Actualitate
Restructurări de personal în Primăria Roman

■ în organigramă sunt 1.003 posturi ■ dintre ele, două sunt de demnitate publică – primar și viceprimar ■ aparatul de specialitae al primarului are în scripte 508 posturi, din care 73 sunt vacante ■ 495 sunt servicii publice cu personalitate juridică ■ „Analiza mea se va întinde până la 31 martie 2025, când voi lua deciziile finale. Vreau ca până atunci să evaluăm calitățile fiecărui angajat”, spune primarul Laurențiu Leoreanu ■
Conform Ordonaței austerității, și la Primăria Roman s-a trecut la implementarea unor măsuri menite să reducă cheltuielile bugetare, vorbindu-se și de disponibilizări. Conform informațiilor primite de la conducerea administrației, există în organigramă un număr de 1.003 posturi, din care două de demnitate – primar și viceprimar.
În aparatul de specialitate al primarului există 508 posturi, din care 73 vacante, fiind ocupate în prezent 435 posturi. La direcțiile cu personalitate juridică, în subordinea consiliului local, situația se prezintă astfel: Direcția de Asistență Socială are ca personal în plată 331 (din care 205 sunt asistenți personali pentru persoanele cu dizabilități).
La Clubul Sportiv Municipal Roman sunt 32 de angajați, directorul acestuia, Marcel Benchea, pensionându-se recent. Locul acestuia este ținut, interimar, de Mihai Cristea, șef serviciu. La Municipal Locato există 69 de angajați. Primarul Laurențiu Leoreanu a făcut la conferința de presă de luni, 3 februarie, o serie de precizări referitoare la acest subiect.
„Mă felicit că am fost un om echilibrat și am urmărit lucrurile în mod atent. Discutam și cu alți colegi din țară care s-au grăbit să disponibilizeze oamenii și acum, după ce a apărut în Monitorul Oficial o hotărâre judecătorească, care trebuie coroborată cu art.517 din Codul Administrativ și cu art.506 din Codul Muncii ne-au dus spre zona în care oamenii care au împlinit vârsta de 65 de ani, având decizii de pensionare anterioare și de prelungire, li s-a impus a pleca la pensie începând cu 1 februarie 2025.
În acestă situație avem aproximativ 9 persoane. Eu am lucrat după principiul <<e mai bine să măsori de 3 ori și să tai o dată>>, decât să tai prost de la început”, a explicat edilul modul în care a acționat în acest sens și a mai spus că, din experiența administrativă și politică pe care o are, a învățat să nu considere oamenii ”numere”.
„Analiza mea se va întinde până la 31 martie 2025, când voi lua deciziile finale. Vreau ca până atunci să evaluăm calitățile fiecărui angajat, în așa fel încât acesta să-și pună cunoștințele în slujba comunității. Am avut în acest sens și câteva discuții aprinse și, recent, acolo unde s-a încercat să se tragă <<frâna de mână>> eu am eliberat-o.
Le-am explicat funcționarilor care și-au dat cu părerea că nu ar fi trebuit să fac un anumit lucru, că eu sunt primarul și decizia este la mine pentru că eu dau viziunea de dezvoltare a orașului. Care nu se pliază pe cerințele impuse e liber să se transfere în alte instituții sau în privat. În primărie trebuie să ne facem treaba, în aceste vremuri grele. Eu nu voi tolera nici lentoarea, nici nepăsarea”, a precizat edilul șef.
Situații și situații
Primarul Leoreanu a mai sus că există și situații în care s-au mai făcut angajări, explicând că, în cazul a 9 persoane, care au vârsta standard de pensionare, au primit decizia de încetare de drept a contractului individual de muncă. Există însă și excepții, stipulate de lege, în ceea ce privește cumulul pensiei cu salariul.
„Conform Legii pensiilor 506/2021 și a deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție, în instituția noastră nu există nici un salariat care a împlinit vârsta standard de pensionare, care să mai cumuleze pensia cu salariul, cu excepția angajaților MAI sau MApN, care sunt în posesia unei decizii de pensie cu reducerea vârstei de pensionare, situații în care aceste categorii de personal mai au dreptul să cumuleze pensia cu salariul, până vor împlini vârsta standard de pensionare(65 de ani n.r).
În această situație se află 11 angajați contractuali, din care 8 muncitori și 6 funcționari publici, din care 4 lucrează la Poliția Locală”, a precizat primarul Laurențiu Leoreanu. În perioada următoare (februarie-martie) urmează o monitorizare a tuturor angajaților din primărie, pentru a se face o evaluare a activității fiecărui post.
Împreună cu șefii de direcții și servicii din instituție, urmează să se decidă unde e nevoie ca personalul să fie disponibilizat și unde e nevoie de completarea schemei de personal. Se va avea în vedere și externalizarea unor servicii, în așa fel încât acestea să ducă la reducerea costurilor de funcționare.
„Am luat deja măsuri pentru reducerea unor cheltuieli și o să dau un singur exemplu: la combustibili am redus deja pentru acest an bugetul cu 25% față se sumele alocate la acest capitol în anul 2024. La cheltuielile materiale se va mai face o reducere între 10 și 15%”, a exemplificat primarul Dan Laurențiu Leoreanu.
.

-
Prima pagină6 zile,
Trebuie să mulţumim celor 9 judecători ai CCR că au reuşit să facă orice ca să stopeze intrarea României într-un mare rahat, dacă se respectă Constituţia
-
Prima pagină2 săptămâni,
Interlopi din Roman, care șantajau patronii unor săli de „păcănele”, condamnați cu executare
-
Prima pagină2 săptămâni,
Atenție șoferi! E-sigur este funcțional și-n Neamț. Unde vor fi amplasate noile radare
-
Prima pagină5 zile,
A riscat și a pierdut o mică avere. TIR confiscat cu tot cu lemnul transportat
-
Prima paginăo săptămână,
Pe urmele voievozilor, lui Creangă și Veronica Micle. Târgu Neamț este în finala Destinației Anului la categoria Orașe care inspiră FOTO
-
Actualitate2 săptămâni,
Leii pietreni, salbă de medalii şi la Campionatul Naţional de Ju Jitsu
-
Prima paginăo săptămână,
Or fi motive? Destituiri controversate la IPJ Neamț – comisarul Josanu și agentul șef Cănărău au fost dați afară
-
Actualitate5 zile,
Descoperire macabră în apele lacului de acumulare de la Bicaz