servicii socio-educaționale pentru 76 de copii de vârstă antepreșcolară, respectiv 0-2 ani, ce provin din familii aflate în dificultate din Piatra-Neamț. Beneficiarii vor fi selectați pe baza unei grile pentru identificarea situațiilor de vulnerabilitate în care se află copilul. Se va pune accent pe familiile monoparentale, cu venituri reduse, familiile cu mulți copii, cu părinți plecați în străinătate, cu probleme de sănătate sau care nu au loc de muncă.

Se vor acorda serviciile de educație timpurie antepreșcolară, respectiv îngrijire, protecție, nutritiție și supravegherea stării de sănătate a copilului, dar și servicii complementare de consiliere, educație parentală și informare, urmărindu-se dezvoltarea abilităților parentale. Toate serviciile vor fi oferite gratuit, beneficiarii fiind exluși de la plata contribuției pentru hrană percepută conform legii în celelalte creșe. În plus, prin proiect, familia va primi și o indemnizație.

„Educația din primii ani de viață constituie baza pentru dezvoltarea ulterioară a oricărui copil, iar în cazul familiilor care se confruntă cu situații de dificultate sprijinul oferit în această etapă este fundamental. Prin înființarea acestui centru de zi vom oferi un ajutor concret pentru copii și pentru familiile lor, iar rezultatele vor fi vizibile pe termen lung. Vom sprijini și pe viitor astfel de proiecte, pentru ca un număr cât mai mare de copii și părinți din Piatra-Neamț să beneficieze de servicii socio-educaționale și de consiliere la cele mai înalte standarde” a declarat Andrei Carabelea, primarul Municipiului Piatra-Neamț.

Centrul va funcționa într-un spațiu pus la dispoziție de municipalitate, pe strada Progresului din Piatra-Neamț. Într-o primă etapă, în perioada septembrie – noiembrie,  centrul va funcționa în sediul creșei de pe strada Mihai Eminescu, până la finalizarea lucrărilor la noul sediu de pe Strada Progresului.

Solicitările pentru înscrierea copiilor la centrul de zi tip creșă „Primii pași” se vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială din Str. Ștefan cel Mare, dosarul cuprinzând aceleași documente necesare pentru înscrierea la creșă. Condiția pentru includerea copilului în grupul țintă al proiectului este ca la momentul înregistrării să nu fie înscriși într-o altă creșă.

Citește știrea

Actualitate

Despre paşaport, este bine de ştiut

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ programarea se face doar on-line nu se mai acceptă solicitările telefonice şi nici cele pe email ■ cine se prezintă la ghişeu mai repede, nu intră mai devreme ■ sînt şi alte noutăţi ■

Programările în scopul depunerii cererilor de eliberare a paşapoartelor simple electronice/simple temporare nu se mai pot solicita telefonic sau pe e-mail, ci se realizeaza exclusiv prin completarea de către persoanele interesate a formularului on-line de pe platforma www.epasapoarte.ro, anunţă într-un cpmunicat Direcţia Generală de Paşapoarte.

În situaţia întîmpinării unor dificultăţi în realizarea unei programări on-line, există posibilitatea accesării tutorialului realizat în acest sens de Direcţia Generală de Paşapoarte, (www.pasapoarte.mai.gov.ro, la rubrica „Programare on-line”).

„Pentru evitarea supraaglomerării, recomandăm cetăţenilor să se programeze on-line pentru depunerea cererilor de paşapoarte la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte şi să respecte ora programării. Prezentarea cetăţenilor la sediul serviciului public comunitar de paşapoarte mai devreme de ora programării nu determina preluarea cererilor în avans, întrucît trebuie respectat intervalul orar stabilit pentru fiecare programare în parte“, se arată în acelaşi cpmunicat.

Cererile de paşapoarte simple electronice/paşapoarte simple temporare se depun în ţară, la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul, indiferent de domiciliul/reşedinţa solicitantului. În cazul persoanelor care optează pentru ridicarea paşaportului simplu electronic sau a paşaportului simplu electronic cu menţionarea statului de domiciliu de la sediile serviciilor publice comunitare de paşapoarte, în prezent, structurile de paşapoarte depun eforturi majore pentru ca aceste documente de călătorie să se elibereze în termen de 5 zile lucrătoare (acest termen poate varia pînă la cel mult 10 zile lucrătoare, în funcţie de volumul cererilor aflate în curs de soluţionare).

Statusul cererii de emitere a pasaportului simplu electronic poate fi verificat în timp real, accesînd link-ul disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, secţiunea Status paşaport, pe site-ul oficial al Direcţiei Generale de Paşapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, precum şi pe site-urile Instituţiilor Prefectului, avînd ca şi criterii de căutare numărul de cerere sau ultimele 9 caractere din CNP şi data depunerii cererii. Paşaportul românesc nu se eliberează în regim de urgenţă.

Paşaportul simplu temporar este singurul document care se eliberează, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii, doar în anumite situaţii de excepţie, ce trebuie dovedite cu documente din care rezultă motivele ce determina necesitatea şi urgenţa deplasării în străinatate. Însa, în cazul paşaportului simplu temporar, este absolut necesar să verificaţi condiţiile de obţinere a vizei şi de intrare în statul de destinaţie (de exemplu Emiratele Arabe Unite, Qatar) cu acest tip de document, accesînd www.mae.ro, secţiunea rezervată sfaturilor de călătorie – condiţii de călătorie, respectiv vize şi servicii consulare, existînd posibilitatea ca autorităţile din anumite state să nu permită intrarea pe teritoriul lor în baza acestui tip de document.

Cel mai ieftin paşaport costă 96 de lei

Contravaloarea paşaportului simplu electronic este de 258 de lei pentru persoanele cu vîrsta peste 12 ani sau 234 de lei pentru persoanele sub 12 ani. Contravaloarea paşaportului simplu temporar este de 96 de lei, indiferent de vîrsta titularului. Plata se poate efectua la casieriile CEC Bank, precum şi la staţiile de plata Selfpay ale CEC Bank sau on-line, prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro.

Pentru recuperarea contravalorii paşaportului simplu electronic achitate eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent, trebuie sa completat formularul de pe site-ul www.cnin.ro şi să-l înaintaţi Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ – S.A. la adresa de e-mail rest-pass@cnin.ro, însoţit de documentul prin care s-a efectuat plata. În situaţia în care cetăţenii nu reuşesc să ridice documentele de călătorie de la sediul serviciului public comunitar de paşapoarte la data stabilită cu ocazia depunerii cererii, aceştia vor putea să le ridice şi la o dată ulterioară, fără a fi necesară efectuarea unei programări.

Cetăţenii au posibilitatea ca ulterior depunerii cererii, să solicite ridicarea paşaportului de la sediul oricărui alt serviciu public comunitar de paşapoarte în afara celui unde au depus cererea sau de la sediul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României în străinatate, context în care este necesar să transmită o solicitare la adresa de e-mail dgp.relatiipublice@mai.gov.ro. Pentru informaţii referitoare la condiţiile trecerii frontierei de stat a României, este necesar ca cetăţenii să se adreseze Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, instituţia competentă în acest sens.

Termenul de valabilitate a paşaportului este cel menţionat în fila informatizată, iar în ceea ce priveşte obţinerea informaţiilor privind condiţiile de intrare, şedere sau tranzit al altui stat, se recomandă accesarea secţiunea „condiţii de călătorie” de pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro. Detalii despre documentele necesare şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru obţinerea paşaportului simplu electronic/temporar se găsesc pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro, secţiunea „Eliberarea paşaportului”.

Citește știrea

Trending