Contactează-ne

Prima pagină

Războiul dintre Primăria Roman și ApaServ, faza pe documente juridice

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ consilierii au aprobat o hotărâre de achiziționare a 1.000 de acțiuni ApaVital, în vederea majorării capitalului social al companiei din Iași ■ o acțiune costă 100 de lei/bucata ■ a fost amânat cu 30 de zile a termenului de predare a instalațiilor tehnice de la ApaServ la Primăria Roman, proprietarul lor ■ o hotărâre vizează respingerea unor plângeri formulate de ApaServ, împotriva rezilierii contractului cu operatorul nemțean ■

Într-o ședință extraordinară de Consiliu Local, desfășurată în această săptămână, pe ordinea de zi a fost introdus, suplimentar, un proiect de hotărâre privind participarea Romanului la majorarea capitalului social al companiei ApaVital Iași, la care intenționează să treacă municipiul, din cauza modului în care operatorul nemțean, ApaServ, își achită obligațiile contractuale.

Asta în condițiile în care operatorul amintit a comunicat administrației publice romașcane faptul că, pentru punerea în aplicare a prevederilor HCL 302/18 decembrie 2023, actul normativ local prin care s-a aprobat delegarea  gestiunii serviciului de alimentare cu apă și canalizare, către compania ApaVital. municipalitatea romașcană trebuie să cumpere 1000 acțiuni la o valoare de 100 lei/bucata, cheltuielile de 100.000 lei trebuind a fi suportate de CL Roman, din bugetul local.

Edilii romașcani susțin că, în aceste condiții este imperios necesar ca municipalitatea să devină acționar al companiei de furnizare a serviciilor de apă și canalizare din județul vecin. Vineri, 16 februarie, edilul șef al municipiului Roman, a convocat o ședință de îndată, pe ordinea de zi aflându-se două proiecte de hotărâre legate de trecerea companiei la operatorul din Iași.

Un prim proiect de hotărâre este cel cu numărul 12.682 din 15 februarie, privind prorogarea termenului prevăzut în HCL 303 din 18 decembrie, în care trebuie aprobată lista bunurilor proprii, aferente contractului de delegare a gestiunii Serviciului public de alimentare cu apă și canalizare. În acest sens se aprobă amânarea cu 30 de zile a termenului. În baza acestei hotărâri au fost constituite comisii de predare din partea primăriei și ApaServ.

Calendarul stabilit prevede întâlniri la sediul Primăriei Roman, în vederea realizării inventarului scriptic al bunurilor de retur. În acest sens, s-au organizat echipe mixte ce au procedat la verificarea și identificarea în teren a echipamentelor tehnice. Printr-o minută comună din 15 februarie 2024, cele două comisii au concluzionat că nu se poate finaliza în teremenul stabilit de HCL 303/2023 activitatea de inventariere și predare-primire a instalațiilor tehnice.

Cel de al doilea proiect de hotărâre din ședința de pe 15 februarie,  a fost cel referitor la respingerea unor plângeri formulate împotriva HCL 302/din 18 decembrie 2023. E vorba despre plângerea prealabilă 3290/17 ianuarie 2024, formulată de ApaServ, privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă și canalizare. S-a revocat mandatul acordat președintelui Adi Aqua Neamț, prin HCL 96/2009, contractul cu ApaServ urmând să înceteze la data semnării aceluiași document cu noul operator.

Jurista Camelia Rusu, care a întocmit raportul de specialitate al hotărârii amintite referitoare la plângerile prealabile, spune că motivele de nelegalitate și netemeinicie sunt similare, în esență. Asta în situația în care atât Primăria Roman, cât și ApaServ invocă faptul că hotărârea încalcă prevederile contractului de delegare a gestiunii, nr.28/din 2009. De reamintit faptul că sistemele de alimentare cu apă și canalizare sunt proprietatea publică a municipiului Roman.

 

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Valeriu Musat

    16 februarie 2024 at 6:12 PM

    Faza e pe banii romascanilor… nicio alta companie nu va face mai mult, doar daca Romanul ajunge judet!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending