Contactează-ne

Administrație

SCANDALOS: Odă în “metru comunist” pentru şeful CJ Neamţ, de la Drumuri şi Poduri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “trebuie să mulţumim autorităţilor nemţene şi în mod special dlui (sic!) preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ Ionel Arsene, pentru sprijinul şi interesul deosebit arătate pe parcursul lucrărilor”, spun cei de la Iaşi într-un comunicat de presă ■ subiectul ar fi situaţia podului de la Vaduri ■ care va mai dura pînă va fi reparat, dar din alte motive, “evident” nu din vina celor de la Drumuri şi Poduri ■

Podul de la Vaduri, a cărui reparaţie trebuia finalizată în urmă cu cîteva zile, a dat naştere la mulţi nervi şi la multe comentarii ironice din cauza cozilor la care au fost şi sînt în continuare obligaţi să stea şoferii. Însă nimeni probabil nu s-ar fi gîndit că ar putea da naştere şi la o… “odă”. Prin aceasta înţelegînd o “scriitură măiastră” prin care să fie “proslăviţi” şefii judeţului şi în mod special Ionel Arsene, preşedintele CJ Neamţ. Însă, într-o manieră ce i-ar fi făcut invidioşi pe cei de la “Scînteia”, reprezentanţii de la Drumuri şi Poduri Iaşi au emis recent un comunicat de presă care se încheie “apoteotic”: “Deşi DRDP Iaşi nu face decît politica drumurilor, trebuie să mulţumim autorităţilor nemţene şi în mod special dlui preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ Ionel Arsene, pentru sprijinul şi interesul deosebit arătate pe parcursul lucrărilor, sprijin pe care l-am considera necesar din partea tuturor politicienilor interesaţi de infrastructura rutieră a judeţului Neamţ”. Laudă mai “catifelată” cu greu se putea găsi. Mai lipseşte partea cu “clădirea societăţii multilateral dezvoltate” şi şefii de la Drumuri încolonaţi cu stegulenţe salutînd trecerea, pe pod eventual, a “întîiului gospodar” al judeţului. Dar poate se păstrează pentru momentul în care va fi finalizată reparaţia. Eventual pe la Paştele… Cailor? Pentru că, în afară de “pupătura în dos” din final, comunicatul nu prea zice nimic de termenul de finalizare. Decît că va fi într-un timp cît mai scurt. Dar timpul, nu-i aşa, ştim cu toţii, este relativ. Cît priveşte cauzele întîrzierii, ele sînt evident tehnice şi ţin de orice altceva decît de priceperea, sau lipsa ei, a celor de la Drumuri şi Poduri. Care, după meşteşugul arătat în a lăuda oameni politici, ar trebui să-şi schimbe denumirea. Eventual în Drumuri, Limbi, Ode şi Poduri. Dar vă lăsăm şi pe dumneavoastră să vă “împărtăşiţi” din înţelepciunea lor, prezentîndu-vă integral comunicatul de presă: “Avînd în vedere articolele apărute în presa nemţeană în ultima perioadă, privind unele promisiuni neonorate de către drumarii DRDP Iaşi, ţinem să precizăm următoarele: În perioada 2013-2018, drumurile naţionale de pe raza judeţului Neamţ au cunoscut o îmbunătăţire semnificativă. Am intervenit cu lucrări de aşternere covoarelor asfaltice care asigură rugozitatea, planeitatea, siguranţa în trafic şi confortul participanţilor la trafic, lucrări care nu au mai fost executate în ultimii 40-50 de ani, pe următoarele sectoare: DN 15D, Piatra Neamţ – Roman – limită jud. Vaslui; DN 12C, Bicaz – limită jud. Harghita; DN 17B, Poiana Largului – Broşteni; DN 15B, zona Petru Vodă; DN 15B, Tg. Neamţ – Timişeşti (inclusiv oraşul Tg. Neamţ); DN 15C, Tg. Neamţ – Oglinzi. Din cauză că procedura de licitaţie pentru un Acord -cadru pe trei ani, ce prevede aşternerea a încă 200 km de covoare asfaltice, se află în faza contestaţiilor, nu am putut interveni pe DN 15, Bicaz – Piatra Neamţ – Buhuşi, urmând ca imediat ce vom putea să semnăm contractul să intervenim şi pe aceste tronsoane. Pe tronsonul DN 15, Poiana Largului – Bicaz, avem un număr de 18 puncte cu calamităţi, care au fost evaluate şi scoase la licitaţie, dar, deşi avem prevăzute resurse financiare, niciun constructor nu şi-a manifestat interesul pentru a contractarea lucrărilor. În continuare, facem eforturi pentru găsirea unui constructor li demararea lucrărilor. Menţionăm că întreg drumul DN 15, sectorul Poiana Largului – Piatra Neamţ , este un drum naţional cuprins în programul de modernizare al DRDP Iaşi. De asemenea, în anul 2015 am reuşit să modernizăm podul de la intrarea în oraşul Bicaz, printr-o soluţie unică în România. Concret, a fost folosită tehnologia consolidării structurii de rezistenţă cu materiale compozite pe bază de fibre de carbon. Referitor la podul de pe DN 15, km 302+570, peste pârâul Secu, în localitatea Vaduri (jud. Neamţ), lucrările au început pe 11 iunie 2018, după ce, în prealabil, am mai derulat trei proceduri de achiziţii, dar tot fără constructori înscrişi. În urma constatării unor puternice degradări la talpa inferioară a grinzii principale din amonte. Expertiza tehnică a indicat, printre altele, o distrugere în proporţie de 40% a armăturii de rezistenţă la grinda principală amonte, cauzată în principal de loviri repetate de către autocamioanele care circulă pe sub pod, pe un drum de serviciu aflat în administrarea autorităţilor locale. După începerea lucrărilor, în urma înlăturării straturilor de mixturi asfaltice de pe calea podului, Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) a solicitat încercări şi teste suplimentare ale materialelor. Ca urmare a verificărilor de laborator, s-a constatat că betonul din consola de trotuar, deşi are rezistenţa corespunzătoare normelor în vigoare la data construcţiei podului, nu mai poate fi menţinut în lucrare din cauza celorlalte caracteristici fizico-chimice (fisuri verticale şi orizontale) şi, în consecinţă, va fi demontată consola de trotuar pe toată lungimea podului. Din această cauză, ISC a solicitat modificarea soluţiei iniţiale ce a fost asumată de proiectant şi expert. Acest lucru conduce la modificarea proiectului şi la prelungirea duratei de execuţie. Documentaţia tehnică a fost deja revizuită, constructorul fiind înştiinţat că poate intra să continuie lucrările. La acest moment, circulaţia la obiectivul menţionat se desfăşoară conform legislaţiei şi normativelor aferente efectuării lucrărilor de reparaţii, cu restricţiile şi semnalizarea rutieră de rigoare. Vorbim despre o situaţie ce nu a putut fi prevăzută iniţial, dată fiind profunzimea degradărilor. Din acest motiv, solicităm înţelegere din partea tuturor participanţilor la trafic, asigurându-i că în cel mai scurt timp podul de la Vaduri va fi redeschis circulaţiei în condiţii de siguranţă. Deşi DRDP Iaşi nu face decât politica drumurilor, trebuie să mulţumim autorităţilor nemţene şi în mod special dlui preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ Ionel Arsene, pentru sprijinul şi interesul deosebit arătate pe parcursul lucrărilor, sprijin pe care l-am considera necesar din partea tuturor politicienilor interesaţi de infrastructura rutieră a judeţului Neamţ”. Sigur, pentru persoanele mai sensibile n-ar fi stricat să precizăm din start că ar ajuta să aibă lîngă, în momentul lecturii, două, trei lămîi.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. Stefan

    13 septembrie 2018 at 10:58 AM

    Îți mulțumim din inimă tovarășe Ionel Arsenie pt toate podurile care stau să se dărîme, pentru tot drumul Bicaz- Poiana Teiului unde viteza de deplasare e de zece km pe oră și de axialul Izvorul Muntelui-Durau, unde viteza de deplasare este de doi km pe oră, numai astfel putem sa admirăm frumusețile județului nostru și numai datorită ție putem sa respirăm aserul curt de munte. Îți mulțumim și pentru că aduni toate babele și le trimiți în pelerinaj pe la mănăstiri. Da ce ce din banii mei. De ce ?

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement





Trending