Contactează-ne

Educatie

Rîsu’, plînsu’! Ce de „perle“ prin manuale

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în Geografia de-a VI-a, pe o hartă, oraşul Turnu Măgurele e plasat în locul Drobetei Turnu Severin, Marea Moartă e în locul Mării Roşii, Insula Ascension a devenit Asuncion, iar Tasmania a fost botezată Vanuatu ■ în ambele manuale de Biologie de-a VI-a sînt erori, confuzii şi greşeli gramaticale ■ inima şi ficatul sînt puse greşit într-o fotografie ■ alte greşeli sînt: „Orificul anal“, „Alegeţi cel puţin o plantă şi cel puţin un animal care trăieşte în deltă“, „Vă puteţi îmbolnăvi de boli ca: viermi intestinali“, „Ţesut coducător“ sau „Activitatea de pompă a inimii se datoreşte“ ■

De parcă nu era de ajuns că manualele şcolare au generat mari scandaluri în anii anteriori, recente „poveşti“ readuc în actualitate degringolada din domeniu. Astfel, în manualele de Geografie şi de Biolologie de clasa a VI-a au fost descoperite, recent, numeroase greşeli, cerîndu-se tragerea la răspundere a celor responsabili. De altfel, în anii anteriori cărţile de studiu au ajuns cu greutate în şcoli, au fost numeroase contestaţii la licitaţiile pentru tipărirea lor, celebru fiind cazul Abecedarului care a ajuns în şcoli la jumătatea anului. Unul dintre cei care a luat public atitudine în privinţa manualului de Geografie este deputatul nemţean Laurenţiu Leoreanu, vicepreşedinte PNL la nivel naţional, profesor ca formaţie, care a propus revenirea la vechiul mecanism, cel în care profesorii puteau alege variante de manuale de la mai multe edituri. „Înainte de începerea noului an şcolar, greşelile flagrante din manualul de Geografie, realizate de Editura Didactică şi Pedagogică, arată că instituirea unei edituri de stat care să gestioneze manualele şcolare, cîte unul pentru fiecare materie de studiu, ca pe vremea lui Ceauşescu, a fost una dintre cele mai mari erori ale guvernării PSD. Nu este vorba doar despre risipa din fonduri publice, în condiţiile în care au fost tipărite deja …) exemplare care conţin erorile de geografie amplu mediatizate. Problema cea mai mare este aceea că elevii vor primi informaţii greşite, din moment ce manualele nu vor fi retipărite, urmînd să fie remediată doar varianta electronică. Mai mult, nu există absolut nici o răspundere la nivelul Ministerului Educaţiei pentru gravele greşeli, în condiţiile în care acesta a primit aviz ştiinţific favorabil!, a transmis deputatul Leoreanu într-un comunicat de presă. Parlamentarul a mai arătat că ministerul este incapabil să gestioneze o editură unică, fiind necesară revenirea la mecanismul în care profesorii puteau alege din mai multe edituri: „Prin acest eşec răsunător, Ministerul Educaţiei a dovedit că este incapabil să gestioneze un asemenea efort, elevii şi profesorii fiind cei care au de suferit de pe urma acestui demers. În plus, cu aceeaşi non- şalanţă iresponsabilă, Editura Didactică şi Pedagogică «îşi exprimă încrederea că erorile regretabile, de tipul celor din manualul de Geografie, nu sînt recurente». Cu alte cuvinte, editura de stat şi ministerul nu ştiu dacă şi alte manuale mai conţin greşeli. Soluţia pe care o propune PNL este aceea ca ministrul Valentin Popa să renunţe la aberaţia instituirii unui manual unic şi a unei edituri unice şi să revină la mecanismul prin care profesorii, părinţii şi elevii puteau alege dintre mai multe manuale de la mai multe edituri. E un principiu de bază al economiei de piaţă acela că prin competiţie se asigură calitate, iar educaţia nu este o excepţie de la această regulă“.

Vor fi luate măsuri?

Iată şi greşeli din manualul de Geografie pentru clasa a VI-a: pe o hartă Turnu Măgurele este plasat în locul oraşului Drobeta Turnu Severin, Marea Moartă este în locul Mării Roşii, Insula Ascension a devenit Asuncion, care e capitala Paraguayului, iar Tasmania a fost botezată Vanuatu. Alte erori – Guyana Franceză este scrisă cu „i“ şi nu cu „y“, la Insula Falkland, cei care au editat manualul au uitat o literă, aşa că pe hartă apare Falkand, nu apare Sudanul de Sud, deşi este o ţară independentă din 2011, iar un oraş rusesc, Krasnoyarsk, a fost scris greşit Krasniarsk. Date fiind aceste „perle“, ministerul a reacţionat. „Ministerul Educaţiei Naţionale a decis să solicite Editurii Didactice şi Pedagogice (EDP) retipărirea în totalitate a manualului de Geografie pentru clasa a VI-a. În acest caz, toate costurile vor fi suportate de EDP, care îşi rezervă dreptul de a îi acţiona în instanţă pe cei vinovaţi pentru daunele aduse. Precizăm că decizia de retipărire a manualelor de Geografie pentru clasa a VI-a vine după o analiză amănunţită, în urma căreia s-a constatat că multiplele erori nu pot fi corectate printr-o simplă erată. Varianta digitală corectată a manualului de Geografie a fost postată pe platforma manuale.edu.ro, astfel încît să poată fi folosită de elevi şi profesori din prima zi de şcoală. Ministerul a întreprins pînă acum toate demersurile şi a folosit toate pîrghiile legale necesare pentru a asigura manuale noi pentru începutul anului şcolar 2018-2019. În acest moment, procedura de tipărire a manualelor este în derulare şi nu este blocată, aşa cum s-a întîmplat în nenumărate rînduri în anii precedenţii, atunci cînd achiziţia de manuale şcolare a fost mult întîrziată din cauza contestaţiilor“, se arată într-un comunicat al MEN. S-a mai spus că evaluatorii care au avut erori nu vor mai avea dreptul de a participa la selecţiile viitoare şi că ministerul poate acţiona în instanţă autorii pentru daunele aduse. Concluzionînd pe marginea acestui caz, va fi realizată o erată tipărită pentru manualul de Geografie, erată ce va fi trimisă în unităţile de învăţămînt pînă la începutul anului şcolar, astfel încît elevii să primească odată cu manualul şi erata în cauză. Rămîne de văzut dacă retipărirea cerută a manualului se va face şi mai ales în cît timp. Dacă Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi Editura Didactică şi Pedagogică îşi exprimă încrederea că erorile regretabile nu sînt „recurente“, Asociaţia Părinţilor susţine că greşelile din manual sînt inadmisibile. „Este o greşeală impardonabilă pentru că, pe lîngă faptul că acei care au elaborat acest manuscris nu au avut cunoştinţele necesare, mă refer şi la acei care i-au evaluat, adică comisia de evaluare din cadrul Ministerului. Este impardonabil, este inadmisibil din punctul meu de vedere. Pe manualul digital se poate corecta, acolo nu este nici o problemă, dar manualul în format fizic rămîne, din păcate. Sînt editate de mai mult de o lună şi nu cred că vor fi schimbate decît după un ciclu de folosinţă. (…) Din punctul meu de vedere, trebuie să răspundă nu cel care le-a elaborat, că acela poate greşi, dar acei care au verificat şi sînt în comisie ar trebui sancţionaţi“, a declarat, pentru Mediafax, preşedintele Asociaţiei Părinţilor din România, Iulian Cristache. Reamintim că Senatul a adoptat pe 22 mai 2018 Legea manualelor şcolare cu 75 de voturi pentru, 23 împotrivă şi două abţineri. Reglementarea a fost criticată, spunîndu- se că a intitituit monopolul statului în ceea ce priveşte manualele.

La Biologie, „cumplit meşteşug de prostie“

După greşelile flagrante din manualul de Geografie, hotnews.ro a descoperit altele în cele două de Biologie tipătite de Editura Didactică şi Pedagogică a Ministerului Educaţiei pentru uzul elevilor de clasa a VI-a şi dintre care profesorii trebuie să aleagă. Oricare ar fi alegerea dascălilor, ambele manuale au erori, confuzii şi greşeli gramaticale. În primul manual, la pagina 10, în cadrul rubricii „Ştiaţi că…?“, elevilor li se arată că „Vasele de sînge însumează peste 160.000 de kilometri“. Informaţia este contrazisă 7 pagini mai încolo: „Totalitatea vaselor de sînge din corpul unui adult are o lungime de 96 000 km“. Apoi, inima şi ficatul sînt puse greşit în fotografia care prezintă sistemul de organe al omului, la pagina 19. De fapt, prin tehnoredactare imaginea este pusă în oglindă, iar organele plasate pe partea greşită. Copiii trebuie să identifice apoi organele indicate printr-o săgeată şi numerotate, din imaginea cu sistemul greşit de organe al omului şi dintr-o fotografie cu sistemul de organe la iepure. Nu este clar dacă săgeţile ar trebui să le arate elevilor organe comune, aşa cum ar fi intuitiv, şi imaginea pusă greşit cu sistemul la om a dat peste cap planurile autorului. În plus, săgeata nr. 5 este plasată eronat şi duce în afara imaginii cu omul. Altă anomalie: „Parazitul ia substanţele hrănitoare gata preparate de gazdă fără să o mai supună proceselor de digestie“. Pe lîngă acordul făcut greşit (corect este „Parazitul ia substanţele hrănitoare gata preparate de gazdă, fără să le mai supună proceselor de digestie“), nici informaţia nu este exactă, spun profesorii contactaţi de HotNews.ro. De exemplu, căpuşele digeră sîngele pe care îl sug de la gazde (pagina 34). Elevii sînt puşi să răspundă la întrebarea: „De ce în vecinătatea lichenilor nu trăiesc şi alte plante?“ (pagina 37). Lichenii nu sînt plante, deci formularea „alte plante“ este incorectă, iar unii licheni cresc pe plante, deci întrebarea în totalitate este greşită. Manualul face confuzie între mucegai şi paraziţi. La pagina 37, elevii trebuie să răspundă la întrebarea: „Paraziţii care alterează pîinea sînt: a. ţînţarii; b. mucegaiurile; c. viermii intestinali; d. puricii“. Mucegaiul, cel care alterează pîinea, este saprofit, nu parazit. De altfel, manualul defineşte corect mucegaiul de pe pîine, la pagina 35, drept „fung saprofit“, care se instalează pe organisme „moarte“. Mai apare şi o ilustraţie greşită, din care elevii învaţă că plămînii au cîte un lob „interior“, în loc de „inferior“ cum este corect. Greşeala apare de două ori, la pagina 47. Elevii mai învaţă că: „Traheile sunt mereu deschise pentru că pereţii lor au o consistenţă tare datorită unei substanţe numită chitină, prezentă şi în unghiile noastre“. Chitina nu intră în alcătuirea unghiilor oamenilor, ci cheratina. Şcolarii de-a VI-a sînt întrebaţi: „Cine şi cum se produce urina?“ (pagina 78).

„Vă puteţi îmbolnăvi de boli ca: viermi intestinali“

În carte mai apare „Orificul anal“ – în loc de „orificiul anal“, în următoarea propoziţie: „Tubul digestiv începe cu cavitatea bucală şi se încheie cu orificul anal“. Termenul apare scris corect, de multe ori, pe aceeaşi pagină. O frază care produce confuzie: „Plierea straturilor interne ale peretelui intestinal şi a membranei celulelor care realizează absorbţia, precum şi numeroase tubuleţe cu sînge numite vase preiau substanţele absorbite“ (pagina 27). Iată şi dezacorduri: „Alegeţi cel puţin o plantă şi cel puţin un animal care trăieşte în deltă“ (pagina 85); „Întreaga clasă va urmări prezentările şi vor da note de la 1 la 10 fiecărui grup, în funcţie de cît de clar şi bine au răspuns la întrebări“ (pagina 33). Inexactităţi ar fi: „Vă puteţi îmbolnăvi de boli ca: viermi intestinali (…)“ pagina 92. Viermii intestinali nu sunt boli, ci paraziţi care produc boli. Sînt şi foarte multe greşeli de literă, de exprimare, de redactare, dintre care enumerăm cîteva: „Tratarea corectă, grăbeşte vindecarea“ (pagina 94) – virgulă între subiect şi predicat; „ţesut coducător“ (lipseşte n, ilustraţia de la pagina 12); „Amntiţi-vă că“ (lipseşte i, pagina 23); „Intestinul subţire este segmental tubului digestiv în care se încheie digestia (…)“ (segmental în loc de segmentul, pagina 26); „(…) bacteriile sau viruşii devin inofensivi“ – nu este singura dată cînd pluralul nu este scris corect, virusuri; „Dacă această regulă nu se respect, eritrocitele donatorului…“ (pagina 61); „Circulaţia vertebratelor cu plămîni este dublă: sîngele pompat de inimă va parcurge două circuite pentru a reveni în inimă, de unde au plecat: circulaţia pulmonară şi circulaţia corpului“ (pagina 72). În al doilea manual de Biologie rinichii stîng-drept sînt numiţi invers, în imaginea care ilustrează sistemul excretor (pagina 111). Apare termenul „Vene lemnoase“, în loc de „Vase lemnoase“ cum ar fi fost corect, în desenul care ilustrează organele vegetative ale unei plante superioare (pagina 116). Manualul face trimitere la cele şapte culori ale curcubeului, teorie lansată de Newton, fără a preciza că această idee e depăşită ştiinţific. Mai apare următoarele informaţii inexacte: „Durata vieţii este variată: o zi – fluturele de mătase; broaşte ţestoase, corb, elefant – peste 100 de ani; 5.000 de ani – baobabul“ (pagina 8). Virgulă între subiect şi predicat, dezacorduri şi alte greşeli: „Amfibienii, cînd sunt în apă produc urină diluată şi sărurile se acumulează…“ (pagina 93); „Succesiunea unei contracţii (sistolă) şi a unei relaxări (diastolă), reprezintă ciclul cardiac (…)“ (pagina 76); „Activitatea de pompă a inimii se datoreşte proprietăţilor miocardului care intră în alcătuirea sa: (…)“ (pagina 76) sau „Dentiţia definitivă, începe să apară în jurul vîrstei de 6-7 ani şi cuprinde 32 de dinţi (…)“ (pagina 31). În acest al doilea manual sînt mult mai puţine greşeli în ceea ce priveşte corectitudinea informaţiei, însă abundă erorile gramaticale şi de scriere.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Lansare de proiect, sub Cetatea Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ proiectul Dezvoltare economică şi socială în oraşul Tîrgu Neamţ urmăreşte ajutarea persoanelor aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială ■ va fi implementat în perioada 22 iulie 2020 - 21 ianuarie 2023, de administraţia locală în parteneriat cu Şcoala Ion Creangă şi Asociaţia Căsuţa cu Miracole ■

În urbea de sub Cetate s-a lansat recent proiectul Dezvoltare economică şi socială în oraşul Tîrgu Neamţ, ce va fi implementat în perioada 22 iulie 2020 – 21 ianuarie 2023, de administraţia locală în parteneriat cu Şcoala Gimnazială Ion Creangă din Humuleşti şi Asociaţia Căsuţa cu Miracole.

Evenimentul a avut loc în sala de şedinţe a consiliului local, cu participarea primarului Daniel Harpa, a profesorului Constantin Roşu, directorul Şcolii Ion Creangă şi a altor persoane implicate în derularea activităţilor. Proiectul are ca scop reducerea numărului de persoane aparţinînd comunităţii marginalizate din Tîrgu Neamţ, aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială.

Acest lucru ar urma să fie realizat prin implementarea de intervenţii integrate de ocupare, educaţie, formare profesională, asistenţă socială şi îmbunătăţirea condiţiilor de trai. Unul dintre obiectivele proiectului vizează dezvoltarea de servicii sociale şi socio-medicale în cadrul comunităţii marginalizate. Se doreşte reducerea fenomenului de abandon şcolar pentru 40 de elevi prin programe tip „Şcoală după şcoală“, iar 14 persoane ar urma să participe la programe de ucenicie.

De asemenea, se intenţionează informarea, consilierea, orientarea şi medierea pe piaţa muncii a 216 membri ai grupului ţintă, urmînd ca 180 de persoane să fie formate profesional prin participarea la cursuri de calificare, iar 56 să aibă loc de muncă în urma participării la intervenţiile integrate din proiect. S-ar mai vrea sprijinirea a 14 persoane în vederea înfiinţării unei noi afaceri şi crearea a cel puţin 14 locuri de muncă în noile entităţi economice.

Vor mai fi organizate două workshop-uri şi campanii de informare şi conştientizare care au ca scop implicarea comunităţii în problemele sociale locale. Prin implementarea acestui proiect se estimează că 162 de persoane din comunităţile marginalizate aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială, din care patru de etnie romă, vor dobîndi o calificare la încetarea calităţii de participant, iar 56 de persoane, din care una de etnie romă, vor avea un loc de muncă.

De asemenea, un serviciu social va fi înfiinţat şi va funcţiona la nivelul comunităţii marginalizate, iar 256 de persoane, din care cinci de etnie romă, ar urma să beneficieze de servicii integrate. Bugetul total al proiectului e de 4.627.884,08 lei, din care majoritatea reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă, contribuţia proprie cifrîndu-se la 52.151,68 lei. Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operaţional Capital Uman, Axa prioritară – Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii.

Citește știrea

Actualitate

Şcoala online a diminuat infecţiile cu coronavirus

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Inspectorul şcolar general, Mihai Obreja, susţine că decizia Guvernului de a se ţine cursuri online în întrega ţară a fost una bună, care a determinat ca să se evite explozia îmbolnăvirilor cu virusul SARS Cov 2 mai ales în rîndul celor 9000 de elevi navetişti. „De remarcat că nu există schimbări majore în evoluţia îmbolnăvirilor cu coronavirus, în ultimele două săptămîni.

De la începutul pandemiei şi pînă acum s-au îmbolnăvit 44 de copii, niciunul în ultimele două săptămîni, ceea ce demostrează faptul că măsura trecerii în online a învăţămîntului a fost una cît se poate de corectă, pentru că sursa principală de infectare o reprezintă transportul în comun.

Nu uitaţi că 9.000 de elevi fac naveta la liceu cu autobuzele, care sînt principalul mijloc de transmitere comunitară. În ceea ce priveşte numărul de cadre didactice infectate, trebuie menţionat că de la începutul pandemiei şi pînă în prezent au fost 54, dintre care opt în ultimele două săptămîni, printre care mă număr şi eu.

S-au mai îmbolnăvit patru cadre din rîndul personalului auxiliar şi 11 de la personalul nedidactic. Şi aici nu s-a schimbat nimic de la intrarea în scenariul online“, a declarat inspectorul Obreja, la conferinţa de presă din data de 23 noiembrie.

Citește știrea

Actualitate

Prozatori nemţeni, laureaţi ai filialelor Uniunii Scriitorilor

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ între cîştigătorii de anul acesta se numără Cristian Livescu, Gheorghe Simon şi Dan Iacob ■ Biblioteca Judeţeană pune la dispoziţia doritorilor volume din opera celor trei scriitori ■

Filialele Uniunii Scriitorilor din România au început să-şi desemneze cîştigătorii, în toamna anului pandemic 2020, un număr de trei scriitori nemţeni fiind printre laureaţi.

Este vorba de Cristian Livescu, Gheorghe Simon şi Dan Iacob, care este angajat la Biblioteca Judeţeană „G.T. Kirileanu“ Neamţ. Primii doi, fac parte din Filiala Iaşi a Uniunii Scriitorilor din România. Juriul de anul acesta a fost format din Constantin Parascan – în calitate de preşedinte, Dragoş Cojocaru şi Liviu Papuc – în calitate de membri, întrunit în şedinţă în data de 12 noiembrie 2020, a acordat mai multe premii, printre ele regăsindu-se şi Premiul Opera Omnia.

După deliberări, acest premiu a fost acordat criticului literar şi scriitorului Cristian Livescu. La propunerea şefilor de reprezentanţe (Filiala Iaşi a Uniunii Scriitorilor din România are reprezentanţe la Botoşani, Galaţi şi Tecuci, Vaslui şi Neamţ), au fost acordate premiile Cartea Reprezentanţei, la Neamţ fiind premiat scriitorul Gheorghe Simon. Premiul a fost pentru volumul lui Simion intitulat „Calea Numelui“.

Cartea a apărut la Editura Eikon din Bucureşti. Festivitatea de acordare a premiilor a fost transmisă la finele săptămînii trecute, vineri 13 noiembrie 2020, începînd cu ora 18, de TV Apollonia. Juriul Filialei Bacău a Uniunii Scriitorilor din România, compus din Adrian Dinu Rachieru – în calitate de preşedinte, şi Grigore Codrescu, Gheorghe Iorga, Petre Isachi şi Cristina Ştefan – în calitate de membri, a acordat, pe lîngă premiile cartea anului şi Opera Omnia, mai multe premii speciale, în cadrul evenimentului intitulat generic „Toamna bacoviană a scriitorilor din Filiala Bacău a Uniunii Scriitorilor din România“.

Între premiile speciale s-a regăsit şi Premiul „George Bălăiţă“ adjudecat de scriitorul nemţean Dan Iacob. Distincţia a fost acordată pentru volumul „Ramura de liliac: povestea unei iubiri în pîrgul vieţii“, carte apărută la Editura Eikon din Bucureşti. Festivitatea de premiere a avut loc la finele săptămînii trecute, la Casa Memorială „George Bacovia“, vineri, 20 noiembrie, începînd cu ora 14:00.

„Felicităm scriitori nemţeni laureaţi, dorindu-le noi premii literare, în anii care vin. Biblioteca Judeţeană vă pune la dispoziţie, spre lectură, volumele premiate, dar şi alte cărţi ale autorilor nemţeni laureaţi în acest an, la Secţia de împrumut carte adulţi «Mihail Sadoveanu» şi la Sala de lectură «Aurel Dumitraşcu»“, a precizat profesorul Mihaela Mereuţă, director-manager al Bibliotecii Judeţene „G.T. Kirileanu“ Neamţ.

Dintre cărţile puse a dispoziţie de biblioteca nemţeană, semnate de scriitorii premiaţi, şi care pot fi obţinute de orice persoană care doreşte să le citească, amintim din opera scriitorului Cristian Livescu: „Introducere în opera lui Ion Pillat“, Bucureşti, Editura Minerva, 1980; „Scene din viaţa imaginară“, Bucureşti, Editura Cartea Românească, 1982; „Voluptatea labirintului: glose la o hermeneutică a insolitului“, Iaşi, Editura Timpul, 1995; „Întîiul Eminescu. Copii lui Saturn“, Iaşi, Editura Junimea, 2002; „Ascuns într-o lojă. O istorie, pe alocuri sentimentală, a Teatrului Tineretului din Piatra Neamţ“, Piatra Neamţ, Editurile Nona şi Crigarux, 2002; „Magiştri & hermeneuţi: prin ruinele canonului literar“, Iaşi, Editura Timpul, 2007; „Eminescu şi enigmele Caietului vienez“, Iaşi, Editura TipoMoldova, 2013; „Viaţa şi splendorile Poeziei, în celesta cetate Iaşi, la începutul temutului mileniu“, Iaşi, Editura Junimea, 2018.

Cei interesaţi de opera scriitorului Gheorghe Simion pot găsi la Biblioteca Judeţeană Neamţ mai multe volume între care: „Viaţa după Iisus“, poeme, Piatra Neamţ, Editura Panteon, 1996; „Duminica absenţelor“, Iaşi, Editura Princeps, 2004; „Ardere de tot“, Iaşi, Editura Princeps, 2009; „Amin Agapia“, Iaşi, Editura Princeps, 2012; „Jurnalul unei asceze: însemnări şi reflecţii“, Bucureşti, 2014; „Fiul Agapiei“, Iaşi, Editura Timpul, 2015; „Canonul iubirii“, Iaşi, Editura Princeps, 2017. „Calea Numelui“, Bucureşti, Editura Eikon, 2019. Opera scriitorului Dan Iacob, aflată pe rafturile bibliotecii nemţene include, printre altele, volumele: „Neodihnirea de fiinţă“, Piatra Neamţ, Editura Nona, 2001; „Lasă-te locuit“, Iaşi, Editura Timpul, 2004; „Pecetea“, Piatra Neamţ, Editura Cetatea Doamnei, 2010, „Uită-te o clipă, răsare soarele, jurnal de idei, stări şi lecturi“, Cluj, Editura Eikon, 2011; „Această lume nu e o concluzie“, Cluj, Editura Eikon, 2013; „De la Nistru pînă la… Nisa“, Bucureşti, Editura Eikon, 2014; „Ramura de liliac: povestea unei iubiri în pîrgul vieţii“, Bucureşti, Editura Eikon, 2019; „Sunetul Noica“, Roman, Editura PapiruSmedia, 2019; „Ecoul Vasile Lovinescu“, Bucureşti, Editura Eikon, 2020.

Citește știrea

Trending