Contactează-ne

Economie

„Reacţiile“ au anulat licitaţia CJ pentru banii de publicitate

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ răspunsul primit de la CJ Neamţ e unul destul de... alambicat ■ se spune însă că „decizia anulării a fost luată ca urmare a reacţiilor primite“ ■

Preşedintele CJ Neamţ, Ionel Arsene, a răspuns cererii de informare formulată de Monitorul de Neamţ şi de Roman, precizînd public, ceea ce se ştia pe surse, că simulacrul de licitaţie ce se pregătea pentru împărţirea banilor de publicitate a fost anulat: „vă informăm că procedura menţionată a fost anulată în data de 24.05.2018, aşa cum reiese şi din portalul SICAP“. Cît priveşte motivele care au stat la baza acestei decizii, o altă informaţie pe care o solicitasem reprezentanţilor CJ Neamţ, răspunsul sună într- un mod foarte alambicat. Sau cel puţin aşa ni se pare nouă: „decizia anulării procedurii a fost luată ca urmare a reacţiilor primite din partea unor operatori economici, autoritatea contractantă fiind în imposibilitatea de a adopta măsuri de remediere asupra specificaţiilor tehnice şi criteriilor de atribuire a contractului de servicii, prin introducerea în documentaţia de atribuire a unor noi elemente, fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor achiziţiilor publice“. Fără a ne pretinde experţi în comunicare, mărturisim că un răspuns mai ambiguu greu ar fi de găsit. Înţelegem că au fost reacţii, nu doar de la operatori economici, ci de la aproape toată presa, că trebuiau „remediate“ specificaţiile tehnice şi criteriile de atribuire, dar nu întelegem cum e cu imposibilitatea de a interveni fără „a călca“ pe principii. Adică se admite că erau greşite specificaţiile tehnice şi criteriile de atribuire, dar nu puteau fi îndreptate fără a se încălca legea? Pare a fi o „fundătură“ logică, dar nu insistăm prea mult asupra acestui aspect ce poate fi minor chiar. Asupra a ceea ce insistăm însă este cheltuirea judicioasă a banului public şi nu vorbim de vreo sumă infimă ci de 184.906 lei fără TVA. Conform documentaţiei tehnice vechi vreo 125.000 lei, tot fără TVA, urmau să ajungă la lingăii care ar fi primit şi publicat articole favorabile şefilor CJ Neamţ. Ceea ce în mod evident este o exagerare ce nu poate fi admisă. Aici aşteptăm să apară modificări de esenţă în noul caiet de sarcini: banii pentru informaţiile neutre, pe care legea obligă să le faci publice să fie în proporţie de măcar 80% din buget, iar restul pentru campanii de imagine. Spunem asta ca să nu fim acuzaţi de ipocrizie şi că ne facem că nu observăm că şi alţi politicieni, de pe la alte instituţii îşi fac imagine pe bani publici. Însă nu într-un asemenea hal. Iar, dacă nu sînt informaţii neutre şi obligatorii prin lege de atîţia bani, cerem reducerea bugetului de publicitate, pentru că în mod cert sînt alte nevoi, pe la alte capitole bugetare: sănătate, educaţie, infrastructură, etc.

Trending