Contactează-ne

Actualitate

Proiectele noului director de la Şomaj

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ din 15 iunie se reia programul de lucru cu publicul ■ vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare ■ se va acorda o subvenţie de 41,5% din salariul de bază ■

Numită la 1 iunie 2020, romaşcanca Titela Rodica Popescu, noul director executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Neamţ (AJOFM) a acordat o declaraţie pentru cotidianul ”Monitorul”, în care vorbeşte despre proiectele sale în fruntea instituţiei.

”Am intrat în sistemul public din anul 2005, cînd am fost numită director executiv al acestei agenţii, funcţie pe care am stat pînă în 2009. În perioada anterioară, 2000-2005, am lucrat tot în domeniul pieţii muncii. Pot spune că am o experienţă de peste 20 de ani în această activitate. În ONG-ul despre care vă vorbeam am fost coordonator al Centrului de Mediere şi Ocupare a Forţei de Muncă.

Perioada 2005-2009 a fost una total diferită în raport cu cea pe care o traversăm acum. Atunci lucrurile erau mai simple în sensul că situaţia economică şi socială era total diferită. În funcţia de director executiv al AJOFM Neamţ am avut o serie de realizări, din care cea mai relevantă e aceea de înfiinţare a Agenţiei Locale de Ocupare a Forţei de Muncă de la Roman. Am satisfacţia de a fi reuşit să punem bazele acestei agenţii, pentru ca romaşcanii să nu se mai plimbe la Piatra Neamţ. Am creat condiţii de lucru atît pentru cetăţeni, cît şi pentru funcţionarii care lucrează în această agenţie, la Roman.

Pentru cei care fac cursuri de calificare avem cinci săli de cursuri şi condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii. Din 2009 am lucrat o perioadă la ALOFM Piatra Neamţ şi apoi la Roman, iar din 2015, pe post de execuţie, direct cu publicul, la înregistrare dosare de şomaj, vize pentru şomeri, vize pentru acordarea ajutoarelor sociale. Pot să spun că am o experienţă vastă în domeniul pieţei muncii. Se impune ca un funcţionar să vină în întîmpinarea problemelor angajatorilor şi a celor care se află în căutarea unui loc de muncă, ceea ce presupune o muncă extenuantă. Am venit pe această funcţie cu empatia celui care a lucrat şi lucrează cu oamenii. Vreau să-i sprijin atît pe colegii mei, cît şi pe cei care vor avea nevoie de serviciile noastre, mai ales în condiţiile dificile ale acestei perioade”, a declarat Rodica Titela Popescu.

Aceasta spune că toată perioada de criză pandemică este pentru instituţie şi oamenii care lucrează aici o perioadă dificilă, în condiţiile în care majoritatea firmelor sînt închise şi au trimis oamenii în şomaj tehnic sau în şomaj definitiv. Noul director executiv al AJOFM Neamţ susţine că în perioada pandemiei a fost o presiune foarte mare pe instituţie şi a fost nevoie, din cauza volumului extrem de mare de lucru, să se vină la program şi sîmbăta şi duminica. Se reia programul de lucru cu publicul

”În perioada pandemiei eu am lucrat la Agenţia de la Roman pe partea de primiri dosare şi verificări dosare, dar şi pe partea de call center. Următoarea etapă va fi una neobişnuită, cînd se va relua programul cu publicul, dar în condiţii de maximă siguranţă, atît pentru funcţionari, cît şi pentru angajatori şi şomeri. De la numirea mea în funcţie m-am întîlnit cu personalul care lucrează în agenţiile de la Piatra Neamţ şi Roman. Mi-am programat ca pînă la sfîrşitul acestei săptămîni să ajung şi la Tîrgu Neamţ.

Am reuşit să identific toate problemele majore ce trebuie rezolvate. Aşa cum v-am spus, din 15 iunie vom redeschide programul de lucru cu publicul. Pînă atunci avem cîteva lucruri foarte importante de rezolvat, în paralel cu cele care ţin de activitatea noastră obişnuită”, a mai precizat Rodica Titela Popescu. Noul director executiv al AJOFM Neamţ îşi propune să rezolve o serie de lucruri pentru Agenţia de la Roman despre care spune că nu a prea fost sprijinită de către fosta conducere. În acest sens va solicita fonduri de finanţare a unor proiecte legate de reparaţii la sediul Agenţiei Locale.

”În continuare se vor întocmi documentaţii de şomaj tehnic. Aşteptăm publicarea în Monitorul Oficial a noii Ordonanţe de Guvern care reglementează aceste lucruri. Vor urma noi măsuri de sprijinire a angajatorilor care-şi reangajează salariaţii trimişi în şomaj tehnic în perioada crizei sanitare cu o subvenţie de 41,5% din salariul de bază. Se va acorda şi o subvenţie şi pentru persoanele de peste 50 de ani care au ieşit din şomaj în această perioadă. Va exista şi un sprijin pentru persoanele care se întorc din străinătate şi vor să-şi găsească un loc de muncă în România”, a mai spus directorul AJOFM Neamţ.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending