Contactează-ne

Actualitate

Podul de la Luţca, ce s-a decis. A fost o nouă întrunire a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ la solicitarea primului ministru, Nicolae Ciucă şi a Ministrului Apărării Naţionale, Vasile Dîncu, la podul dărîmat de la Luţca s-au deplasat specialişti ai Brigăzii 15 Mecanizată Podul Înalt Iaşi ■ se analizează posibilitatea amplasării unui pod militar în zonă ■ podul prăbuşit trebuie dărîmat total ■

E încă mare „zarvă“ pe la autorităţi, judeţene sau guvernamentale, de cînd podul de pesteSiret, de la Luţca, s-a prăbuşit. Pentru a doua oară de la producerea nedoritului incident, prefectul Adrian Niţă a convocat vineri, o nouă şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, care a analizat situaţia la zi şi a propus o serie de măsuri.

Ele sînt înscrise în „Hotărîrea 29 din 10 iulie privind aprobarea măsurilor pentru revenirea la starea de normalitate, în urma distrugeri podului de pe DJ 207 A/Km 6 plus 59 de pe rîul Siret, localitatea Luţca din comuna Sagna“. Conform declaraţiilor colonelului Ciprian Mitrea, comandantul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ, a fost nevoie de o nouă întrunire a instituţilor abilitate în vederea găsirii celor mai eficiente metode de rezolvare a situaţiei deosebit de grave de la Luţca.

„În esenţă, prin această hotărîre s-a solicitat Ministerului Apărării Naţionale o comisie de specialişti care să analizeze oportunitaea montării, în amonte de podul prăbuşit, a unui pod militar de pontoane şi ulterior montarea acestui pod provizoriu. S-a analizat dacă este oportună dezafectarea actualului pod. Se face o monitorizare continuă a debitului rîului Siret, pentru evitarea acumulării eventuale de apă care ar putea duce la inundarea zonei.

După cum se ştie, în situaţia de la Luţca organele abilitate ale statului au deschis mai multe dosare de cercetare penală. Noi avem în permanenţă, din momentul producerii catastrofei, personal de monitorizare a situaţiei, cu atribuţii de restricţionare a accesului pe pod şi a supravegherii elementelor de pod, care s-au prăbuşit. Din cîte s-a constatat pînă acum nu mai poate fi vorba de o nouă reabilitare a vechiului pod, ci de construirea unuia nou“, a declarat şeful ISU Neamţ, colonel Ciprian Mitrea.

Primarul comunei Sagna, George Iacob, vizibil încordat din cauza situaţiei de la Luţca, a pomenit de măsurile minime ce pot fi luate de autorităţile locale. „În cursul zilei de vineri, 10 iunie, a avut loc o nouă vizită în teren a domnului prefect Adrian Niţă, care a venit însoţit de membrii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. S-a apelat la o unitate de genişti, aparţinîn Ministerului Apărării, care va studia posibilitatea montării unui pod de pontoane.

Pare un lucru destul de greu, în condiţiile în care acum apa este foarte mică şi un astfel de pod nu poate fi montat pe uscat. Este vorba despre o echipă a Brigăzii 15 Mecazinată Podul Înalt Iaşi, care face evaluarea situaţiei pentru identificarea, împreună cu autorităţile locale judeţene şi centrale a modalităţilor tehnice. Trebuie să se găsească mai întîi soluţii legislative pentru implementarea, în cel mai scurt timp, a dispoziţiilor Ministrului Apărării Naţionale, Vasile Dîncu.

Noi ne aflăm în permanet contact cu domnul colonel Ciprian Mitrea şi una din măsurile urgente, luate a fost aceea a extragerii şi îngropării oilor şi mielor din turma surprinsă sub pod, în momentul dărîmării acestuia. S-a impus acest lucru pentru că toate cadavrele intraseră în putrefacţie. Turma aparţine unui cioban din Sagna. S-a întocmit un proces-verbal.

A mai rămas în viaţă o singură oaie, dar se va vedea dacă poate fi scoasă. Pînă atunci s-a reluat circulaţia pe DJ 207, prin Gîdinţi, care adaugă 3 kilometri în plus traseului. Drumul este bun şi sigur, fiind destul de recent modernizat şi face legătura cu Romanul şi E 85 pentru şase localităţi: Sagna, Bîra, Boghicea, , Doljeşti, Stăniţa şi Oţeleni( Iaşi). Podul de la Luţca este în permanenţă păzit de Poliţie, Jandarmerie şi ISU“, a declarat primarul Gheorghe Iacob.

Citește știrea
2 comentarii

2 Comments

  1. retro

    13 iunie 2022 at 2:37 PM

    Din fotografiile si filmele arhivate pe internet se observa ca la podul de la Lutca au cedat initial pilonii construiti in anul 1971. Cedarea s-a produs in aceeasi sectiune unde pilonii se ingustau. Pilonii au fost turnati in doua etape cu intrerupere a turnarii la sectiunea de micsorare a diametrului. Armarea cu bare de otel in aceasta sectiune a fost deficitara, continuitatea barelor de otel pare sa nu fi fost asigurata. Consolidarea pilonilor era obligatorie. La acest pod firmele de proiectare si de executie au avut anterior activitate pe lucrari de drumuri si avolo cu greseli. Ar trebui sa raspunda cine i-a trimis pe pe SC Alido și pe SC Darcons la lucrari de poduri care sunt mult mai grele si cer calificare inalta. Ultimul expert avea 84 de ani cand a scris expertiza. Majoritatea expertilor tehnici autorizati de MLPAT au varsta in jur de 75 de ani sau mai mult. Ei nu se deplaseaza la constructiile expertizate trimit niste ingineri mai tineri care verifica pe teren si scriu in expertize atat cat se pricep. Daca si in acest caz expertiza a fost realizata de alte persoane nu stim exact.

  2. Grig

    13 iunie 2022 at 9:16 PM

    Impresia mea este că nu s-a dorit o consolidare ci o cosmetizare. Altfel cum ar fi fost posibilă declaratia: “Noi nu am umblat la structura de rezistență”

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Prefectul de Neamţ ameninţă cu judecata liderii PNL

Știre publicată în urmă cu

în data de

Prefectul de Neamţ, Adrian Niţă, spune că îi va da în judecată pe liderii liberalilor nemţeni, după ce aceştia au făcut public un comunicat de presă în legătură cu lucrările efectuate pe podul de pe drumul naţional DN2, la intrarea în municipiul Roman.

Prefectul s-a declarat deranjat de “minciunile și calomniile pe care semnatarii acestui comunicat le-au făcut la adresa mea” şi face precizarea că “îi voi chema în judecată pentru a răspunde civil pentru prejudiciul de imagine pe care mi l-au produs”.

El mai spune şi care este motivul pentru care a luat această decizie: “Această decizie am luat-o deoarece nemțenii nu sunt datori să asiste la bălăcărelile publice proliferate de politicieni care nu s-au remarcat în activitatea lor politică și administrativă decât prin circ și comportament de mahala”.

În ceea ce priveşte starea şi evoluţia lucrărilor la pod, în comunicatul de presă emis de prefect se fac următoarele precizări:

“Reprezentanții DRPDP Iași ne-au comunicat că această activitate a fost contractată de o firmă specializată respectându-se procedurile legale. Operațiunea constă în demontarea rostului degradat, refacerea suportului, trasarea și realizarea găurilor, montarea rosturilor noi.

Din punct de vedere tehnic, lucrarea de înlocuire a unui rost de dilatație are termen de finalizare de cel puțin 5 zile/fir. Termenul nu poate fi devansat deoarece sunt folosite în procesul tehnologic betoane speciale cu termen strict de întărire și protecție. Având în vedere complexitatea operațiunii și instalațiile folosite, activitatea nu se poate desfășura pe timpul nopții, ci doar pe timpul zilei. Totodată, în procesul tehnologic există și pauze obligatorii în care nu pot fi executate alte operațiuni și nici nu se poate circula pe sectorul respectiv. Termenul contractual de finalizare a lucrării este sfârșitul lunii august a.c.

Se încearcă finalizarea lucrărilor într-un timp mai scurt, dar fără a fi afectate etapele tehnologice”.

Citește știrea

Actualitate

Calvarul va mai dura. Cozi de kilometri pe E-85, din cauza lucrărilor de la podul de Horia

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ neexistînd rută alternativă, cozile de maşini se întind pe 6-7 kilometri în ambele sensuri ■ problema descongestionării traficului nu are soluţie ■ lucrările ar trebui să fie terminate la finalul lunii august ■

Direcţia Regională de Drumuri Iaşi a început reparaţii la mai multe poduri din raza sa de responsabilitate, printre acestea numărîndu- se şi lucrarea de la cel de Horia, care asigură accesul prin Roman, pe E-85, spre Suceava, Iaşi sau Bacău. Numai că, pe ambele sensuri, zilnic, aglomeraţia depăşeşte limitele normalului.

Se formează cozi de 6-7 kilometri pe ambele sensuri, lucru care irită la maxim conducătorii auto, sau pe cei care tranzitează zona, fiind în concediu. Florin Marius Sima, liderul Sindicatului Naţional al Lucrătorilor din Pentinenciare, filiala Bacău, care face naveta, are de fiecare dată probleme, fiind nevoit să plece că cel puţin o oră înainte, pentru a nu întîrzia la serviciu.

„Traficul este îngreunat şi la modul glumeţ aş spune că ar trebui să se aducă un bac care să folosească la traversarea rîului Moldova. Fac naveta de la Roman la Bacău şi de la începutul lunii am mari probleme, pentru că trebuie să iau în calcul un timp suficient pentru a nu întîrzia la serviciu. Luni, 8 august, am stat în trafic 3 ore pentru a ajunge la Bacău, iar astăzi, cînd m-am întors de la Bacău am aşteptat două ore şi jumătate să intru în Roman.

Coada era pînă la Secuieni. În acest timp, la pod nu lucra nimeni. Vreo patru muncitori stăteau în staţia de benzină de la intrarea pe pod, la o cafea şi o ţigară. În coloană erau maşini cu numere din toate judeţele ţării şi foarte multe TIR-uri cu număr de Ucraina. Lumea e nervoasă, iese din maşină, înjură, dar nu are pe cine întreba ce se întîmplă, pentru că nu există cineva care să dirijeze traficul“, a declarat Florin Sima.

Purtătorul de cuvînt al DRDP Iaşi, Neculai Popovici, a declarat că lucrarea are ca termen de execuţie sfîrşitul lunii august: „Operaţiunea constă în demontarea rostului degradat, refacerea suportului, trasarea şi realizarea găurilor, montarea rosturilor noi. Din punct de vedere tehnic, lucrarea de înlocuire a unui rost de dilataţie are termen de finalizare de cel puţin 5 zile/fir.

Termenul nu poate fi devansat, deoarece sînt folosite în procesul tehnologic betoane speciale, cu timp strict de întărire şi protecţie. Avînd în vedere complexitatea operaţiunii şi instalaţiile folosite, activitatea nu se poate desfăşura pe timpul nopţii, ci doar ziua. Totodată, în procesul tehnologic există şi pauze obligatorii în care nu pot fi executate alte operaţiuni şi nici nu se poate circula pe sectorul respectiv. Termenul de finalizare a lucrării este sfârşitul lunii august“.

Poliţia Neamţ cunoaşte problema, dar nu are nici o pîrghie de rezolvare, ţinînd cont că nu există variantă ocolitoare. „În acest moment, valorile de trafic sînt foarte ridicate şi din cauza TIR-urilor din Ucraina, care transportă cereale spre Constanţa. Constructorul are un anumit termen de execuţie şi ne dorim respectarea lui.

Dacă lucrarea se prelungeşte, în septembrie începe şcoala şi traficului existent i se va adăuga cel specific transportului şcolar. E adevărat că nu există poliţişti care să dirijeze traficul, dar vorbind de situaţia complicată. Noi verificăm permanent valorile de trafic, pentru a nu exista incidente, dar nu ajută cu nimic“, a declarat Ramona Ciofu, purtător de cuvînt al Poliţiei Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

VIDEO: Turist din Iaşi, accidentat de o stâncă desprinsă din Chei

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un bărbat în vârstă de 34 de ani, din judeţul Iaşi, a fost accidentat de o bucată de stâncă desprinsă dintr-un versant muntos din Bicaz-Chei.

“Astăzi, 10 august, în jurul orei 15.50, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Bicaz au fost sesizați cu privire la faptul că, o bucată de stâncă din zona Bicaz-Chei s-a desprins, accidentând o persoană.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a reieșit că, în timp ce un bărbat, de 34 de ani, din județul Iași, se afla împreună cu mai multe persoane în zona turistică Bicaz-Chei, ar fi fost accidentat de o bucată de stâncă desprinsă din versantul muntos.

Polițiștii efectuează verificări pentru a stabili, cu exactitate, cum s-a produs acest eveniment”, a declarat subinspector Ciofu Ramona, purtător de cuvânt al IPJ Neamţ.

Conform unor surse neoficiale, în momentul în care s-a produs nedoritul incident, bărbatul era cu soţia şi cei doi copii.

Vom reveni.

UPDATE: Bărbatul a fost preluat de un echipaj medical şi transportat la spital. A fost solicitat un elicopter SMURD pentru a fi transportat la un spital din Iaşi.

UPDATE 2: Victima a suferit traumatisme la nivelul capului și se află într-o stare gravă – sursa ISU Neamţ

FOTO: generica

Citește știrea
Advertisement







Trending