Arhivă 2005-2017
Rãzboiul cu fostii directori continuã
• primarul si consilierii pietreni PNL au organizat o conferintã de presã, teme de discutii fiind societãtile Publiserv si LocativServ • fostilor directori, recent schimbati, li se reproseazã cã nu au condus eficient • la prima a fost terminat un audit, iar la a doua s-a rãspuns unei adrese înaintate de la DNA •
În cadrul unei conferinte de presã ce a avut loc ieri, primarul Dragos Chitic a sustinut cã prin noua majoritate creatã de curînd s-a restabilit normalitatea în functionarea a douã societãti importante ale Consiliului Local Piatra Neamt, cu care administratia realizeazã mare parte dintre serviciile publice din oras, Publiserv si Locativserv. „Schimbarea managementului la Publiserv a fãcut ca societatea sã punã în practicã mai operativ cerintele primãriei, sã lucreze mai organizat si sã comunicãm mai bine în ce priveste prioritizarea lucrãrilor. Asa cum se deruleazã acum lucrurile în relatia cu Publiserv sînt convins cã vom reusi sã întretinem mai bine strãzile din oras si sã punem în practicã cu o vitezã de reactie mai mare deciziile care privesc siguranta rutierã si fluidizarea traficului. Este doar un început, timpul scurs de la chimbarea conducerii este scurt dar efectele sînt deja vizibile si vor fi evidente si în perioada urmãtoare. La Locativserv noua conducere încã se luptã pentru a îndrepta haosul generat de conducerea de pînã acum cîteva sãptãmîni. Doar prin inventarierea responsabilã a locuintelor libere s-au identificat aproape 60 de locuinte ANL care nu erau comunicate primãriei pentru repartizare. Comunicãm foarte bine si reusim astfel sã luãm cele mai bune decizii pentru a rezolva problemele care apar. Sînt mãsuri stabilite pentru fiecare obiectiv administrat de Locativserv si deja unele dintre ele sînt în curs de implementare“, a declarat primarul Dragos Chitic la conferinta de presã sustinutã la sediul PNL.
Ce s-a fãcut, ce se mai vrea si auditul la Publiserv
Conducerea Publiserv si-a propus o eficientizare a fluxului de lucru printr-o bunã comunicare cu primãria si consiliul local astfel încît sã poatã rãspunde în cel mai scurt timp cerintelor venite din partea cetãtenilor. „În luna iulie am efectuat reparatii carosabil cu asfalt, turnînd 20.000 mp covor asfaltic si 950 mp plombe. Amintesc aici B- dul. Traian, B-dul. Dacia, Piata Mihail Kogãlniceanu dar si B-dul. Republicii. De asemenea, am ridicat la cotã gurile de canal acolo unde am fost solicitati. În paralel cu activitãtile de întretinere ale strãzilor, am reparat si amenajat trotuare. Tot în iulie au fost efectuate lucrãri de decolmatare pe pîrîul Cãrbunoasa si pîrîul Turcului, dar si lucrãri de întretinere canalizare pluvialã în zona Obor, Precista si Gara Veche. Am rãspuns imediat solicitãrilor care tin de siguranta si fluidizarea traficului. Am montat separatori de sensuri pe B-dul. Decebal, am realizat marcajele rutiere pe toate tronsoanele de drum unde am turnat covor asfaltic, am refãcut marcajele pentru trecerile de pietoni aflate în apropierea unitãtilor scolare si am confectionat, reconditionat si montat indicatoare rutiere acolo unde a fost nevoie. Tot în aceastã perioadã am reparat în jur de 10 spatii de joacã, am reparat si vopsit mobilierul stradal si am montat garduri metalice de protectie“, a afirmat George Triboi, director Publiserv. Acesta a mai sustinut cã lucrãrile de asfaltare si de întretinere a strãzilor vor continua în perioada urmãtoare, atît cît o va permite vremea. Sînt vizate B-dul 9 Mai, între podul de la piata mare si B-dul Gral. Dãscãlescu si Poligonul autoe. Urmeazã a se înfiinta un sens giratoriu în zona Biserica Precista Nouã si va fi mutatã statia de autobuz de la Muzeul de Istorie. Publiserv va onora si cererile venite de la pietreni pentru repararea parcãrilor, iar pînã la începerea anului scolar se vor termina lucrãrile de asfaltare si de reparatii ale terenurilor de sport la scolile unde s-a solicitat acest lucru. În plan este înfiintarea a douã spatii de joacã, unul pe strada Negoiului si unul în cartierul Vãleni. Directorul George Triboi a fãcut referire si la verificãrile declansate dupã demiterea fostui sef, Adrian Nitã; „Referitor la auditul intern efectuat, vã pot spune cã acesta s-a finalizat, dar asteptãm raportul de audit si vom reveni atunci cu concluziile. Am început sã îndreptãm disfunctionalitãtile gãsite la preluarea mandatului si mã refer la eliminarea cheluielilor neoportune si eficientizarea procesului de executie a lucrãrilor. Astfel, pentru a reduce numãrul de contracte externalizate am demarat procedurile de achizitie a unor utilaje si amintesc douã camioane cu basculantã de 25 tone si unul de 16 tone, dar si un autovehicul multifunctional. Dacã pînã acum plãtile se efectuau pe criterii subiective, acum sînt fãcute conform lucrãrilor efectuate. Mai mult decît atît plata se face acum conform termenelor stabilite în contract, nu la demararea lucrãrilor. Vom solicita explicatii celor care au luat decizia de a gestiona astfel banul public, dar si celor care trebuiau sã urmãreascã corectitudinea actului comercial“.
De LocativServ se intereseazã DNA
La conferinta de presã de ieri, în „cãtare“ a fost luatã si fosta conducere a firmei LocativServ si cã noii sefi au stabilit un plan de mãsuri pentru functionarea eficientã si furnizarea de servicii de calitate cãtre cetãteni. „Dupã preluarea mandatului, am început inventarierea locuintelor si am terminat verificãrile în Cartierul Speranta si Vãleni 1. Am gãsit un numãr mare de apartamente libere, drept pentru care au putut fi date locuinte ANL tuturor solicitantilor. În urma verificãrilor am descoperit mai multe persoane care locuiesc abuziv, i-am notificat, urmînd sã li se întocmeascã cereri de chemare în judecatã privind rezilierea contractelor si evacuarea. În cele douã cartiere am trecut prin toate locuintele libere si am analizat starea lor, iar acum avem o situatie centralizatã a stãrii imobilelor, pe care am trimis-o cãtre primãrie în vederea efectuãrii reparatiilor necesare“, a declarat Vladimir Togan, directorul LocativServ. Acesta a mai afirmat cã s-a rezolvat o sesizare primitã de mai bine de un an de la chiriasii de pe strada Ioan Slavici, sãptãmîna trecutã remediindu-se problema canalizãrii. În aceeasi zonã, ieri, împreunã cu Salubritas a demarat o actiune de ecologizare si în cîteva ore s-au colectat 2,5 tone gunoi. Urmeazã ca în perioada imediat urmãtoare, în cartierul Speranta, sã se monteze cosuri de gunoi stradale, iar Salubritas sã captureze cîinili maidanezi. Se vor face reparatii la imobilele – igienizarea si repararea iluminatului pe casa scãrii, dar si înlocuirea sau repararea interfoanelor, dupã caz. Pentru a veni în sprijinul chiriasilor, începînd cu 1 septembrie, programul la casierie va fi prelungit în zilele de joi pînã la ora 18.00. În ceea ce priveste clãdirea Forum Center, urmare a solicãrii chiriasilor, vor fi reparate usile de la intrare, va fi eficientizat sistemul de climatizare si se intentioneazã cresterea gradul de ocupare a imobilului. Si la LocativServ, pentru ca administrarea sã fie una eficientã si transparentã, au fost luate o serie de mãsuri. „Am redus sau am eliminat, dupã caz, unele cheltuieli si mã refer aici la eliminarea cheltuielilor de protocol, nu s-au mai fãcut sponsorizãri, iar masina (cea care era folositã de fostul director – n.r.) este acum folositã de salariati, doar în interes de serviciu. Am reziliat contractul cu SC Expert Consulting întrucît nu ni se oferea un serviciu care sã ne ajute în mod real. În perioada urmãtoare vom renegocia contractul cu SC Mega Cont Expert, contract de Auditare situatii financiare ale societãtii pentru anii 2016, 2017, 2018 în valoare actualã de 14.000 lei pe an. Vom solicita o notã explicativã AGA-manilor care au aprobat cheltuirea a 12.480 lei pentru modernizarea si igienizarea unui birou cu privire la fundamentele care au stat la baza aceste aprobãri, mai ales cã s-au fãcut fãrã acordul proprietarului, respectiv primãrie, iar Locativserv nu avea un contract de închiriere pentru acel spatiu. Am solicitat societãtii cu care avem în prezent încheiate contracte de energie si gaz si actele aditionale pentru a putea analiza oportunitatea acestei colaborãri, dar nu am primit încã niciun rãspuns. Am rãspuns de asemenea adresei înaintate de cãtre Directia Nationalã Anticoruptie – Serviciul Teritorial Bacãu, care are ca obiect plîngerea ce îl vizeazã pe fostul director al societãtii LocativServ“, a mai expus directorul Vladimir Togan. A intervenit si primarul Chitic, care a concluzionat: „Iatã cã, în doar cîteva sãptãmîni, am reusit sã demonstrãm cã schimbarea directorilor promovati de PSD la societãtile CL Piatra Neamt a fãcut ca respectivele sã functioneze mai bine, sã ofere servicii de calitate cetãtenilor si sã cheltuie mult mai eficient banii publici“. Echipa liberalã este decisã sã se implice în continuare activ în bunã functionare a orasului si dezvoltarea comunitãtii noastre.
Iatã cum erau explicate schimbãrile celor doi directori
Într-un articol publicat luna trecutã, Monitorul prezenta ce li se imputa fostilor sefi de la Publiserv si LocativServ. Iatã succint cîteva dintre motivele care au stat la baza schimbãrilor directorilor amintiti, conform unui comunicat PNL:„ În februarie 2017, AGA este informatã despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datoritã fondurilor insuficiente, iar în luna martie 2017 întreg personalul intrã în concediu fãrã platã pentru 5 zile, iar 9 muncitori sînt disponibilizati. Cu toate acestea, douã luni mai tîrziu conducerea îsi aprobã premii în valoare de aproximativ 70.000 lei; în data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeazã cã are dreptul sã primeascã, pentru îndeplinirea obiectivelor, pînã la 12 îndemnizatii brute în valoare 7.170 lei fiecare, însemnînd 86.000 lei; desi existã compartiment juridic în cadrul societãtii, s-a încheiat un contract de asistentã juridicã în valoare de 4.000 lei pentru un conflict de muncã si altul de 13.000 lei cu o altã casã de avocaturã; contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o primã evaluare sînt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca în cazul Locativserv, au ca principalã activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor cãtre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea în aplicare a comenzilor date de Comisia rutierã, lucru care a dus la periclitarea sigurantei în trafic; management defectuos al lucrãrilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. În cel priveste pe ex-directorul de la Locativserv se enumãrau urmãtoarele: „nu avea experientã relevantã în consultantã, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a concediat angajati fãrã a consulta sindicatul; nu a respectat contractul de prestãri servicii încheiat cu autoritatea publicã localã, generînd prejudicii chiriasilor din imobilele administrate de Locativserv“. Cît despre nereguli, iatã ce ar fi imputabil: „contractele de prestãri servicii, publicitate si sponsorizãri încheiate de cãtre Locativserv sînt semnate doar de cãtre directorul societãtii, fãrã a avea semnãturile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi existã compartiment în cadrul primãriei care poate audita societatea, pentru care s-a plãtit 22.000 lei; dupã disponibilizarea unui numãr mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a încheiat un contract de prestãri servicii cu o firmã de consultantã în domeniul contabil avînd un pret de 5.000/lunã; desi existã serviciu juridic în cadrul societãtii, este fãcut un contract de reprezentare cu un avocat cãruia i se plãteste 8.000 lei onorariu pentru actionarea în judecatã a unor jurnalisti din presa localã si încã 6.000 lei pentru a reprezenta societatea în procesul intentat de cãtre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii într-un imobil ce nu se afla în proprietatea Locativserv, utilizînd exclusiv bani publici, în sumã de 20.000 lei, reprezentînd modernizare plus mobilier; a angajat societatea în cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a fãcut în interesul societãtii, în perioada 11.01.2017 – 14.01.2017 la Brasov, firma suportînd toate cheltuielile legate de transport, cazare si masã. Cazarea s-a fãcut la un hotel de lux pentru care s-a plãtit 240 euro, pentru doar douã nopti, precum si plata a 130 euro reprezentînd mîncare, bãuturi si produse din minibarul camerei; existã un contract care ridicã suspiciuni, cu o societate de energie electricã si gaze naturale, pentru locuintele apartinînd Locativserv (…); contracte de dezinsectie si deratizare fãcute cu o firmã privatã, la un pret cu mult mai mare decît al serviciilor oferite de Salubritas (care detine exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu care trebuia sã fie încheiat contractul) etc.

-
Actualitate2 săptămâni,
Drumul expres, o necesitate: “Am oprit o investiţie de aproape 10 milioane de euro pentru că nu am ştiut ce se întâmplă cu drumul expres”
-
Economie2 săptămâni,
COMES, o nouă reușită în portofoliul de proiecte. Au fost livrate cinci utilaje complexe unei rafinării din România FOTO
-
Politicao săptămână,
Cum au votat nemțenii la primul tur al prezidențialelor. Locurile II-IV au fost adjudecate altfel decât la nivel de țară
-
Actualitateo săptămână,
Nemţenii au votat. Ce spun politicienii. De la vocea poporului la criza politică
-
Actualitate2 săptămâni,
Cât de mult trebuie să mergi zilnic pentru a-ți proteja sănătatea. Răspunsul te va surprinde
-
Actualitate2 săptămâni,
Micii de 1 Mai pot ascunde pericole grave. Ce NU trebuie să cumperi
-
Actualitate2 săptămâni,
La poale de Ceahlău, Ranger Junior, o altfel de școală. Una extrem de utilă și de actualitate
-
Actualitate2 săptămâni,
Rotary Club Piatra Neamț 2005 organizează Maratonul Muntelui Ceahlău. „E un moment de explorare a unuia dintre cele mai frumoase masive din România” FOTO