Contactează-ne

Actualitate

Reorganizare „la sânge”? Ce se pregăteşte pentru Urban, Parking şi Locativ Serv

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ administrarea pieţelor, parcărilor şi fondului locativ va trece la primărie ■ informaţia a fost oferită de primarul Andrei Carabelea care a explicat de ce „creşte” organigrama primăriei ■

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, care a organizat o conferinţă de presă pentru a explica de ce se măreşte organigrama primăriei, a dat o serie de informaţii care dau fiori reci şefilor de la Urban, Parking şi Locativ Serv, societăţi subordonate consiliului local pietrean. Astfel, de administrarea pieţelor, parcărilor şi fondului locativ se vor ocupa pe viitor angajaţi din primărie, „internalizare” cum s-ar zice, moment în care Locativ Serv ar cam rămâne fără obiect de activitate, Urban ar mai rămâne doar cu întreţinerea spaţiilor verzi, iar Parking… cu „desenat” parcări şi eventual ridicat maşini. Dacă se va califica la momentul în care vor fi scoase la licitaţie aceste servicii, pentru că bănuim că acolo se va ajunge. Dar haideţi să vedem comunicatul de presă emis de primărie:

„O nouă organigramă pentru Primăria Municipiului Piatra-Neamț a fost supusă  aprobării în ședința ordinară a Consiliului Local din data de 27 mai. Organigrama este o variantă maximală, care are rolul de a asigura derularea optimă a activității instituției.În elaborarea acestui document s-a ținut cont de nevoile actuale ale instituției, dar și de obiectivele și proiectele municipalității pe termen mediu și lung.

Cele mai importante modificări în structura de personal au avut ca scop optimizarea absorbției banilor europeni, precum și îmbunătățirea activității în domenii deficitare în prezent, respectiv lucrări de investiții, administrare piețe, locuințe și parcări”, se transmite de către reprezentanţii municipalităţii. Iar primarul Carabelea vine şi el cu precizări:

 Aș vrea ca un lucru să fie clar de la bun început: nu am creat această organigramă pentru a scăpa de persoane incomode, nu am creat noua organigramă pentru a proteja pe cineva și nu am creat această organigramă pentru a oferi posturi cu dedicație. Încă dela începutul mandatului am transparentizat integral procesul de recrutare de personal din primărie. Dar, în același timp am pus un accent deosebit pe calitățile pe care le așteptăm de la viitorii colegi. Pentru această exigență stă dovadă și faptul că acum organizăm pentru a treia oară  concursul pentru postul de director executiv la Direcția Patrimoniu” a declarat primarul Andrei Carabelea.

La capitolul schimbări, conform municipalităţii, o schimbare majoră vizează Direcția de Dezvoltare și Implementare Programe, aceasta fiind completată cu 14 posturi, astfel încât să existe o echipă de scriere a proiectelor și una de implementare.

Primăria va prelua în gestiune directă administrarea piețelor, a parcărilor publice și de reședință și locuințele aflate în administrarea sau proprietatatea municipiului, această măsură vizând eficientizarea banului public. Preluarea acestor activități în cadrul primăriei va determina o creștere a volumului de muncă pe domeniile economic și juridic, iar noua organigramă a fost concepută astfel încât să acopere integral nevoia de personal pe care o va genera fiecare activitate suplimentară.

  „Referitor la impactul economic al reorganizării, dau ca exemplu Societatea Locativ Serv, care pentru fiecare 6 oameni are un director și generează lunar pierderi de 43 000 de lei. Un simplu calcul ne-a arătat că internalizând acest serviciu nu doar că nu vom avea pierderi, dar vom genera economii de 81.ooo de lei. Cu toate serviciile pe care le vom prelua intern și le vom coordona în cadrul instituției, cu toată această creștere prin suplimentarea personalului pe Direcția Dezvoltare și Implementare Programe  și crearea Direcției Tehnice, vom avea o suplimentare totală de la 238 de persoane la 277, creștere complet justificată. Vă asigur că aceasta este o structură maximală care să ne ofere o flexibilitate în funcție de complexitatea activității”a adăugat primarul Andrei Carabelea.

În noua structură va fi înființată Direcția Tehnică, departament care va asigura pregătirea, monitorizarea și recepția lucrărilor de investiții la cele mai înalte standarde de calitate.

„Nu mai doresc lucrări cu durată de viață scurtă, care să necesite reparații sau refaceri de la un sezon la altul. De aceea avem nevoie de persoane cu pregătire tehnică temeinică, încadrate în structuri bine compartimentate și eficiente, pentru că până acum s-a lucrat deficitar la acest capitol. Sunt schimbări majore care se vor regăsi în felul în care sunt livrate aceste servicii, care vor fi mult optimizate ca urmare a lecțiilor învățate” a mai declarat primarul Andrei Carabelea.

 Noua organigramă va fi pusă în aplicare în termen de maxim 50 de zile de la aprobarea de către Consiliul Local.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Incendiu catastrofal de la un scurtcircuit. Trei copii şi doi adulţi au fost salvaţi de un vecin

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ trei copii şi doi adulţi au fost salvaţi la timp din flăcări de către un vecin, incendiul avînd loc pe o stradă din Piatra Neamţ ■ două case au fost grav avariate, pagubele fiind foarte mari ■

Pe data de 23 septembrie 2022, în jurul orei 02.00, prin apel la 112, pompierii au fost înştiinţaţi despre producerea unui incendiu la o casă situată pe strada Terasei. La locul solicitării s-au deplasat cadrele ISU cu trei autospeciale de stingere şi o ambulanţă SMURD.

La sosirea forţelor de intervenţie, incendiul se manifesta generalizat la acoperişul şi mansarda unei case, dar şi la acoperişul altei locuinţe din imediata vecinătate. Din interiorul casei au fost evacuate de către un vecin cinci persoane, doi adulţi şi trei copii.

Proprietara locuinţei, o femeie în vârstă de 33 de ani, a suferit un atac de panică şi uşoare intoxicaţii cu fum. Aceasta a fost preluată de echipajul SMURD şi transportată la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Neamţ. Cauza probabilă de producere a fost un scurtcircuit la autoturism“, a transmis ISU „Petrodava“ Neamţ.

Au ars acoperişul şi mansarda unei case pe o suprafaţă de aproximativ 250 de metri pătraţi, bunuri materiale aflate în camerele de la mansardă şi în una de la parter, documente, un autoturism şi 100 de metri pătraţi din acoperişul celeilalte locuinţe.

O altă misiune a pompierilor a avut loc cu o zi în urmă, pe 22 septembrie, ei fiind solicitaţi să intervină la descarcarea unei tinere şoferiţe care s-a urcat băută la volan şi a încercat să se sinucidă în timp ce conducea, provocând un accident în oraşul Târgu Neamţ.

Nedoritul incident s-a petrecut în jurul orei 10.30, pe strada Castanilor. Conducătoarea auto s-a izbit într-un gard, după care şi-a continuat deplasarea, pe o distanţă de 500 de metri, a distrus un branşament de gaz şi s-a „oprit“ în clădirea unui post de transformare electric.

Citește știrea

Actualitate

Cetăţean moldovean, prins că lucra ilegal la o firmă din Neamţ. A fost amendat şi returnat sub escortă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ o acţiune a poliţiştilor de la Serviciul Imigrări, în cooperare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, a avut loc zilele trecute, fiind vizată prevenirea şi combaterii muncii nedeclarate şi şederii ilegale a străinilor

Poliţiştii de la Serviciul Imigrări Neamţ, în cooperare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, au depistat un bărbat, din Republica Moldova, care muncea fără forme legale la o firmă din judeţ. Pe numele acestuia a fost emisă decizie de returnare sub escortă.

A fost aplicată şi interdicţia de a mai intra în România pentru o perioadă de 6 luni. Acţiunea autorităţilor nemţene a avut loc pe data de 21 septembrie, fiind vizată prevenirea şi combaterii muncii nedeclarate şi şederii ilegale a străinilor, pe raza de competenţă.

„În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit că moldoveanul a intrat legal în România, în scop de vizită, însă la expirarea dreptului de şedere nu a părăsit teritoriul ţării, fiind amendat cu 800 de lei. O sancţiune a fost aplicată şi firmei unde lucra“, a comunicat Poliţia Neamţ.

Pentru nerespectarea prevederilor OG 25 din 26 august 2014 (primirea la muncă pe teritoriul României a unui străin cu şedere ilegală, cu sau fără contract individual de muncă încheiat în formă scrisă), societatea comercială a fost sancţionată cu amendă în valoare de 10.000 lei.

Verificări de acest fel au avut loc şi în urmăcu câteva luni, la firme din Neamţ. „În perioada 17 – 22 mai 2022, inspectori de muncă şi lucrători din cadrul Biroului de Imigrări Neamţ, au desfăşurat acţiuni de control la agenţi economici susceptibili de a folosi la muncă ilegal cetăţeni străini“, anunţa ITM Neamţ.

Au fost constatate 20 de neconformităţi, pentru care au fost dispuse măsuri de remediere. Au mai fost aplicate 14 sancţiuni, şase amenzi de 17.500 lei fiind pentru că nu se respecta obligaţia de a ţine evidenţa orelor lucrate şi acordarea repaosului săptămânal de 48 de ore consecutive.

Inspectoratul General pentru Imigrări, prin structurile sale teritoriale, anunţă că vor continua organizarea unor acţiuni privind combaterea şederii şi muncii ilegale, solicitând cetăţenilor străini să acorde interes reglementării legale a dreptului de şedere pe teritoriul României.

Citește știrea

Actualitate

George Lazăr, preşedintele PNL Neamţ: “Guvernul României, condus de liberalul Nicolae Ciucă, oferă ̆ ”

Știre publicată în urmă cu

în data de

George Lazăr, preşedintele PNL Neamţ, anunţă că guvernul condus de premierul liberal Nicolae Ciucă, oferă sprijin financiar pentru crescătorii de animale.

“ Această măsură vine în sprijinul direct al crescătorilor de animale şi încurajează creşterea producţiei de alimente de marcă românească.

Este o perioadă în care este important să protejăm producătorii din sectorul zootehnic şi să ne asigurăm că aceştia au pârghiile necesare pentru a-şi desfăşura activitatea în cele mai bune condiţii.

️ Plafoanele alocate, de către Guvernul României, schemelor de sprijin în sectorul zootehnic sunt următoarele:

 

✔ 1.680.000 de euro, pentru specia bovine, categoria bivoliţe de lapte;

 

✔ 13.125.000 de euro, pentru specia bovine, categoria taurine din rase de carne;

 

✔ 99.324.810 de euro, pentru specia bovine, categoria vaci de lapte;

 

✔ 71.300.000 de euro, pentru speciile ovine/caprine;

 

✔ 54.000 euro de euro, pentru specia viermi de mătase.

 

Schemele de sprijin vor fi finanțate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA).

ℹ Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură poate acorda plăţi în avans, începând cu data de 16 octombrie 2022, în cadrul schemelor de plăţi directe, cu încadrarea în procentul de maximum 70%, prevăzut de reglementările europene.

De pe 2 decembrie 2022, APIA va realiza plățile corespunzătoare diferenţei între plafonul alocat fiecărei plăţi şi sumele calculate şi acordate începând cu data de 16 octombrie 2022 ca plăţi în avans.

Plăţile se vor face în lei, la cel mai recent curs stabilit de Banca Centrală Europeană anterior datei de 1 octombrie 2022.

✌Partidul Naţional Liberal sprijină în mod direct sectorul zootehnic prin măsuri financiare concrete, care vor impacta pozitiv activitatea tuturor crescătorilor de animale din România”, este mesajul lui George Lazăr, preşedintele PNL Neamţ.

Citește știrea
Advertisement









Trending