Contactează-ne

Administrație

Neamţ: Un consilier judeţean continuă războiul cu şefii instituţiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nemulţumit de un răspuns primit de la secretarul judeţului, Cristian Ungurianu s-a adresat preşedintelui CJ ■ luna trecută, el a cerut ca şefii CJ să fie arşi la bani ■ motivul: nu au fost convocate şedinţe ordinare în septembrie şi noiembrie ■

Consilierul judeţean PMP Cristian Ungurianu, cel care luna trecută a cerut ca şefii Consiliului Judeţean Neamţ să fie arşi la bani pentru că nu au fost convocate şedinţe ordinar în septembrie şi noiembrie, nu renunţă la lupta sa.

Nemulţumit de răspunsul primit de la secretarul judeţului, căruia îi ceruse să-i fie comunicat programul de activitate al şefilor CJ, Ungurianu i se adresează mai nou chiar preşedintelui Ionel Arsene.

„Domnule Preşedinte, vă aduc la cunoştinţă că secretarul general al judeţului refuză să-mi dea răspuns la cererea mea din data de 02.12.2019 prin care solicitam să-mi fie prezentate programele de activitate ale preşedintelui şi ale vicepreşedinţilor Consiliului Judeţean Neamţ. Adresa nr. 27367 din 30.12.2019 (trimisă mie ca răspuns la cererea de informare) nu cuprinde referitor la acest subiect decît afirmaţia că preşedintele CJ Neamţ a efectuat 9 zile de concediu de odihnă în intervalul 01.08-30.11.2019. Programele de activitate solicitate trebuiau să cuprindă o detaliere pe zile şi pe ore a activităţilor zilnice desfăşurate de cei 3 demnitari publici”, susţine Ungurianu în noua sa solicitare şi, probabil pentru a fi cît de convingător se poate, face apel şi la DEX pentru a “clarifica” înţelesul cuvîntului program.

Şi nu se opreşte aici: “Suplimentar faţă de aceasta, doream ca în programul de activitate al preşedintelui să fie consemnate datele exacte din calendar în care atribuţiile preşedintelui au fost delegate altor persoane, care au fost acele atribuţiuni şi care au fost persoanele cărora le-au fost delegate. Vă aduc la cunoştinţă faptul că neprezentarea informaţiilor solicitate de consilierii judeţeni reprezintă o încălcare a legii şi avînd în vedere rolul şi atribuţiile preşedintelui consiliului judeţean aveţi obligaţia să luaţi măsurile legale ce se impun.

În sensul celor de mai sus şi avînd în vedere prevederile art. 190 alin.1,2,3,4 şi art.191 alin. 1,2,3 din OG 57 din 2019 privind rolul şi atribuţiile preşedintelui de consiliu judeţean, vă adresez dumneavoastră personal aceleaşi cereri”, mai spune Ungurianu.

Care mai este nemulţumit şi de faptul că secretarul judeţului nu avizează de legalitate un proiect de hotărîre iniţiat de Ungurianu şi care ar avea drept finalitate retragerea indemnizaţiei lunare pentru preşedintele CJ Neamţ.

“Vă mai sesisez faptul că la punctul 5 din adresa nr. 27367 din 30.12.2019, secretarul general al Judeţului Neamţ afirmă că preşedintele consiliului judeţean nu este consilier judeţean, în consecinţă, el nu poate fi sancţionat în nici un fel. Presupun că acesta este motivul pentru care refuză să dea aviz de legalitate proiectului de hotărîre iniţiat de mine prin referatul 19-25951-CJN din 05.120.2019 privind retragerea indemnizaţiei lunare pentru preşedintele CJ Neamţ.

Această faptă reprezintă un abuz în serviciu, de aceea vă rog să luaţi toate măsurile ce vă revin în conformitate cu atribuţiile funcţiei şi deasemeni să sesizaţi organele judiciare pentru înfăptuirea unei infracţiuni de serviciu”, mai solicită Ungurianu. Rămîne de văzut dacă şi ce răspuns va primi.

Pînă atunci, de menţionat că referitor la posibilitatea retragerii indemnizaţiei preşedintelui CJ, răspunsul secretarului judeţului face trimitere la prevederile legale care permit o astfel de sancţiune doar pentru un motiv legat de calitatea de consilier judeţean, nu de cea de preşedinte preşedinte:

„În ceea ce priveşte referatul de aprobare prin care propuneţi retragerea indemnizaţiei lunare pentru două luni pentru preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, vă menţionez că, în conformitate cu prevederile art. 238 alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, „sancţiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) se pot aplica în mod corespunzător viceprimarilor, preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene, pentru abaterile săvârşite în calitatea lor de consilier local, respectiv de consilier judeţean”.

Întrucât sancţiunea propusă de dumneavoastră, respectiv retragerea indemnizaţiei lunare pentru două luni, este prevăzută la art. 233 alin. (1) lit. „g” din actul normativ invocat anterior şi se referă exclusiv la un motiv aplicabil calităţii de consilier judeţean şi nu raportat la calitatea de preşedinte al consiliului judeţean, vă solicit să-mi transmiteţi punctul dumneavoastră de vedere”, se precizează în răspunsul formulat de secretarul judeţului.

 

Ştirea iniţială o găsiţi aici: http://monitorulneamt.ro/neamt-cerere-inedita-de-sanctionare-a-sefilor-cj/

Actualitate

Şpagă pentru angajare la Spitalul Judeţean, cătuşe pentru o angajată de la DSP

Știre publicată în urmă cu

în data de

O angajată de la Direcţia de Sănătate Publică Neamţ a fost reţinută de procurori, miercuri, 13 octombrie, fiind acuzată de comiterea infracţiunii de trafic de influenţă.

Ea a cerut şi primit 3.300 de euro pentru a “intermedia” angajarea unei persoane pe un post de asistent medical la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ. Angajata DSP oferea servicii complete în sensul că promitea intervenţie şi pentru ca postul să fie scos la concurs şi pentru ca el să fie ocupat de cine plătea.

“Astăzi, 13 octombrie 2021. procurorul competent din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț a dispus măsura preventivă a reținerii față de o persoană, angajată la Direcția de Sănătate Publică Neamț, pentru săvârșirea a două infracțiuni de trafic de influență.

În fapt, s-a reținut că, în cursul lunii august 2020, aceasta a pretins și primit de la o persoană suma de 300 de euro, în vederea exercitării influenței pe lângă funcționari publici, în scopul scoaterii la concurs a unui post de asistent medical în cadrul Spitalului Județean de Urgență Neamț.

Totodată, în cursul lunii septembrie 2020, a pretins suma de 4.000 de euro, de la aceeași persoană, din care a primit 3.000 de euro, pentru a-și exercita influența pe lângă membrii comisiei de concurs în scopul ocupării unui post de asistent medical în cadrul Spitalului Județean de Urgență Neamț.

În cauză, polițiștii anticorupție ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Neamț au desfășurat activități procedurale în baza ordonanțelor de delegare emise de către procuror”, se precizează în comunicatul de presă al DGA Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Spitalele sînt verificate zilnic, din trei în trei ore, de pompieri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt avute în vedere unităţile spitaliceşti cu secţii Covid-19, precum şi cele care au secţii ATI ■ măsura are drept scop preîntîmpinarea de noi tragedii ■

Tragediile care au avut loc în spitalele din ţară, între ele fiind şi cea din noiembrie 2020, cînd un incendiu a mistuit Secţia ATI a Spitalului Judeţean de Urgenţă Neamţ, iar 10 persoane au decedat, sau mai nou, cea similară, de la un Spitalul de Boli infecţioase din Constanţa, a făcut ca activitatea să se desfăşoare cu pompierii la uşă.

„Avînd în vedere situaţiile de urgenţă din ultima perioadă în care au fost implicate unităţi spitaliceşti pe fondul creşterii cazurilor Covid-19, în scopul prevenirii unor situaţii de urgenţă ce pot pune în pericol viaţa pacienţilor, pompierii nemţeni desfăşoară activităţi de recunoaşteri/verificări a secţiilor ATI“, se arată într-un comunicat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ.

La aceste misiuni va fi cooptat şi personalul cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor (cadru tehnic PSI, personal de pecialitate, SPSU, personal care asigură prima intervenţie la locul de muncă în caz de incendiu). Activităţile de verificare constau în dotarea cu stingătoare şi hidranţi interiori, după caz; practicabilitatea căilor de acces-evacuare şi intervenţie; modalitatea de încălzire a spaţiilor destinate ATI în vederea eliminării mijloacelor de încălzire neomologate; eliminarea utilizării tuturor surselor de foc deschis (lumînări, candele etc); operativitatea SPSU (Serviciu Privat pentru Situaţii de Urgenţă); integritatea instalaţiilor electrice (improvizaţii sau defecţiuni); asigurarea permanentă a personalului în secţia ATI şi cunoaşterea modului de intervenţie în cazul producerii unui incendiu (folosirea stingătorului şi modalităţile de evacuare);aerisirea periodică a spaţiului în care există riscul de creştere a concentraţiei de oxigen.

„Activităţile menţionate vor fi desfăşurate zilnic, din 3 în 3 ore, în intervalul orar 09:00 – 21:00 de către personalul operativ din cadrul subunităţilor de intervenţie, iar în afara acestui program, verificările vor fi executate ocazional de echipajele SMURD, după finalizarea misiunilor“, a mai comunicat ISU Neamţ. Neregulile constatate pe perioada acestor verificări vor fi aduse la cunoştinţa conducătorilor de instituţii, în vederea remedierii în cel mai scurt timp.

Citește știrea

Actualitate

Cad capete în Primăria Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ primarul Carabelea le-a cerut demisiile şefilor de la Urban şi de la Biroul de Gospodărire Municipală ■ motivul: “managementul defectuos al unor activități esențiale de gospodărire” ■ mai mult, edilul pietrean vrea dizolvarea CMI Urban ■

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Andrei Carabelea, a luat, luni, 11 octombrie, o decizie tranşantă: le-a cerut demisiile administratorului special al CMI Urban şi şefului Biroului de Gospodărire Municipală.

“Primarul Andrei Carabelea le-a cerut astăzi demisiile șefului Biroului de Gospodărie Municipală și directorului general al CMI Urban. La baza acestei decizii stă managementul defectuos al unor activități esențiale de gospodărire, deficiențe pe care le-au resimțit toți cetățenii:  întârzierea considerabilă a cositului ierbii de pe spațile publice, dar și a celorlalte activități de întreținere a spațiilor verzi, lucrările de întreținere a mobilierului urban, întreținerea și asigurarea locurilor de joacă din municipiu ș.a.m.d.”, se precizează în comunicatul de presă emis de reprezentanţii municipalităţii.

Cei doi, Cătălin Curelariu, şef BGM, şi Ruxandra Bosovici, administrator special al CMI Urban, şi-au depus demisiile, spune primarul Andrei Carabelea, care mai face o afirmaţie tranşantă: va propune dizolvarea CMI Urban.

„Activități esențiale de gospodărire a orașului au întârziat anul acesta nepermis de mult. Nu mai putem continua așa. Am spus de la începutul mandatului că aștept de la fiecare coleg un simț de responsabilitate față de pietreni și față de rolul pe care îl au în comunitate. După nenumărate discuții pe care le-am avut anul acesta cu directorul Urban și cu șeful departamentului de Gospodărie Comunală, astăzi am avut-o pe ultima.

Cei doi nu vor mai ocupa poziții de conducere și vor lăsa locul unor oameni care înțeleg misiunea de a fi în slujba oamenilor. Iar în următoarea ședință voi propune consilierilor locali dizolvarea societății Urban. Poate că pare o soluție radicală, dar după toate celelalte testate până acum, este singura care a mai rămas. Îmi doresc, la fel ca fiecare pietrean, un oraș bine întreținut, curat și sigur și vreau în echipa mea oameni care își doresc același lucru și își dedică timpul și cunoștințele pentru asta” a declarat primarul Andrei Carabelea.

Citește știrea

Trending