Contactează-ne

Prima pagină

Prețul naivității. Cum a procedat o escroacă pentru a înșela o bătrână

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ o pensionară a căzut pradă unei escrocherii, care a fost pusă la cale de o persoană ce a pretins că este fiica sa ■ polițiștii au deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune și operațiuni financiare frauduloase ■

Conform unui comunicat de presă al Inspectoratului Județean de Poliție Neamț, la data de 27 noiembrie 2024, cadrele Poliției municipiului Roman au fost sesizate de o femeie, în vârstă de 76 de ani, cu privire la faptul că a fost victima unei infracțiuni înșelăciuni. Incidentul a avut loc cu o zi în urmă.

Pensionara din orașul menționat a primit un SMS de la o persoană necunoscută, care pretindea că este fiica sa, iar în mesaj i s-a cerut să trimită fotografii cu fața și spatele cardului bancar, precum și cu actul său de identitate.

Crezând că-și ajută fiica, femeia a furnizat informațiile solicitate, iar la scurt timp suma de 3.700 de lei a fost retrasă din contul acesteia. Abia a doua zi, când a stat de vorbă la telefon cu adevărata sa fiică, victima a realizat că fusese indusă în eroare de o escroacă.

Poliția a deschis un dosar penal pentru înșelăciune și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, continuând cercetările pentru identificarea autorului și recuperarea prejudiciului. Polițiștii reamintesc persoanelor de vârsta a treia ce trebuie să facă pentru a evita asemenea înșelătorii:

Trebuie să evite să acceseze link-uri, primite din surse necunoscute, pe mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media, ori prin intermediul platformelor de tip chat (WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și să nu completeze datele personale sau bancare pe acestea;

Să fie atenți la mesajele care par să vină din partea băncilor pentră că este cunoscut că aceste instituții nu solicită niciodată date confidențiale, cum ar fi datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail și nici prin completarea acestora pe website;

Nu se recomandă niciodată să furnizeze altor persoane datele de autentificare la conturi (username, parola, cod suplimentar de autentificare sau cod de back-up); Nu trebuie dezvăluite datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul.

Nu trebuie introdus codul PIN pe site-uri de internet și nu trebuie divulgate telefonic! Site-ul pe care urmează să fie introduse datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat, adică linkul începe cu https.

În situațile în care o persoană trebuie să primească bani de undeva, trebuie furnizate doar datele IBAN-ul (numărul de cont, format din 24 de caractere, litere și cifre), nu datele de pe card! Solicitarea datelor cardului de către alte persoane este o capcană, deoarece cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare.

Este indicat să se folosească întotdeauna parole cu un nivel de complexitate ridicat. Pentru a fi mai simplu să se genereze o parolă complexă, este indicat să fie consultat un generator de parole. Este recomandat să se evite folosirea termenilor uzuali. De asemenea este indicat să, periodic, să se schimbe parolele pentru fiecare din conturile folosite.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending