Contactează-ne

Actualitate

„Reţeta” comunicării cu bolnavii din Spitalul Roman

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un aparţinător care vrea să vorbească cu o rudă internată la spitalul din Roman trebuie să sune la centrala unităţii sanitare ■ centralista îi face legătura cu numărul de mobil din secţie, care este dus la patul bolnavului ■ la aceleaşi numere de telefon se poate discuta şi cu medicul curant sau cel de gardă ■ dacă nu se cunoaşte secţia în care este internat pacientul, aparţinătorul va suna la CPU, de unde va primi informaţii ■

Una dintre problemele dificile, care a trebuit a fi pusă la punct la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, a fost aceea legată de comunicarea aparţinătorilor cu unitatea sanitară, pentru a şti ce se întîmplă cu o rudă internată într-o anumită secţie.

De la declanşarea pandemiei de SARS Cov 2 şi pînă în prezent, gradul de adresabilitate al pacienţilor din întreg judeţul Neamţ şi din judeţele vecine, internaţi la Roman, a fost din ce în ce mai mare. Din această cauză au apărut şi unele disfuncţii de comunicare a familiei cu rudele internate, mai ales în cazul pacienţilor nedeplasabili. Ca atare, conducerea spitalului a făcut publice pe pagina de Facebook a unităţii şi pe site-ul spitalului numerele de telefon fixe la care un aparţinător trebuie să sune pentru a obţine informaţii despre un pacient.

Purtătorul de cuvînt al Spitalului, Andreea Trifan, a comunicat, la solicitarea redactorilor „Monitorul”, noile măsuri de comunicare a aparţinătorilor cu unitatea sanitară. „Aşa cum se ştie, în perioada de pandemie, vizitele aparţinătorilor în spital sînt interzise. Pentru a lua legătura cu un pacient, un aparţinător trebuie să ia legătura cu numărul public al spitalului 0233/740639 , adică numărul de la centrala telefonică.

Aparţinătorul dacă are cunoştinţă de secţia în care a fost internat pacientul cere această secţie şi centralista îi face legătura, după caz, şi trece legătura pe telefonul mobil care este dus la patul pacientului de către asistenta de serviciu. Dacă vrea să ia legătura cu medicul curant sau cel de gardă, asistenta îi comunică aparţinătorului numele acestuia şi îi dă legătura pentru a se interesa de starea pacientului internat. În rarele situaţii în care un pacient nu are telefon mobil acesta este chemat la telefonul fix sau mobil, după caz.

Numerele de telefon ale fiecărei secţii sînt publicate pe pagina de facebook a Spitalului, pe site-ul acestuia şi sînt afişate la intrarea în curte. Dacă aparţinătorul nu cunoaşte secţia unde este internat pacientul, aparţinătorul apelează numărul de telefon de la CPU, 0733/682.642, unde justifică gradul de rudenie cu pacientul şi i se indică secţia în care acesta este internat”, a precizat Andreea Trifan, purtătorul de cuvînt al SMU Roman. Reprezentanţii unităţii sanitare solicită înţelegere din partea aparţinătorilor, rugînd să fie desemnat un singur membru al familiei care să ţină legătura cu spitalul şi căruia să i se dea detalii privind starea de sănătate a pacientului.

Aparţinătorilor unui bolnav li se cere şi să concentreze discuţia la elementele esenţiale, tocmai din cauza adresabilităţii foarte mari din această perioadă.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. mama omida

    22 decembrie 2020 at 9:51 AM

    bine ca nu trebuie sa trecem si pe la liftiera !!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

TIR cu cereale răsturnat pe E 85

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un TIR încărcat cu cereale s-a răsturnat, luni 25 ianuarie, pe E 85, în zona magazinului Dedeman din Roman.

“Prin apel la 112,  în jurul  18:51, pompierii au fost solicitați să intervină la un accident rutier produs pe E 85, în zona magazinului Dedeman. Un autotren încărcat cu cereale, ce se deplasa în direcția de mers spre Roman s-a răsturnat. La locul solicitării s-a deplasat un echipaj de pompieri cu o autospecială de stingere cu modul pentru descarcerare din cadrul Detașamentului Roman.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire și stingere a incendiilor prin deconectarea bornelor și vor curăța/ degaja carosabilul de elementele rezultate în urma accidentului rutier (cereale) și de lichidele combustibile.

Nu sunt victime”, au transmis reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Energie la cel mai bun preţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ măsura este valabilă pînă la jumătatea anului ■ între timp, consumatorii trebuie să încheie un contrat de furnizare în sistem concurenţial ■ prin completarea unui formular, clientul poate alege direct oferta optimă ■

Data pînă la care consumatorii de energie electrică pot să-şi aleagă un furnizor şi să încheie un contract în regim concurenţial a fost amînată pînă la 30 iunie 2021. Pînă atunci, actualul furnizor al fiecărui client trebuie să furnizeze energie electrică la cel mai bun preţ din oferta concurenţială, fără abonament, conform unei decizii a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie.

„Astfel, clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin pînă la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mic“, conform ANRE.

Ordinul ANRE 5/2021 simplifică procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încît clientul final să poată decide în cunoştinţă de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită pentru nevoile lor. Sînt prevăzute obligaţii suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanţă de informare a clienţilor casnici, respectiv de a transmite, o dată cu fiecare factură emisă pînă la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare, precum şi un formular de selecţie ofertă.

Acest formular conţine oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, toate aplicabile în primul semestru din acest an, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate dar şi perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurenţială optimă, iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţie contractuală pentru ambele părţi.

Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat şi semnat de client. După cel puţin 5 zile de la data primirii formularului de selecţie completat, furnizorul transmite clientului final, cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Astfel, se simplifica procesul de contractare, clienţii nu mai marg la ghişeu şi nu se mai formează cozi.

„Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanţă, precum şi simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condiţiile impuse de contextul pandemic actual, şi pentru ca procesul să se desfasoare în beneficiul consumatorului final“, conform aceluiaşi comunicat.

Citește știrea

Actualitate

Arestat după un furt comis la Stockholm

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un romaşcan de 30 de ani a fost dat în urmărire internaţională după ce a furat un telefon mobil ■ Curtea de Apel a confirmat documentul european ■

Un romaşcan de 30 de ani a fost dat în urmărire internaţională de autorităţile judiciare din Suedia, după ce a furat un telefon mobil. Fapta e mai veche de un an, însă după cercetările preliminare suedezii i-au dat de urmă şi au stabilit identitatea făptaşului.

A urmat cooperarea internaţională şi ulterior instanţa de judecată din statul străin a emis un mandat european de arestare pe numele suspectului, pentru săvîrşirea infracţiunii de furt. Actele au ajuns în ţara noastră şi pe 21 ianuarie 2021, poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei municipiului Roman l-au depistat pe bărbatul de 30 de ani, din Roman, care era urmărit la nivel internaţional.

Totul a avut loc la data de 15 noiembrie 2019. În timp ce suspectul se afla în Stockholm a sustras un telefon mobil prin smulgere din mîna victimei. Bărbatul a fost prezentat de poliţişti procurorului din cadrul Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, care a dispus reţinerea acestuia pentru 24 de ore, fiind încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul IPJ Bacău. A doua zi a fost dus în faţa instanţei de judecată de la Curtea de Apel Bacău. După deliberări, s-a decis privarea de libertate pe o perioadă de două săptămîni, timp în care anchetatorii trebuie să traducă actele străine în limba română.

„În temeiul art. 102 al. 5 lit. a din Legea 302/2000 dispune arestarea provizorie a persoanei solicitate Cojocaru Remus Rică, pentru o perioadă de 15 zile începînd cu data de 22.01.2021 şi pînă la data de 05.02.2021 inclusiv. În temeiul art. 102 al. 6 din legea 302/2004 dispune comunicarea prezentei încheieri Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei.

Acordă termen la 03.02.2021, ora 11.30 în vederea prezentării de către Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău a mandatului european de arestare emis de autorităţile judiciare suedeze pe numele persoanei solicitate, însoţit de traducerea în limba română. Se vor solicita relaţii de la autorităţile suedeze pentru înaintarea copiei certificate a sentinţei penale prin care s-a dispus condamnarea persoanei solicitate, pentru o eventuală recunoaştere pe cale incidentală, în vederea executării acesteia în România“, conform instanţei. Imediat după pronunţare romaşcanul a atacat soluţia instanţei de fond urmînd ca o decizie definitivă în acest caz să dea instanţa supremă.

Citește știrea

Trending