Contactează-ne

Actualitate

Tinerii fermieri primesc 80% finanțare de la stat pentru tractoare noi! Ghidul oficial, publicat

Știre publicată în urmă cu

în data de

Ghidul oficial pentru programul Rabla Tractoare 2025 a fost publicat în Monitorul Oficial și pe site-ul AFM – vezi condițiile și pașii pentru înscriere

Programul „Rabla pentru Tractoare 2025” a fost lansat oficial, oferind sprijin financiar de până la 55.000 de euro fermierilor români care vor să-și înnoiască parcul de utilaje agricole. Ghidul de finanțare a fost publicat miercuri, 23 aprilie 2025, în Monitorul Oficial, iar înscrierea se va face exclusiv online, pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu.

Cine poate beneficia de Rabla pentru Tractoare 2025

Programul se adresează producătorilor agricoli – persoane fizice – care activează în domeniul producției agricole primare. Aceștia pot primi o finanțare nerambursabilă de maximum 55.000 de euro (cu TVA inclus), în funcție de valoarea utilajului achiziționat.

Pentru a beneficia de ajutorul de stat, este necesară predarea spre casare a unui autovehicul uzat – fie tractor, mașină agricolă autopropulsată, autoturism, autoutilitară ușoară sau autospecială.

Cât primești de la stat

  • Fermieri obișnuiți: 65% din valoarea totală a achiziției, inclusiv accesorii agricole.

  • Tineri fermieri (până în 40 de ani): 80% din valoarea totală a achiziției.
    Restul de 20-35% trebuie acoperit de beneficiar.

Valoarea maximă eligibilă este de 55.000 euro, iar conversia în lei se va face la cursul InforEuro aferent lunii anterioare deschiderii sesiunii de înscriere.

Ce documente sunt necesare

Pentru înscrierea în program, fermierii trebuie să încarce în aplicația online următoarele documente:

  • Cererea de finanțare;

  • Actul de identitate;

  • Certificat fiscal de la ANAF;

  • Certificat fiscal de la primărie;

  • Atestatul de producător (valabil).

Atenție: Documentele emise electronic trebuie încărcate exact în formatul original (nu ca imagini scanate).

Calendarul și pașii înscrierii

  1. Înscriere online: completarea cererii și încărcarea documentelor.

  2. Selectarea dealerului validat prin aplicație.

  3. Analiza documentelor de către dealer în max. 30 zile.

  4. Aprobarea dosarelor: AFM generează lista, urmată de aprobarea oficială.

Lista beneficiarilor va fi publicată pe site-ul AFM, împreună cu cuantumul finanțării alocate fiecăruia.

Trending