Actualitate
Noutăți legate de Evaluarea Națională a elevilor din clasele mici
■ la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatoriu la Limbă și comunicare, Matematică și Științe ■ rezultatele sunt exprimate prin punctaje și nu se trec în catalog, decât la cererea scrisă a părinților ■
Pe site-ul Ministerului Educației a fost postat miercuri,18 septembrie 2024, o sinteză a elementelor de noutate legate de prevederile conținute de Legea învățământului preuniversitar 198/2024, intrată în vigoare de la 1 septembrie 2024. Comunicatul de presă face referire în special la Metodologia de organizare a examenelor, cu accent pe modificările survenite în Evaluarea Națională la clasele mici: a II-a, a IV-a, a VI-a.
Potrivit prevederilor art. 99 (alineat 4) din Legea 198/2023 „La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatoriu, la Limbă și comunicare, Matematică și Științe, în baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”. Astfel ca element de noutate apare extinderea duratei testului la clasa a II-a de la 30 la 45 minute.
Decizia a fost bazată pe armonizarea duratei testelor scrise, astfel încât toți elevii, inclusiv cei din mediul rural, să-și poată demonstra abilitățile de scris-citit-socotit, fără presiunea timpului, așa cum sunt obișnuiți. Denumirea probelor de evaluare la clasa a IV-a a fost și ea actualizată în concordanță cu actul normative amintit.
Testele elaborate pentru Evaluarea Națională la clasa a VI-a vor fi și ele structurate în concordanță cu prevederile Legii 188-2023, după cum urmează: a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” – Limba română; b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă;
c) Al treilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”. Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se va asigura testul care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română.
Rezultatele la Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a care vor fi susținute de elevi în anul școlar 2024-2025 sunt exprimate în punctaje. Încărcarea înrezultatelor obţinute de elevi la testele administrate la Evaluarea Națională 2025 se va realiza individual, pentru fiecare elev în parte, în funcţie de clasă şi de testul susţinut.
Reprezentanții Ministerului Educației mai precizează și faptul că rezultatele individuale obținute la Evaluarea Națională 2025 nu se afișează nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog.
-
Actualitateo zi,
MARSAT SA Roman
-
Actualitateo săptămână,
21 de milioane de euro pentru pădurea lui Eric Sturza
-
Prima pagină3 zile,
Adrian Laza, premieră națională în Himalaya. Este primul român care a escaladat cele 14 vârfuri de peste 8.000 de metri din lume FOTO
-
Actualitate2 săptămâni,
Demisie surprinzătoare a primarului Cristian Baciu
-
Actualitate2 săptămâni,
Alertă națională: cod galben și portocaliu, ploi, vijelii
-
Prima pagină5 zile,
Școli nemțene din rural, decorate prin decret prezidențial de Ziua Mondială a Educației
-
Actualitate2 săptămâni,
Vremea împărțelilor
-
Eveniment2 săptămâni,
Traseele din Masivul Ceahlău și Cheile Bicazului-Hășmaș închise traficului turistic