Contactează-ne

Actualitate

Proiect pentru instalarea de panouri solare la asociațiile de proprietari

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un proiect lansat de Primăria Roman și Asociația ”Între Vecini” ar putea finanța 10 asociații de proprietari, prin granturi nerambursabile de 15.000 de euro ■ 82 de asociații de proprietari, dintre care 4 de locatari, vor fi susținute să aplice pentru a deveni ”comunități sustenabile” ■ fondurile sunt destinate dezvoltării de activități comunitare și montării de panouri fotovoltaice pe blocuri ■ bugetul pentru panourile fotovoltaice nu va depăși mai mult de 8.000 euro din bugetul total ■ în această sumă vor fi incluse toate costurile de proiectare și instalațiile electrice ■ panourile fotovoltaice vor avea o putere instalată de maxim 5-5.5 kW, iar suprafața necesară pentru panouri nu va depăși 40 mp ■

Conducerea Primăriei Roman a publicat pe site-ul său un proiect de colaborare între unitatea administrativ teritorială și asociația non-guvernamentală „ÎntreVecini”,  prin care informează Asociațiile de Proprietari de pe raza municipiului de la confluența Moldovei cu Siretul,  privind lansarea apelului național pentru finanțarea comunităților sustenabile. Din documentul amintit aflăm că Asociația „ÎntreVecini” propune un proiect pentru crearea de comunități sustenabile în toate județele din România, prin care se vor finanța 10 asociații de proprietari, prin granturi nerambursabile de 15.000 de euro, pentru a dezvolta activități comunitare și montarea de panouri fotovoltaice pe bloc, devenind astfel prosumatori.

Bugetul pentru panourile fotovoltaice nu va depăși mai mult de 8.000 euro din bugetul total, ce va include toate costurile de proiectare și instalațiile electrice. Panourile fotovoltaice vor avea o putere instalată de maxim 5-5.5 kW, iar suprafața necesară pentru panouri nu va depăși 40 mp.

Finanțarea comunităților se face în baza semnării unui acord de parteneriat cu Asociația de Proprietari a blocului câștigător. În prima etapă, pentru înscrierea în vederea selectării asociațiilor beneficiare, este nevoie de minim 4 vecini + Președintele Asociației de Proprietari. Persoanele și asociațiile de proprietari interesate pot completa Formularul Aplicantului până la 31 martie 2024.

În etapa a doua, echipele anunțate vor trebui să trimită către Asociația „Între Vecini” documentele menționate în Ghidul Aplicantului (disponibil la adresa https://intrevecini.ro/) până la 10 aprilie 2024.

În etapa a treia, vor avea loc prezentarea planului de dezvoltare a comunității și jurizarea finală pe 27/28 aprilie 2024. Anunțarea câștigătorilor va avea loc pe 30 aprilie 2024.

Detalii suplimentare privind participarea și derularea proiectului se pot  obține accesând site-ul https://intrevecini.ro/, e-mail ruxandra.paduraru@intrevecini.ro sau la numărul de telefon 0746. 277.382. Documentul este semnat de către Primarul municipiului, Leonard Achiriloaei, șeful Serviciului Control Calitate,Monitorizare  Mediului și Marketing Instituțional din Primăria Roman, Constantin Cudalb, precum  și de către reprezentantul ONG-ului ”Între Vecini”, Ruxandra Păduraru.

 

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending