Contactează-ne

Actualitate

Roman: Primăria cumpăra sediul CEC cu 195.000 de euro

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în acest spaţiu va muta Serviciul de Evidenţă Înformatizată a Persoanei şi cel de Taxe şi Impozite Locale ■ municipalitatea speră să revigoreze din punct de vedere economic zona Pietonalului ■

Primarul Romanului, Leonard Achiriloaei, a explicat într-o recentă conferinţă de presă care sînt motivele pentru care a participat şi a cîştigat licitaţia pentru achiziţionarea sediului CEC Bank, din Pietonalul Ştefan cel Mare.

„Dincolo de investiţiile în infrastructură, pentru punerea acestora în valoare şi mai ales pentru dinamizarea vieţii economice şi sociale este nevoie de mai mult. Ca responsabili pentru bunăstarea oraşului, avem obligaţia de a găsi şi implementa măsuri care să ducă la dezvoltarea zonei.

Tocmai din acest motiv am considerat că este absolut necesară creşterea fluxului de cetăţeni în zonă, creşterea interesului şi atractivităţii acesteia, acest lucru însemnînd, pe lîngă valorizarea investiţiilor făcute, creşterea numărului de potenţiali clienţi pentru mediul privat, care a investit în micile afaceri din această zonă. Deschiderea unor puncte de utilitate publică, respectiv centre de relaţionare cu cetăţenii a apărut ca o soluţie optimă.

Desigur, pe lîngă dinamizarea activităţii din Pietonalul Ştefan cel Mare, cele două obiective pe care le avem în vedere aduc şi beneficii directe – noi servicii publice, mai accesibile pentru romaşcani. Astfel, în urma procedurii de licitaţie pentru achiziţionarea sediului CEC Bank, Primăria Roman a fost declarată cîştigătoare, urmînd semnarea contractului pentru această locaţie ce are o suprafaţă construită de 425,45 mp. În acest spaţiu avem în vedere deschiderea unui nou centru de servicii adaptate nevoilor actuale, cu acces mai facil, precum: eliberarea cărţilor de identitate, eliberarea paşapoartelor, plata taxelor şi impozitelor locale.

Mai mult decît atît, vis-a-vis de acest sediu, într-un spaţiu aflat deja în proprietatea municipalităţii va funcţiona, începînd din acest an, Serviciul de Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor, astfel încît aceste demersuri să ducă la creşterea confortului cetăţenilor în ceea ce priveşte timpul de aşteptare, eliminînd deplasările la Piatra Neamţ. Cele două obiective menţionate, pe lîngă beneficiile directe, evidente, vor aduce şi un flux crescut de potenţiali clienţi în zonă, în beneficiul investitorilor, totul fiind tradus în bunăstarea romaşcanilor. Toate aceste proiecte se vor putea materializa dacă în cadrul viitoarei şedinţe de Consiliu Local de miercuri, 31 martie (a avut loc ieri după-amiază- n.r.), proiectul va primi vot favorabil din partea consilierilor. Îmi pun speranţa că toţi vor privi dincolo de culoarea politică, spre binele cetăţeanului“, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.

Vot cu emoţii şi…nu prea

De menţionat că preţul de vînzare al spaţiului CEC este de 195.000 de euro. Tot în conferinţa de presă, primarul a spus că după intrarea în posesie a imobilului, CEC va mai rămîne o perioadă în vechiul sediu, timp în care instituţia va plăti primăriei o chirie de 3 euro pe metru pătrat, mare parte din sumă acoperind cheltuielile municipalităţii cu achiziţionarea acestui spaţiu. Se pare că primarul nu este scutit de emoţii, în ceea ce priveşte trecerea proiectului în condiţiile în care Consiliul Local este compus doar din 20 consilieri, ca urmare a demisiei alesului local USR-PLUS, doctorul Daniliuc.

„Proiectul de hotărîre are nevoie de o majoritate calificată, respectiv 14 voturi. Însă, aşa cum se ştie, în CL procedura de validare a unui supleant s-a modificat anul acesta. În cursul zilei de marţi, 30 martie am trimis la Judecătorie solicitarea, dar în şedinţa din 31 martie nu va putea fi validat supleantul, pentru că ne aflăm în termenul de apel.

Să sperăm însă că se vor obţine voturile, ţinînd cont că în caz contrar se pierde şi garanţia depusă în momentul participării primăriei la licitaţia de cumpărare a sediului“, a afirmat secretarul general al municipiului, Gheorghe Carnariu.

Contactat telefonic, liderul grupului de consilieri PSD, George Balan, a declarat că, în principiu, înainte de fiecare şedinţă există o consultare între consilierii formaţiunii pentru a se vota unitar:

„Vom vedea ce vom hotărî, dar în principiu cred că vom vota pentru achiziţionarea acestui sediu, ţinînd cont că încă de la începutul mandatului ne-am propus să facem opoziţie constructivă şi să votăm pentru proiectele în beneficiul cetăţenilor“.

Şi consiliera Partidului Împreună pentru Moldova, Teodora Baciu, crede că nu vor exista probleme cu votul la acest proiect: „Cred că vom vota pentru ca acest proiect să treacă, ţinînd cont că într-o şedinţă anterioară am votat ca Primăria să participle la licitaţie“. În CL Roman, PNL are opt voturi, la care se daugă trei ale USR, PSD are şase, iar Pro România unul.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Coronavirus: Neamţ – 92 cazuri noi. Naţional – 4.076 cazuri noi

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la Neamţ rata de infectare este de 1,93 la mia de locuitori ■ la nivel naţional, în ultimele 24 de ore au fost raportate 164 decese ■

Până pe 14 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.016.449 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 

920.653 de pacienți au fost declarați vindecați. În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.076 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 815 persoane au fost reconfirmate pozitiv. Până astăzi, 25.605 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 13.04.2021 (10:00) – 14.04.2021 (10:00) au fost raportate 164 de decese (88 bărbați și 76 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Călărași,  Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vrancea, Ilfov și Municipiul București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 ani, 4 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 20 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 44 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 51 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 44 decese la categoria de peste 80 de ani.

153 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 4 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 7 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.  

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 13.360. Dintre acestea, 1.521 sunt internate la ATI.  

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 7.035.734 de teste RT-PCR și 737.768 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 26.409 teste RT-PCR (16.775 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.634 la cerere) și 10.797 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 58.453 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 15.599 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 47.088 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 131 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.549 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 593 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 13 aprilie, 5.373 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 1.060.850 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost întocmite, ieri, 5 dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 23.501 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu SARS – CoV – 2 (coronavirus): 2.542 în Italia, 16.773 în Spania, 195 în Marea Britanie, 127 în Franța, 3.118 în Germania,  93 în Grecia, 49 în Danemarca, 37 în Ungaria, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 5 în SUA, 8 în Suedia,  137 în Austria, 22 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 46 în Elveția, 4 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 7 în Bulgaria, 13 în Cipru, 2 în India, 5 în Ucraina, 8 în Emiratele Arabe Unite, 13 în Republica Moldova, 3 în Muntenegru, 218 în Irlanda, 3 în Singapore, 3 în Tunisia, 8 în Republica Coreea, 2 în Bosnia și Herțegovina, 2 în Serbia și câte unul în Argentina, Luxemburg, Malta, Brazilia, Kazakhstan, Republica Congo, Qatar, Vatican, Portugalia, Egipt, Pakistan, Iran, Slovenia, Federația Rusă, Croația și Finlanda. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 189 de cetățeni români aflați în străinătate, 34 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 60 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, 3 în Suedia, 5 în Irlanda, 2 în Elveția, 2 în Austria, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo, unul în Grecia și unul în Iran, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu infecție cu noul coronavirus, 798 au fost declarați vindecați: 677 în Germania, 90 în Grecia, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg, unul în Tunisia și unul în Argentina.

Citește știrea

Actualitate

Demisie surprinzătoare de la şefia Publiserv

Știre publicată în urmă cu

în data de

George Triboi a demisionat de la conducerea Publiserv, societate subordonată Consiliului Local Piatra Neamţ. Acesta şi-a motivat gestul prin aceea că nu se mai simţea dorit în echipă şi a negat orice presiune ce s-ar fi făcut asupra sa pentru a recurge la acest gest.

În urmă cu ceva timp, primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, i-a cerut demisia lui George Triboi, motivat de faptul că s-ar fi intervenit cu întârziere pentru îndepărtarea poleiului de pe străzile din oraş, în urma unui scurt episod de iarnă. Atunci, Triboi a refuzat să îşi dea demisia, susţinând că s-a intervenit conform contractului încheiat între Publiserv şi primărie. Iată că la câteva săptămâni distanţă, acesta a ales să plece din funcţia de director, afirmând că este mulţumit de ceea ce lasă în urmă şi că a reuşit să stabilizeze financiar societatea, aflată în dificultate în momentul preluării, şi să reducă din cheltuieli, inclusiv cu personalul “neproductiv”.

Director interimar al Publiserv este Marius Ghineţ, iar în ceea ce îl priveşte pe George Triboi acesta va ocupa postul de city-manager al oraşului Roznov.

Citește știrea

Actualitate

Directorii de şcoli şi factorul politic…

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ contractele actualilor directori expiră în august ■ dacă situaţia epidemiologică o va permite, concursul va avea loc în iulie, iar dacă nu, în octombrie - noiembrie ■ din comisile de examen vor face parte reprezentanţi ai consiliilor profesorale şi părinţi ■

Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, a anunţat intenţia de a organiza, cît mai repede, concursurile de ocupare a posturilor de conducere din unităţile şcolare, examene în care vor avea o puternică implicare colectivele didactice dar şi părinţii.

„Conform declaraţiilor publice ale domnului ministru, Sorin Cîmpeanu, după întîlnirea pe care a avut-o vineri, 9 aprilie, la Cotroceni, cu preşedintele Klaus Iohannis, se va trece la organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor de directori şi directori adjuncţi, în şcolile din întrega ţară.Vom vedea cînd se va întîmpla acest lucru.

Un prim termen gîndit de conducerea ministerului, în cazul în care contextul epidemiologic o va permite, este în luna iulie, respectiv între 4 şi 9, în care ar urma să aibă loc proba scrisă, la nivel naţional. La acest concurs ar putea să se înscrie toţi cei care doresc să ocupe o asemenea funcţie şi care vor obţine minim 7, la proba scrisă, obţinînd dreptul de a participa la interviu, care ar urma să se desfăşoare în perioada 26 şi 30 iulie.

După cea de a doua probă, cea a interviului, urmează declararea cîştigătorilor , care vor ocupa de la 1 septembrie 2021 posturile de conducere din şcoli. Urmează ca la nivelul MEN să se elaboreze normele metodologice de ocupare a posturilor, care vor trebui să stipuleze o serie de criterii de participare (nota minimă 7, obligativitatea apartenenţei la corpul naţional al experţilor educaţionali, etc. – n.r.)“, a declarat inspectorul şcolar general, Mihai Obreja.

În situaţia în care contextul epidemiologic nu va permite organizarea acestor concursuri în această vară, aşa încît de la 1 septembrie să fie numiţi noii şefi din şcoli, se va avea în vedere organizarea examenlor în toamnă, în perioada octombrie – noiembrie. Şeful ISJ Neamţ a confirmat intenţia MEN de a limita imixtiunea politicului în selecţia şi numirile de directori de şcoli, dar şi dorinţa ministrului Sorin Cîmpeanu ca aceste concursuri să fie organizate, de preferinţă, înainte de expirarea mandatelor actualilor directori, respectiv în august 2021, în condiţiile în care se vor ridica restricţile sanitare.

Citește știrea

Trending