Contactează-ne

Educatie

Neamţ: Şoferiţa „campioană” la infracţiuni, arest la domiciliu

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ o femeie din Bîrgăuani a fost reţinută după ce a călcat pe lîngă lege de două ori în cîteva ore ■ ea a ieşit din nou în trafic, cu maşina, deşi permisul îi fusese reţinut ■

O femeie de 39 de ani, din Bîrgăuani a fost la un pas de arestare după ce a comis mai multe infracţiuni la regimul rutier. Ea a fost reţinută pentru 24 de ore, iar ulterior judecătorii au respins propunerea de arestare şi au plasat-o în arest la domiciliu. Asta după ce pe 4 ianuarie, în jurul orei 23.30, oamenii legii din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală Ştefan cel Mare au depistat-o pe DJ 155I, avînd autorizaţia de circulaţie provizorie expirată din data de 10.12.2018. „De asemenea, conducătoarea auto a refuzat testarea cu aparatul alcooltest şi prelevarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei. Poliţiştii i-au reţinut acesteia permisul şi au demarat cercetările sub aspectul comiterii infracţiunilor de punerea în circulaţie sau conducerea unui vehicul neînmatriculat şi refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice“, conform IPJ Neamţ. Femeia ar fi rămas în libertate dacă la cîteva ore distanţă nu ar fi ieşit din nou la plimbare cu maşina. Pe 5 ianuarie, în jurul orei 03.50, poliţiştii au depistat-o din nou la volan, în timp ce conducea acelaşi autoturism neînmatriculat, în interiorul localităţii Talpa, din comuna Bîrgăuani, fără a avea drept de circulaţie. Şoferiţa a refuzat din nou testarea alcoolscopică şi prelevarea de probe biologice, fapt pentru care s-a ales cu noi acuze penale de punerea în circulaţie sau conducerea unui vehicul neînmatriculat, refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice şi conducerea unui vehicul fără permis. Anchetatorii au reunit cele două dosare penale şi au dispus reţinerea femeii pentru 24 de ore, sub aspectul comiterii infracţiunilor de punerea în circulaţie sau conducerea unui vehicul neînmatriculat (două acte materiale), a unei infracţiuni de conducerea unui vehicul fără permis de conducere şi a infracţiunii de refuz sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice (două acte materiale). Femeia a fost introdusă în arestul IPJ Neamţ, apoi a fost prezentată în faţa magistraţilor de la Judecătoria Piatra Neamţ cu propunere de arestare preventivă. A scăpat cu arestul la domiciliu, deocamdată pentru o perioadă de 30 de zile. În caz de încălcare cu rea-credinţă a măsurii sau a obligaţiilor care îi revin, măsura arestului la domiciliu poate fi înlocuită cu măsura arestării preventive.

Citește știrea
Un comentariu

Un comentariu

  1. gigi

    10 ianuarie 2019 at 10:04 AM

    legea este cam de kkat in rromanica….

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Profesori de la Roznovanu, proiect european în Grecia

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cîteva cadre didactice de la Liceul Ruset Roznovanu au participat la un proiect Erasmus+KA101, cursul de formare fiind intitulat Towards The Inclusive Classroom: Best Practice

Un grup de patru cadre didactice, prof. înv. primar Drîngu Maria Carmen, prof. înv. primar Ilie Ana Simona, prof. Pipă Ana şi prof. Roman Brânduşa de la Liceul Gheorghe Ruset Roznovanu, din Roznov, judeţul Neamţ, au participat, în perioada 23 – 31.05.2021, la o mobilitate de formare continuă.

Proiectul a fost finanţat din fondurile Programului Erasmus+, pe care l-au obţinut-o prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din Bucureşti. Cursul „Towards The Inclusive Classroom: Best Practice“, s-a desfăşurat în Kalamata, Grecia şi a fost organizat de Areadne Lifelong Learning Centre. Au participat 12 cadre didactice, de diferite specialităţi din învăţământul primar, secundar şi liceal din judeţul Neamţ şi din judeţul Buzău.

În cadrul acestui curs ne-am îmbunătăţit competenţa comunicativă în limba engleză, cunoştinţele şi abilităţile legate de gestionarea clasei incluzive şi, de asemeneane-am dezvoltat înţelegerea unei alte culturi europene. Vom reuşi să angajăm în mod activ elevi care provin din familii defavorizate sau care aparţin unor minorităţi diferite. Vom fi familiarizaţi cu predarea de la egal la egal şi cu metodele de învăţare colaborativă. Ne vom ajusta şi adapta modul de planificare şi predare a lecţiilor.

Vom învăţa cum să creştem motivaţia şi satisfacţia în munca noastră de zi cu zi, să încurajăm şi să sprijinim copiii cu rezultate excelente. În cadrul activităţilor desfăşurate la nivelul unităţii şcolare şi la nivel judeţean, vom împărtăşi experienţe şi cele mai bune practici. Liceul Gheorghe Ruset Roznovanu intenţionează să devină o şcoală care va promova valorile educaţionale europene şi va încerca să le integrezeîn procesul educaţional, oferind, astfel, oportunităţi de dezvoltare pentru elevii noştri.

Activităţile de formare s-au derulat pe parcursul a 40 de ore, repartizate în şapte zile. În timpul celor şapte zile de curs, au fost analizate diverse experienţe de predare şi abordări didactice în procesul de predare, s-a insistat pe utilizarea jocurilor, soft-urilor educaţionale şi instrumentelor TIC în procesul de predare, s-au proiectat activităţi diferite, în funcţie de disciplina fiecărui participant, pentru îmbunătăţirea comunicării în sala de clasă şi s-a exersat transferul metodologiei de învăţare la alte niveluri de învăţământ şi alte contexte, inclusiv în ceea ce priveşte auto-învăţarea.

În a doua jumătate a fiecărei zile s-au organizat excursii pentru cunoaşterea patrimoniului cultural, istoric şi geografic al Greciei. Consider cursul o oportunitate deosebită de formare datorită faptului că ne-a permis informarea privind diversificarea metodelor şi tehnicilor de lucru în vederea adaptării la noile provocări privind mediul educaţional în Uniunea Europeană.

Maria Carmen DRÎNGU, profesor înv. primar

Citește știrea

Actualitate

Burse pentru elevii romaşcani

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ 3.107 elevi cu rezultate bune la învăţătură şi posibilităţi modeste vor primi burse acordate de primărie

Pe ordinea de zi a celei mai recente şedinţe, una de îndată, a Consiliului Local Roman, condusă de social-democratul George Bălan, s-a aflat şi proiectul privind aprobarea cuantumului şi numărul de burse care se acordă elevilor din învăţămîntul preuniversitar de stat din municipiul Roman .

„Mulţumesc colegilor care au răspuns invitaţiei noastre de a participa la şedinţa de îndată pentru aprobarea celor 3.107 burse pentru elevii din învăţămîntul preuniversitar. Consiliul Local va aloca 400 de mii de lei şi cred că în cel mai scurt timp se va putea da drumul la plata efectivă a acestora pentru a reuşi să fie stimulaţi elevii care merită şi care au nevoie urgentă de aceşti bani”, a declarat primarul Leonard Achiriloaei.

Din cei 15 consilieri care au răspuns convocării primarului, doi s-au abţinut la vot, pentru a nu se afla în stare de incompatibilitate. E vorba despre profesoarele Daniela Păiuş, inspector şcolar general adjunct, şi Roxana Iorga, director al Colegiuliui Naţional „Roman-Vodă”.

Preşedintele de şedinţă, George Bălan (PSD), a postat pe pagina sa de socializare o critică, referitoare la modul în care executivul convoacă şedinţe cu caracter de „îndată”.

„Şedinţa din 8 iunie, convocată, de altfel, conform obiceiului împămîntenit la Roman, de către primarul municipiului. În mod normal şi civilizat o administraţie publică locală preocupată de bunăstarea celor pe care îi păstoreşte, ar considera urgenţă starea drumurilor şi a trotuarelor din oraş, ar considera urgenţă toate nemulţumirile exprimate de către cetăţeni în legătură cu diverse subiecte ce alcătuiesc pînă la urmă viaţa reală a unui oraş.

În rezumat, au fost cinci proiecte pe ordinea de zi şi unul la suplimentare. Dintre cele şase proiecte, două au făcut referire la rectificarea unor erori materiale ( Proiectul cu nr.4 şi Proiectul cu nr.5). Ştiu, a greşi e omeneşte şi doar cine nu munceşte nu greşeşte, dar după cum am mai afirmat, acest lucru devine impardonabil, valabil pentru Proiectul nr.4 (de îndreptare a unei erori materiale n.r) atunci cînd ai la dispoziţie un întreg aparat de CL, iar documentele parcurg un drum sinuos şi anevoios, purtînd semnături grele, pînă în momentul cînd sînt supuse la vot şi relativ scuzabil pentru Proiectul cu nr. 5, de rectificare a unui contract de vînzare cumpărare.

Deşi grupul consilierilor PSD a votat pentru la toate cele şase proiecte, o atenţie deosebită am acordat primelor două proiecte aflate pe ordinea de zi – Proiectul nr.1, privind aprobarea cuantumului şi numărului de burse care se acordă elevilor din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Roman pentru semestrul al II-lea al anului şcolar 2020-2021 şi semestrul I al anului şcolar 2021-2022 şi Proiectul nr.2, privind modificarea şi completarea actului constitutiv şi statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA NEAMŢ”.

Ne onorăm promisiunile făcute şi nu acordăm doar un vot politic (care poate fi „pro” sau „contra”, în funcţie de situaţie sau evident, poate fi o abţinere diplomatică); în primul rînd votăm pentru romaşcani, pentru copiii noştri, pentru oraşul nostru.

Astfel, astăzi am votat pentru elevi, atît pentru cei merituoşi la învăţătură şi cu rezultate deosebite atît la cursuri cît şi la diverse concursuri/olimpiade şi proiecte (burse de performanţă şi burse de merit) dar şi pentru cei mai puţin favorizaţi de soartă (burse de studiu şi burse de ajutor social)”, a consemnat George Bălan.

Citește știrea

Actualitate

Şcoala Humuleşti, beneficiara unui proiect Erasmus+

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la prima mobilitate, din Grecia, au participat cadrele didactice Mariana Drugău, Ana-Maria Păsălău şi Florea Alexandra Popa ■ activităţile au avut ca temă principală ,,Educaţia incluzivă - abordare din punct de vedere al diversităţii clasei şi părăsirii timpurii a şcolii" ■

Şcoala Gimnazială Ion Creangă din Târgu Neamţ este beneficiara proiectului Erasmus+ ,, Educaţia incluzivă”, în cadrul căruia sînt prevăzute 7 mobilităţi pentru cadrele didactice.

Potrivit informaţiilor furnizate de directorul instituţiei, profesorul Constantin Roşu, primul curs de formare s-a desfăşurat luna trecută, în intervalul 17-22 mai, în Piraeus, Grecia, cu participarea cadrelor didactice Mariana Drugău, Ana-Maria Păsălău şi Florea Alexandra Popa.

Tema acestei prime mobilităţi a fost ,,Educaţia incluzivă – abordare din punct de vedere al diversităţii clasei şi părăsirii timpurii a şcolii”. Astfel, într-o atmosferă plăcută de lucru, s-au derulat activităţi interactive, diverse, antrenante şi interesante, organizate sub îndrumarea formatorului Betty Aggeletaki, dar şi cu participarea altor cadre didactice din Polonia şi România.

Temele secundare abordate în cadrul activităţilor au fost multiple: Integrare sau incluziune, identificarea factorilor de risc şi barierelor, Comunicare non-violentă, gestionarea conflictelor, metode de comunicare, Educaţia valorilor, educaţia morală, Dezvoltarea psiho-socială, Climatul şcolar pozitiv.

Ţintele strategice stabilite prin proiectul Erasmus+ derulat de Şcoala Ion Creangă vizează creşterea calităţii educaţiei, încurajarea şi implementarea mediului educaţional incluziv, prevenirea abandonului şcolar şi a fenomenului de bullyng, integrarea copiilor de etnie rromă din cartierul Humuleşti în cadrul şcolii, dezvoltarea cadrelor didactice pe plan personal şi profesional, dezvoltarea cooperării şi internaţionalizării.

,,Şcoala Gimnazială Ion Creangă din Târgu-Neamţ este o instituţie care promovează şi încurajează calitatea educaţiei, punînd valoare pe elevi şi performanţă. Misiunea Şcolii Gimnaziale Ion Creangă este să ofere servicii educaţionale bazate pe calitate, performanţă şi egalitate de şanse pentru toţi elevii.

Necesitatea implementării acestui proiect are la bază următoarele nevoi identificate la nivelul unităţii de învăţămînt: diversitatea abilităţilor cadrelor didactice este insuficientă pentru a satisface solicitările părinţilor şi copiilor; instituţia necesită îmbunătăţiri şi dezvoltare, atît pe plan instituţional, cît şi pe plan profesional.

Participarea la un curs alături de profesori din alte zone socio-culturale va ajuta echipa de cadre didactice participante la extinderea orizontului de cunoaştere şi la dezvoltarea competenţelor profesionale legate de diversitate, respectiv de educaţie incluzivă.

Rezultatele aşteptate în urma implementării proiectului constau în impactul pozitiv asupra instituţiei şi, mai ales, asupra beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai procesului educaţional, respectiv asupra elevilor, părinţilor şi comunităţii locale. Conducerea Şcolii Gimnaziale Ion Creangă din Târgu-Neamţ asigură cadrele didactice de tot sprijinul în implementarea etapelor următoarelor mobilităţi şi le felicită pentru competenţele dobîndite, dar şi pentru promovarea imaginii şcolii în spaţiul european”, a declarat directorul Constantin Roşu.

Citește știrea

Trending