Arhivă 2005-2017
Podul peste Bistrita de la Roznov – un cosmar pentru cetãtenii din Piatra Soimului, Borlesti, Rediu, Cîndesti si Tazlãu
Dupã toatã incompetenta care s-a dovedit în modul de a trata lucrurile la podul peste Bistrita de la Roznov mai apare si un articol în presa nemteanã în care se afirma cã drumurile si podurile sînt o prioritate pentru diriguitorii judetului. Þin sã precizez cã specialistii de la DRUPO Neamt si acel „personal autorizat“ din cadrul Consiliului Judetean Neamt sînt incompetenti si nu au ce cãuta în functiile care le au. Argumentele care mã determinã sã fac aceste afirmatii sînt urmãtoarele: atît podul peste Bistrita cît si drumul judetean 154A Roznov – Tazlãu au fost neglijate total ani de-a rîndul de aceste organe. Era normal ca specialistii de la DRUPO Neamt, cît si cei de la CJ Neamt sã cunoascã toate drumurile judetene atît ca importantã, cît si ca intensitate a circulatiei si în functie de aceasta sã li se acorde prioritãtile de rigoare în întretineri si reparatii. Drumul Roznov – Tazlãu este un drum strategic cu legãturã spre Ardeal cu o intensitate a circulatie mai mare decît toate drumurile judetene din Neamt. Cine trebuia sã stie acest lucru? Cine trebuia sã insiste sã obtinã fondurile necesare pentru întretinerea si reparatia acestora? Drumul Roznov – Tazlãu cît si podul peste Bistrita trebuiau sã intre în reparatie capitalã încã înainte de anul 1990, dar mereu s-au gãsit alte prioritãti. În proiectul de reparatie a acestui pod trebuia sã se prevadã varianta pentru devierea circulatiei si costul acesteia trebuia inclusã în costul proiectului. Cine trebuia sã stie si sã sustinã acest lucru; acei specialisti de la DRUPO si CJ Neamt, care au sustinut cã cel mai sigur este sã se circule pe ruta ocolitoare de la Costisa. În afarã de faptul cã acest traseu este impracticabil, ar fi trebuit sã se spunã cine suportã costurile suplimentare pentru transportul cãlãtorilor si a mãrfurilor pe ruta ocolitoare. În diverse tãri europene, dacã apare o asemenea lucrare statul suportã toate pierderile cauzate de asemenea lucrãri. Cei care suportã aceste pierderi trebuie sã pretindã despãgubiri de la Consiliul Judetean Neamt. Reparatia podului peste Bistrita nu este una accidentalã ca la Mãrãcineni, Focsani, sau altele din tarã cauzate de inundatii, ci este una planificatã, gînditã de multi si trebuiau sã fie prevãzute toate conditiile pentru ca circulatia cãlãtorilor si mãrfurilor sã se facã în bune conditii. Domnule Dan Constantin, dacã cei de la DRUPO sînt total incompetenti, cum vã puteti gîndi dumneavoastrã cã în aceastã iarnã mii de cãlãtori printre care si multi copii sã traverseze pe jos aceastã portiune. Dumneavoastrã ati traversat vreodatã acest pod iarna, pe jos? Eu am traversat acest pod de la vîrsta de cinci ani (acum am 64) si iarna, cînd erau vînturi puternice si viscol, trebuia sã te sprijini de grilajul podului pentru a nu fi zburat. Greselile s-au tinut lant cu admiterea la licitatia pentru reparatia podului a unei societãti care nu este specializatã în constructii de poduri, care nu are specialisti si nici dotare tehnicã necesarã pentru realizarea unei asemenea lucrãri. Subsemnatul traverseazã zilnic acest pod de 8-10 ori pe zi, dar modul cum au demarat lucrãrile dovedesc incompetenta celor care le realizeazã. Varianta ocolitoare nu permite circulatia autobuzelor si a altor masini grele, iar constructia ei în prima etapã, desi a costat peste 800 milioane lei, nu a rezistat decît o singurã zi. S-au folosit niste prefabricate improvizate, probabil recuperate de la alte constructii. Nu vreau sã închei acest articol fãrã a face si precizarea cã pe drumul Roznov – Tazlãu nu s-a turnat un metru de asfalt în acest an, dar în schimb s-au turnat multi kilometri pe drumul Piatra Neamt – Izvoare – Mãrgineni.

-
Actualitate2 săptămâni,
Vacanțe anulate și turiști îngroziți într-o destinație turistică preferată de români: invazie de șerpi acvatici
-
Actualitate2 săptămâni,
Cine este nemţeanul care a ajuns la vârful S.O.S. România?
-
Actualitate2 săptămâni,
„Cod roșu de incompetență” pe Autostrada Unirii A8: Șantiere abandonate, fonduri PNRR în pericol
-
Actualitate2 săptămâni,
În România, partidele „pro-europene” nu sunt altceva decât partide „anti-suveraniste”
-
Actualitate2 săptămâni,
Comunicat finalizare proiect
-
Actualitate2 săptămâni,
Controale la graniță: o țară din UE suspendă Spațiul Schengen în plină vară
-
Actualitate2 săptămâni,
Crezi că mănânci corect? Top 5 alimente care par sănătoase, dar ascund capcane periculoase
-
Actualitate2 săptămâni,
Crezi că dormi bine? 6 lucruri care îți ruinează somnul fără să-ți dai seama