Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Putem lucra si în Austria

Știre publicată în urmă cu

în data de

• aceasta tara a impus masuri tranzitorii pe o perioada de doi ani • pentru obtinerea unui loc de munca este necesara o autorizatie pentru angajare • documentul se elibereaza daca se respecta prevederile legale de salarizare si protectia muncii •

Desi Austria a impus restrictii tranzitorii pe o perioada de cel putin doi ani cetatenilor români care doresc sa desfasoare activitati profesionale în aceasta tara, totusi în anumite conditii se pot obtine contracte de munca. Pe parcursul acestor doi ani avem nevoie de o autorizatie de munca pentru angajare. Cererea referitoare la eliberarea autorizatiei de angajare se depune de catre angajator la agentia regionala competenta a Oficiului Fortelor de Munca, în functie de localitatea unde cetateanul român urmeaza sa desfasoare activitatea. Autorizatia se elibereaza angajatorului si nu angajatului. Pot primi asemenea documente mai multe categorii de personal, printre care se numara cei din posturile cheie, asistentii personali calificati, sezonierii cu activitate limitata, alta forta de munca cu aprobarea unanima a consiliului regional social. Se poate recruta personal din alta tara numai în masura în care nu exista forta de munca autohtona disponibila pe aceste posturi. Autorizatia se elibereaza numai daca angajatorul respecta prevederile legale cu privire la salarizare, la protectia muncii si la sistemul de securitate sociala. Asistentii personali care îngrijesc la domiciliu persoane ce necesita asistenta cu indemnizatie, începînd cu gradul trei de handicap, nu au nevoie de autorizatie de angajare. Asta numai în cazul în care angajatorul este persoana care necesita îngrijire, o ruda a acesteia sau o institutie specializata în domeniul asistentei si îngrijirilor speciale si daca angajarea se supune sistemelor de asigurare sociala. Pentru asistentii personali care sînt pusi la dispozitie de catre agentii de intermediere sau de catre asociatii straine de asistenta, aceasta exceptie nu se aplica. Cetatenii români care au avut o autorizatie de munca cu termen de valabilitate de 12 luni pot obtine dreptul de munca pe baza reglementarilor de tranzitie. Si membrii familiei obtin drept automat de sedere daca aveau rezidenta legala pe teritoriul Austriei, la data de 1 ianuarie 2007. Dreptul de munca pe teritoriul Austriei trebuie confirmat de catre Oficiul Fortelor de Munca. Cetatenii români care sînt detasati în Austria pe baza unui contract de prestari servicii se supun aranjamentelor de tranzitie pentru libertatea prestarii de servicii în urmatoarele domenii de activitate: horticultura, prelucrarea si tratarea pietrelor naturale, fabricarea constructiilor din otel sau metale usoare, industria constructiilor, inclusiv ramuri economice înrudite, servicii de protectie, curatarea cladirilor, inventar si mijloace de transport, îngrijirea bolnavilor la domiciliu, precum si în domeniul asistentei sociale. Beneficiarul austriac trebuie sa obtina pentru cetatenii români care doresc sa lucreze în acest domeniu de activitate o autorizatie de delegare. În toate celelalte activitati de prestari servicii, societatile din UE îsi pot încheia contracte de prestari servicii cu firme din România, fiindu-le necesara numai o confirmare de delegare UE.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending